Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze:Taa i jeszcze coś kręcą z 3 i 4 (chodzi o podzielenie tej linii na Gtr i Dtr...)
Zmiana ta jest nieuzasadniona i te linie pozostaną na DTRze. Nie wime kto sobie ubzdurał, ze z powodu przenosin linii 3/4 zmniajeszyłą sie ilosć linii obsługiwanych na GTRze. Zawsze były 3 i tak będzie..

[ Dodano: 2005-10-28, 15:06 ]
J-31 pisze:Spokojnie. Ja myślę, że problem ze 105tkami na PST to <b>napewno</b> sytuacja chwilowa. Ja sugerowałbym cierpliwość.... :mruga:
Dzisiaj o dziwno skład 138+139 nie obsługuje linii 14 tylko 16/2 :). To pewnie dlatego, jutro muszą go na "zerówki" dać :). A 136+137 jak zwykle obsługuje lini 14, dzisiaj brygada 5 :/. A na 12/3 co?. Dzisiaj skąłd 248+249, wczoraj 262+261, płakać sie chce :/
J-31 pisze:A propo. O ile pamiętam tramwaje linii 16, w marcu br., kończyły na pl. Wielkopolskim i to była wtedy nowość. Co się zmieniło od tego czasu ? :)
Obecnie kursuje do Marcinkowskiego

11David

narzekania na zawsze...

Post autor: 11David »

O ile chodzi o kursowanie poznańskich tramwajów to ja mogę narzekać do końca świata i o jeden dzień dłużej :) Powody:
1) brak przypisania konkretnych wagonów do danej linii, więc proponowałbym:
-np. linia 7 wagony 650-663 na stałe, linia 8=>664-676, linia 11=> 677-680, 800-802, linia 9=>803-810,601,602,605,606,607, linia 18=>610-615, linia 2=>681-690, reszta doraźnie i tak samo ze 105N-ami.
2) źle ułożone rozkłady (szczególnie linie 11 i 18) poprze co chce sie udowodnić, ze są niepotrzebne, ale jak "11" ma być pełna jak jedzie minutę po "12", albo "18" minutę po "14"?? A potem nic nie jedzie nawet do 7 - 10 minut?? To istny suchar.
3) dublujące się trasy, bo po jakiego grzyba linie 2 i 9 mają takie same trasy od Dębca do Centrum?? Podobnie 12 i 13!! I niektórzy chcą jeszcze wydłużać "16" do Zawad, żeby dublowała "3/4", "8" i "17". Za dużo linii jeździ też na Grunwald (więcej niż na Pst na odcinku R.Przybyszewskiego, a Budziszyńska). Niepotrzebna była też zmiana trasy linii 3/4, bo jeździ pusta 2-3 minuty po linii 7 od Śródki do Starołęki i odwrotnie :(

Ktoś napisał, że na GTRze nie ubyło linii?? To błąd, bo ubyło. Do GTR-u należy też wliczać linie kursujące do Os.Lecha. Przed wakacjami kursowały tam linie 1, 3/4, 5 oraz do Os.Lecha "11" i "17", a teraz linie 1,5,17 i "11" do Os. Lecha!! Czyli jednej ubyło, bo mieszkańcy DTR-u (którzy mnie osobiście bardzo wkurzają) muszą mieć bezpośrednie połączenia =>to zwykłe chamstwo!!! Na Górnym Tarasie mieszka więcej młodych ludzi i innych również, którzy potrzebują dużo szybkich rozwiązań, a mieszkańcy DTR-u to głównie emeryci, więc "3/4" (trójkoczwórka=>tak ją od marca nazywam :lol: ) jeździ pusta, a jak jej nie było to "siódemka" też jakoś specjalnie przepełniona nie była. Tak naprawdę przydałoby się wzmocnienie odcinka R. Rataje, a Most Dworcowy (najprościej byłoby wprowadzić 10-minutową częstotliwość na linii 11 w godzinach szczytu chociaż 7-9 i 13-17).
Boli mnie też to, że tramwaje jeżdżą aż praktycznie do 19:30 co 10 minut. Szczególnie niepotrzebne jest to na Hetmańakiej i Wildzie. Na Grunwaldzieteż po 17:30 tramwaje przewozoością nie grzeszą!! Do godz. 19:00 co 10 minut powinny kursować tylko linie PST i linia 17. A nocny N21 powinien tak jak autobusy jeździć co 30 minut z Kaponiery chociażby w piątki, soboty i niedziele. Ograniczenia świąteczne też mogłyby być w poznańskim MPK bardziej radykalne. Np. 25 XII zawieszenie linii 3,4,9,14,16,18, a linie 6,7 od godziny 15:00. Przy czym "11" musiałaby jeździć od rana, a nie jak wykazuje jej rozkład na święto (od 14:30). Rozrysowałem to sobie i wygląda zadowalająco.

