Olsztyn - tramwaj

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-02-08, 22:16

Po co to rysować, skoro niedługo będzie można zrobić takie zdjęcie?

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-02-08, 22:52

1. Ja wiem czy niedługo, jeszcze dobre 2 lata.
2. Wizja. Na rysunku jest Koncar/Crotram TMK2200. Newag flirtował z Koncarem, ale czy ich współpraca przełożyła się na konstrukcję, tego nie wiadomo. Raczej nie bo prezes Konieczek powiedział, że ich tramwaj nie będzie pięcioczłonowy, a TMK2200 jest.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-02-08, 22:53

ppln pisze:To ma tak wyglądać czy to tylko twoja wizja? Bo ten przód nie jest może tak odrzucający jak w 16T, ale ładny też nie jest
CROTRAM, żadna moja wizja.
pmaster pisze:Po co to rysować
Bo lubię.

ppln

Post autor: ppln » 2012-02-08, 22:58

A to w końcu udało się zrobić wersję tego Koncara na normalny (1435) tor? Ale z tej perspektywy jest naprawdę brzydki, z boku wygląda fajniej

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-02-09, 09:35

ppln pisze:A to w końcu udało się zrobić wersję tego Koncara na normalny (1435) tor?
Nic mi o tym nie wiadomo.
ppln pisze: Ale z tej perspektywy jest naprawdę brzydki, z boku wygląda fajniej
Pod wieloma względami CROTRAM jest dyskusyjny. Przyjrzyjcie się aranżacji wnętrza nad wózkami. Moim zdaniem to kompletna porażka. Autorowi tych rozwiązań powinno się sprezentować encyklopedię Neuferta.

ppln

Post autor: ppln » 2012-02-09, 10:18

TLG pisze: Nic mi o tym nie wiadomo.
Bo ZTCW jednym z problemów firmy było przerobienie tej konstrukcji na normalny tor, więc jeśli nie udało im się tego rozwiązać to ten olsztyński na pewno nie będzie wierną kopią Koncara (a skoro nie startują z nimi w konsorcjum, a poprzednio nie wygrali to pewnie nie mają też projektu albo praw do niego)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-02-09, 13:47

Tak na prawdę nic nie wiemy o tym tramwaju. Jedynie jakieś urywki informacji. Ja - w oparciu o jakieś urywki informacji - postanowiłem się trochę pobawić tematem i wrzuciłem to jako ciekawostkę. Nie doszukujcie się tu drugiego dna. Po prostu go nie ma ;)

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2012-02-22, 18:38

@TLG: piękny rysunek i chciałbym, żeby tak było w rzeczywistości. ;)

Jednak jest kilka ale: torowisk trawiastych nie będzie - "bo nie".
Widzę dwutor, a tutaj będzie jednotor. ;>
Poza tym - za zielono jak na "O!gród z natury" - po prawej zniknie trochę drzew po wybudowaniu tramwaju i ultra kretyńskiego przejścia podziemnego.
No i obecnie wieża ratuszowa jest szara, a plac przed ratuszem też nie jest taki... zielony. ;)

Czepiam się, oj czepiam się. ;) W zamian za czepianie daję informację prasową o rozpoczęciu robót związanych z budową ulicy Obiegowej i przy okazji budowy tramwaju.

http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... wlane.html

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-02-22, 20:51

Jakby to ująć: miałem do dyspozycji dosyć skromną i - prawdopodobnie - nieaktualną ikonografię. Odnośnie reszty szczegółów to po prostu korzystałem z dobrych wzorców.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2012-02-22, 20:55

Co nie umniejsza faktu, że wyszło genialnie. :)

solariskuba

Post autor: solariskuba » 2012-05-11, 16:36

Czy nie głupie jest poprowadzenie tramwaju w Olsztynie. Tylko i wyłącznie koszt. A jeśli chodzi o ekologię to taniej będzie poprowadzić trolejbusy, albo kupić autobusy na CNG.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-05-11, 17:16

w ogóle KM w Olsztynie to głupia rzecz. To kosztuje, a przecież jakby ktoś chciał gdzieś pojechać może użyć roweru, samochodu albo taksówki.

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-07-02, 17:44

Koniec epopei!
Jest decyzja w sprawie tramwajów dla Olsztyna

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Pesy i Solarisa od wyniku przetargu na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów dla Olsztyna. Otwiera to konsorcjum firm Newag oraz Modertrans drogę do podpisania kontraktu na realizację tego zamówienia.

