[W-wa] Kolejna próba szkieletyzacji

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Thomas78

Post autor: Thomas78 »

szubak pisze:To jest glownie kwestia mentalnosci i w przewazajacej wiekszosci problem dotyczy ludzi starszych. Bo jesli od kilku lat mam linie tramwajowa spod domu w jakies miejsce, to dlaczego maja mi ja teraz zabrac??? :-P
No dobrze, a jakbyś wytłumaczył protesty przeciwko takim zmianom:
- zabierana jest linia 24, a kierowana jest identyczną trasą (a nawet docierająca jeszcze dalej) linia 12 o wiele lepszym rozkładzie;
- zabierana jest linia 44, ale kursująca identyczną trasą 9 ma być wzmocniona by nie zmniejszyć liczby kursów na godzinę w tej relacji.
Protestom przeciwko takim zmianom nic nie tłumaczy poza głupotą ludzką. Po prostu zamiast trzech linii (9, 24, 44) będą dwie (9 i 12), które zapewnią obsługę wszystkich przystanków, które obsługiwały dotąd 9, 24 i 44. Do tego łączna liczba kursów w ciągu godziny nie zmniejszy się. Zmiana ma na celu taki układ, że mozliwa będzie synchronizacja rozkładów, by wyeliminować uciążliwe "stada", wynikające stąd, że danym ciągiem kursuje wiele linii, obsługujących różne dzielnice i posiadających różne częstotliwości. W tej sytuacji albo jedzie jeden tramwaj za drugim, albo przez dłuższy czas nie jedzie żaden i stoi się w miejscu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze: No dobrze, a jakbyś wytłumaczył protesty przeciwko takim zmianom:
- zabierana jest linia 24, a kierowana jest identyczną trasą (a nawet docierająca jeszcze dalej) linia 12 o wiele lepszym rozkładzie;
- zabierana jest linia 44, ale kursująca identyczną trasą 9 ma być wzmocniona by nie zmniejszyć liczby kursów na godzinę w tej relacji.
Protestom przeciwko takim zmianom nic nie tłumaczy poza głupotą ludzką. Po prostu zamiast trzech linii (9, 24, 44) będą dwie (9 i 12), które zapewnią obsługę wszystkich przystanków, które obsługiwały dotąd 9, 24 i 44. Do tego łączna liczba kursów w ciągu godziny nie zmniejszy się.
Wg. mnie tutaj działa czysta ludzka psychologia i uzasadnione obawy ludzi. Uzasadnione, bo w historii wielokrotnie już bywało, że "władza" obiecywała a rzeczywistość była inna. Teraz ludzie widzą jedno - likwidację linii. Natomiast zwyczajnie się boją, czy rzeczywiście ZTM dotrzyma obietnicy i zmodyfikuje rozkłady. Ludzie w takie zapewnienia zwyczajnie nie wierzą i nie uwierzą. Dlatego protestują... :(
Thomas78 pisze: Zmiana ma na celu taki układ, że mozliwa będzie synchronizacja rozkładów, by wyeliminować uciążliwe "stada", wynikające stąd, że danym ciągiem kursuje wiele linii, obsługujących różne dzielnice i posiadających różne częstotliwości. W tej sytuacji albo jedzie jeden tramwaj za drugim, albo przez dłuższy czas nie jedzie żaden i stoi się w miejscu.
