Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29099
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-03-17, 12:59

Cóż produkt, oferowany przewoźnikom. Jak ktoś chce, to kupuje. Tak postąpiły Tramwaje Szczecińskie, dla porównania

NGT8 - MPK Kraków
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/41/info1a.jpg/

Protram 405N-Kr
http://imageshack.us/photo/my-images/132/info2p.jpg/

Jak widać prawie wszystko to samo co w szczecińskim Swingu, tylko logo inne i kolorki ;)

ppln

Post autor: ppln » 2013-03-17, 14:52

Myślę, że Novamedia nie powinna robić problemów ze zmianą oprogramowania (przykładowo - w Łodzi ZDiT nie zgodził się żeby w jednym z wagonów pojawiła się ta trefna wersja bo nie spełnia wymogów umowy i następnego dnia w obu wagonach był normalny układ), wystarczy (np. przez prasę) wywrzeć odpowiedni nacisk na organizatora/przewoźnika. I warto to zrobić żeby nie okazało się, że (jak Kraków) jedną pochopną decyzją pozbędziecie się na lata sensownej informacji pasażerskiej dla taniego bajeru (który za to kosztuje grube tysiące)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2013-12-31, 20:29

Pojawił się wywiad z prezesem TS o kupowanym wagonie i innych rzeczach.:
- To świetne doświadczenie i sprawdzian przed ubieganiem się o fundusze unijne z nowej puli - mówi o zakupie częściowo niskopodłogowego tramwaju Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.
Czyli kilka milionów pójdzie na "eksperyment" który nie musi się udać. Fajnie.
Andrzej Kraśnicki jr: Po co Tramwaje Szczecińskie kupują jeden tramwaj częściowo niskopodłogowy, w dodatku w częściach?
Krystian Wawrzyniak: Zanim się na to zdecydowaliśmy, w naszych warsztatach przebudowaliśmy do wersji Moderus Alfa dwa składy tramwajów 105. Skorzystaliśmy przy tym z funduszy unijnych, zdobyliśmy nowe doświadczenia i umiejętności. Teraz chcemy sprawdzić, czy damy sobie radę z tramwajem dużo bardziej wymagającym. To będzie jednoczłonowy pojazd o długości ok. 30 metrów.
Przysiągłbym że w szczecińskich warsztatach zmontowano 14 wagonów opartych na pudłach z Modertransu, choć pierwszy skład z pewnością ma więcej części wziętych z 105-ek niż pozostałe.
Nie prościej po prostu kupić gotowy tramwaj?
- Dzięki takiej transakcji mamy zatrudnienie dla 60 pracowników. Zdobywamy doświadczenie, które może przydać się później, przy kooperacji z innymi producentami tramwajów. Poza tym to świetne doświadczenie i sprawdzian przed ubieganiem się o fundusze unijne z nowej puli. Kiedy będą dostępne, my będziemy już gotowi. Będziemy wiedzieć, czy potrafimy sami montować nowoczesne tramwaje, jak mają one wyglądać, jakie mieć wyposażenie. Można powiedzieć, że tramwaj, który zamawiamy, będzie doświadczalny. Chcemy też, by opinię o nim wyrazili również pasażerowie
Właśnie poznaliśmy prawdziwy cel montowania nowych wagonów przez warsztaty TS - dawanie roboty znudzonym pracownikom tychże, bo "musiano" zaniechać wykonywania NG wagonom rodziny 105N.
Może im się nie spodobać, że w tym tramwaju nie będzie klimatyzacji.
- Ma być bardzo efektywna wentylacja. Chcemy sprawdzić, jak u nas sprawdzi się takie rozwiązanie. Na pewno klimatyzację będzie miała kabina motorniczego.
Jakoś nie wierzę, że ta wentylacja będzie czymś bardziej zaawansowanym od lufcików i ew. szyberdachów.
Tramwaj będzie podobny do tych, które jeżdżą w Poznaniu czy Wrocławiu?
- Tak. Ma mieć jedną część niskopodłogową. Tylko trochę inaczej wyobrażamy sobie jej zagospodarowanie. Sześć siedzeń ma być zamocowanych na stałe. Nie mogą być składane, bo wtedy powstaje duża, otwarta przestrzeń, która przyciąga grupki młodzieży. Do tego ma być miejsce na wózek inwalidzki lub zwykły wózek dziecięcy.
I będzie jak w Swingach pierwszej serii, w których więcej niż 1 wózek dziecięcy/inwalidzki wystarczy do sparaliżowania okolic drugich drzwi. A grupki młodzieży to raczej ubóstwiają tylny pomost bo daleko od motorniczego.
I takie chcecie później kupować i montować już za unijne pieniądze?
- Nie chciałbym na razie za dużo o tym mówić. Mamy kilka pomysłów. To, czy dalej pójdziemy tą drogą, zależy właśnie od tego, czy podołamy technicznie i organizacyjnie.
Nie chcę myśleć, czym jest te "kilka pomysłów".
A jeśli się uda, jak wyobraża sobie pan szczecińskie tramwaje w 2020 r.?
- Chciałbym wycofać wszystkie Tatry T6, czyli dwuwagonowe składy. Przyszłość to jednoprzestrzenne, przegubowe tramwaje, w których jest bezpieczniej i wygodniej. W zamian za nie widziałbym 30 nowych, częściowo niskopodłowych tramwajów. Do tego 12-14 kolejnych całkowicie niskopodłogowych do obsługi wydłużonej do Kijewa linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju i jeszcze jednej nowej trasy, którą do tego czasu wybudujemy. Chcemy też zmodernizować napęd i sterowanie we wszystkich przegubowych tatrach, które na dłużej pozostaną na naszych torach.
Z tego wynika, że 42 wciąż eksploatowane wagony 105N/Na przeżyją dużo młodsze od nich T6. Zresztą wycofanie jednych i drugich byłoby błędem, skoro chcą zepsuć wszystkie KT4 :nuts:
Tramwaje częściowo niskopodłogowe są dwa razy tańsze od niskopodłogowych. Pojawiły się głosy, że zakup tych drugich jest rozrzutnością.
- Gdybyśmy nie kupili całkowicie niskopodłogowych tramwajów, pojawiłyby się pretensje, że nie inwestujemy w tabor, który kupują wszystkie inne duże miasta. Tu nie chodzi jednak tylko o niepełnosprawnych, starszych, wózki. W tramwajach niskopodłogowych następuje szybsza wymiana pasażerów. Takie pojazdy są najlepsze na zatłoczone, pełne pasażerów linie. Takie, jak powstająca SST. Na pozostałych świetnie spiszą się tramwaje częściowo niskopodłogowe. Jeden niski człon wystarczy, by tramwaj nie był barierą dla osób mających problemy z poruszaniem się.
Użytkownicy najbardziej obciążonej szczecińskiej linii - 12 - z pewnością są zachwyceni zaliczeniem jej do grona niegodnych nowoczesnego taboru. Oczywiście prawdziwą przeszkodą jest stan torowisk, ale najwyraźniej pan Wawrzyniak lubi wymyślać alternatywne problemy.
Kiedy tramwaj, który teraz kupujecie, będzie gotowy?
- Zwycięzca przetargu będzie miał 240 dni na dostawę części. My - 100 dni na montaż pod jego nadzorem. Potem potrzeba jeszcze 60 dni na homologację tramwaju.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1388255 ... ie-przydac

