Tramwaje w Gorzowie Wlkp. - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
9507
Posty: 2878
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-02-17, 22:03

Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.

filimer

Post autor: filimer » 2011-02-17, 22:55

goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
Jasne, że tak. Generalnie w tej chwili jest batalia w mediach, którą można prześledzić na na stronie naszej grupy na facebooku.

Oraz na forum skyscrapercity.com

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-02-17, 23:43

pmaster myśl jak urzędnik. Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-18, 10:06

goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
oczywiście, że tak. O petycji informowaliśmy już w naszych lokalnych mediach, radiu, gazecie, na spotkaniach z udziałem TV... poza wersją elektroniczna mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece, oczywiście na terenie Gorzowa. Pod wersją papierową mamy coś około 1500 podpisów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-18, 10:18

Petycja napisana jest rozsądnie, ale ciekawy jestem czy wpłynie to na decyzje miejskich radnych :cool:

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-18, 14:54

J-31 pisze:Petycja napisana jest rozsądnie, ale ciekawy jestem czy wpłynie to na decyzje miejskich radnych :cool:
wielu radnych już zadeklarowało swoje poparcie, także pod petycja mamy podpisy kilku radnych oraz innych znanych osób ze sceny politycznej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-18, 16:08

Wow. To widzę, że akcja zdrowo się rozkręca. Nie pozostaje mi już nic innego jak tylko trzymać kciuki :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-02-18, 16:59

RadziuGW pisze:Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.
Ale nie musi i nie powinno to być jej celem.
OPi pisze:myśl jak urzędnik.
Dobry, czy kiepski?
OPi pisze:Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?
Dla oszczędności
RadziuGW pisze:mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece
A w McDonaldsie?

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-21, 13:45

w Mc nie, ale jeśli bardzo chcesz możesz się tym zająć.

Mieszkańcy dopytywali o papierową wersję petycji, więc została ona udostępniona w zaprzyjaźnionych punktach. Obecnie podpisy pod wersją papierową przekroczyły 2000 + te z wersji elektronicznej

[ Dodano: 09 Mar 2011 08:55 ]
póki co w kwestii tramwajów - dwa "nowe" helmuty z 1966 zakupione w Muzeum w Amsterdamie :P
http://komunikacja.org/html/akt_2011.03.html#news1281

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal » 2011-08-18, 20:25

infotram.pl pisze: Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim
¬ródło: UM Gorzów Wielkopolski
Opublikowano: 2011-08-16 10:13:38

Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim. Natomiast są spore szanse i możliwości na to, że linii tramwajowych będzie więcej. To główne wnioski z pracy zespołu, który został powołany przez prezydenta Gorzowa Tadeusza Jędrzejczaka. Roboczy zespół do oceny możliwości rozwoju komunikacji tramwajowej przygotował opinię, która posłuży prezydentowi do stworzenia Planu Transportowego dla Gorzowa.
- Jednoznaczne określenie potrzeb transportowych naszego Miasta określone zostanie w Planie Transportowym, zespół pracował nad opinią, w której najważniejszymi elementami było sprecyzowanie jaką komunikację rozwijać w Gorzowie, na jaką nas stać i jakie są oczekiwania mieszkańców. Opinia jest bardzo ważnym elementem w tworzeniu planu - mówi wiceprezydent Tadeusz Tomasik.
Obrazek
- Opinia m.in. potwierdziła, że Gorzów starał się o środki unijne na rozwój tramwajów, że to ilość przewozów powinna decydować o kierunku rozwoju gorzowskich tramwajów. Cel główny naszych działań to określenie komunikacji tramwajowej na przestrzeni następnych 10/15 lat - mówi dyrektor MZK Roman Maksymiak.
Oto kilka wniosków z opinii:
W trakcie prac komisji na obecnym etapie rozwoju Miasta oraz na przestrzeni najbliższych lat wstępnie wykluczono budowę trasy tramwajowej na następujących osiedlach - dzielnicach:
1. Zawarcie i Zamoście,
2. Os. Staszica,
3. Os. Piaski,
4. Janice.
5. Natomiast komisja pozytywnie zaopiniowała rozbudowę trakcji tramwajowej na dzielnicy Górczyn (osiedla Górczyn, Chemik, Zacisze, Sady, Parkowe, Ustronie). Przedstawiono kilka wariantów rozbudowy, natomiast pozytywnie zaopiniowano poniższe warianty w ramach 4 etapów:
6. ETAP IA: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską do Ronda Gdańskiego, na którym linia łączyła by się z istniejącą linią tramwajową przebiegającą ul. Walczaka - w kierunku pętli Silwana.
7. ETAP IB: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika, rondo Piłsudskiego, Al. Odrodzenia Polski do ul. Kazimierza Wielkiego i dalej wejście w istniejący układ sieci tramwajowej w kierunku Os. Piaski i Śródmieścia. Wariant ten umożliwiłby w przyszłości połączenie Osiedla Piaski i Śródmieścia z północno-wschodnią częścią miasta.
8. ETAP II: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską oraz nowo wybudowaną ul. Okulickiego do pętli, która miałaby być wybudowana w rejonie Ogródków Działkowych przy ul. Okulickiego i Fieldorfa-Nila.
9. ETAP III: rozważono również możliwość realizacji w dalszej przyszłości połączenia tramwajowego na bazie wybudowanej w przyszłości ul. Kamiennej stanowiącej przedłużenie ul. Górczyńskiej, która połączyłaby wschodnią część miasta z północną (budowa trasy tramwajowej z pętli Os. Piaski) oraz zachodnią w rejonie przyszłego Osiedla Myśliborskiego.
Obrazek
Koszt wybudowania jednego nowego kilometra tramwajowego to koszt 5 milionów złotych, a na zakup w miarę nowoczesnego tramwaju trzeba wydać 8 mln złotych.
¬ródło

