[Gorzów Wlkp.] Infrastruktura tramwajowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2011-01-28, 14:28

KKS pisze:Od kiedy w Inowrocławiu jest krajowa jedynka?
Przepraszam, rozchodziło mi się o Włocławek a nie o Inowrocław :(

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-01-28, 14:55

NorbertKomusinski pisze: Przepraszam, rozchodziło mi się o Włocławek a nie o Inowrocław
Ale chyba sytuacja się poprawia, jechałem tamtędy w wakacje parę razy i są jakieś remonty, co najmniej fragment którejś jezdni jest już dobry. Choć ogólnie przejazd przez Włocławek jest tragiczny pod względem stanu dróg

filimer

Post autor: filimer » 2011-01-29, 22:30

Ruszyliśmy z grupą na facebooku:
http://www.facebook.com/home.php?sk=gro ... 3635831704


Manifest:
Codziennie je widzimy. Słyszymy ich dzwonek sygnalizujący odjazd. Jedziemy nimi do szkoły. Wracamy po całym męczącym dniu pracy.

Tramwaje.

chcielibyśmy jechać nimi po równych szynach. Na wygodnych siedzeniach. W ciepłych wagonach. Jest nas 9 mln rocznie, ale władze miasta nas nie widzi. Wolą wylewać asfalt na ulice dla smrodzących i trujących środowisko i nasze płuca samochodów. Ma nas za nic.

To my.

Pasażerowie gorzowskich tramwajów. Naszych tramwajów.



O tramwajach słów kilka.



Są jedną z najbardziej efektownych i ekologicznych form transportu w dużych miastach. W Gorzowie od lat niedoceniane i niedoinwestowane. Stanowią nieodłączny element krajobrazu Gorzowa, przewożące codzienne tysiące pasażerów, bez niezbędnych inwestycji mogą wkrótce zniknąć. Liczba przewozów komunikacją miejską spada - w przypadku tramwajów winę ponosi zarówno niedostosowana do obecnych potrzeb mieszkańców sieć tramwajowa, kiepski stan infrastruktury uniemożliwiający efektywne skrócenie czasu podróży oraz wiele innych czynników, o których można przeczytać m.in. w publikacji "Miasto w Ruchu".



Potrzebne są inwestycje, które ten stan rzeczy zmienią. Poza inwestycjami oczywistymi, takimi jak modernizacja i remont kapitalny całej sieci tramwajowej, należy pomyśleć o rozbudowie sieci, aby tramwaj był bliżej mieszkańców i mógł zastąpić autobus. Poza budową linii na Górczyn, o potrzebie której mówi się od lat, można np. przedłużyć linię z Silwany do ul. Obrońców Pokoju (przez Szarych Szeregów i Bora Komorowskiego). Dzięki tym inwestycjom mieszkańcy zyskali by szybki, ekologiczny i bezpieczny środek transportu, a MZK miało by spore oszczędności dzięki likwidacji linii autobusowych i zastąpieniu ich tramwajowymi (tramwaj zabiera jednorazowo przeciętnie 2 razy więcej pasażerów niż autobus).



Nowoczesna komunikacja szynowa może znacznie zmniejszyć koszty komunikacji w Gorzowie i jednocześnie poprawić komfort podróżowania. Tramwaje mogą stać się wizytówką miasta, jak jest w Krakowie, Elblągu i wielu innych miastach – teraz ich los zależy od nas – mieszkańców.

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-17, 15:35

mamy także petycję w sprawie obrony tramwajów. Podpisy mile widziane
http://petycja.komunikacja.org .

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-02-17, 17:58

Ja się oczywiście podpisałem. Tramwaj dodaje prestiżu każdemu miastu, jakie je posiada, a likwidowanie ich to nic dobrego. Trzeba tylko inwestować i rozwijać, by przynosił większe zyski. :mruga:

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 » 2011-02-17, 19:55

Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-02-17, 20:08

OPi pisze:Tramwaj dodaje prestiżu każdemu miastu, jakie je posiada
Zasadniczo lepszy jest dobry transport publiczny, niż ,,prestiżowy"
OPi pisze:Trzeba tylko inwestować i rozwijać, by przynosił większe zyski.
Tramwaje (i KM w ogóle) nie są od przynoszenia zysków

9507
Posty: 2884
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-02-17, 22:03

Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.

filimer

Post autor: filimer » 2011-02-17, 22:55

goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
Jasne, że tak. Generalnie w tej chwili jest batalia w mediach, którą można prześledzić na na stronie naszej grupy na facebooku.

Oraz na forum skyscrapercity.com

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-02-17, 23:43

pmaster myśl jak urzędnik. Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-18, 10:06

goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
oczywiście, że tak. O petycji informowaliśmy już w naszych lokalnych mediach, radiu, gazecie, na spotkaniach z udziałem TV... poza wersją elektroniczna mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece, oczywiście na terenie Gorzowa. Pod wersją papierową mamy coś około 1500 podpisów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29167
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-18, 10:18

Petycja napisana jest rozsądnie, ale ciekawy jestem czy wpłynie to na decyzje miejskich radnych :cool:

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-18, 14:54

J-31 pisze:Petycja napisana jest rozsądnie, ale ciekawy jestem czy wpłynie to na decyzje miejskich radnych :cool:
wielu radnych już zadeklarowało swoje poparcie, także pod petycja mamy podpisy kilku radnych oraz innych znanych osób ze sceny politycznej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29167
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-18, 16:08

Wow. To widzę, że akcja zdrowo się rozkręca. Nie pozostaje mi już nic innego jak tylko trzymać kciuki :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-02-18, 16:59

RadziuGW pisze:Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.
Ale nie musi i nie powinno to być jej celem.
OPi pisze:myśl jak urzędnik.
Dobry, czy kiepski?
OPi pisze:Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?
Dla oszczędności
RadziuGW pisze:mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece
A w McDonaldsie?

