Brygady

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Edward

Brygady

Post autor: Edward » 2009-03-07, 23:42

Witam,

czy ktoś może mi wyjaśnić szczegółowo i łopatologicznie o co to jest brygada?

I jak to się ma do organizacji ruchu, kiedy/gdzie są zmiany pojazdów, motorniczych.
Opracowuję automat zarządzający tramwajami do symulatora:
topics18/ats-advanced-tramwaj-symulator ... 91,465.htm

chciałbym uwzględnić w symulacji całą dobę działania sieci tramwajowej, od wyjazdu z zajezdni, do zjazdu. jeśli będzie to możliwe chciałbym, żeby automat też był w stanie zorganizować ruch po zajezdni. I tu znowu rodzi się pytanie: poza samym garażowaniem jaki ruch się odbywa na zajezdni? Oraz czy i po co/kiedy wyjeżdżają wagony techniczne?

W symulacji chcę uwzględnić cykl tygodniowy, a jeśli będzie potrzeba to nawet cykl roczny (sezonowy itp.).

Liczę na fachowe informacje.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-03-07, 23:48

Ilość brygad, to ilość pojazdów na linii. Więc jeżeli linie jest obsługiwana powiedzmy przez siedem brygad, to oznacza, że jest na niej tyle tramwajów.

ppln

Post autor: ppln » 2009-03-08, 00:01

Przy czym oczywiście nie zawsze jest tyle pojazdów na linii ile brygad - zdarzają się brygady szczytowe czy posiłkowe, krótsze i dłuższe.
Na pytanie co to jest - to jest tak właściwie pojedyncza praca danego wagonu w dany dzień (czasami zdarzają się podmiany w trakcie ale dla potrzeb symulacji właściwie można to pominąć).

Edward

Post autor: Edward » 2009-03-08, 00:29

thx

>Przy czym oczywiście nie zawsze jest tyle pojazdów na linii ile brygad - zdarzają się brygady szczytowe

Szczytowa to taka co jeździ od np. 6-10 i 14-18, na co narzekają motorniczy że mają cały dzień i tak zapaprany?

>czy posiłkowe, krótsze i dłuższe.

O tych nie słyszałem. Cóż to?


>czasami zdarzają się podmiany w trakcie ale dla potrzeb symulacji właściwie można to pominąć

Na jakich zasadach?
Wolałbym zrobić możliwość takich podmian, bo jeśli zrobię je na etapie projektowania to będą, a później jak już będzie wszystko napisane to nic się nie zmieni.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-03-08, 01:21

Edward pisze:Szczytowa to taka co jeździ od np. 6-10 i 14-18, na co narzekają motorniczy że mają cały dzień i tak zapaprany?
Tak, ale często na poranne i popołudniowe szczytówki są osobne brygady.
Edward pisze:O tych nie słyszałem. Cóż to?
Każdy motorniczy ma zagwarantowaną przerwę posiłkową i wtedy albo jest luka w rozkładzie, albo na jedno kółko wyjeżdża dodatkowy tramwaj, który w tę lukę wchodzi.
Edward pisze:Na jakich zasadach?
Np. tramwaj na linii 1 jeździ do pętli X a po paru kółkach przechodzi na linię 3 startującą z tej samej pętli.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-03-08, 10:11

@KKS - To też zależy gdzie.

Edward pisze:Szczytowa to taka co jeździ od np. 6-10 i 14-18, na co narzekają motorniczy że mają cały dzień i tak zapaprany?
W Krakowie Brygady szczytowe, to takie, które w międzyszczycie stoją (choć nie wszystkie) w zajezdni (np. 22-14A/B). Motorniczy wyjeżdża na dwa kółka na 22-14A (od 6:00-9:35), zjeżdża do zajezdni i wraca (ten sam motorniczy, nie koniecznie ten sam skład) jako 22-14B na trzy kółka (16:35-21:20)

A drugim przykładem międzyszczytu jest 51 (np. brygada 51-01A), gdzie z tej linii po dojeździe do końcówki zmienia się na linię 3 (też zaczyna na Bieżanowie) i jeździ 2 albo 3 kółka na linii 3, przychodzi zmiana (51-01B) popołudniowa i inny motorniczy robi jeszcze kółko na 3 i wraca na 51...

Edward pisze:czy posiłkowe, krótsze i dłuższe.
U nas wygląda to tak, że na rozkładzie brygadowym ma napisane "p" i ta przerwa trwa na końcówce około ~15-35 minut.

Edward pisze:czasami zdarzają się podmiany w trakcie ale dla potrzeb symulacji właściwie można to pominąć
U nas wygląda to tak, że np. brygada 9-03A robi pierw kółko na linii 5 (wyjeżdża z zaj. Nowa Huta) i jedzie na swoją macierzystą końcówkę (dla 5 to Wzgórza Krzesławickie). Wraca później na Wzgórza , przebiera się na 22 i "leci" na macierzystą końcówkę 22 (Walcownia) robi kółko do Borku i wraca na Walcownię, po czym przebiera się na 9(swoją brygadę) i z Walcowni włącza się, zabierając pasażerów, jako 9, a na linię włącza się na Rondzie Czyżyńskim.