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2011-08-18, 21:28

Bardzo dobre wiadomości :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2756
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-08-18, 21:42

Nawet bardzo dobre, cieszy fakt że poszli po rozum do głowy, no i widać Helmuta w nowym malowaniu ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-08-19, 07:54

Ciekawsze jest to, że otrzymał cały SIP. Teraz pomalować tramwaj to nie taki problem.
Ewidentnie widać, że chyba nikt na serio nie rozważał likwidacji tramwajów, gdyż przewidziane w planie trasy prowadzą przez wydzielone z jezdni rezerwy. Rozwiązuje to długich procedur typu wywłaszczenia. Zastanawia mnie tylko to 8 mln zł za wagon. Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki" (po tej kwocie można wnioskować, że chcieliby kupić właśnie taki tabor).

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-19, 11:28

No ale jeśli nie "z wyższej półki" (co w naszych warunkach znaczy co najwyżej Swinga) to co? Flexity Swifta (który tani nie jest i nie wiem czy cena nie jest porównywalna do Pesy)? O zgrozo, Pumę czy innego Moderusa Beta?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-08-19, 11:31

ppln pisze:Flexity Swifta
Flexity Swift nie, ale Classic już tak (to ten przedział cenowy). I najprawdopodobniej będą to NGT6.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-19, 11:41

TLG pisze:Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki"
A może nie chcą kupować, tylko zostało to przedstawione jako porównanie? Bo w artykule nic nie było mowy o zamiarze kupna nowych tramwajów.

ps-man

Post autor: ps-man » 2011-08-19, 11:47

ppln pisze:No ale jeśli nie "z wyższej półki" (co w naszych warunkach znaczy co najwyżej Swinga) to co? Flexity Swifta (który tani nie jest i nie wiem czy cena nie jest porównywalna do Pesy)? O zgrozo, Pumę czy innego Moderusa Beta?
A po co Gorzowowi i jakiejkolwiek polskiej sieci tramwajowej Swift? A co jest nie tak z Pumą? ;) Po poprawkach jeździła raczej bezproblemowo aż do wypadku. A że to pojedynczy egzemplarz, nie należący do MPK, o części trudniej i wszelkie naprawy się wydłużają, tym bardziej, że nie ma ciśnienia, by jak najszybciej przywracać ją każdorazowo do służby.

A za 8 mln zł można kupić po prostu przeciętny tramwaj (promocja jak w Wawie za Swinga czy w Częstochowie za Twista się już nie zdarzy, więc nie powinno się tym sugerować). A jeśli zagraniczni oferenci chcieliby bardzo sprzedać tramwaje do Gorzowa (lub innego polskiego miasta), nie mając takiego wsparcia jak w Krakowie (gdzie wyraźnie przepłacono za NGT8), to zaoferowaliby w miarę konkurencyjną cenę. Muszą tylko chcieć. Póki co nie chcą. Między tramwajami polskich producentów i zagranicznych potentatów wcale nie ma takiej wielkiej różnicy cenowej. Jeśli np. Alstomowi zależałoby na podboju polskiego rynku, zaoferowaliby tramwaje w przyzwoitej cenie (we Francji potrafią) i mogliby wygrać. Ale nie chcą, zazwyczaj nawet nie startując w naszych przetargach. Natomiast Bombardier widzi tylko interes w produkcji tramwajów do Krakowa. Za to nasi producenci wciąż oferują atrakcyjne ceny, co jest typowe także dla zagranicznych producentów w krajach, gdzie mają swoje zakłady/siedziby. Ale i to nie jest regułą - w Czechach Pragoimex i Skoda potrafią zawindować ceny tak, że w Polsce pukalibyśmy się w głowę. A tam wszyscy są zadowoleni - jak Kraków z przepłaconych (i już opóźnionych) Bombardierów. :D

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-19, 12:35

Coffee pisze: Flexity Swift nie, ale Classic już tak
Wybaczcie, pomyliły mi się nazwy, chodziło mi o tego najtańszego nie w pełni niskiego czyli wychodzi, że Classic.

Ale inflacja i kurs euro/dolara chyba nie podskoczyły ostatnio tak znacząco żeby cena przyzwoitego tramwaju (czyt. niskopodłogowego czołgu Pesy) miała przekroczyć 8-9 mln, oczywiście wagony z najwyższej półki (Bombardiery, Siemensy w najwyższych opcjach) nie mają wyraźnej górnej granicy cenowej, ale tego chyba nikt w Polsce już nie kupi (jeśli nawet Warszawa poszła w czołgi, a Poznań w Solarisy, Łódź nie kupuje nic...). Jeszcze Solaris będzie do wzięcia za niską cenę za drugą serię

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-08-19, 13:29

ps-man pisze: A tam wszyscy są zadowoleni - jak Kraków z przepłaconych (i już opóźnionych) Bombardierów.
Tylko tu wiesz za co płacisz... Rozmawiałem niedawno z mechanikiem i zarazem motorniczym z Gdańska. Mówił, że awarie NGT6 zdarzają się rzadko i niema z nimi większych problemów. A Pesy, jak to Pesy...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-08-19, 18:56

Ja myślę, że jest faktycznie tak jak napisał OPi
OPi pisze:A może nie chcą kupować, tylko zostało to przedstawione jako porównanie? Bo w artykule nic nie było mowy o zamiarze kupna nowych tramwajów.
Na razie najważniejsze, że chcą pozostawić tramwaje i lekko zainwestować w infrastrukturę. A tabor... na razie pozostaje taki jaki jest ;)

ODPOWIEDZ