Podi

Post autor: Podi »

11David pisze:O ile chodzi o kursowanie poznańskich tramwajów to ja mogę narzekać do końca świata i o jeden dzień dłużej :smile: Powody:(tu są sensowne powody-faktycznie-dop.podi)
No tak,a w temacie o sieciach tramwajowych w Polsce uwazasz Poznań za najlepszą,to jakieś chore człowieku,zdecyduj sie ....

11David

Post autor: 11David »

Już o tym gdzieś pisałem. Poszukaj sobie, bo inżynieria ruchu to nie to samo co jego organizacja. Wtedy zrozumiesz.

Poznaniak

Re: narzekania na zawsze...

Post autor: Poznaniak »

11David pisze:O ile chodzi o kursowanie poznańskich tramwajów to ja mogę narzekać do końca świata i o jeden dzień dłużej :) Powody:
1) brak przypisania konkretnych wagonów do danej linii, więc proponowałbym:
-np. linia 7 wagony 650-663 na stałe, linia 8=>664-676, linia 11=> 677-680, 800-802, linia 9=>803-810,601,602,605,606,607, linia 18=>610-615, linia 2=>681-690, reszta doraźnie i tak samo ze 105N-ami.
I czlowieku powiedz mi jaki by to wszystko miało sens ?

11David

Post autor: 11David »

Chociażby nie trzeba by było zmieniać codziennie oznakowania, czy numerow brygad. Zawsze kilka minut do przodu :) I moze by to spowodowało mniej więcej regularność kursów niektórych GT, bo np. 615 czy 663 dawno nie widzialem.

Podi

Post autor: Podi »

GT, bo np. 615 czy 663 dawno nie widzialem.
A to niekoniecznie wina brygad... :|

aleksej

Post autor: aleksej »

11David pisze:Chociażby nie trzeba by było zmieniać codziennie oznakowania, czy numerow brygad. Zawsze kilka minut do przodu :) I moze by to spowodowało mniej więcej regularność kursów niektórych GT, bo np. 615 czy 663 dawno nie widzialem.
A wiesz co to sa awarie, przeglady i remonty wagonow? Uwiez mi wiekszosc wagonow z dnia na dzien wyjezdza na ta sama linie, chyba ze nastapi awaria wagonu, wtedy jest remontowany i zastapiany przez inny wagon.

Pozdrawiam,
Aleksej

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

11David pisze:Chociażby nie trzeba by było zmieniać codziennie oznakowania, czy numerow brygad. Zawsze kilka minut do przodu :) I moze by to spowodowało mniej więcej regularność kursów niektórych GT, bo np. 615 czy 663 dawno nie widzialem.
Chyba żartujesz, rzadko kiedy zdarza sie żeby ten sam wagon jeździł na innej linii, choc ostatnio takim przypadkiem jest skład 232+231 który raz jeździ na 16 raz na 17 raz 15...Ale od zmieniania tablic to sa specjalni ludzie którzy obmyslaja który waogn gdzie ma wyjechać, a włozenie numrku z brygada na prawde pochłania dużo czasu...

