[W-wa] Kolejna próba szkieletyzacji
Hmm. To sobie przypomniano o tym. Pamiętam, że kiedy "prostowano" czwórkę, ktoś z decydentów (nie pamiętam czy z ZTM-u, czy z władz miejskich), powiedział, że skręcające tramwaje linii 4 blokują ruch kołowy na pl. Bankowym. No i proszę, przypomniano sobie o tym....MW pisze:prostując: Inżynier Miejski zablokował tę zmianę argumentująć to blokowaniem Pl. Bankowego.(...)J-31 pisze:Hmmm. Z tego co mi wiadomo "czwórka" na razie pozostanie na ¯oliborzu. ZTM wycofał się z tej zmiany... Lub jak kto woli odroczył ją....
na logikę: ZDM, ZTM-owi nic do tego.J-31 pisze:Hmm. To sobie przypomniano o tym. Pamiętam, że kiedy "prostowano" czwórkę, ktoś z decydentów (nie pamiętam czy z ZTM-u, czy z władz miejskich), powiedział, że skręcające tramwaje linii 4 blokują ruch kołowy na pl. Bankowym. No i proszę, przypomniano sobie o tym....MW pisze:prostując: Inżynier Miejski zablokował tę zmianę argumentująć to blokowaniem Pl. Bankowego.(...)
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Były kiedyś, stały sie zbędne to zlikwidowali
-> 11 straciła pasażerów po upadku fabryk
-> 14 uruchomienie szybszych połączeń autobusowych , 14 jeździła na około
-> 5 pokrywanie się z linią 22
-> 28 jeździła na Młociny, obecnie trasa tam jest zlikwidowana
-> 30 linia okrężna, zlikwidowana bezsensownie w latach 60.
-> 31 zmiana w 45, którą zastąpiła 36 (obecnie jest nowa 45)
-> 34 chyba też pokrywała się z innymi
linii 37-39 nie ma i nigdy nie było
-> 40,41,42 -> linie cmentarne
-> 43 - przekształcona w 23
I to chyba wszystkie luki. Nie widze sensu Twojego oburzenia, ponieważ nie będą przenumerowywać wszystkich linii tylko dlatego że zlikwidowano nierentowne połączenie
-> 11 straciła pasażerów po upadku fabryk
-> 14 uruchomienie szybszych połączeń autobusowych , 14 jeździła na około
-> 5 pokrywanie się z linią 22
-> 28 jeździła na Młociny, obecnie trasa tam jest zlikwidowana
-> 30 linia okrężna, zlikwidowana bezsensownie w latach 60.
-> 31 zmiana w 45, którą zastąpiła 36 (obecnie jest nowa 45)
-> 34 chyba też pokrywała się z innymi
linii 37-39 nie ma i nigdy nie było
-> 40,41,42 -> linie cmentarne
-> 43 - przekształcona w 23
I to chyba wszystkie luki. Nie widze sensu Twojego oburzenia, ponieważ nie będą przenumerowywać wszystkich linii tylko dlatego że zlikwidowano nierentowne połączenie
Aha ale skoro "5" pokrywała się z linią 22 to czemu zlikwidowano tą o mniejszym numerze??
Dlaczego dziś nie przenumerować np.31 na 11 a 34 na 14?? Tak byłoby łatwiej. Łódź tak zrobiła i nie było wielkiego oburzenia. No i dlaczego likwiduje się trasy tramwajowe na te Młociny na przykład??Powoli zaczynam rozumieć:)
Dlaczego dziś nie przenumerować np.31 na 11 a 34 na 14?? Tak byłoby łatwiej. Łódź tak zrobiła i nie było wielkiego oburzenia. No i dlaczego likwiduje się trasy tramwajowe na te Młociny na przykład??Powoli zaczynam rozumieć:)
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
1. Ponieważ linia 22 miała lepszą trasę i zostawiono właśnie tą żeby nie wprowadzać zbędnych komplikacji.
2. linie 11,14,31 ani 34 nie istnieją
3. Spowodowane było to budową Wisłostrady i tramwaj kolidował z budową skrzyżowania z Marymoncką (wtedy najbardziej błahy powód był przyczyna do likwidacji...)
2. linie 11,14,31 ani 34 nie istnieją
3. Spowodowane było to budową Wisłostrady i tramwaj kolidował z budową skrzyżowania z Marymoncką (wtedy najbardziej błahy powód był przyczyna do likwidacji...)
era gierkowska tym się charakteryzowała...Piotrek_2274 pisze: 3. Spowodowane było to budową Wisłostrady i tramwaj kolidował z budową skrzyżowania z Marymoncką (wtedy najbardziej błahy powód był przyczyna do likwidacji...)
a numerków nie zmienia się dla samej zmiany - taka zmiana numerku, żeby zapełnić pustą lukę to sztuka dla sztuki. Ważne są przyzwyczajenia pasażerów, a niektóre numery są głęboko zakorzenione.
Łódź nie robiła przenumerowań dla przenumerowań, tylko zreorganizowała siatkę połączeń w całym mieście. Uporządkowanie numeracji było więc "efektem ubocznym" zmian wielu tras.11David pisze:Aha ale skoro "5" pokrywała się z linią 22 to czemu zlikwidowano tą o mniejszym numerze??
Dlaczego dziś nie przenumerować np.31 na 11 a 34 na 14?? Tak byłoby łatwiej. Łódź tak zrobiła i nie było wielkiego oburzenia. No i dlaczego likwiduje się trasy tramwajowe na te Młociny na przykład??Powoli zaczynam rozumieć:)
W kwestii likwidacji linii tramwajowej do warszawskich Młocin - w latach 70-tych jedynym słusznym środkiem KM był autobus. Do nowych osiedli, które wówczas powstawały nie budowano linii tramwajowych (na Bródnie tylko przełożono linię z Wysockiego na Rembielińską).
Chwilowo trudno odpowiedzieć na to pytanie. Są wprawdzie pewne propozycje, plany i sugestie, ale co zostanie wprowadzone w życie ? Tego do końca jeszcze nie wiadomo.voy pisze:Jak sądzicie, efekt tej szkieletyzacji będzie dobry, czy dalej będą istnieć linie, które na większości trasy się pokrywają?
Przyznam szczerze, że nie bardzo chce mi się wierzyć, aby otwarcie nowego torowiska spowodowało jakąś wielką rewolucję. Raczej będą to niewielkie zmiany. Musimy jeszcze ponad miesiąc poczekać....
Powiem wam, że reforma jest ambitna i rzeczywiście daje duże szanse poprawy sytuacji i tym razem ZTM się nie będzie uginał, bo to już nie pora wyborcza
ale nic poza tym nie mogę powiedzieć.
Pewne zmiany na pewno przyniesie otwarcie nowej trasy - przynajmniej będzie okazja i powód, dla których można te zmiany wdrożyć.
ale nic poza tym nie mogę powiedzieć.
sukcesem by było, żeby chociaż przeprowadzili koordynację rozkładów linii pokrywających się.voy pisze:Jak sądzicie, efekt tej szkieletyzacji będzie dobry, czy dalej będą istnieć linie, które na większości trasy się pokrywają?
Pewne zmiany na pewno przyniesie otwarcie nowej trasy - przynajmniej będzie okazja i powód, dla których można te zmiany wdrożyć.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa