Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura
Jeśli tak, to wiele wyjaśnia. Ale co by się stało, jakby zrobili to bez papierów? Policjant zwinie lizakiem tramwaj na pobocze i zobaczy, że w dowodzie jest więcej miejsc siedzących niż w rzeczywistości?ppln pisze:A jak się ma do tego homologacja? Bo przy wymianie okien albo kombinacji z poręczami już trzeba załatwiać trochę papierów
Nie wiem jak to jest w TSz, ale np. w Poznaniu spotkałem się z tym że w zajezdniach tramwajowych MPK co jakiś czas pojawiają się różne komisje wewnętrzne, które sprawdzają wagony pod wieloma względami, również technicznym. Np. nakazują lub zalecają dyrekcji zajezdni pewne działania pod kątem dopuszczenia konkretnych wagonów do ruchu.
W Szczecinie może być podobnie, bo ani Policja, ani "krokodyle" nie sprawdzają wagonów tramwajowych - jeszcze - ale TSz może mieć własne wewnętrzne służby, które się tym zajmują. Jeśli się mylę, to mnie Poprawcie
W Szczecinie może być podobnie, bo ani Policja, ani "krokodyle" nie sprawdzają wagonów tramwajowych - jeszcze - ale TSz może mieć własne wewnętrzne służby, które się tym zajmują. Jeśli się mylę, to mnie Poprawcie
Otwarcie ofert na budowę SST:
I dostawa KT4Dt #133:
http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... start=1170Wiadomo już, że są chętni na budowę pierwszego odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Wiadomo też, że 3 z 4 otwartych dziś ofert mieszczą się w kwocie, jaką miasto zaplanowało na tę inwestycję. Teraz komisja przetargowa będzie oceniać wszystkie oferty pod względem formalnym.
Do przetargu stanęło Konsorcjum Bilfinger Berger SA, którego partnerem jest ZUE Kraków. Swoją ofertę skalkulowały na kwotę 296 693 429,79 zł. SST chce wybudować także szczeciński Energopol, który oczekuje w zamian 181 986 907 zł. Tylko nieco drożej swe usługi wyceniła firma Aldesa Constructiones Madrid (186 869 925,47 zł). Najtańsza propozycja (165 804 008,27 zł) pochodzi od konsorcjum MyToll Sp. z o.o. i Strabag Sp z o.o.
Na budowę tego odcinka SST miasto ma zarezerwowane 215 202 000 zł.
I dostawa KT4Dt #133:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1353579 ... ej-dostawyDzisiaj rano do zajezdni Pogodno przyjechała na lawecie kolejna Tatra KT4Dt. Tramwaj jest pierwszym z 42 pojazdów zakupionych od niemieckiego przewoźnika BVG Berlin.
Co ciekawe, Tatra która dziś przyjechała nie jest najmłodszą spośród tych jeżdżących po Szczecinie, a ma przyciemniane folie i wydaje inny dźwięk silnika.
Co do SST - ciekawe co to jest ta hiszpańska firma. W sumie Strabag kojarzy mi się bardziej z kiczem, a hiszpanie mogą być doświadczeni w takich sprawach.
Co do SST - ciekawe co to jest ta hiszpańska firma. W sumie Strabag kojarzy mi się bardziej z kiczem, a hiszpanie mogą być doświadczeni w takich sprawach.
Nie ma sensu brać pod uwagę rok produkcji tramwaju który podczas modernizacji został zbudowany od początku. A na pewno w tym przypadku ów rok produkcji nie ma wpływu na cokolwiek istotnego.OPi pisze:Tatra która dziś przyjechała nie jest najmłodszą spośród tych jeżdżących po Szczecinie,
Niemożliwe.wydaje inny dźwięk silnika.
To z czym kojarzy ci się Energopol?W sumie Strabag kojarzy mi się bardziej z kiczem,
Ogłoszono przetarg na remont zajezdni Pogodno. "Remont" bo jedyną większą zmianą będzie tokarka podtorowa. Papierki dostępne tu:
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=220
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=220
A miała być myjnia z prawdziwego zdarzenia...
[ Dodano: 2012-12-27, 22:59 ]
Info z Komisu:
[ Dodano: 2012-12-27, 22:59 ]
Info z Komisu:
Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, zakres prac będzie obejmować między innymi:
-przebudowę układu torowego,
-remont i modernizację hal postojowych i naprawczych; w tym zabudowę -podnośników taboru, pomostów roboczych oraz obrotnic wózków tramwajowych,
-budowę nowej hali (obecny tor nr 20, przelotowy), w której zostanie zabudowana tokarka podtorowa,
-wybudowanie nowego toru oblotowego (nr 21) wraz z osobnym wjazdem od strony al. Wojska Polskiego - z centrum,
-remont budynku administracji oraz strażnic wartowniczych.
A jednak Warszawiaki będą w Szczecinie jeździć (skosy pudła pomimo wcześniejszych zarzekań):
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 9cc9bf5dd9
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 9cc9bf5dd9
Ja sądzę że TS uległo naciskom społeczników na brak skosów...a potem równie łatwo ulegli naciskom Pesy. W każdym razie początek dostaw w lutym.
Pierwsze zdjęcia i informacje o przyszłym 807 i jego "braciach" z zamówieniach:
http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/ ... cinie.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rozni.html
Niestety to pierwsze w Szczecinie tramwaje w których zamiast pełnej listy przystanków będzie te dziadostwo :
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=30402
http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/ ... cinie.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rozni.html
Niestety to pierwsze w Szczecinie tramwaje w których zamiast pełnej listy przystanków będzie te dziadostwo :
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=30402