[ Dodano: 2005-11-03, 19:11 ]
11David pisze: GT, bo np. 615 czy 663 dawno nie widzialem.
Zapewne uszkodzone

Robson

Post autor: Robson »

Poznaniak pisze:Chyba żartujesz, rzadko kiedy zdarza sie żeby ten sam wagon jeździł na innej linii, choc ostatnio takim przypadkiem jest skład 232+231 który raz jeździ na 16 raz na 17 raz 15...Ale od zmieniania tablic to sa specjalni ludzie którzy obmyslaja który waogn gdzie ma wyjechać
Na takie linie są pewno wypuszczane wozy z wyświetlaczami elektronicznymi. Tak samo w Gorzowie najczęściej na linie 3 dawane są 114+113 i 117+118 by motorkowy nie musiał się przetablicowywać jak zjeżdża poprzez linię 1 lub 2.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Dzisiaj dzieki "pięknej" pogodzie która panowała dzisiaj w Poznaniu postanowiłem zrobić włsany spis linii i przebiegu tras, który mógłoby MPK wprowadzieć w najbliższej przyszłosci. Przedstawiam dwa projekty linii:
1 ) Na czase obecne (ta sama sieć tramwajowa)
2 ) Po otwarciu mostu Sw. Rocha

ad 1)
O to jak wg mnie powinna wygladać sieć tramwajowa w Poznaniu:

1: JUNIKOWO- MIŁOSTOWO przez: Hetmańska, GTR
2: PAMI¡TKOWA- OGRODY przez: 28 czerwca, Strzelecka, Zwierzyniecką
3: WILCZAK- DęBIEC przez; Fredry, Gwarna, Strzelecka, 28 czerwca 1956
4: POŁABSKA- STAROŁEKA po obecnej trasie
5: GÓRCZYN- STAROŁęKA przez: Św Marcin, GTR
6: BUDZISZYńSKA- OS LECHA: przez Most Dworcowy, Jana Pawła II
7: OGRODY- STAROŁEKA: przez Przybyszewskiego, Hetmańską
8: GÓRCZYN- MIŁOSTOWO po obecnej trasie
9: PI¡TKOWSKA- DęBIEC przez; Towarową, Wierzbiecice
10: POŁABSKA- DEBIEC po obecnej trasie
11: PI¡TKOWSKA- OS LECHA przez: Głogowska, Hetmańska, Zamenhofa
12: OS JANA III SOBIESKIEGO- STAROŁEKA po obecnej trasie
13: JUNIKOWO- STAROŁEKA po obecnej trasie
14: OS JANA III SOBIESKIEGO- GÓRCZYN po obecnej trasie
15: OS JANA III SOBIESKIEGO- BUDZISZYńSKA po obecnej trasie
16: OS JANA III SOBIESKIEGO- ZAWADY przez: Plac Wielkopolski
17: STAROŁEKA- OGRODY po obecenj trasie
18: OS JANA III SOBIESKIEGO- GWARNA linia szczytowa


ad 2). Po otwarciu trasy tramwajowej przez most Sw Rocha zmianiłym trasy linii:
5- zamiast Królwoej Jadiwigi pojechałaby przez Rocha
13- zamiast Królwoej Jadiwigi pojechałaby przez Rocha
16- zamiast na Zawady pojechałaby na Os Lecha przez marcinkowskiego, Sw Rocha
18- pojechałaby do pl. Wielkopolskiego

Jakby ktoś miałby jakieś pytania czemu tak a nie inaczej prosze pytac :P

Podi

Post autor: Podi »

Poznaniak pisze:16: OS JANA III SOBIESKIEGO- ZAWADY przez: Plac Wielkopolski
A nie lepiej na Miłostowo od razu?

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze:
Poznaniak pisze:16: OS JANA III SOBIESKIEGO- ZAWADY przez: Plac Wielkopolski
A nie lepiej na Miłostowo od razu?
Zbedne, dwie linie tam w zupełnosci wystarczą. Chodzi głównie o to, zeby była jeszcze jedna linia dodatkowa łacząca Tealtrakę z Placem Wielkopolskim i Rondem Sródka.

