Linie - dziwolągi
E i to w tym dziwnego, ze dowozi pracowników VW i Nowego ZOO?? Frekwencja nie jest zła, wręcz osmiele sie powiedzieć jak na taka długą trasę to bardzo dobra, przynajmnije dzieki temu luźniej jest w 6611David pisze:W Pozku dziwna linia to 97, która ma służyć pracownikom VW, a i tak pustawa jeżdzi, a jak już ktoś jedzie to okazuje się mieszkańcem Zielińca, który właśnie przyjechał "6" lub "8" i jedzie do domu.
Nie zbudują, bo Poznań nie ma szczęścia do pieniędzy z UE, a sam P-ń tego nie zrobi. A nawet jak by była kasa to trzeba zbudować nową pętle za Ogrodami, trasę na Franowo, Most ŚW.Rocha, kupic nowe tramwaje, itd. Najłatwiej "2" pozostawić na starej trasie, a "9" walnąć Towarową lub niech jeździ co 20 minut swoją trasą, a nowa linia (tak jak"3" przy "4") w dni robocze reszta kursów co 20 minut niiech jedzie gdzieś za Wartę (Zawady lub Lecha naprzemiennie z "11"). mieszkańcy Wildy chcieliby mieć mobilniejszą komunikację, a nie tylko na Północ przez Centrum!!
Czemu tak uważasz?. przecież mieszkańcom Wildy jest potrzebne połącznie np do Kupca Poznańskiego i AWFu...Z tym to sie niestety nie zgodzePodi pisze:Najgorszy absurd w tramwajowy w Poznaniu to linia 2 i 9 jadące ulicą Strzelecką na wildę,co jest bezsensowne,moze jak zbudują trase na ul.Ratajczaka będzie lepiej...
No ale i tak byłoby 1,5 linii w dni robocze, a weekendy i wieczorami tak jak jest. A z Wildy do Centrum masz "2","9","71" i po części linię 10, a za Wartę nie ma linii, a przecież kupy ludzi przesiadają się na Półwiejskiej i Awf-ie, a obserwuję to od monemtu jak "11" zaczęłą jeździć przez Królowej Jadwigi wysiadając z "2" na Półw. lub AWFie.
Rzeczywiście chyba 2 i 9 sie mocno dublują w Pozku, ale cóż nikt się nie kwapi, aby coś zmienić, a nikłe plany puszczenia którejś z linii Towarową spełzły na niczym, może i szkoda. Ale czekamy nadal na trasę przez Ratajczaka co moim zdaniem nie ma dużych szans na powodzenie, ponieważ jest wiele innych torowisk do wybudowania (Franowo, wydłużenie PST do Dw. Zachodniego, nowa pętla na Ogrodach, Os. Kopernika, Grochowska, Naramowice i trasa do stacji Poznań-Wschód).
praskie dziwolągi:
w dwóch miejscach(letenska, karlovy lazne)tramwaje przejeżdżają przez... dom
mam foto jak ktoś chce
do 1941r.(niektóre źródła podają 1944r.)tramwaj kursował po parku Stromovka, i była to zupełnie normalna linia, do 1939r. na jej końcu była zajezdnia; zachował się nawet do dziś kawałek toru, a jego początek jest przejezdny,przylega do najstarszej pętli w Pradze
w parku Letenske Sady była też najstarsza linia elektryczna w Pradze wraz z zajezdnią w latach 1891-1900
w latach 1883-1960 natomiast tramwaj przejeżdżał przez zabytkową Prasną Branę(przez środek)
liberec:
ciekawa siec ponieważ jest o dwóch rozstawach: 1000mm i 1435mm, w niektórych miejscach się pokrywa, jest tylko jedna, wspólna zajezdnia, dodatkowo Liberec posiada jedyny w Czechach zabrytkowy wóz na wąskich torach(bovera, nr88) oraz jedną z 2(obok Mostu)międzymiejską linię do Jablonca N/N
do powyzszych informacji mam robione osobiscie zdjęcia, mogę podac więcej info i linki
w dwóch miejscach(letenska, karlovy lazne)tramwaje przejeżdżają przez... dom
mam foto jak ktoś chce
do 1941r.(niektóre źródła podają 1944r.)tramwaj kursował po parku Stromovka, i była to zupełnie normalna linia, do 1939r. na jej końcu była zajezdnia; zachował się nawet do dziś kawałek toru, a jego początek jest przejezdny,przylega do najstarszej pętli w Pradze
w parku Letenske Sady była też najstarsza linia elektryczna w Pradze wraz z zajezdnią w latach 1891-1900
w latach 1883-1960 natomiast tramwaj przejeżdżał przez zabytkową Prasną Branę(przez środek)
liberec:
ciekawa siec ponieważ jest o dwóch rozstawach: 1000mm i 1435mm, w niektórych miejscach się pokrywa, jest tylko jedna, wspólna zajezdnia, dodatkowo Liberec posiada jedyny w Czechach zabrytkowy wóz na wąskich torach(bovera, nr88) oraz jedną z 2(obok Mostu)międzymiejską linię do Jablonca N/N
do powyzszych informacji mam robione osobiscie zdjęcia, mogę podac więcej info i linki
Ostatnio zmieniony 2006-02-24, 16:44 przez roj_mankiet, łącznie zmieniany 1 raz.