[Gorzów Wlkp.] Infrastruktura tramwajowa
oczywiście, że tak. O petycji informowaliśmy już w naszych lokalnych mediach, radiu, gazecie, na spotkaniach z udziałem TV... poza wersją elektroniczna mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece, oczywiście na terenie Gorzowa. Pod wersją papierową mamy coś około 1500 podpisów.goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
Ale nie musi i nie powinno to być jej celem.RadziuGW pisze:Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.
Dobry, czy kiepski?OPi pisze:myśl jak urzędnik.
Dla oszczędnościOPi pisze:Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?
A w McDonaldsie?RadziuGW pisze:mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece
w Mc nie, ale jeśli bardzo chcesz możesz się tym zająć.
Mieszkańcy dopytywali o papierową wersję petycji, więc została ona udostępniona w zaprzyjaźnionych punktach. Obecnie podpisy pod wersją papierową przekroczyły 2000 + te z wersji elektronicznej
[ Dodano: 09 Mar 2011 08:55 ]
póki co w kwestii tramwajów - dwa "nowe" helmuty z 1966 zakupione w Muzeum w Amsterdamie
http://komunikacja.org/html/akt_2011.03.html#news1281
Mieszkańcy dopytywali o papierową wersję petycji, więc została ona udostępniona w zaprzyjaźnionych punktach. Obecnie podpisy pod wersją papierową przekroczyły 2000 + te z wersji elektronicznej
[ Dodano: 09 Mar 2011 08:55 ]
póki co w kwestii tramwajów - dwa "nowe" helmuty z 1966 zakupione w Muzeum w Amsterdamie
http://komunikacja.org/html/akt_2011.03.html#news1281
¬ródłoinfotram.pl pisze: Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim
¬ródło: UM Gorzów Wielkopolski
Opublikowano: 2011-08-16 10:13:38
Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim. Natomiast są spore szanse i możliwości na to, że linii tramwajowych będzie więcej. To główne wnioski z pracy zespołu, który został powołany przez prezydenta Gorzowa Tadeusza Jędrzejczaka. Roboczy zespół do oceny możliwości rozwoju komunikacji tramwajowej przygotował opinię, która posłuży prezydentowi do stworzenia Planu Transportowego dla Gorzowa.
- Jednoznaczne określenie potrzeb transportowych naszego Miasta określone zostanie w Planie Transportowym, zespół pracował nad opinią, w której najważniejszymi elementami było sprecyzowanie jaką komunikację rozwijać w Gorzowie, na jaką nas stać i jakie są oczekiwania mieszkańców. Opinia jest bardzo ważnym elementem w tworzeniu planu - mówi wiceprezydent Tadeusz Tomasik.
- Opinia m.in. potwierdziła, że Gorzów starał się o środki unijne na rozwój tramwajów, że to ilość przewozów powinna decydować o kierunku rozwoju gorzowskich tramwajów. Cel główny naszych działań to określenie komunikacji tramwajowej na przestrzeni następnych 10/15 lat - mówi dyrektor MZK Roman Maksymiak.
Oto kilka wniosków z opinii:
W trakcie prac komisji na obecnym etapie rozwoju Miasta oraz na przestrzeni najbliższych lat wstępnie wykluczono budowę trasy tramwajowej na następujących osiedlach - dzielnicach:
1. Zawarcie i Zamoście,
2. Os. Staszica,
3. Os. Piaski,
4. Janice.
5. Natomiast komisja pozytywnie zaopiniowała rozbudowę trakcji tramwajowej na dzielnicy Górczyn (osiedla Górczyn, Chemik, Zacisze, Sady, Parkowe, Ustronie). Przedstawiono kilka wariantów rozbudowy, natomiast pozytywnie zaopiniowano poniższe warianty w ramach 4 etapów:
6. ETAP IA: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską do Ronda Gdańskiego, na którym linia łączyła by się z istniejącą linią tramwajową przebiegającą ul. Walczaka - w kierunku pętli Silwana.
7. ETAP IB: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika, rondo Piłsudskiego, Al. Odrodzenia Polski do ul. Kazimierza Wielkiego i dalej wejście w istniejący układ sieci tramwajowej w kierunku Os. Piaski i Śródmieścia. Wariant ten umożliwiłby w przyszłości połączenie Osiedla Piaski i Śródmieścia z północno-wschodnią częścią miasta.
8. ETAP II: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską oraz nowo wybudowaną ul. Okulickiego do pętli, która miałaby być wybudowana w rejonie Ogródków Działkowych przy ul. Okulickiego i Fieldorfa-Nila.
9. ETAP III: rozważono również możliwość realizacji w dalszej przyszłości połączenia tramwajowego na bazie wybudowanej w przyszłości ul. Kamiennej stanowiącej przedłużenie ul. Górczyńskiej, która połączyłaby wschodnią część miasta z północną (budowa trasy tramwajowej z pętli Os. Piaski) oraz zachodnią w rejonie przyszłego Osiedla Myśliborskiego.
Koszt wybudowania jednego nowego kilometra tramwajowego to koszt 5 milionów złotych, a na zakup w miarę nowoczesnego tramwaju trzeba wydać 8 mln złotych.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawsze jest to, że otrzymał cały SIP. Teraz pomalować tramwaj to nie taki problem.
Ewidentnie widać, że chyba nikt na serio nie rozważał likwidacji tramwajów, gdyż przewidziane w planie trasy prowadzą przez wydzielone z jezdni rezerwy. Rozwiązuje to długich procedur typu wywłaszczenia. Zastanawia mnie tylko to 8 mln zł za wagon. Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki" (po tej kwocie można wnioskować, że chcieliby kupić właśnie taki tabor).
Ewidentnie widać, że chyba nikt na serio nie rozważał likwidacji tramwajów, gdyż przewidziane w planie trasy prowadzą przez wydzielone z jezdni rezerwy. Rozwiązuje to długich procedur typu wywłaszczenia. Zastanawia mnie tylko to 8 mln zł za wagon. Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki" (po tej kwocie można wnioskować, że chcieliby kupić właśnie taki tabor).
Tylko tu wiesz za co płacisz... Rozmawiałem niedawno z mechanikiem i zarazem motorniczym z Gdańska. Mówił, że awarie NGT6 zdarzają się rzadko i niema z nimi większych problemów. A Pesy, jak to Pesy...ps-man pisze: A tam wszyscy są zadowoleni - jak Kraków z przepłaconych (i już opóźnionych) Bombardierów.