Olsztyn - tramwaj
Nic mi o tym nie wiadomo.ppln pisze:A to w końcu udało się zrobić wersję tego Koncara na normalny (1435) tor?
Pod wieloma względami CROTRAM jest dyskusyjny. Przyjrzyjcie się aranżacji wnętrza nad wózkami. Moim zdaniem to kompletna porażka. Autorowi tych rozwiązań powinno się sprezentować encyklopedię Neuferta.ppln pisze: Ale z tej perspektywy jest naprawdę brzydki, z boku wygląda fajniej
Bo ZTCW jednym z problemów firmy było przerobienie tej konstrukcji na normalny tor, więc jeśli nie udało im się tego rozwiązać to ten olsztyński na pewno nie będzie wierną kopią Koncara (a skoro nie startują z nimi w konsorcjum, a poprzednio nie wygrali to pewnie nie mają też projektu albo praw do niego)TLG pisze: Nic mi o tym nie wiadomo.
@TLG: piękny rysunek i chciałbym, żeby tak było w rzeczywistości.
Jednak jest kilka ale: torowisk trawiastych nie będzie - "bo nie".
Widzę dwutor, a tutaj będzie jednotor. ;>
Poza tym - za zielono jak na "O!gród z natury" - po prawej zniknie trochę drzew po wybudowaniu tramwaju i ultra kretyńskiego przejścia podziemnego.
No i obecnie wieża ratuszowa jest szara, a plac przed ratuszem też nie jest taki... zielony.
Czepiam się, oj czepiam się. W zamian za czepianie daję informację prasową o rozpoczęciu robót związanych z budową ulicy Obiegowej i przy okazji budowy tramwaju.
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... wlane.html
Jednak jest kilka ale: torowisk trawiastych nie będzie - "bo nie".
Widzę dwutor, a tutaj będzie jednotor. ;>
Poza tym - za zielono jak na "O!gród z natury" - po prawej zniknie trochę drzew po wybudowaniu tramwaju i ultra kretyńskiego przejścia podziemnego.
No i obecnie wieża ratuszowa jest szara, a plac przed ratuszem też nie jest taki... zielony.
Czepiam się, oj czepiam się. W zamian za czepianie daję informację prasową o rozpoczęciu robót związanych z budową ulicy Obiegowej i przy okazji budowy tramwaju.
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... wlane.html
Koniec epopei!
http://www.rynek-kolejowy.pl/33864/Jest ... sztyna.htmJest decyzja w sprawie tramwajów dla Olsztyna
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Pesy i Solarisa od wyniku przetargu na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów dla Olsztyna. Otwiera to konsorcjum firm Newag oraz Modertrans drogę do podpisania kontraktu na realizację tego zamówienia.
Przypominamy, że oferty w przetargu na dostawę 15 tramwajów do obsługi nowobudowanej sieci tramwajowej w Olsztynie złożyły: Solaris, Pesa, oraz Newag w konsorcjum z Modertransem. W styczniu tego roku wyłoniono zwycięzcę - konsorcjum Newagu i Modertransu.
Od wyniku przetargu odwołał się Solaris oraz Pesa. Solaris zwrócił się do KIO o powołanie biegłego, który miał sprawdzić, czy niski poziom hałasu zaoferowany przez konsorcjum Newagu i Modertransu jest możliwy do osiągnięcia. KIO miała trudności ze znalezieniem osoby, która podjęłaby się tego zadania. Dopiero w połowie czerwca do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła opinia ekspertów z Politechniki Krakowskiej, którzy oszacowali poziom hałasu tramwaju oferowany przez Newag i Modertrans.
Przedstawiciele firmy Solaris twierdzą, że opinia biegłych była korzystna dla ich spółki. - Po lekturze opinii biegłego, w naszym odczuciu w sposób jednoznaczny potwierdza nasze zastrzeżenia względem oferty konsorcjum Newag/Modertrans. Oczywiście o całej sprawie zdecyduje werdykt KIO - tłumaczył "Rynkowi Kolejowemu" kilka dni temu Mateusz Figaszewski z firmy Solaris.
Ostatecznie jednak Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła dziś argumenty Solarisa i Pesy. Obie spółki mają teraz siedem dni na wniesienie skargi na ten wyrok do sądu. Niezależnie jednak od tego przedstawiciele olsztyńskiego ratusza mogą już podpisać umowę z konsorcjum Newagu i Modertransu.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, tramwaj zaproponowany przez zwycięskie konsorcjum będzie zupełnie nową konstrukcją, która nie będzie opierała się na protytypowym tramwaju nowosądeckiego producenta taboru - Nevelo, testowanym obecnie na poznańskich torowiskach.
Olsztyn wybiera barwy nowych tramwajów i nie tylko:
http://zkm.olsztyn.eu/component/jquarks ... urvey&id=2
Wszytkie barwy są podobne, ale najbardziej podoba mi się 1 i 5 (ale ta tylko w wersji autobusowej) A wy?
http://www.rynek-kolejowy.pl/33950/Olsz ... mwajow.htmfragment pisze:- Olsztyn stoi u progu poważnych zmian. Za dwa lata na ulice naszego miasta wyjedzie tramwaj, a nieco szybciej, bo już w przyszłym roku – nowy przewoźnik autobusowy. Obok Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, usługi transportowe będzie realizowała druga firma, to więc dobry moment na to, by ujednolicić kolorystykę całego taboru, zgodnie z obowiązującym Systemem Informacji Miejskiej - mówi Jerzy Roman, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Olsztynie.
http://zkm.olsztyn.eu/component/jquarks ... urvey&id=2
Wszytkie barwy są podobne, ale najbardziej podoba mi się 1 i 5 (ale ta tylko w wersji autobusowej) A wy?