Poznań zamawia tramwaje

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Obawiam się, że nie może. Niektórzy po prostu mają pesofobię i wymyślają swoje problemy, a kolega Coffee zdaje się powtarza to, co od nich usłyszał.
PS Śniło mi się dzisiaj, że Stadler wygrał :D Ale mam innych faworytów :P

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

mkm101 pisze:
Coffee pisze:PESA - Tutaj raczej też, ponieważ są ogromne problemy z Pesami w Warszawie.
Coffee pisze: A problem z wózkami tocznymi!?
Możesz rozwinąć ten temat? Ciekawi jesteśmy szczegółów.
Mogę, mogę, lecz szukam "bardziej wiarygodnych źródeł". Czekam co mi napisze kupel z Warszawy :)

A jeżeli dobrze pamiętam, to chodziło o to, że rozłożenie masy w 120N powodowało duże naciski na środkowy (toczny) wózek.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

PESA - Tutaj raczej też, ponieważ są ogromne problemy z Pesami w Warszawie.
Jakoś w Łodzi , Elblągu i Bydgoszczy nie mają z nimi problemu :?:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Marcin_3558 pisze:
PESA - Tutaj raczej też, ponieważ są ogromne problemy z Pesami w Warszawie.
Jakoś w Łodzi , Elblągu i Bydgoszczy nie mają z nimi problemu :?:
A Łodzi i Bydgoszczy się zgodzę, Ale te Elbląskie były jakieś felerne... z 6 potrafiły 2 lub 3 na miasto wyjechać...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bo to były pierwsze sztuki. Dlatego MPK nie chce kupować prototypów. A PESA jest w tej chwili najbardziej doświadczonym producentem niskaczy w Polsce i dlatego ma wyższe notowania niż Solaris.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jedynym problemem może być cena. Solaris stara się odbić ten przetarg PESIE ceną. ;)

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

J-31 pisze:Jedynym problemem może być cena. Solaris stara się odbić ten przetarg PESIE ceną. ;)
Jeżeli tak, to będą pierwsze Tramino w Polsce :)

ppln

Post autor: ppln »

A Szczecin? Jak nie zrobili błędu w ofercie to mają tam wygraną w kieszeni.

imarcin

Post autor: imarcin »

Gazeta Wyborcza pisze:Poznań: Solaris wystartował do przetargu na 40 tramwajów dla poznańskiego MPK. Możliwe, że przy tym zamówieniu stworzy konsorcjum z Cegielskim.
Aż 10 firm z całej Europy zgłosiło się do przetargu na nowe niskopodłogowe tramwaje. W ogłoszeniu przetargowym MPK zastrzegło, że pojazdy kupi tylko od firm, które mają doświadczenie w ich produkcji. - To zbyt duże zamówienie, by ryzykować zakup prototypów - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik spółki. - Inne polskie miasta, które ogłosiły przetargi na tramwaje, też wymagają doświadczenia - dodaje.

Takich warunków nie spełnia Fabryka Pojazdów Szynowych z Cegielskiego. Wątpliwości pojawiły się też w przypadku podpoznańskiego Solarisa, który też zgłosił się do przetargu. Mateusz Figaszewski, rzecznik firmy: - Jesteśmy przekonani, że spełniamy wymóg doświadczenia w produkcji tramwajów. A to dzięki współpracy z firmą Bombardier. Nasze konsorcjum wyprodukowało wspólnie 27 tramwajów, które od paru lat jeżdżą po Krakowie i Gdańsku. Poznańskiemu MPK zaoferujemy własny produkt - solaris tramino. To tramwaj, który wcześniej funkcjonował w mediach pod nazwą gekon.

"Gazeta" dowiedziała się nieoficjalnie, że obie firmy - Solaris i HCP - mogą połączyć siły. I stworzyć konsorcjum na potrzeby zamówienia MPK. Taki scenariusz potwierdza choćby fakt, że Cegielski wycofał protest do ogłoszenia przetargowego.

Jak będzie przebiegał przetarg na tramwaje? Iwona Gajdzińska z MPK: - Analizujemy wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu. Sprawdzamy, czy spełniają warunki umieszczone w ogłoszeniu. Potem uczestnikom postępowania przekażemy specyfikację istotnych warunków zamówienia. Na podstawie tego dokumentu wykonawcy będą mogli złożyć oferty wstępne, jeszcze bez ceny. Kolejny krok to zaproszenie do negocjacji, z ostatecznymi ofertami i cenami. Wtedy podejmiemy decyzję o wyborze najlepszej oferty. Najważniejszym kryterium jest cena, potem warunki techniczne i gwarancyjne.