Teoria jest słuszna. Niestety w praktyce może trochę być inaczej. Moje obawy wynikają głównie z tego, że tramwaje jadące al. Jerozolimskimi są często (szczególnie w godzinach szczytu) blokowane, szczególne w Centrum i przy Dw. Centralnym.... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Wg. mnie tutaj działa czysta ludzka psychologia i uzasadnione obawy ludzi. Uzasadnione, bo w historii wielokrotnie już bywało, że "władza" obiecywała a rzeczywistość była inna. Teraz ludzie widzą jedno - likwidację linii. Natomiast zwyczajnie się boją, czy rzeczywiście ZTM dotrzyma obietnicy i zmodyfikuje rozkłady. Ludzie w takie zapewnienia zwyczajnie nie wierzą i nie uwierzą. Dlatego protestują... :(
Podchodząc w ten sposób do sprawy, nigdy w tym mieście nie będzie rozsądnego, optymalnego układu komunikacyjnego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze:Wg. mnie tutaj działa czysta ludzka psychologia i uzasadnione obawy ludzi. Uzasadnione, bo w historii wielokrotnie już bywało, że "władza" obiecywała a rzeczywistość była inna. Teraz ludzie widzą jedno - likwidację linii. Natomiast zwyczajnie się boją, czy rzeczywiście ZTM dotrzyma obietnicy i zmodyfikuje rozkłady. Ludzie w takie zapewnienia zwyczajnie nie wierzą i nie uwierzą. Dlatego protestują... :(
Podchodząc w ten sposób do sprawy, nigdy w tym mieście nie będzie rozsądnego, optymalnego układu komunikacyjnego.
Tak. Niestety chyba nigdy nie będzie rozsądnego układu komunikacyjnego, ponieważ tak na dobrą to jaki by on nie był - zawsze znajdą się przeciwnicy... :cry:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Podchodząc w ten sposób do sprawy, nigdy w tym mieście nie będzie rozsądnego, optymalnego układu komunikacyjnego.
Tak. Niestety chyba nigdy nie będzie rozsądnego układu komunikacyjnego, ponieważ tak na dobrą to jaki by on nie był - zawsze znajdą się przeciwnicy... :cry:
Bo to tak jest - jak radni - chcąc się przypodobać mieszkańcom popierają protesty niedoinformowanych ludzi, a nie biorą pod uwagę opinii specjalistów.
Dziś wyczytałem o tym, że mieszkańcy Marymontu nie chcą wycofania "4" i jej powrotu na Pragę, a przecież robili tyle szumu o dodatkowym hałasie, gdy "czwórkę" kierowano właśnie na Marymont. Wypowiadali się wtedy o drganiach i innych pierdołach, a teraz nie chcą oddać "4" tym, którym została zabrana... ¯enada. Zawsze wiedziałem, że Warszawa to anormalne miasto, ale teraz widzę, że głupota tego miasta bije wszelkie rekordy.

