Poznań zamawia tramwaje

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A mnie psia juha coś w gnatach łupie, że jednak będzie Tramino :D
vanquisz pisze:eszcze pozostają rozwiązania techniczne, ale że tramy wyszły spod 'jednego ołówka' to może być ciężko Solarisowi.
Taaa, one są niemal identyczne
vanquisz pisze:nie bez powodu tylko w tym mieście dopuścili go do większego przetargu.
Otóż to.

Lopez

Post autor: Lopez »

Z tekstu w infrobusie wynika, że wymogi techniczne brane pod uwagę to: szerokość przejść, nominalna liczba pasażerów i suma szerokości wejść. W każdej z tych kategorii Solaris jest lepszy o odpowiednio: 8mm, 7 os. i 50mm. Czy to wystarczy na pokrycie różnicy w cenie oferty? Zobaczymy :)

vanquisz

Post autor: vanquisz »

Poznaliśmy zwycięzcę przetargu na dostawę 40 tramwajów dla Poznania. Największą liczbę punktów otrzymała firma Solaris Bus & Coach S.A., która zaproponowała model Tramino.

Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej oraz o odrzuceniu oferty w przetargu na dostawę 40 szt. nowych tramwajów, całkowicie niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędem silnikami prądu przemiennego

Na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z dnia 20 listopada 2007 r. Dz. U nr 223 poz 665 ze zm. – dalej Prawo zamówień publicznych)., Zamawiający – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o., informuje, o podjętych decyzjach w postępowaniu na dostawę 40 szt. fabrycznie nowych tramwajów całkowicie niskopodłogowych, wieloczłonowych, z napędem silnikami prądu przemiennego:

1. Zamawiający dokonał wyboru oferty złożonej przez wykonawcę: Solaris Bus & Coach S.A. z siedzibą w Bolechowo – Osiedle; 62 – 005 Owińska, przy ul. Obornickiej 46.
Oferta złożona przez Solaris Bus & Coach S.A jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia („SIWZ”) i przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert określonych przez Zamawiającego w rozdziale X SIWZ:
• w kryterium „Cena” oferta ta otrzymała 87,37 pkt, przy wadze kryterium 73%,
• w kryterium „Wartość techniczna oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 15%,
• w kryterium „Długość okresu gwarancyjnego” oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 12%,
co po podliczeniu zgodnie ze wzorem zawartym w SIWZ daje łączną liczbę pkt 90,78, która jest liczbą największą spośród ocenianych ofert.

2. Ponadto złożona została oferta oferta wykonawcy: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding; ul. Zygmunta Augusta 11; 85 – 082 Bydgoszcz. Oferta ta jest zgodna z treścią SIWZ i przedstawia następujący bilans kryteriów oceny ofert określonych przez Zamawiającego w rozdziale X SIWZ:
• w kryterium „Cena” oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 73%,
• w kryterium „Wartość techniczna” oferta ta otrzymała 0 pkt, przy wadze kryterium 15%,
• w kryterium „Długość okresu gwarancyjnego” oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 12%,
co po podliczeniu zgodnie ze wzorem zawartym w SIWZ daje łączną liczbę pkt 85,00 pkt.

3. Na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, Zamawiający odrzucił ofertę wykonawcy: Construcciones Auxiliar de Ferrocarriles S.A.,ul. Padilla 17; 28006 Madryt Hiszpania, z powodu jej niezgodności z treścią SIWZ

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
¯ródło: www.mpk.poznan.pl

Czyli wygrał Solaris, ponieważ miał większą pojemność o kilka osób. Ale tylko teoretycznie ;)

ppln

Post autor: ppln »

Ten pulpit bez przycisków to chyba b. robocza wersja. Średnio wyobrażam sobie obsługę czegoś takiego.

Ale teraz tylko czekamy na umowę i datę przyjazdu wagonów ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Z tym dodatkowym, okrągłym wyświetlaczem wieśniacko wygląda. Z resztą - jakoś nieszczególne mi się podoba.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Ciekawe, czy to oprotestują...

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Pulpit został podobnie zrobiony jak w najnowszym autobusie miejskim Solaris Urbino 12. Pulpity tego typu z joystickiem w podłokietku robią też: Bobmardier w swoim najnowszym tramwaju Flexity Outlook 2 oraz Siemens w tramwaju Avenio. Tak więc jest to bardzo nowoczesny tramwaj, myślę, że wizualki są realne (wiem jak to brzmi - chodzi mi o to, że Solaris moim zdaniem jest zdolny do zrobienia takiego tramwaju jaki obiecuje).

maly_miki

Post autor: maly_miki »

TLG pisze:A mnie psia juha coś w gnatach łupie, że jednak będzie Tramino
Gratulacje TLG. Z takim przeczuciem to chyba tylko pozostaje jeszcze w totka grać ile wlezie. :D

