Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Tatra która dziś przyjechała nie jest najmłodszą spośród tych jeżdżących po Szczecinie,
Nie ma sensu brać pod uwagę rok produkcji tramwaju który podczas modernizacji został zbudowany od początku. A na pewno w tym przypadku ów rok produkcji nie ma wpływu na cokolwiek istotnego.
wydaje inny dźwięk silnika.
Niemożliwe.
W sumie Strabag kojarzy mi się bardziej z kiczem,
To z czym kojarzy ci się Energopol?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Obejrzyj sobie film w artykule GW, tam wyraźnie słychać dźwięk.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Owszem - wyraźnie słychać taki sam wydłużony jęk jak w pozostałych.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Owa Tatra zadebiutowała wczoraj na liniach. Od razu wystawiono ją na chrzest bojowy i kursowała po ulicy Potulickiej na linii 9.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ogłoszono przetarg na remont zajezdni Pogodno. "Remont" bo jedyną większą zmianą będzie tokarka podtorowa. Papierki dostępne tu:
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=220

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A miała być myjnia z prawdziwego zdarzenia...

[ Dodano: 2012-12-27, 22:59 ]
Info z Komisu:
Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, zakres prac będzie obejmować między innymi:
-przebudowę układu torowego,
-remont i modernizację hal postojowych i naprawczych; w tym zabudowę -podnośników taboru, pomostów roboczych oraz obrotnic wózków tramwajowych,
-budowę nowej hali (obecny tor nr 20, przelotowy), w której zostanie zabudowana tokarka podtorowa,
-wybudowanie nowego toru oblotowego (nr 21) wraz z osobnym wjazdem od strony al. Wojska Polskiego - z centrum,
-remont budynku administracji oraz strażnic wartowniczych.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

A jednak Warszawiaki będą w Szczecinie jeździć (skosy pudła pomimo wcześniejszych zarzekań):
Obrazek
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 9cc9bf5dd9

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A mówiła Mama Gąska, że to będą "warszawiaki" to wszyscy twierdzili, że nie :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Na tą chwilę wygląda, jakby ktoś na SSC puścił kiedyś plotę o braku skosów, która ekspresowym tempem rozeszła się po forach i w którą wszyscy głeboko uwierzyli (w tym ja). A przecież SIWZ nikt nie widział. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ja sądzę że TS uległo naciskom społeczników na brak skosów...a potem równie łatwo ulegli naciskom Pesy. W każdym razie początek dostaw w lutym.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Siódmy Swing już na Pogodnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy te wzorki na szybach, to będą już zgodne z nowymi wymogami czyli tylko obrysówki, a w środku pusto ? Czy po staremu ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Raczej po nowemu, skoro teraz Katówki i Moderusy dostają same kontury.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Pierwsze zdjęcia i informacje o przyszłym 807 i jego "braciach" z zamówieniach:
http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/ ... cinie.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rozni.html
Niestety to pierwsze w Szczecinie tramwaje w których zamiast pełnej listy przystanków będzie te dziadostwo :confused: :
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=30402

ppln

Post autor: ppln »

Zróbcie aferę, wgranie poprawnego (warszawskiego) oprogramowania do Novamedii nie powinno być jakimś wielkim problemem dla producenta.
I ciekawy sterownik od R&G (a w ogóle to po co?), czyżby jakiś nowszy model?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Typowy przykład przerostu formy nad treścią. Wygląda jakby tysiąc aniołów spadło z nieba i namalowało to piórami ze swych skrzydeł, ale funkcjonalność ma tragiczną w porównaniu z tradycyjnym termometrem. Chociaż mapka fajna nawet.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

To wytłumaczy w końcu ktoś co będzie takiego szałowego w wyświetlaniu całej trasy :?:
Moim zdaniem jest to świetne.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:To wytłumaczy w końcu ktoś co będzie takiego szałowego w wyświetlaniu całej trasy
Pewnie to samo, co spowodowało, że w warszawskich tramwajach z czeskim SIPem BUSE, który również wyświetla jedynie najbliższych kilka przystanków, kierunek, numer linii i godzinę domontowano tradycyjne liniowe korale. Po prost nie każdy pasażer zna miasto.
Warszawskiemu SIPowi też daleko do ideału (nadmiar informacji na zbyt małej powierzchni), myślę, że trzeba poszukać tego złotego środka.

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze: Moim zdaniem jest to świetne.
To może byłoby świetne na monitorze 16:9 (takim jak pod sufitem), ale nie na cholernie drogim stretchu. To jest dokładnie taki sam błąd jak z tymi LCD od Pixela - niedostosowanie treści do formy.
TLG pisze: Warszawskiemu SIPowi też daleko do ideału (nadmiar informacji na zbyt małej powierzchni), myślę, że trzeba poszukać tego złotego środka.
To dość proste. Warszawski bez bocznego paska (który jest bezużyteczny, nr linii i jej typ może być na górnym pasku, komunikaty pod sufitem - jeśli już mają tam być LCD), za to z przesiadkami (sprytnie - linie podstawowe i unikatowe, pełen zestaw tylko na węzłach) i usuwaniem przejechanych przystanków (tzn. P.STARTOWY-[...]-P.przejechany-P.obecny-[Przystanki]-P.KOńCOWY), przynajmniej jeśli linia ma więcej niż 20 przystanków.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: Po prost nie każdy pasażer zna miasto.
.
Jeżeli wsiądę do tramwaju na przystanku początkowym i dowiem się, że mój przystanek jest dwudziesty, to będę bardziej mądry niż w sytuacji gdy mamy "okrojony" SIP i po dwunastu przystankach dowiem się, że mój jest za osiem następnych :?: Nie. Skoro zakładamy, że ktoś nie zna miasta, to cała reszta przystanków nic mu nie powie.
SIP ma mi powiedzieć kiedy wysiadam. Taki system to spełnia z wystarczającym wyprzedzeniem i podaje jednocześnie informacje w przyjemnej graficznej formie. Gdyby jeszcze przesunąć strzałkę w lewo żeby mapka była wielkości wyświetlacza i żeby było coś na niej naniesione, to byłoby idealnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”