voy

Post autor: voy »

Wyprowadzić się.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

voy pisze:Wyprowadzić się.
Toteż właśnie tak robię. I to z wielu powodów :cool:
A wracając do tematu: Stołeczny dodatek Gazety Wyborczej ubolewa nad mieszkańcami Marymontu, którzy utracą linię "4". Oczywiście dziennikarzyna nie zada sobie trudu, by sprawdzić, że tramwaj ten dociera w te okolice tylko dlatego, że ma objazd.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak chyba zbyt wiele osób zapomina, że to co się dzieje m.in. z tramwajami na ¯oliborzu, to jest to wina objazdów.

Co prawda te objazdy trwają już od ponad roku, ale mimo to jest to jednak objazd... :D

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Tak chyba zbyt wiele osób zapomina, że to co się dzieje m.in. z tramwajami na ¯oliborzu, to jest to wina objazdów.
Od dziennikarza zajmującego się od lat pisaniem nt. komunikacji można wymagać lepszej pamięci...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze:Tak chyba zbyt wiele osób zapomina, że to co się dzieje m.in. z tramwajami na ¯oliborzu, to jest to wina objazdów.
Od dziennikarza zajmującego się od lat pisaniem nt. komunikacji można wymagać lepszej pamięci...
Ten facet nie ma czasu się zastanawiać jak było - rok temu. Dla niego to cała wieczność. Jestem pewny, że ten dziennikarz nawet nie wie jak wygląda tramwaj... :lol:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Od dziennikarza zajmującego się od lat pisaniem nt. komunikacji można wymagać lepszej pamięci...
Ten facet nie ma czasu się zastanawiać jak było - rok temu. Dla niego to cała wieczność. Jestem pewny, że ten dziennikarz nawet nie wie jak wygląda tramwaj... :lol:
Mylisz się - ten sam dziennikarz niedawno ubolewał nad Prażanami, którzy nie mogą się doczekać powrotu "4", teraz ubolewa nad mieszkańcami Marymontu, którzy utracą "4", którą dostali tylko w związku z objazdem :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dziękuję. Wiem, że nic nie wiem.... :shocked:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Dziękuję. Wiem, że nic nie wiem.... :shocked:
Tak to wygląda - dziennikarz za wszelką cenę chce reprezentować "głos ludu", gdyż to daje poczytność (a o to chodzi). Ze zwykłą rzetelnością ma to niewiele wspólnego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze:Dziękuję. Wiem, że nic nie wiem.... :shocked:
Tak to wygląda - dziennikarz za wszelką cenę chce reprezentować "głos ludu", gdyż to daje poczytność (a o to chodzi). Ze zwykłą rzetelnością ma to niewiele wspólnego.
Tacy ludzie zapominają, że na KM - również i tramwajową - trzeba zawsze patrzeć globalnie, aby móc zauważyć problemy lokalne... ;)

Chyba, że sam ma w tym jakiś własny interes - ale to powninien napisać konkretnie - tyle, że ja wiem, iż jeśli nawet, to się do tego nie przyzna :mruga:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

ZTM robi zmiany tylko po to zeby wkrótce powrócic do tego samego rozwiązania. pare lat temu były takie linie:
4: Wyścigi-Bankowy-Stalowa
31: pl.Narutowicza-Nowowiejska-Bankowy-pl.Wilsona-Potocka (wkrótce zamieniona na 45)
36: Wyścigi-Marymont.

Obecnie 4 jeździ po trasie 36 (Wyścigi-Marymont), a 36 prawie po trasie 31 (Banacha-Marymont). po co to zmieniano, skoro chce sie teraz do tego wrócić? bo jak 4 pojedzie na Stalową to nie będzie bezpośredniego tramwaju Wyścigi-Marymont. czyli trzeba bedzie stworzyć taka linie i wróci sie do pukntu wyjścia. głupota

56247

Post autor: 56247 »

Wierzysz w to?
Po co było likwidowanie linii 31,oraz częściowe zastąpienie jej przez linię 36?
Po to,aby abarot wrócić do tego samego?
Coś mi się nie chce w to wierzyć.Sorry.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

a po co było prostowanie 4? tez podobno ma pojechac na prage, ale kiedy do tego dojdzie...

56247

Post autor: 56247 »

ZTM miesza coraz bardziej ludziom w głowach.Niestety,robi to świadomie i ma z tego zapewne wielką radochę.A to wszystko przez prezesa ZTM,który to jest "desantem' z łomżyńskiego PKS.Po wyborach sytuacja w ZTM się zmieni i pan R.C oraz jego Krewni i Znajomi "polecą ze stołków".Najlepszym wyjściem jednak byłoby zlikwidowanie tego biurokratycznego tworu jakim jest ZTM.Pełno tam kolesiostwa oraz różnych układów i układzików(m.in:z Jedynie Słusznym Klubem).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Z tego co mi wiadomo "czwórka" na razie pozostanie na ¯oliborzu. ZTM wycofał się z tej zmiany... Lub jak kto woli odroczył ją.... ;)

MW

Post autor: MW »

J-31 pisze:Hmmm. Z tego co mi wiadomo "czwórka" na razie pozostanie na ¯oliborzu. ZTM wycofał się z tej zmiany... Lub jak kto woli odroczył ją.... ;)
prostując: Inżynier Miejski zablokował tę zmianę argumentująć to blokowaniem Pl. Bankowego.
a odnośnie innych zmian - odroczenie nastąpiło z goła innych powodów... zbliżająca się kampania wyborcza :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”