A tak na poważnie to wczoraj słyszałem wypowiedź Prezesa MPK - Tulibackiego w lokalnym programie informacyjny Teleskop. No i na pytanie czy nie obawiają się, że Tramino to nawet jeszcze nie prototyp i czy nie będzie problemów, odpowiedział, że nie ma czego się obawiać bo Solaris to znany producent autobusów, a tramwaj jest do autobusów podobny, bo też ma ..... np. napęd (sic!) i też służy do przewożenia pasażerów.
Nic dodać nic ująć. Szkoda, że nie okazało się, że wygrał Airbus, w końcu też spełnia te kryteria, nie?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

maly_miki pisze:No i na pytanie czy nie obawiają się, że Tramino to nawet jeszcze nie prototyp i czy nie będzie problemów
Dobry dowcip. A jeszcze jakiś czas temu trzęśli nachami, że boją się prototypów.
vanquisz pisze:Czyli wygrał Solaris, ponieważ miał większą pojemność o kilka osób. Ale tylko teoretycznie
Cały ten wagon jest mocno naciągany i teoretyczny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja bym nawet pokusił się o pytanie... TLG, skąd to Wiedziałeś ? :mruga:
Amalio pisze:Z tym dodatkowym, okrągłym wyświetlaczem wieśniacko wygląda. Z resztą - jakoś nieszczególne mi się podoba.
To jest tylko wizualka. Poczekaj na prawdziwy tramwaj. A na pewno - zresztą tradycyjnie w Poznaniu, u nich nie ma odstępstw - ten tramwaj będzie miał albo tarczę, albo kwadratową tablicę z numerem linii na dachu. To jest zresztą naprawdę bardzo praktyczny pomysł. ;)

Reasumując. Poznaniowi gratuluję Solarisów - oby tylko nie było protestów. Ciekawy jestem, na kiedy Solarisowi uda się zbudować pierwszy poznański wagon ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:skąd to Wiedziałeś ?
Nie wiedziałem.
J-31 pisze:oby tylko nie było protestów
Właśnie powinny być protesty. Choćby dlatego, żeby zmazać uśmiechy obu stronom. Ta sprawa jest dla mnie oczywista.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Właśnie powinny być protesty. Choćby dlatego, żeby zmazać uśmiechy obu stronom. Ta sprawa jest dla mnie oczywista.
Jeśli "ta sprawa jest oczywista" - to przypuszczam, że nawet gdyby przetarg unieważniono i zorganizowano drugi. To SB&C i tak wygra ponownie ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Jeśli "ta sprawa jest oczywista" - to przypuszczam, że nawet gdyby przetarg unieważniono i zorganizowano drugi. To SB&C i tak wygra ponownie
Nie ma się do czego przyczepić. Oferty poprawne, ocena ich przeprowadzona prawidłowo, mucha nie siada. A jednak niesmak pozostaje. Ale z drugiej strony: czy w Poznaniu mogło być inaczej...?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. PESA ma naprawdę multum zamówień. I "korona z głowy" im nie spadnie. A SB&C ma właśnie szansę na zupełnie nowy rynek - sprzedaż tramwajów. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:A SB&C ma właśnie szansę na zupełnie nowy rynek - sprzedaż tramwajów.
No i co z tego?
J-31 pisze:Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
Chyba nie rozumiesz co mam na myśli.
J-31 pisze:PESA ma naprawdę multum zamówień. I "korona z głowy" im nie spadnie.
Nie chodzi tylko o PESę
Trudno, nie zmuszę Cię do pragmatyzmu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:No i co z tego?
To z tego, że w następnych przetargach organizowanych np. przez TW... SB&C będzie nie tylko startować, ale ostro "rozpychać się łokciami", pewnie z protestami włącznie ;)
TLG pisze:Chyba nie rozumiesz co mam na myśli.
Spoko. Wiem, co Masz na myśli ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Zawsze dobrą stroną tej sytuacji jest większa różnorodność. Szkoda tylko, że odbyło się to w taki sposób. Jest to prosty dowód na to, że od celu UZP, którym jest zapewnienie najlepszego produktu za optymalną cenę, do realizacji bardzo daleka droga.
TLG pisze:A jednak niesmak pozostaje.
Właśnie...

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Zdaje się nie tylko TLG ma takie zdanie o tym przetargu....

http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... ntarz.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Smrodek najwyraźniej się rozszedł. Ciekawe co teraz zrobi PESA ? :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Bardzo rzeczowy komentarz. Wreszcie jakiś dziennikarz pisze o KM z pojęciem.
J-31 pisze:Ciekawe co teraz zrobi PESA ?
Odwołanie na pewno będzie. Pytanie, czy będzie się czego czepić.
Natomiast co do tramino, to mam nadzieję, że uda mu się zmyć "grzech pierworodny" i ostatecznie okaże się, że to udany zakup. Zdaje się, że już niedługo powinniśmy go zobaczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”