Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Robson

Post autor: Robson »

Poznańczyk widzę że masz jakieś uprzedzenie do stopiątek. Wg. Ciebie najlepiej ściągnąć z zachodu 40-50 letni złom który powoli staje się nie opłacalny. Mimo wszystko częśći to 105Na są o wiele tańsze niż do takiego helmuta. Jak już kupować to tylko T6A2 bo to są nowsze wagony które dłużej pobędą na polskich torach.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Tylko co daje niskacz na GTRze? Skoro niepełnosprawny nawet nie wejdzie na jego przystanek ? :( A "1" to po co skoro to jeździ gdzieś tam obwodnicą tramwajową. Już lepiej 2 albo 6.

Z tym placem to nie wiem co będzie, bo zanim z UE dostaniemy pieniądze (2010?) na budowę trasy to będzie trza go wyremontować.
marcinc pisze:tym Podi nie jest wiecznym krytykiem poczynań MPK
Jak byście korzystali tyle co ja z MPK to byście widzieli te błędy, choć i tak jest coraz lepiej bo MPK podjęło sporo trafnych decyzji: Komkarta, zakup Combino, negocjacje z Siemensem, masowe zakupy nowych busów nawet na kredyt, nowa trasa 11 i 3/4 (którą potem zmarnowano wydłużajać 17). ale błędów jest więcej: dzisiaj uruchomiona np. linia 20 :/

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Mam uprzedzenie do 105N, dlatego wolę, żeby Poznań kupił demobil, a jestem realistą i wiem ze 50letni "złom" GT8 jest tańszy od T6A2 i to jego MPK raczej kupi. Mimo wszystko taki złom bez modernizacji jeździ ciszej i sprawniej niż 105tka po modernizacji.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Poznańczyk pisze:a jestem realistą i wiem ze 50letni "złom" GT8 jest tańszy od T6A2 i to jego MPK raczej kupi.
A używane tramwaje z byłego ZSRR są jeszcze tańsze. A jakby tak kupić 13N z Warszawy? To dopiero okazja! Tramwaje za ćwierćdarmo. Albo pójść na całość i zlikwidować tramwaje, będzie jeszcze taniej…
No, to w sumie daje ponad 90 składów do zestawienia. Przy założeniu ceny końcowej (optymistycznej) 500 000 zł za wagon, daje to nam cenę ok. 93 mln zł za w/w składy.
10 nowych niskaczy kosztuje ok. 60-70 mln zł. Oj, kupienie wszystkiego to byłby duży koszt dla MPK, ale pozbytoby się (i to nie za darmo) prawie wszystkich 105-tek. Tylko co, jeśli okaże się, że Tatry wcale nie są od nich dużo lepsze, a nawet pod jakimś względem gorsze? :/

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Tylko co daje niskacz na GTRze? Skoro niepełnosprawny nawet nie wejdzie na jego przystanek
No tak, nie tędy droga,ty tam nie mieszkasz...
Poznańczyk pisze:ale błędów jest więcej: dzisiaj uruchomiona np. linia 20 :/
Błędem nowej linii jest jak zawsze tylko i wyłącznie brak informacji w mediach na ten temat.
Poznańczyk pisze:Jak byście korzystali tyle co ja z MPK to byście widzieli te błędy
Taa raz w tygodniu mam około sześciogodzinny wypad komunikacją miejską nie wliczając nocek. A ty? Pewnie chodzi tylko o dojazd do szkoły tylko jedną linią z tym samym taborem...

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczykowi proponuje zaoferować wakacje w Gorzowie Wielkopolskim, by zobaczył, co czeka nasze Mpk jeśli spełnią się jego marzenia...

marcinc

Post autor: marcinc »

Kupmy T3 z byłego Sowieckiego Sojuzu!!!

Sprowadzmy 13N z Wawy!!!

Wyciągnijmy stodwójki z krzaków (proponuje je jeszcze uniskopodłogowić wstawiając pośrodku trzeci człon)!!!

I patrzmy jak nam klientów ubywa!!!

marcinc

Post autor: marcinc »

Chcesz remontowac plac Wielkopolski kilka lat przed rozebraniem linii??

Może jeszcze zrobić remont kapitalny Strzeleckiej i Górnej Wildy??

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A może Korea Północna ma jakieś tramwaje, które mogłaby do nas sprzedać?

Podi

Post autor: Podi »

Ja proponuję remont trasy na Wilczak oraz ulicy Towarowej.

Podi

Post autor: Podi »

marcinc pisze:Wyciągnijmy stodwójki z krzaków
¯adynch tam nie ma.
marcinc pisze:A może Korea Północna ma jakieś tramwaje, które mogłaby do nas sprzedać?
Korea Północna sama sprowadzała tramwaje ze Szwajcarii...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Podi pisze:¯adynch tam nie ma.
Dokładnie sprawdzałeś?
Podi pisze:Korea Północna sama sprowadzała tramwaje ze Szwajcarii...
To teraz wyślą nam trochę swoich za nasze 105Na. :D

Podi

Post autor: Podi »

plocmaster pisze:Dokładnie sprawdzałeś?
Jak najbardziej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale to nie musi stać za zajezdnią, to może być gdzieś na mieście.

marcinc

Post autor: marcinc »

Może jeszcze Sczaniecką na dodatek :)

A propos trasy na Wilczak - znalazłem dwa różne plany rozwoju sieci tramwajowej: jeden przewiduje jej likwidacje a drugi - wydluzenie do Naramowic (z budową łącznicy do Małych Garbar albo nawet do placu Bernardyńskiego)

Idźmy dalej - przywróćmy połączenie z Golęcinem

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Podi pisze:jak zawsze tylko i wyłącznie brak informacji w mediach na ten temat
W mediach można o niej się dowiedzieć. To raczej psychika ludzi...
marcinc pisze:Może jeszcze zrobić remont kapitalny Strzeleckiej i Górnej Wildy??
Uważasz, że ruch zostanie tam naprawdę zawieszony?
marcinc pisze:drugi - wydluzenie do Naramowic (z budową łącznicy do Małych Garbar albo nawet do placu Bernardyńskiego)
Aktualnie tylko ten wchodzi w grę... :chytry:
Podi pisze:ty tam nie mieszkasz...
Nie jestem niepełnosprawny :mruga: Ale przynajmniej myślę...
Ostatnio zmieniony 2006-05-27, 17:22 przez Poznañczyk, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinc

Post autor: marcinc »

Być może zostały wycięte bo ja byłem tam ładnych pare lat temu i niewiele pamiętam.

Opisywane przeze mnie obiekty znajdowały się w dwóch miejscach - pomiędzy jezdniami były jakieś resztki betonowe w kształcie łuku, a koło pętli w krzakach były jakieś urządzenia do kotwiczenia sterowców.

marcinc

Post autor: marcinc »

Jeżeli powstanie trasa na Ratajczaka to Strzelecka będzie niepotrzebna, idąc dalej - Górna Wilda też.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Widać że tam nie jeździsz, bo jak niby codzienne tłumy spod Starego Browaru dojadą na Wildę?

marcinc

Post autor: marcinc »

To dokąd pojedzie dalej ten tramwaj??? Bo trasa na Strzeleckiej jest przeznaczona do likwidacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”