Przypominamy, że oferty w przetargu na dostawę 15 tramwajów do obsługi nowobudowanej sieci tramwajowej w Olsztynie złożyły: Solaris, Pesa, oraz Newag w konsorcjum z Modertransem. W styczniu tego roku wyłoniono zwycięzcę - konsorcjum Newagu i Modertransu.

Od wyniku przetargu odwołał się Solaris oraz Pesa. Solaris zwrócił się do KIO o powołanie biegłego, który miał sprawdzić, czy niski poziom hałasu zaoferowany przez konsorcjum Newagu i Modertransu jest możliwy do osiągnięcia. KIO miała trudności ze znalezieniem osoby, która podjęłaby się tego zadania. Dopiero w połowie czerwca do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła opinia ekspertów z Politechniki Krakowskiej, którzy oszacowali poziom hałasu tramwaju oferowany przez Newag i Modertrans.

Przedstawiciele firmy Solaris twierdzą, że opinia biegłych była korzystna dla ich spółki. - Po lekturze opinii biegłego, w naszym odczuciu w sposób jednoznaczny potwierdza nasze zastrzeżenia względem oferty konsorcjum Newag/Modertrans. Oczywiście o całej sprawie zdecyduje werdykt KIO - tłumaczył "Rynkowi Kolejowemu" kilka dni temu Mateusz Figaszewski z firmy Solaris.

Ostatecznie jednak Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła dziś argumenty Solarisa i Pesy. Obie spółki mają teraz siedem dni na wniesienie skargi na ten wyrok do sądu. Niezależnie jednak od tego przedstawiciele olsztyńskiego ratusza mogą już podpisać umowę z konsorcjum Newagu i Modertransu.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, tramwaj zaproponowany przez zwycięskie konsorcjum będzie zupełnie nową konstrukcją, która nie będzie opierała się na protytypowym tramwaju nowosądeckiego producenta taboru - Nevelo, testowanym obecnie na poznańskich torowiskach.
http://www.rynek-kolejowy.pl/33864/Jest ... sztyna.htm

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-07-02, 18:34

Cóż napisać, gratulacje dla Newagu. Sam ciekawy jestem jak będą wyglądać tramwaje dla Olsztyna, może to być ciekawa konstrukcja i szansa dla Newagu by wygrywać - później - kolejne przetargi w innych miastach w Polsce ;)

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-07-02, 19:54

Na pewno jest to niepowtarzalna szansa na uniezależnienie się od konsorcjów. A że konstrukcja może być ciekawa również pod względem technicznym, razem z Nevelo Newag będzie w stanie wstrzelić się w różne wymagania przetargowe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-07-02, 20:29

A propo Sphinx, czy tramwaje w Olsztynie będą podlegać pod MPK, czy zostanie utworzony osobny przewoźnik tramwajowy ? ;)

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-07-02, 23:48

Podobno ma nimi zarządzać osobna spółka, ale np. zajezdnia ma być w bazie MPK...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-07-03, 07:35

To by było zupełnie logiczne. Nie tylko z punktu widzenia samego MPK, ale i dobrego utrzymania linii tramwajowych.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-07-06, 12:57

Olsztyn wybiera barwy nowych tramwajów i nie tylko:
fragment pisze:- Olsztyn stoi u progu poważnych zmian. Za dwa lata na ulice naszego miasta wyjedzie tramwaj, a nieco szybciej, bo już w przyszłym roku – nowy przewoźnik autobusowy. Obok Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego,  usługi transportowe będzie realizowała druga firma, to więc dobry moment na to, by ujednolicić kolorystykę całego taboru, zgodnie z obowiązującym Systemem Informacji Miejskiej - mówi Jerzy Roman, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Olsztynie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/33950/Olsz ... mwajow.htm

:strzałka: http://zkm.olsztyn.eu/component/jquarks ... urvey&id=2
Wszytkie barwy są podobne, ale najbardziej podoba mi się 1 i 5 (ale ta tylko w wersji autobusowej) ;) A wy?

Awatar użytkownika
Formuła1
Posty: 178
Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."

Post autor: Formuła1 » 2012-07-06, 14:42

Ten gradient nie jest taki zły.

ODPOWIEDZ