Z nudów dodam małe podsumowanie roku. Wprowadzono do służby 35 wagonów KT4Dt i 11 120NaS2. Wycofano 38 wagonów rodziny 105N. Z Szumnie zapowiadanych inwestycji infrastrukturalnych rozpoczęto jedynie budowę SST.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29099
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-12-31, 22:25

Shakkie więcej optymizmu, na początku muszę napisać, że Prezes TSz popełnił błąd używając dla tego wagonu określenie "eksperymentalny". Bo tak on będzie potem traktowany przez wszystkich ;)

Generalnie uważam, że pomysł jest świetny i czym prędzej powinni się brać za jego realizację. Bo-ponieważ:

1. ... firma nie ma pieniędzy na kupowanie wyłącznie nowych niskopodłogowych tramwajów. Nawet Pesa Swing kosztuje dużo i firmy po prostu nie stać na zakup dużej ilości takich wagonów lub innych z tej półki ;)

2. ... samodzielny montaż takich wagonów powinien być tańszy, a co najważniejsze firma utrzyma zatrudnienie ludzi - im trzeba dać pracę, a nie tylko zwalniać. Oni zyskają doświadczenie, a firma fachowców. ;)

3. ... jeżeli ten "eksperyment" się powiedzie, to Szczecin zyska dużą ilość nowoczesnych tramwajów niskowejściowych, jednoprzestrzennych.