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-03-08, 10:53

Nigdy bym nie pomysłał ,że takie kombinacje są w szczytach .A czy w Krakowie stoją jakieś rezerwy na petlach czy tylko w zajezdni ??

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-03-08, 14:10

Z opisem co to jest brygada jest ten problem, że to zależy. Najprościej rzecz biorąc "brygada" to po prostu zestaw zadań na dany dzień.
I teraz tak: najprościej jest wtedy, gdy jest to zestaw dla jednego pojazdu z jednym kierującym na jednej linii, ale wszystkie te 3 elementy mogą się zmieniać (np. brygadę obsługuje rano inny pojazd a popołudniu inny albo dokonuje się np. zmiany linii po każdym kółku).
Gullit pisze:A czy w Krakowie stoją jakieś rezerwy na petlach czy tylko w zajezdni ??
Tak zasadniczo to w zasadzie nie. Kiedyś bywały częściej.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: Odp

Post autor: Coffee » 2009-03-08, 15:47

Gullit pisze:Nigdy bym nie pomysłał ,że takie kombinacje są w szczytach .A czy w Krakowie stoją jakieś rezerwy na petlach czy tylko w zajezdni ??
Dwie czynne (stojące na końcówkach) zazwyczaj na Salwatorze, albo w Borku i 4 bierne (czekające w zajezdni, po dwie na zajezdnię).

Z czego czynne mają swoje osobne brygady (R-61, R-62) i charakteryzują się tym, iż maja stałą obsadę motorowych z podziałem na A/B (ranna trwa od 6:30-13:30 a popołudniowa od 13:30, do 20:00)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit » 2009-03-08, 17:01

Dzięki bardzo

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4475
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-03-08, 19:06

Na przykładzie (co prawda autobusowej) linii D, brygady nr 07 (dni robocze szkolne) mogą się zdarzyć też takie przypadki w przypadku linii tramwajowych:

Przebieg pracy zmiany kierowców:

- Wyjazd z zaj. przy ul. Obornickiej: 4:32 jako D/7 w kierunku Os. Sobieskiego,
- kursy z Os. Sobieskiego: 5:02, 6:36, 8:45, 10:45, 12:45 na trasie Os.Sobieskiego --> Centrum Hurtu ul. Giełdowa --> Osiedle Sobieskiego
- 13:16 na przystanku Arkady (kierunek: C.H. ul. Giełdowa) koniec I zmiany/początek II zmiany
- kursy z Os. Sobieskiego: 14:52 i 17:14 na trasie Os.Sobieskiego --> Centrum Hurtu ul. Giełdowa --> Osiedle Sobieskiego
- 17:41 na przystanku Arkady (kierunek: C.H. ul. Giełdowa) koniec II zmiany/początek III zmiany
- kurs z Os. Sobieskiego: 19:16 na trasie Os.Sobieskiego --> Centrum Hurtu ul. Giełdowa --> Osiedle Sobieskiego
- 20:48 przyjazd na pętlę Osiedle Sobieskiego -> 21:28 rozpoczęcie kursu jako 141/7 na trasie Osiedle Sobieskiego -> Galeria Dominikańska -> Osiedle Sobieskiego
- 22:22 odjazd z pętli Osiedle Sobieskiego do Galerii Dominikańskiej,
- 22:48 przyjazd na przystanek końcowy Galeria Dominikańska, postój 34 minuty na ul. Wierzbowej,
- 23:24 odjazd z przystanku Galeria Dominikańska jako 131/7 w kierunku pętli Litewska,
- 23:46 przyjazd,
- 23:52 odjazd jako 131/7 w kierunku zaj. przy ul. Obornickiej,
- 0:20 koniec zmiany/zaj. ul. Obornicka

No cóż - jak brakuje wzkm, to takie kwiatki powstają ;)

ppln

Post autor: ppln » 2009-03-09, 00:03

A rezerwy liniowe mogą robić kółka na liniach, tutaj jest ładna rozpiska (co prawda autobusowych) z Łodzi
http://www.komunikacjalodz.fora.pl/obse ... ,1891.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-03-09, 12:06

Coffee pisze:Dwie czynne (stojące na końcówkach) zazwyczaj na Salwatorze, albo w Borku i 4 bierne (czekające w zajezdni, po dwie na zajezdnię).
Ja się jeszcze spotkałem z czynną rezerwą na pętli Bieżanów Nowy (skład 105Na) ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-03-09, 20:30

J-31 pisze:
Coffee pisze:Dwie czynne (stojące na końcówkach) zazwyczaj na Salwatorze, albo w Borku i 4 bierne (czekające w zajezdni, po dwie na zajezdnię).
Ja się jeszcze spotkałem z czynną rezerwą na pętli Bieżanów Nowy (skład 105Na) ;)
To zależy od tego, jak nam podadzą z dyspozytorni . A na rezerwach zawsze jeżdżą składy 105Na z wyświetlaczami ledowymi. Dawniej na rezerwach można było spotkać jeszcze 102Na lub 2x102Na i 105N z "mozaikami" :)

ODPOWIEDZ