Poznań zamawia tramwaje
Wygląda na to że będzie to jedyna PUMA w Poznaniu. W przetargu na 40 nowych niskopodłogowych tramwajów MPK napisał bowiem:
Czyli jednak mimo ciepłych słów poznańskiego MPK nt. PUMY nie chcą go kupić. W takim razie czekamy na protest Znając życie będzie to ten sam co był w Warszawie i w Szczecinie (z drobnymi zmianami)O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie dostawę, co najmniej 10 fabrycznie nowych tramwajów niskopodłogowych, wieloczłonowych, z napędem silnikami prądu przemiennego, w tym minimum 5 tramwajów w jednym zamówieniu do jednego
odbiorcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych Wykonawca może przedłożyć wykaz wykonywanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania.
A faktycznie mają być całkowicie niskopodłogowe. Nie zauważyłem tego ważnego podpunktu.9507 pisze:Ale wagony mają być całkowicie czy częściowo niskopodłogowe?
Szkoda bo 118N jest ładnym tramwajem a awaryjność pewnie by minęła.
W sumie mogli by drugą gdzieś opchnąć i wtedy by mieli duże szanse wygrania innych przetargów.
Kolejny dowód na to, że ten wagon to jakieś tragiczne nieporozumienie.imarcin pisze:Czyli jednak mimo ciepłych słów poznańskiego MPK nt. PUMY nie chcą go kupić.
Druga interesująca rzecz to wykluczenie Solarisa. No, jeżeli Poznań nie chce Tramino to ja już nie wiem komu oni chcą to sprzedawać. Co prawda SIWZ jeszcze nie ma, ale jak sądzę PESA może być faworytem.
Jakby opchnęli 2 to by mogli startować w przetargu dla Szczecina. Jeżeliby wygrali (o zgrozo ) to by było już 8 i wtedy protest że wyprodukowali 8 szt. miałby szanse zostać uwzględniony. Tyle bajek teraz trzeba wrócić do rzeczywistościplocmaster pisze:Jest moda na 100% LF, poza tym 2 to nie 10.imarcin pisze:W sumie mogli by drugą gdzieś opchnąć i wtedy by mieli duże szanse wygrania innych przetargów.
Ostatnią ich nadzieją zostaną takie miasta jak Gorzów Wlkp. tudzież Grudziądz itp.
Już dawno było wiadomo, że to nie będzie Puma. A Solaris miałby szansę, gdyby zrobił chociaż prototyp na czas. Nie ma, nie wiadomo, co to by było, więc przynajmniej teraz Solarisów nie będzie.imarcin pisze:Czyli jednak mimo ciepłych słów poznańskiego MPK nt. PUMY nie chcą go kupić. W takim razie czekamy na protest
Może klimat dla Solarisa się ociepli po zaprezentowaniu prototypu. Było nie było - póki co mówimy o czymś co istnieje wyłącznie wirtualnie. Pytanie czy tramino nie przyjedzie zbyt póżno, żeby się jeszcze załapać na większe zamówienia pod EURO2012?TLG pisze:Druga interesująca rzecz to wykluczenie Solarisa. No, jeżeli Poznań nie chce Tramino to ja już nie wiem komu oni chcą to sprzedawać.
http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=32047
Zaczyna się
Zaczyna się
Gorzej, że opinia publiczna w Poznaniu tego nie akceptuje, bo zawsze w modzie jest jechanie na MPK, PKP i inne publiczne instytucje i uważa, że to MPK robi na złość. Wybiórcza na pewno jeszcze podnosi atmosferę, bo też słyszałem, że zrobiła jakiś pretensjonalny artykuł. Co gorsza, kryzys może MPK przeszkodzić - bo teraz ludzie będą tym bardziej naciskać, by kupować "swoje"... Więc może jednak Solaris ma szansę?
[ Dodano: 12 Lut 2009 21:34 ]
Swoja drogą naszła mnie szatańska myśl dzisiaj - co by było, gdyby MPK Kraków weszło w konsorcjum z FPS-em? Tylko oni są chyba za głupi, żeby na to wpaść.
[ Dodano: 12 Lut 2009 21:34 ]
Swoja drogą naszła mnie szatańska myśl dzisiaj - co by było, gdyby MPK Kraków weszło w konsorcjum z FPS-em? Tylko oni są chyba za głupi, żeby na to wpaść.