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-21, 13:45

w Mc nie, ale jeśli bardzo chcesz możesz się tym zająć.

Mieszkańcy dopytywali o papierową wersję petycji, więc została ona udostępniona w zaprzyjaźnionych punktach. Obecnie podpisy pod wersją papierową przekroczyły 2000 + te z wersji elektronicznej

[ Dodano: 09 Mar 2011 08:55 ]
póki co w kwestii tramwajów - dwa "nowe" helmuty z 1966 zakupione w Muzeum w Amsterdamie :P
http://komunikacja.org/html/akt_2011.03.html#news1281

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal » 2011-08-18, 20:25

infotram.pl pisze: Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim
¬ródło: UM Gorzów Wielkopolski
Opublikowano: 2011-08-16 10:13:38

Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim. Natomiast są spore szanse i możliwości na to, że linii tramwajowych będzie więcej. To główne wnioski z pracy zespołu, który został powołany przez prezydenta Gorzowa Tadeusza Jędrzejczaka. Roboczy zespół do oceny możliwości rozwoju komunikacji tramwajowej przygotował opinię, która posłuży prezydentowi do stworzenia Planu Transportowego dla Gorzowa.
- Jednoznaczne określenie potrzeb transportowych naszego Miasta określone zostanie w Planie Transportowym, zespół pracował nad opinią, w której najważniejszymi elementami było sprecyzowanie jaką komunikację rozwijać w Gorzowie, na jaką nas stać i jakie są oczekiwania mieszkańców. Opinia jest bardzo ważnym elementem w tworzeniu planu - mówi wiceprezydent Tadeusz Tomasik.
Obrazek
- Opinia m.in. potwierdziła, że Gorzów starał się o środki unijne na rozwój tramwajów, że to ilość przewozów powinna decydować o kierunku rozwoju gorzowskich tramwajów. Cel główny naszych działań to określenie komunikacji tramwajowej na przestrzeni następnych 10/15 lat - mówi dyrektor MZK Roman Maksymiak.
Oto kilka wniosków z opinii:
W trakcie prac komisji na obecnym etapie rozwoju Miasta oraz na przestrzeni najbliższych lat wstępnie wykluczono budowę trasy tramwajowej na następujących osiedlach - dzielnicach:
1. Zawarcie i Zamoście,
2. Os. Staszica,
3. Os. Piaski,
4. Janice.
5. Natomiast komisja pozytywnie zaopiniowała rozbudowę trakcji tramwajowej na dzielnicy Górczyn (osiedla Górczyn, Chemik, Zacisze, Sady, Parkowe, Ustronie). Przedstawiono kilka wariantów rozbudowy, natomiast pozytywnie zaopiniowano poniższe warianty w ramach 4 etapów:
6. ETAP IA: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską do Ronda Gdańskiego, na którym linia łączyła by się z istniejącą linią tramwajową przebiegającą ul. Walczaka - w kierunku pętli Silwana.
7. ETAP IB: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika, rondo Piłsudskiego, Al. Odrodzenia Polski do ul. Kazimierza Wielkiego i dalej wejście w istniejący układ sieci tramwajowej w kierunku Os. Piaski i Śródmieścia. Wariant ten umożliwiłby w przyszłości połączenie Osiedla Piaski i Śródmieścia z północno-wschodnią częścią miasta.
8. ETAP II: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską oraz nowo wybudowaną ul. Okulickiego do pętli, która miałaby być wybudowana w rejonie Ogródków Działkowych przy ul. Okulickiego i Fieldorfa-Nila.
9. ETAP III: rozważono również możliwość realizacji w dalszej przyszłości połączenia tramwajowego na bazie wybudowanej w przyszłości ul. Kamiennej stanowiącej przedłużenie ul. Górczyńskiej, która połączyłaby wschodnią część miasta z północną (budowa trasy tramwajowej z pętli Os. Piaski) oraz zachodnią w rejonie przyszłego Osiedla Myśliborskiego.
Obrazek
Koszt wybudowania jednego nowego kilometra tramwajowego to koszt 5 milionów złotych, a na zakup w miarę nowoczesnego tramwaju trzeba wydać 8 mln złotych.
¬ródło

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2011-08-18, 21:28

Bardzo dobre wiadomości :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2775
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-08-18, 21:42

Nawet bardzo dobre, cieszy fakt że poszli po rozum do głowy, no i widać Helmuta w nowym malowaniu ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-08-19, 07:54

Ciekawsze jest to, że otrzymał cały SIP. Teraz pomalować tramwaj to nie taki problem.
Ewidentnie widać, że chyba nikt na serio nie rozważał likwidacji tramwajów, gdyż przewidziane w planie trasy prowadzą przez wydzielone z jezdni rezerwy. Rozwiązuje to długich procedur typu wywłaszczenia. Zastanawia mnie tylko to 8 mln zł za wagon. Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki" (po tej kwocie można wnioskować, że chcieliby kupić właśnie taki tabor).

ODPOWIEDZ