Tramwaje w Gorzowie Wlkp. - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
9507
Posty: 2870
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-02-17, 22:03

Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.

filimer

Post autor: filimer » 2011-02-17, 22:55

goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
Jasne, że tak. Generalnie w tej chwili jest batalia w mediach, którą można prześledzić na na stronie naszej grupy na facebooku.

Oraz na forum skyscrapercity.com

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-02-17, 23:43

pmaster myśl jak urzędnik. Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-18, 10:06

goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
oczywiście, że tak. O petycji informowaliśmy już w naszych lokalnych mediach, radiu, gazecie, na spotkaniach z udziałem TV... poza wersją elektroniczna mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece, oczywiście na terenie Gorzowa. Pod wersją papierową mamy coś około 1500 podpisów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-18, 10:18

Petycja napisana jest rozsądnie, ale ciekawy jestem czy wpłynie to na decyzje miejskich radnych :cool:
Obrazek

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-18, 14:54

J-31 pisze:Petycja napisana jest rozsądnie, ale ciekawy jestem czy wpłynie to na decyzje miejskich radnych :cool:
wielu radnych już zadeklarowało swoje poparcie, także pod petycja mamy podpisy kilku radnych oraz innych znanych osób ze sceny politycznej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-18, 16:08

Wow. To widzę, że akcja zdrowo się rozkręca. Nie pozostaje mi już nic innego jak tylko trzymać kciuki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-02-18, 16:59

RadziuGW pisze:Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.
Ale nie musi i nie powinno to być jej celem.
OPi pisze:myśl jak urzędnik.
Dobry, czy kiepski?
OPi pisze:Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?
Dla oszczędności
RadziuGW pisze:mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece
A w McDonaldsie?
ObrazekObrazek

RadziuGW

Post autor: RadziuGW » 2011-02-21, 13:45

w Mc nie, ale jeśli bardzo chcesz możesz się tym zająć.

Mieszkańcy dopytywali o papierową wersję petycji, więc została ona udostępniona w zaprzyjaźnionych punktach. Obecnie podpisy pod wersją papierową przekroczyły 2000 + te z wersji elektronicznej

[ Dodano: 09 Mar 2011 08:55 ]
póki co w kwestii tramwajów - dwa "nowe" helmuty z 1966 zakupione w Muzeum w Amsterdamie :P
http://komunikacja.org/html/akt_2011.03.html#news1281

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal » 2011-08-18, 20:25

infotram.pl pisze: Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim
¬ródło: UM Gorzów Wielkopolski
Opublikowano: 2011-08-16 10:13:38

Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim. Natomiast są spore szanse i możliwości na to, że linii tramwajowych będzie więcej. To główne wnioski z pracy zespołu, który został powołany przez prezydenta Gorzowa Tadeusza Jędrzejczaka. Roboczy zespół do oceny możliwości rozwoju komunikacji tramwajowej przygotował opinię, która posłuży prezydentowi do stworzenia Planu Transportowego dla Gorzowa.
- Jednoznaczne określenie potrzeb transportowych naszego Miasta określone zostanie w Planie Transportowym, zespół pracował nad opinią, w której najważniejszymi elementami było sprecyzowanie jaką komunikację rozwijać w Gorzowie, na jaką nas stać i jakie są oczekiwania mieszkańców. Opinia jest bardzo ważnym elementem w tworzeniu planu - mówi wiceprezydent Tadeusz Tomasik.
Obrazek
- Opinia m.in. potwierdziła, że Gorzów starał się o środki unijne na rozwój tramwajów, że to ilość przewozów powinna decydować o kierunku rozwoju gorzowskich tramwajów. Cel główny naszych działań to określenie komunikacji tramwajowej na przestrzeni następnych 10/15 lat - mówi dyrektor MZK Roman Maksymiak.
Oto kilka wniosków z opinii:
W trakcie prac komisji na obecnym etapie rozwoju Miasta oraz na przestrzeni najbliższych lat wstępnie wykluczono budowę trasy tramwajowej na następujących osiedlach - dzielnicach:
1. Zawarcie i Zamoście,
2. Os. Staszica,
3. Os. Piaski,
4. Janice.
5. Natomiast komisja pozytywnie zaopiniowała rozbudowę trakcji tramwajowej na dzielnicy Górczyn (osiedla Górczyn, Chemik, Zacisze, Sady, Parkowe, Ustronie). Przedstawiono kilka wariantów rozbudowy, natomiast pozytywnie zaopiniowano poniższe warianty w ramach 4 etapów:
6. ETAP IA: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską do Ronda Gdańskiego, na którym linia łączyła by się z istniejącą linią tramwajową przebiegającą ul. Walczaka - w kierunku pętli Silwana.
7. ETAP IB: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika, rondo Piłsudskiego, Al. Odrodzenia Polski do ul. Kazimierza Wielkiego i dalej wejście w istniejący układ sieci tramwajowej w kierunku Os. Piaski i Śródmieścia. Wariant ten umożliwiłby w przyszłości połączenie Osiedla Piaski i Śródmieścia z północno-wschodnią częścią miasta.
8. ETAP II: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską oraz nowo wybudowaną ul. Okulickiego do pętli, która miałaby być wybudowana w rejonie Ogródków Działkowych przy ul. Okulickiego i Fieldorfa-Nila.
9. ETAP III: rozważono również możliwość realizacji w dalszej przyszłości połączenia tramwajowego na bazie wybudowanej w przyszłości ul. Kamiennej stanowiącej przedłużenie ul. Górczyńskiej, która połączyłaby wschodnią część miasta z północną (budowa trasy tramwajowej z pętli Os. Piaski) oraz zachodnią w rejonie przyszłego Osiedla Myśliborskiego.
Obrazek
Koszt wybudowania jednego nowego kilometra tramwajowego to koszt 5 milionów złotych, a na zakup w miarę nowoczesnego tramwaju trzeba wydać 8 mln złotych.
¬ródło

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2011-08-18, 21:28

Bardzo dobre wiadomości :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-08-18, 21:42

Nawet bardzo dobre, cieszy fakt że poszli po rozum do głowy, no i widać Helmuta w nowym malowaniu ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-08-19, 07:54

Ciekawsze jest to, że otrzymał cały SIP. Teraz pomalować tramwaj to nie taki problem.
Ewidentnie widać, że chyba nikt na serio nie rozważał likwidacji tramwajów, gdyż przewidziane w planie trasy prowadzą przez wydzielone z jezdni rezerwy. Rozwiązuje to długich procedur typu wywłaszczenia. Zastanawia mnie tylko to 8 mln zł za wagon. Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki" (po tej kwocie można wnioskować, że chcieliby kupić właśnie taki tabor).
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-19, 11:28

No ale jeśli nie "z wyższej półki" (co w naszych warunkach znaczy co najwyżej Swinga) to co? Flexity Swifta (który tani nie jest i nie wiem czy cena nie jest porównywalna do Pesy)? O zgrozo, Pumę czy innego Moderusa Beta?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-08-19, 11:31

ppln pisze:Flexity Swifta
Flexity Swift nie, ale Classic już tak (to ten przedział cenowy). I najprawdopodobniej będą to NGT6.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-19, 11:41

TLG pisze:Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki"
A może nie chcą kupować, tylko zostało to przedstawione jako porównanie? Bo w artykule nic nie było mowy o zamiarze kupna nowych tramwajów.

ps-man

Post autor: ps-man » 2011-08-19, 11:47

ppln pisze:No ale jeśli nie "z wyższej półki" (co w naszych warunkach znaczy co najwyżej Swinga) to co? Flexity Swifta (który tani nie jest i nie wiem czy cena nie jest porównywalna do Pesy)? O zgrozo, Pumę czy innego Moderusa Beta?
A po co Gorzowowi i jakiejkolwiek polskiej sieci tramwajowej Swift? A co jest nie tak z Pumą? ;) Po poprawkach jeździła raczej bezproblemowo aż do wypadku. A że to pojedynczy egzemplarz, nie należący do MPK, o części trudniej i wszelkie naprawy się wydłużają, tym bardziej, że nie ma ciśnienia, by jak najszybciej przywracać ją każdorazowo do służby.

A za 8 mln zł można kupić po prostu przeciętny tramwaj (promocja jak w Wawie za Swinga czy w Częstochowie za Twista się już nie zdarzy, więc nie powinno się tym sugerować). A jeśli zagraniczni oferenci chcieliby bardzo sprzedać tramwaje do Gorzowa (lub innego polskiego miasta), nie mając takiego wsparcia jak w Krakowie (gdzie wyraźnie przepłacono za NGT8), to zaoferowaliby w miarę konkurencyjną cenę. Muszą tylko chcieć. Póki co nie chcą. Między tramwajami polskich producentów i zagranicznych potentatów wcale nie ma takiej wielkiej różnicy cenowej. Jeśli np. Alstomowi zależałoby na podboju polskiego rynku, zaoferowaliby tramwaje w przyzwoitej cenie (we Francji potrafią) i mogliby wygrać. Ale nie chcą, zazwyczaj nawet nie startując w naszych przetargach. Natomiast Bombardier widzi tylko interes w produkcji tramwajów do Krakowa. Za to nasi producenci wciąż oferują atrakcyjne ceny, co jest typowe także dla zagranicznych producentów w krajach, gdzie mają swoje zakłady/siedziby. Ale i to nie jest regułą - w Czechach Pragoimex i Skoda potrafią zawindować ceny tak, że w Polsce pukalibyśmy się w głowę. A tam wszyscy są zadowoleni - jak Kraków z przepłaconych (i już opóźnionych) Bombardierów. :D

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-19, 12:35

Coffee pisze: Flexity Swift nie, ale Classic już tak
Wybaczcie, pomyliły mi się nazwy, chodziło mi o tego najtańszego nie w pełni niskiego czyli wychodzi, że Classic.

Ale inflacja i kurs euro/dolara chyba nie podskoczyły ostatnio tak znacząco żeby cena przyzwoitego tramwaju (czyt. niskopodłogowego czołgu Pesy) miała przekroczyć 8-9 mln, oczywiście wagony z najwyższej półki (Bombardiery, Siemensy w najwyższych opcjach) nie mają wyraźnej górnej granicy cenowej, ale tego chyba nikt w Polsce już nie kupi (jeśli nawet Warszawa poszła w czołgi, a Poznań w Solarisy, Łódź nie kupuje nic...). Jeszcze Solaris będzie do wzięcia za niską cenę za drugą serię

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-08-19, 13:29

ps-man pisze: A tam wszyscy są zadowoleni - jak Kraków z przepłaconych (i już opóźnionych) Bombardierów.
Tylko tu wiesz za co płacisz... Rozmawiałem niedawno z mechanikiem i zarazem motorniczym z Gdańska. Mówił, że awarie NGT6 zdarzają się rzadko i niema z nimi większych problemów. A Pesy, jak to Pesy...
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-08-19, 18:56

Ja myślę, że jest faktycznie tak jak napisał OPi
OPi pisze:A może nie chcą kupować, tylko zostało to przedstawione jako porównanie? Bo w artykule nic nie było mowy o zamiarze kupna nowych tramwajów.
Na razie najważniejsze, że chcą pozostawić tramwaje i lekko zainwestować w infrastrukturę. A tabor... na razie pozostaje taki jaki jest ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