Nowa rodzina tramwajów Flexity 2

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Nowa rodzina tramwajów Flexity 2

Post autor: TLG » 2009-06-02, 20:35

Po 10 latach doczekaliśmy się nowej generacji tramwajów Flexity Bombardiera.
Railway Gazette via Translator pisze:Bombardier preferowane ofertą dla Blackpool tramwaje
Flexity 2 artist's impression.

Bombardier Flexity 2 artist's impression. Bombardier Flexity 2 artysty wrażenie.
08 May 2009 08 maja 2009


UK: Preferred bidders for three contracts to revitalise Britain's only surviving traditional tramway were selected by Blackpool council on May 6. UK: Preferowany licytantami trzech umów ożywienie Brytanii tylko żyjący tradycyjnych tramwajowych były wybierane przez rady Blackpool na 6 maja.

Bombardier Transportation has been chosen to supply 16 low-floor trams to the seaside resort, where they will operate alongside the existing vintage vehicles. Bombardier Transportation został wybrany do zasilania 16 niskopodłogowych tramwajów do nadmorskiego kurortu, gdzie będzie działać obok istniejących pojazdów. Track upgrades and missing certain stops will provide a faster service with the aim of growing traffic. Śledzenie uaktualnień i brakuje niektórych przystanków zapewni szybsze usługi w celu uprawy ruchu.

Blackpool council Project Manager Paul Grocott said the emphasis has been on obtaining a standard European product requiring minimal adaptation to meet UK regulations. Blackpool Rady Project Manager Paweł Grocott powiedział nacisk został położony na uzyskanie standardowego europejskiego produktu wymagając minimalnego dostosowania do spełnienia UK wykonawczych. 'We don't want a bespoke vehicle', he told Railway Gazette International . "Nie chcemy zamówienie pojazdu", powiedział International Railway Gazette. The aim was to make the contract attractive to potential bidders, increasing competition and thus keeping costs down. Celem było dokonanie zamówienia atrakcyjne dla potencjalnych oferentów, zwiększenie konkurencji, a tym samym kosztów utrzymania. 'This has been successful' said Grocott, although the contract value is not being released. "To był udany" powiedział Grocott, mimo że wartość zamówienia nie jest zwolnione.

Part of Bombardier's Flexity 2 family, the trams will be 32·5 m long and 2·65 m wide, with five sections and three bogies. Część z Bombardier Flexity 2 rodziny, tramwaje będą 32,5 m długości oraz 2,65 m szerokości, z pięciu sekcji, a trzy wózki. They will be built at the Bautzen plant in Germany, with the first due to arrive in Blackpool in May 2011 and enter passenger service by Easter 2012. Będą one budowane w Bautzen zakładu w Niemczech, z których pierwszy ze względu na przyjazd w Blackpool w maju 2011 i wpisz pasażerskich przez Wielkanoc 2012. Further details of the trams will be revealed at the UITP World Congress & Exhibition in Wien next month, for which Railway Gazette International is official media partner. Dalsze szczegóły dotyczące tramwajów zostanie objawione w UITP World Congress & Exhibition in Wien następnego miesiąca, dla którego kolejowe Gazette International jest oficjalnym partnerem medialnym.

BAM Nuttall is preferred bidder for the replacement of 8 km of track by Easter 2012, while Volker Fitzpatrick has been chosen to build a £20m tram depot at Starr Gate. BAM Nuttall preferowany jest ofertą dla zastąpienia 8 km torów, w Wielkanoc 2012 r., natomiast Volker Fitzpatrick został wybrany do budowy £ 20m zajezdni tramwajowej przy Starr Gate.

The majority of the funding for the £100m revitalisation project is coming from the Department for Transport, which now has to approve the choice of preferred bidders and the business case. Większość funduszy na rewitalizację £ 100m projektu pochodzi z Ministerstwa Transportu, które musi teraz zatwierdzić wybór preferowanego licytantami i biznesowe. Contract signature is expected in June. Podpisaniem umowy jest w czerwcu.
http://www.railwaygazette.com/uploads/p ... ession.jpg

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-06-02, 22:12

TLG pisze:Śledzenie uaktualnień i brakuje niektórych przystanków zapewni szybsze usługi w celu uprawy ruchu.
Ech, te translatory... Z polskiego im czeski wychodzi.

No, ładne plany (zarówno dot. nowych wagonów, jak i budowy nowej zajezdni za 20 mln Ł), szkoda tylko, że jednocześnie będzie to oznaczało koniec dominacji wagonów piętrowych w Blackpool...

Sam wagon moim zdaniem stylizacją nie powala, ale powinien lepiej wyglądać w rzeczywistości niż na wizualizacji. Ciekawie będą wyglądały z tyczkami zamiast "sztemmannów" :D (no, chyba, że planują dostosować sieć trakcyjną do pobierania prądu za pomocą i krążków tocznych, i ślizgaczy [jak jest w np. Lizbonie]).

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-06-10, 09:20

W najbliższy weekend w Wiedniu odbywa się kongres UITP. Ma nastąpić tam prezentacja założeń Flexity 2. Myślę, że zdjęć i publikacji na temat tego projektu nie zabraknie.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Zgodnie z zapowiedziami podczas kongresu UITP Bombardier pokazał pierwsze opracowanie Flexity 2
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=25078
Niebawem wrzucę skan folderu Flexity 2 (tylko, kiedy dostanę do rąk własnych). Ale już teraz muszę przyznać, że wbrew temu, co przypuszczałem wcale nie następuje odwrót od wagonów z członami wiszącymi, a wręcz przeciwnie - rozwój tego rodzaju konstrukcji. Sam tramwaj jest ciekawy, zyskała stylistyka jak i funkcjonalność.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-06-10, 19:48

http://infobus.pl/files/25078/zewn.jpg - z przodu trochę Skodą zajeżdża ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-06-10, 20:06

bystrzak2000 pisze:z przodu trochę Skodą zajeżdża
Bez przesady. Ale nie jest to odkrywcze ani szczególnie ładne wzornictwo. Na szczęście zawsze można je zmienić.

Kamil

Post autor: Kamil » 2009-06-10, 21:23

Może i bystrzak2000 ma rację. Wg. mnie też jest podobny do modelu 15T.

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-06-11, 22:58

Przede wszystkim jest jeszcze bardziej "flexi" niż było. Możliwość dopasowania pojazdu do wymagań klienta Bombardier opanował do perfekcji. Wygląd czoła to detal, którym nie warto się sugerować.

ODPOWIEDZ