Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura
Nie ma sensu brać pod uwagę rok produkcji tramwaju który podczas modernizacji został zbudowany od początku. A na pewno w tym przypadku ów rok produkcji nie ma wpływu na cokolwiek istotnego.OPi pisze:Tatra która dziś przyjechała nie jest najmłodszą spośród tych jeżdżących po Szczecinie,
Niemożliwe.wydaje inny dźwięk silnika.
To z czym kojarzy ci się Energopol?W sumie Strabag kojarzy mi się bardziej z kiczem,
Ogłoszono przetarg na remont zajezdni Pogodno. "Remont" bo jedyną większą zmianą będzie tokarka podtorowa. Papierki dostępne tu:
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=220
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=220
A miała być myjnia z prawdziwego zdarzenia...
[ Dodano: 2012-12-27, 22:59 ]
Info z Komisu:
[ Dodano: 2012-12-27, 22:59 ]
Info z Komisu:
Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, zakres prac będzie obejmować między innymi:
-przebudowę układu torowego,
-remont i modernizację hal postojowych i naprawczych; w tym zabudowę -podnośników taboru, pomostów roboczych oraz obrotnic wózków tramwajowych,
-budowę nowej hali (obecny tor nr 20, przelotowy), w której zostanie zabudowana tokarka podtorowa,
-wybudowanie nowego toru oblotowego (nr 21) wraz z osobnym wjazdem od strony al. Wojska Polskiego - z centrum,
-remont budynku administracji oraz strażnic wartowniczych.
A jednak Warszawiaki będą w Szczecinie jeździć (skosy pudła pomimo wcześniejszych zarzekań):
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 9cc9bf5dd9
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 9cc9bf5dd9
Ja sądzę że TS uległo naciskom społeczników na brak skosów...a potem równie łatwo ulegli naciskom Pesy. W każdym razie początek dostaw w lutym.
Pierwsze zdjęcia i informacje o przyszłym 807 i jego "braciach" z zamówieniach:
http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/ ... cinie.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rozni.html
Niestety to pierwsze w Szczecinie tramwaje w których zamiast pełnej listy przystanków będzie te dziadostwo :
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=30402
http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/ ... cinie.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rozni.html
Niestety to pierwsze w Szczecinie tramwaje w których zamiast pełnej listy przystanków będzie te dziadostwo :
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=30402
Pewnie to samo, co spowodowało, że w warszawskich tramwajach z czeskim SIPem BUSE, który również wyświetla jedynie najbliższych kilka przystanków, kierunek, numer linii i godzinę domontowano tradycyjne liniowe korale. Po prost nie każdy pasażer zna miasto.Amalio pisze:To wytłumaczy w końcu ktoś co będzie takiego szałowego w wyświetlaniu całej trasy
Warszawskiemu SIPowi też daleko do ideału (nadmiar informacji na zbyt małej powierzchni), myślę, że trzeba poszukać tego złotego środka.
To może byłoby świetne na monitorze 16:9 (takim jak pod sufitem), ale nie na cholernie drogim stretchu. To jest dokładnie taki sam błąd jak z tymi LCD od Pixela - niedostosowanie treści do formy.Amalio pisze: Moim zdaniem jest to świetne.
To dość proste. Warszawski bez bocznego paska (który jest bezużyteczny, nr linii i jej typ może być na górnym pasku, komunikaty pod sufitem - jeśli już mają tam być LCD), za to z przesiadkami (sprytnie - linie podstawowe i unikatowe, pełen zestaw tylko na węzłach) i usuwaniem przejechanych przystanków (tzn. P.STARTOWY-[...]-P.przejechany-P.obecny-[Przystanki]-P.KOńCOWY), przynajmniej jeśli linia ma więcej niż 20 przystanków.TLG pisze: Warszawskiemu SIPowi też daleko do ideału (nadmiar informacji na zbyt małej powierzchni), myślę, że trzeba poszukać tego złotego środka.
Jeżeli wsiądę do tramwaju na przystanku początkowym i dowiem się, że mój przystanek jest dwudziesty, to będę bardziej mądry niż w sytuacji gdy mamy "okrojony" SIP i po dwunastu przystankach dowiem się, że mój jest za osiem następnych Nie. Skoro zakładamy, że ktoś nie zna miasta, to cała reszta przystanków nic mu nie powie.TLG pisze: Po prost nie każdy pasażer zna miasto.
.
SIP ma mi powiedzieć kiedy wysiadam. Taki system to spełnia z wystarczającym wyprzedzeniem i podaje jednocześnie informacje w przyjemnej graficznej formie. Gdyby jeszcze przesunąć strzałkę w lewo żeby mapka była wielkości wyświetlacza i żeby było coś na niej naniesione, to byłoby idealnie.