Nowe tramwaje mają wyjechać na poznańskie ulice przed Euro 2012.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Gazeta Wyborcza pisze:Nasze konsorcjum wyprodukowało wspólnie 27 tramwajów, które od paru lat jeżdżą po Krakowie
Kilka, bo raptem od półtorej roku :lol:

imarcin

Post autor: imarcin »

ppln pisze:A Szczecin? Jak nie zrobili błędu w ofercie to mają tam wygraną w kieszeni.
Nieoficjalnie mogę wam powiedzieć że nie zrobili. Ale jak coś to ciii :D

filimer

Post autor: filimer »

Solaris został dopuszczony do udziału w poznańskim przetargu, nie dopuszczono za to rzecz jasna FPS-u:

http://www.epoznan.pl/index.php?section ... s&id=12979

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

To coś mi się zdaję, że PESA straci znów potencjalnego klienta, jakim może być MPK w Poznaniu .

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Skąd u Ciebie pewność, że Solaris wygra?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A kto powiedział, ze Solaris !? He!?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No bo pisałeś to pod wpisem o tym, że Solaris jest dopuszczony do przetargu - i żadnego innego posta ostatnio nie było, stąd takie skojarzenie. Dlaczego więc wg Ciebie PESA traci szansę na MPK Poznań?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Dość spora konkurencja, a i do tego cena nie teges... Jak pojadą z taką ceną, jak w Szczecinie, to nic nie zwojują... A jak zaczną oprotestowywać w przetargu co się da, to ich MPK w końcu przegoni z przetargu, bo się nie okaże, że zamiast wozy mieć za dwa lata, to przez protesty przedłuży się okres oczekiwania na wozy z jakieś kolejne 2 lata... :diabeł:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Cóż, jednak więcej osób jest zdania, że PESA zaoferowała taką cenę w Szczecinie, bo nie chciała wygrać za wszelką cenę, ale poczekajmy do otwarcia ofert, wtedy się wszystkiego ostatecznie dowiemy. A przy dobrej cenie to PESA jest sporą konkurencją dla reszty.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Litości! Jest tu 9 firm! A może będzie to Skoda? A może Bombardier? Tak to sobie można dyskutować akademicko.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ostatnio na WTK zapowiadali rozmowę z Tulibackim i przedstawicielami FPS-u i Solarisa. Dziś przypadkiem trafiłem na powtórkę. Przedstawiciel FPS-u... Nie przyszedł. Nie udało się zaprosić nikogo przez kilka dni z rzędu. Prezes MPK powtórzył to, co jest wiadome, czyli że Cegielski nie spełnia warunków przetargu - nie wyprodukował 10 tramwajów, jak również nie posiada gwarancji finansowych. Powiedział też, że przetarg nie wyrobi się na czas tylko wtedy, gdy ktoś (FPS) zaskarży wynik do sądu i sąd zablokuje procedurę do wyjaśnienia. Ciekawsze rzeczy powiedział natomiast Olszewski. Potwierdził, iż Solaris brał udział w konsorcjum po to, by zdobyć odpowiednie doświadczenie, które będzie mógł później wykazać. Zaprzeczył, że zerwane zostały rozmowy z FPS-em. Powiedział, że jeśli Solaris wygra przetarg na tramwaje dla Poznania, zleci Cegielskiemu część prac jako podwykonawcy. Powiedział także, iż prawdopodobnie już za kilka tygodni do FPS-u wpłynie oferta. Czyżby więc Solaris był pewien zwycięstwa w Poznaniu? Wątpię, by o to chodziło, bo do samego ewentualnego podpisania umowy dojdzie dopiero za prawie pół roku. Prawdopodobnie więc nie chodzi tylko o przetarg dla Poznania, ale przede wszystkim o Szczecin. Tak więc czyżby nie Kraków, nie Łódź, a Poznań? Jeśli Cegielski brałby udział w produkcji tramwajów dla Szczecina to może w końcu przestałby protestować. Przynajmniej taką mam nadzieję ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”