Doskonałym przykładem jest MPK Kraków. Oni samodzielnie zbudowali sobie tramwaje EU8N, które są po prostu świetne.

Tramwaje ze środkowym członem niskopodłogowym, a więc wrocławski Protram 205WrAs czy poznański Modertrans Beta - są bardzo wygodne i przyjemne do podróżowania. Oba wagony mają dosyć obszerny środkowy człon, który daje spore możliwości podróżnym.

Tsz zapewne będą chciały pozyskać elementy od Modertransu, jeśli panowie w TSz nie przekombinują - będzie OKi. Na razie nie ma co oceniać - nie ma tramwaju ;)

Reasumując Mamy trudne czasy pod względem ekonomicznym i przewoźnicy tramwajowi w całym kraju szukają wiele rozwiązań, by odświeżać swój tabor. Jeżeli produkcja własna taboru pozwoliła by na wycofanie najstarszych wozów - to należy temu przyklasnąć i trzymać kciuki ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2014-01-01, 11:14

J-31 pisze:Generalnie uważam, że pomysł jest świetny i czym prędzej powinni się brać za jego realizację.
Nie żebym uważał to za zły pomysł, ale wpadli na niego o kilka lat za późno, a realizacja będzie kuleć.
1. ... firma nie ma pieniędzy na kupowanie wyłącznie nowych niskopodłogowych tramwajów. Nawet Pesa Swing kosztuje dużo i firmy po prostu nie stać na zakup dużej ilości takich wagonów lub innych z tej półki ;)
Prawda.
2. ... samodzielny montaż takich wagonów powinien być tańszy, a co najważniejsze firma utrzyma zatrudnienie ludzi - im trzeba dać pracę, a nie tylko zwalniać. Oni zyskają doświadczenie, a firma fachowców. ;)
Można tych ludzi przenieść do pracy w zajezdniach.
3. ... jeżeli ten "eksperyment" się powiedzie, to Szczecin zyska dużą ilość nowoczesnych tramwajów niskowejściowych, jednoprzestrzennych.
Nie znasz "tempa" pracy szczecińskich warsztatów - do 2020 zrobią w najlepszym wypadku 12 takich wagonów.
Doskonałym przykładem jest MPK Kraków. Oni samodzielnie zbudowali sobie tramwaje EU8N, które są po prostu świetne.
Tramwaje ze środkowym członem niskopodłogowym, a więc wrocławski Protram 205WrAs czy poznański Modertrans Beta - są bardzo wygodne i przyjemne do podróżowania. Oba wagony mają dosyć obszerny środkowy człon, który daje spore możliwości podróżnym.
Wyroby szczecińskich warsztatów nie umywają się do twórczości Protramu i MPK Kraków.
Jeżeli produkcja własna taboru pozwoliła by na wycofanie najstarszych wozów
Tyle że pan Wawrzyniak deklaruje wycofanie wcale nie najstarszych wozów, które pod względem komfortu jazdy są dużo lepsze od wszelkich mutacji 105-ek.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29099
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2014-01-01, 15:13

Ja zawsze z duuużym przymrużeniem oka czytam takie wywiady Prezesów. Potem się zazwyczaj okazuje, że jest zupełnie inaczej ;)

Może się okazać, że oni zbudują jeden tramwaj i z jakichś powodów odrzucą pomysł.

Przyznam szczerze, że dziwi mnie trochę, że oni nie chcą po prostu kupić wagonów z Modertransu lub Protramu - to też może być jakaś alternatywa ;)

Zastanawia mnie również czemu TSz nie chcą pozyskać używanych tramwajów z zachodu, by potem przeprowadzić im remont i je eksploatować - tak jak robi się to w Krakowie, a teraz również na Górnym Śląsku (TŚ) z całkiem niezłym skutkiem ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re:

