[W-wa] Kolejna próba szkieletyzacji

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
56247

Post autor: 56247 »

W ZTM-ie boją się o swoje "stołki" i dlatego siedzą cicho :!: :?: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:
J-31 pisze:Hmmm. Z tego co mi wiadomo "czwórka" na razie pozostanie na ¯oliborzu. ZTM wycofał się z tej zmiany... Lub jak kto woli odroczył ją.... ;)
prostując: Inżynier Miejski zablokował tę zmianę argumentująć to blokowaniem Pl. Bankowego.(...)
Hmm. To sobie przypomniano o tym. Pamiętam, że kiedy "prostowano" czwórkę, ktoś z decydentów (nie pamiętam czy z ZTM-u, czy z władz miejskich), powiedział, że skręcające tramwaje linii 4 blokują ruch kołowy na pl. Bankowym. No i proszę, przypomniano sobie o tym.... :mruga:

MW

Post autor: MW »

J-31 pisze:
MW pisze:prostując: Inżynier Miejski zablokował tę zmianę argumentująć to blokowaniem Pl. Bankowego.(...)
Hmm. To sobie przypomniano o tym. Pamiętam, że kiedy "prostowano" czwórkę, ktoś z decydentów (nie pamiętam czy z ZTM-u, czy z władz miejskich), powiedział, że skręcające tramwaje linii 4 blokują ruch kołowy na pl. Bankowym. No i proszę, przypomniano sobie o tym.... :mruga:
na logikę: ZDM, ZTM-owi nic do tego.

11David

Post autor: 11David »

Ja nie jestem z Wa-wy, ale rażą mnie i nie tylko mnie dziura w numeracji tramwajów w Warszawie!! Gdzie jest linia 5,11 czy 14?? U nas w Poznaniu byłoby to niedopuszczalne!! Proszę, niech mi ktoś to wytłumaczy??

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Były kiedyś, stały sie zbędne to zlikwidowali
-> 11 straciła pasażerów po upadku fabryk
-> 14 uruchomienie szybszych połączeń autobusowych , 14 jeździła na około
-> 5 pokrywanie się z linią 22
-> 28 jeździła na Młociny, obecnie trasa tam jest zlikwidowana
-> 30 linia okrężna, zlikwidowana bezsensownie w latach 60.
-> 31 zmiana w 45, którą zastąpiła 36 (obecnie jest nowa 45)
-> 34 chyba też pokrywała się z innymi
linii 37-39 nie ma i nigdy nie było
-> 40,41,42 -> linie cmentarne
-> 43 - przekształcona w 23
I to chyba wszystkie luki. Nie widze sensu Twojego oburzenia, ponieważ nie będą przenumerowywać wszystkich linii tylko dlatego że zlikwidowano nierentowne połączenie

11David

Post autor: 11David »

Aha ale skoro "5" pokrywała się z linią 22 to czemu zlikwidowano tą o mniejszym numerze??
Dlaczego dziś nie przenumerować np.31 na 11 a 34 na 14?? Tak byłoby łatwiej. Łódź tak zrobiła i nie było wielkiego oburzenia. No i dlaczego likwiduje się trasy tramwajowe na te Młociny na przykład??Powoli zaczynam rozumieć:)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

1. Ponieważ linia 22 miała lepszą trasę i zostawiono właśnie tą żeby nie wprowadzać zbędnych komplikacji.
2. linie 11,14,31 ani 34 nie istnieją :D
3. Spowodowane było to budową Wisłostrady i tramwaj kolidował z budową skrzyżowania z Marymoncką (wtedy najbardziej błahy powód był przyczyna do likwidacji...)

