Tramwaje w Olsztynie działają, choć z pewnymi problemami, ale działają a to najważniejsze. Miasto przygotowuje się do rozbudowy sieci.
Projekt podstawowy to budowa nowej linii od skrzyżowania ulic Witosa i Bukowskiego do okolic pętli autobusowej "Tęczowy Las". Po za tym w kolejnym etapie budowa linii od skrzyżowania al. Sikorskiego i ul. Wilczyńskiego do obecnej pętli autobusowej na Pieczewie.
Kolejny etap, to uruchomienie linii wzdłuż ul. Krasickiego do skrzyżowania z ul. Synów Pułku a docelowo do skrzyżowania z ulic Kętrzyńskiego/Towarowej.
Są jeszcze warianty rezerwowe.
Pierwsza opcja to wydłużenie linii (1 i 2) z obecnej krańcówki przy skrzyżowaniu ulic Witosa i Kanta do skrzyżowania ulic Krasickiego/Wilczyńskiego.
Druga opcja to spięcie al. Piłsudskiego od ronda Plac Inwalidów Wojennych, do skrzyżowania z ul. Kościuszki.
W tym celu odbędą się dwa spotkania w ramach konsultacji społecznych. Jedno w Szkole Podstawowej (1 marca) a drugie w Ratuszu (2 marca). Ostateczne decyzje muszą zapaść do końca roku. Ratusz chce wykorzystać fundusze inwestycyjne UE pochodzące z programu operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2014-2020.
PS. Niezależnie od planów na przyszłość. MPK czeka dokupienie taboru, bo tego trochę zabrakło. A są jeszcze plany utworzenia linii nr. 4 z Kortowa do Kanta w oparciu o istniejącą infrastrukturę