Post autor: shakkie » 2014-02-15, 09:45

Jedyną ofertę w przetargu na dostawę trochę-niskacza w wersji zrób to sam złożył Modertrans.
J-31 pisze:Przyznam szczerze, że dziwi mnie trochę, że oni nie chcą po prostu kupić wagonów z Modertransu lub Protramu - to też może być jakaś alternatywa ;)
W tym wszystkim chodzi też (a może przede wszystkim) o danie jakieś roboty warsztatom.
Zastanawia mnie również czemu TSz nie chcą pozyskać używanych tramwajów z zachodu, by potem przeprowadzić im remont i je eksploatować - tak jak robi się to w Krakowie, a teraz również na Górnym Śląsku (TŚ) z całkiem niezłym skutkiem ;)
Wagony z zachodu w Szczecinie są w sile 125 sztuk. Są wygodne i dość młode, nie trzeba robić im żadnego remontu. A 19 wagonów "zmodernizowanych" przez TS jeździ gorzej niż egzemplarze niezmodyfikowane.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2014-04-17, 09:08

Garść niusów:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1395150 ... -stopiatki
Tramwaje Szczecińskie chcą sprzedać 14 wagonów tramwajowych typu 105N. Do kupienia są pojazdy o numerach: 706, 709, 736II, 737II, 741, 744, 747, 748, 1008, 1009, 1023II, 1024II, 1027 i 1028. Cena wywoławcza każdego pojazdu to 18 300 zł. Oferty można składać do 29 kwietnia.
Wymienione wagony już wywieziono. Na stanie TS pozostało 18 wagonów 105N/Na.

http://www.mkm.szczecin.pl/news/1397140 ... -debiutuje
W dniu dzisiejszym swój debiut na 7/8 zalicza SWING 120NaS2 828.
Nie oznacza to zakończenia kontraktu - Pesa musi jeszcze dostarczyć 1 pojazd techniczny.

11 marca podpisano umowę z Modertransem na dostawę 1 Bety w wersji do samodzielnego montażu. Pojawiła się nawet grafika z układem wnętrza (wzięta stąd):
http://www.szczecinblog.pl/wp-content/u ... czecin.png
Przydałaby się jeszcze jedna rzeźnia.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: OPi » 2014-06-30, 23:30

Naszła mnie taka refleksja. Pomyśleć, że jeszcze niedawno temu TS twierdziły, że budowa nowego skrętu na Bramie Portowej nie jest potrzebna. Tylko dzięki interwencji miłośników jest gdzie puszczać linie tramwajowe na czas remontów.

Małe podsumowanie odnośnie tego, jakie linie korzystały z tego skrętu od dnia otwarcia, czyli 7 czerwca 2012:

7.06.2012-30.06.2012
tymczasowo: linia 8bis (remont BP)

1.07.2012-31.07.2012
tymczasowo: linie 1 i 9 (remont BP)

od 1.09.2012 do dziś
na stałe: 10

7.01.2014-14.04.2014
tymczasowo: 11, 12, 13 (remont alei Piastów)

od 5.07.2014 przez najbliższe 1,5 roku
tymczasowo: 1, 9 (remont Potulickiej)

Ciekawe, czy panowie w TS nadal uważają, że ten skręt nie ma sensu. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2014-07-01, 08:06

17 czerwca TS ogłosiły kolejny przetarg na dostawę Bety w wersji do samodzielnego montażu. Wygląda na to, że "eksperyment" uznano za udany przed jego zakończeniem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29099
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2014-07-01, 12:22

Pierwsze pudło już trafiło do Szczecina i jest teraz uzbrajane. Być może ludziom z Zarządu TSz bardzo się ten wagon spodobał. I wcale im się nie dziwię Moderusa Betę znam i mnie również przypadła do gustu ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2014-09-05, 08:57

Pierwszy trochę niskacz w Szczecinie jest prawie gotowy do jazdy:
Tak wygląda najnowszy, szczeciński tramwaj. Będzie następny [ZDJĘCIA i WIDEO]
Pierwszy w Szczecinie częściowo niskopodłogowy tramwaj w połowie września zacznie kursować na linii 3. W czwartek został zaprezentowany, podpisano też umowę na dostawę w częściach kolejnego takiego pojazdu.
Tramwaj Moderus Beta stoi w zajezdni Pogodno. Przeszedł już badania techniczne, czeka na dokumenty pozwalające wyjechać mu na trasę z pasażerami.
- W połowie września, po dwóch, trzech dniach szkoleń motorniczych tramwaj wyjedzie do miasta - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.
Pierwszą linią, na której go zobaczymy będzie "trójka".
- Ze względu na trasę przebiegającą przy Dworcu Głównym PKP i szpitalu przy ul. Arkońskiej - mówi Dariusz Wołoszczuk z ZDiTM.
Pasażerom dźwigającym walizki czy też udającym się do szpitala podróż ma ułatwiać niskopodłogowa część tramwaju. Tym właśnie wyróżnia się Moderus Beta. To pierwszy częściowo niskopodłogowy tramwaj w Szczecinie. Z trzech członów jeden, środkowy jest zawieszony nad torami na takiej samej wysokości jak podłoga w swingach. Ta część tramwaju ma sześć miejsc siedzących oraz przestrzeń na dwa wózki lub wózek inwalidzki. Tam też zamontowany zostanie biletomat.
Tramwaj kosztował 3,6 mln zł wraz z pakietem eksploatacyjnym. Przyjechał do Szczecina w częściach z poznańskiej fabryki Modertrans. Zmontowany został w warsztatach Tramwajów Szczecińskich przy ul. Klonowica.
Do końca roku na tory ma wyjechać drugi, identyczny pojazd. Czwartkową prezentację poprzedziło bowiem podpisanie umowy z Modertransem na dostawę kolejnego tramwaju. Także zostanie złożony w Szczecinie. Cena jest tym razem nieco niższa: 3,5 mln zł. Dla porównania całkowicie niskopodłogowy swing kosztuje około 6 mln zł.
Po podpisaniu umowy najnowszy tramwaj udał się na krótki przejazd na pętlę nad Jeziorem Głębokim. W pojeździe włączony został nawiew. Wtłaczane z zewnątrz powietrze wydmuchiwane jest z kratek na suficie. Zimą będzie tak wtłaczane ciepłe powietrze.
- To bardziej efektywne niż ogrzewanie umieszczone pod siedzeniami - tłumaczył Andrzej Bręczewski, prezes Modertransu.
Według jego wyliczeń tramwaj z klimatyzacją musiałby kosztować pół miliona złotych więcej. Klimatyzowana jest jedynie kabina motorniczego.
Szczeciński egzemplarz wyposażony jest w pełny monitoring i wi-fi. Mieści 64 pasażerów na miejscach siedzących i 133 na stojących.
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... z3CMeROMGO
Zdjęcia:
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/51,3 ... 8.html?i=5
Szkoda, że nie ma postępu w siedzeniach, no i mogliby od razu zamontować kasowniki GMV.

ppln

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: ppln » 2014-09-05, 20:33

no i mogliby od razu zamontować kasowniki GMV.
To te brzydkie niebieskie? Jeśli tak to są, zobacz sobie na filmiku.

W ogóle to z jakiego sterownika są sterowane te wszystkie GMV? I udało się wgrać normalne choinki na długie LCD czy wciąż straszy ten krakowski syf?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2014-09-06, 13:35

ppln pisze:To te brzydkie niebieskie? Jeśli tak to są, zobacz sobie na filmiku.
Tak, to te niebieskie. Chyba chcieli je umieszczać jak najdalej od drzwi.
W ogóle to z jakiego sterownika są sterowane te wszystkie GMV?
Dla I etapu montowano w kabinach takie cosie:
Obrazek
Obecnie zastępowane przez panel dotykowy. "Mózgami" pojazdów zapewne są ustrojstwa przypominające (wielkością i ilością złączy) komputer mini ATX lub Steamboxa. Zdjęć obydwu urządzeń nie mam.
I udało się wgrać normalne choinki na długie LCD
Pewno nie.

Będzie kolejny remont:
Spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła przetarg na przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej w ciągu ulicy 3 Maja. Przebudowany zostanie cały odcinek, który nie był objęty przebudową skrzyżowania przy Bramie Portowej oraz przebudową ulic Potulickiej i Narutowicza.
Co ciekawe, mimo że w trakcie przebudowy skrzyżowania przy Bramie Portowej wybudowano PAT-y wchodzące w ulicę 3 Maja, torowisko na ulicy 3 Maja zasypane będzie tłuczniem.
Wykonawca będzie miał 120 dni na realizację zamówienia. Otwarcie ofert nastąpi 22 września.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1409932 ... do-remontu
Cudowna konsekwencja po szczecińsku - pomiędzy skrzyżowaniem na betonie (Brama Portowa) a ~1300 m torowiska na betonie (Narutowicza i Potulicka) będzie 300 m tłucznia...


Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2015-12-31, 15:00

Postanowiłem zmarnować wasz czas na podsumowanie roku w szczecińskiej KM (część autobusowa będzie we właściwym czasie i w odpowiednim wątku).
Ze stanu TS wyparowało 11 wagonów 105Na, do ruchu wprowadzono tylko 1 nowy wagon - Betę #602. Ponadto zmodernizowano 7 Tatr KT4 oraz 3 składy 105Ng/S. Ta ostatnia ma dość szeroki zakres - wagony dostają nowy wystrój wnętrza, pulpit, aparaturę i numery taborowe. Galeria zdjęć zmodernizowanych wagonów:
http://www.mkm.szczecin.pl/galeria/32,105Ng2015
Pozostałe 3 składy tego typu również zostaną przebudowane.

Dużo więcej działo się w dziedzinie infrastruktury - wyremontowano torowisko od węzła Brama Portowa do pętli Potulicka, od Mostu Długiego do pętli Basen Górniczy, oraz nową trasę z tej ostatniej do pętli Turkusowa (czyli SST). Ową jednak od razu zaczęły trapić awarie - na "dzień dobry" kilka połamanych pantografów, potem doszło do urwania kawałka szyny. Kontrola zlecona po tym wypadku wykazała konieczność poprawienia części spawów.

Co przyniesie rok 2016? Nie wiadomo, nie pojawiły się jakiekolwiek obietnice. Być może będzie to ostatni rok wagonów 105Na w ruchu liniowym - pozostały ich tylko 4 składy.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2016-04-14, 14:11

Będą projektować! (Chyba że nie dojdzie do rozstrzygnięcia przetargu)
Urząd Miasta Szczecin opublikował ogłoszenie o przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania "Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie - etap II".
Prace projektowe dotyczyć będą następujących zadań:
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła do ronda Giedroycia,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Kołłątaja - ul. Asnyka - pętla Dworzec Niebuszewo,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu pl. Żołnierza Polskiego - pl. Hołdu Pruskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła),
rozbudowa i przebudowa układu drogowego al. Powstańców Wielkopolskich dla zadania "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli",
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem),
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną na pl. Szarych Szeregów,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle Wyszyńskiego,
rozbudowa i przebudowa układu drogowego ul. Wiszesława dla zadania "Przebudowa zajezdni tramwajowej Golęcin",
remont podstacji prostownikowej Kolumba,
budowa podstacji prostownikowej Chmielewskiego,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Weleckie na wysokości ul. Podwale - Kolumba - Chmielewskiego - Smolańska - Budziszyńska do rozjazdów przed pętlą Pomorzany,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowej od wiaduktu kolejowego - pl. Ratuszowy - ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel wraz z dodatkową relacją pod wiaduktem,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Jagiellońskiej od al. Bohaterów Warszawy do al. Piastów.
Projekty mają zawierać m.in. dodatkowe relacje: na placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego oraz z ulicy Wyszyńskiego w kierunku Stoczni Szczecińskiej, a także przewidywać możliwość poprowadzenia linii tramwajowej od placu Szarych Szeregów przez aleję Wojska Polskiego w kierunku Bramy Portowej. Planowane jest również wykonanie dodatkowego toru postojowego na pętli "Dworzec Niebuszewo".
Otwarcie ofert nastąpi 19 maja.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1460537 ... y-torowisk
Czy ktoś wie, do którego roku trzeba będzie ukończyć/rozliczyć inwestycje, aby były objęte obecnym rozdaniem unijnej forsy? Bo coś czuje, że nie zdążą zrealizować nawet połowy zadań wymienionych powyżej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29099
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-04-14, 18:54

A nie jest to czasami unijne dofinansowanie na lata 2014-2020 ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2017-05-12, 09:09

OKP:
Przebudowa ulic Niemierzyńskiej, Arkońskiej, Spacerowej do al. Wojska Polskiego, etap III – Przebudowa ul. Arkońskiej (od pętli tramwajowej „Las Arkoński” do al. Wojska Polskiego)
http://bip.um.szczecin.pl/chapter_11710 ... 31608224BA

Co ma to wspólnego z tramwajami? Otóż na owym odcinku (~ 1,4 km) powstanie nowe torowisko oraz zostaną przebudowane skrzyżowanie Wojska Polskiego/ Arkońska/ Szafera i pętla Las Arkoński.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29099
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-05-12, 12:29

To będzie jakaś nowa linia, czy tylko łącznik pomiędzy istniejącymi torowiskami ? ;)

ODPOWIEDZ