11David

Post autor: 11David »

No to już rozumiem, dzienks, ale szkoda tych tras, bo w końcu to tramwaj... :(

MW

Post autor: MW »

Piotrek_2274 pisze: 3. Spowodowane było to budową Wisłostrady i tramwaj kolidował z budową skrzyżowania z Marymoncką (wtedy najbardziej błahy powód był przyczyna do likwidacji...)
era gierkowska tym się charakteryzowała...
a numerków nie zmienia się dla samej zmiany - taka zmiana numerku, żeby zapełnić pustą lukę to sztuka dla sztuki. Ważne są przyzwyczajenia pasażerów, a niektóre numery są głęboko zakorzenione.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

11David pisze:Aha ale skoro "5" pokrywała się z linią 22 to czemu zlikwidowano tą o mniejszym numerze??
Dlaczego dziś nie przenumerować np.31 na 11 a 34 na 14?? Tak byłoby łatwiej. Łódź tak zrobiła i nie było wielkiego oburzenia. No i dlaczego likwiduje się trasy tramwajowe na te Młociny na przykład??Powoli zaczynam rozumieć:)
Łódź nie robiła przenumerowań dla przenumerowań, tylko zreorganizowała siatkę połączeń w całym mieście. Uporządkowanie numeracji było więc "efektem ubocznym" zmian wielu tras.
W kwestii likwidacji linii tramwajowej do warszawskich Młocin - w latach 70-tych jedynym słusznym środkiem KM był autobus. Do nowych osiedli, które wówczas powstawały nie budowano linii tramwajowych (na Bródnie tylko przełożono linię z Wysockiego na Rembielińską).

11David

Post autor: 11David »

A w Poznaniu za Gierka jednak trasa winiarska na Piątkowską i Górny Taras Ratajh budowano właśnie do nowopowstających osiedli. Więc nie wiem...

MW

Post autor: MW »

Zgodnie z deklaracjami ZTM-u, wielka reforma planowana jest po otwarciu trasy na Bemowie polegająca na zmianie tras i zmianie wszystkich rozkładów.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:Zgodnie z deklaracjami ZTM-u, wielka reforma planowana jest po otwarciu trasy na Bemowie polegająca na zmianie tras i zmianie wszystkich rozkładów.
Może tym razem wypali, jeśli ZTM nie ugnie się pod presją protestów.

voy

Post autor: voy »

Jak sądzicie, efekt tej szkieletyzacji będzie dobry, czy dalej będą istnieć linie, które na większości trasy się pokrywają?

56247

Post autor: 56247 »

Zapewne,niestety,nadal się będą "pokrywały"...
Nie znasz naszego "Inteligentnego ZTM-u".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Jak sądzicie, efekt tej szkieletyzacji będzie dobry, czy dalej będą istnieć linie, które na większości trasy się pokrywają?
Chwilowo trudno odpowiedzieć na to pytanie. Są wprawdzie pewne propozycje, plany i sugestie, ale co zostanie wprowadzone w życie ? Tego do końca jeszcze nie wiadomo.

Przyznam szczerze, że nie bardzo chce mi się wierzyć, aby otwarcie nowego torowiska spowodowało jakąś wielką rewolucję. Raczej będą to niewielkie zmiany. Musimy jeszcze ponad miesiąc poczekać.... ;)

MW

Post autor: MW »

Powiem wam, że reforma jest ambitna i rzeczywiście daje duże szanse poprawy sytuacji i tym razem ZTM się nie będzie uginał, bo to już nie pora wyborcza :)
ale nic poza tym nie mogę powiedzieć.
voy pisze:Jak sądzicie, efekt tej szkieletyzacji będzie dobry, czy dalej będą istnieć linie, które na większości trasy się pokrywają?
sukcesem by było, żeby chociaż przeprowadzili koordynację rozkładów linii pokrywających się.
Pewne zmiany na pewno przyniesie otwarcie nowej trasy - przynajmniej będzie okazja i powód, dla których można te zmiany wdrożyć.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Błagam niech przeprowadzą koordynacie 171 310 i E2 przecież to co teraz jest to jakaś paranoja!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki MW. Wobec tego cierpliwie czekamy na jakieś działania ZTM... :D

MW

Post autor: MW »

już niedługo - po otwarciu trasy na Bemowie :) ale projekt zawiera parę ciekawych elementów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”