Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-01-29, 22:49

Amalio pisze:ciach
My jako znawcy tematu jesteśmy w tej szczególnej sytuacji. Nie można mierzyć wszystkich jedną miarą, ludzie są różni i różne są sytuacje. Autor informacji pasażerskiej, który wg. takiego założenia obcina dostęp do wiedzy o trasie przejazdu robi bezmyślnie.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-01-30, 21:52

No dobra posprzątane - wracamy do tematu Tramwajów Szczecińskich i tego wątku proszę się trzymać :chytry:
Obrazek


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-02-13, 21:45

Dwa lata na remont kilometrowego odcinka... :wall:


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-03-11, 20:50

Jutro na linii 8 zadebiutują dwa nowe Swingi - 807 i 808. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-03-11, 21:41

Jak będą jakieś nowe fotki #807 lub #808 (z widocznymi wzorkami), to byłbym wdzięczny ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2013-03-12, 17:24

Obrazek
Obrazek
Wracając do nieszczęsnego termometru, to powiem że całość informacji pasażerskiej to gó... yyy tzn. Novamedia :wall: Wyświetlacz przedni ma genialną czcionkę:
Obrazek
Obrazek
Na bocznych oprócz kierunku również przewijana trasa. Zapowiedzi głosowe są wyraźniejsze niż w tramwajach z R&G, ale przewijały się za szybko. Na pseudo termometrze cały czas zdjęcie Wałów, a na mapce zaznaczone są tylko przystanki.
Z rzeczy pozytywnych to brak szarpnięcia przy zatrzymaniu, zdecydowanie cichszy (stojąc przy trzecich drzwiach nie słychać napędu) oraz dodatkową poręcz z przyciskiem przy każdych drzwiach:
Obrazek

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2013-03-12, 18:15

shakkie pisze:Wracając do nieszczęsnego termometru, to powiem że całość informacji pasażerskiej to gó... yyy tzn. Novamedia Wyświetlacz przedni ma genialną czcionkę:
Ten sam problem trapi NGT8... Przy niektórych dwuczęściowych napisach w ogóle nie idzie odczytać końcówki.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-03-12, 18:45

Ogólnie mówiąc to co należało do PESY zostało zrobione super, ale cały SIP został spieprzony i to ostro. Czcionka na zewnątrz tragiczna.
Swoją ciekawi mnie, jak te dwa systemy są zintegrowane - kasowniki i wyświetlacze pod sufitem R & G, a zewnętrzne wyświetlacze, termometry i system głosowy Novamedia.

BTW wg naszych genialnych "programistów" trasa ósemki wiedzie przez Aleję Niepodległości... Gdzie oni żyją? :nuts:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2013-03-12, 19:19

Ten błąd jest również w 7 i to od co najmniej 5 lat.

ppln

Post autor: ppln » 2013-03-12, 19:50

OPi pisze: Swoją ciekawi mnie, jak te dwa systemy są zintegrowane - kasowniki i wyświetlacze pod sufitem R & G, a zewnętrzne wyświetlacze, termometry i system głosowy Novamedia.
Novamedia jest dość elastyczna - w Krakowie ich system ciągnie linię z IBISa i chyba jeszcze obsługuje kasowniki

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2013-03-12, 22:16

ppln pisze:Novamedia jest dość elastyczna - w Krakowie ich system ciągnie linię z IBISa i chyba jeszcze obsługuje kasowniki
Dokładnie, a do tego zajmuje się obsługą kamer. Choć ma to swój minus, bo wszystko przez to chodzi mutowało. W Łódzkich Urbinach 12 np. jest osobno R&G i osobno NovaMEDIA, która odpowiada tylko za kamery i działa to o niebo lepiej.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

ppln

Post autor: ppln » 2013-03-12, 22:22

To to jest tak beznadziejnie napisane, że ten zylion niezależnych elementów (osobno jest jednostka systemu, rejestrator do kamer i sterownik, który sam jest komputerem, żeby nie wspomnieć o komputerach przy wszystkich tablicach) dławi się przy odrobinę większym obciążeniu?
A R&G z każdą nową wersją potrafi coraz mniej i jest coraz bardziej zawodne.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2013-03-13, 00:10

To to jest tak beznadziejnie napisane, że ten zylion niezależnych elementów (osobno jest jednostka systemu, rejestrator do kamer i sterownik, który sam jest komputerem, żeby nie wspomnieć o komputerach przy wszystkich tablicach) dławi się przy odrobinę większym obciążeniu?
Dokładnie tak. Do tego system samoregulującej się czcionki doprowadza do tego, że dłuższe nazwy są mikroskopijne...
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

ppln

Post autor: ppln » 2013-03-13, 00:56

System samoregulującej się czcionki jest dobry, tylko albo czcionka jest zła (powinna być cieńsza za to rozciągnięta) albo limity w programie są złe.

No i wybacz, ale trzy(!) komputery (i każdy dedykowany do czegoś innego - dołożenie zadania nie powinno powodować żadnych problemów) x86 plus zylion modułów dodatkowych (które też mogą przejąć na siebie część obliczeń gdyby 3 komputery nie wystarczyły) nie mogą zacinać się przy czymś, na co wystarczy (i wystarcza od 20 lat) jeden kiepski mikrokontroler i kilka modułów (też na mikrokontrolerach)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-03-13, 02:23

Też macie wrażenie, że w tym komputerowym barszczu jest za dużo grzybów? Przecież autobus to nie centrum sterowania międzykontynentalnymi głowicami nuklearnymi, moim skromnym zdaniem jakiś system wbudowany powinien wystarczyć
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-03-16, 15:50

¯em zapomniał wrzucić, bo zdjęcia już zrobiłem w dniu debiutu. Ale żeby nie było że zapominam, specjalnie dla J-31 kleksy od strony drzwi. ;)
1
Obrazek

2
Obrazek

3
Obrazek

4
Obrazek

I kilka zdjęć z wnętrza.
Niefunkcjonalny termometr:
Obrazek

Wnętrze:
Obrazek

Obrazek

Bajerancki rozkład w autokomputerze:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-03-16, 19:38

OPi pisze:¯em zapomniał wrzucić, bo zdjęcia już zrobiłem w dniu debiutu. Ale żeby nie było że zapominam, specjalnie dla J-31 kleksy od strony drzwi.
Super. Dzięki wielkie :)
OPi pisze:Niefunkcjonalny termometr:
Taak, to znam z Krakowa. Wszystkie nowe tramwaje i nowe autobusy tak mają w Krakowie (prócz E1 oraz napotkanych przeze mnie EU8N). Kulka przetacza się w trakcie jazdy. Z tymże w Krakowie jest tak, że część pojazdów - podobnie jak tutaj czyli w najnowszych szczecińskich Swingach - ma albo plan, albo zdjęcia miejsc charakterystycznych dla danej lokalizacji (jedno i drugie też), a czasami w ogóle nic nie ma, tylko sam "termometr" ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-03-17, 02:48

Ten termometr to chyba projektował ktoś z solidną gorączką
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