Poznañczyk

Racjonalizm w tramwajch poznańskich

Post autor: Poznañczyk »

Jak przeczytałem to co znajduje się na górze tej strony to mi skóra scierpła!! Bez sensu zmieniać trasy do których ludzie są przyzwyczajeni od lat, a które bardzo dobrze spełniają swoją rolę. I mam pytanie czy kolega Poznaniak mieszka przy trasie PST??

1. JUNIKOWO - Hetmańska - GTR - ZAWADY
2. OGRODY - po stałej trasie - DęBIEC
3. WILCZAK - STAROŁęKA (bez zmian)
4. POŁABSKA - STAROŁęKA (bez zmian)
5. GÓRCZYN - Głogowska - Most Dworcowy - Towarowa - Św. Marcin - Strzelecka -GTR - STOMIL
6. MIŁOSTOWO - BUDZISZYńSKA (bez zmian)
7. OGRODY - ZAWADY (bez zmian)
8. MIŁOSTOWO - GÓRCZYN (bez zmian)
9. PAMI¡TKOWA - 28 Czerwca - Wierzbięcice - Towarowa - R. Kaponiera - Roosevelta - trasa PST - OS. SOBIESKIEGO (tylko w dni robocze, ew. soboty 9-15)
10. POŁABSKA - DęBIEC (bez zmian)
11. PI¡TKOWSKA - OS.LECHA (bez zmian)
12. OS.SOBIESKIEGO - STAROŁęKA (bez zmian)
13. JUNIKOWO - STAROŁęKA (bez zmian)
14. OS.SOBIESKIEGO - GÓRCZYN
15. OS.SOBIESKIEGO - BUDZISZYńSKA (bez weekendowego wydłużenia do Junikowa)
16. OS.SOBIESKIEGO - MARCINKOWSKIEGO (do otwarcia Mostu Św. Rocha bez zmian, a potem do Os.Lecha przez cały tydzień w pełnym wymiarze godzin)
17.OGRODY - OS.LECHA
18.OGRODY - r.Kaponiera- Głogowska - Hetmańska - DęBIEC

W przyszłości przez Most Św. Rocha linie 5, 13 i 16. Zmiana trasy linii 5 wymaga planowej przebudowy i modernizacji trasy na Towarowej. Z resztą linii 9 tez się to przyda. Mam nadzieję, że wszyscy wiedzą, iż o zmiany związane z ulicą Towarową proszą pracownicy kilkunastu firm tam się znajdujących, a MPK w związku z optymalizacją tras się ku temu przychyla (tak trzymać!!!). W razie wybudowania przedłużenia trasy PST do DW. PKP należy skierować "dołem" linie 12 i 14, a wraz z wybudowaniem trasy na Franowo widzę miejsce tam dla linii 1, 11 i 16.

Poznaniak

Re: Racjonalizm w tramwajch poznańskich

Post autor: Poznaniak »

Poznańczyk pisze: I mam pytanie czy kolega Poznaniak mieszka przy trasie PST??
Mieszka stety lub niestety (jak kto woli)

Poznańczyk pisze:W razie wybudowania przedłużenia trasy PST do DW. PKP należy skierować "dołem" linie 12 i 14, a wraz z wybudowaniem trasy na Franowo widzę miejsce tam dla linii 1, 11 i 16.
14stka owszem, ale 12stka raczej nie bo będzie tam krążyc po tym dworcu później Głogowską w gorę na Dworcowy...no chyba, że trasę zmienią.

Co do Franowa to sie zgadzam w zupełności

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

No ja tak słyszałem kiedyś z wypowiedzi jednego z dyrektorów MPK, że 12 i 14 mają tak jechać, a 12 ma właśnie tak krążyć, "bo po co budować trasę na dole tylko dla jednej linii - 14".

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Poznańczyk pisze:No ja tak słyszałem kiedyś z wypowiedzi jednego z dyrektorów MPK, że 12 i 14 mają tak jechać, a 12 ma właśnie tak krążyć, "bo po co budować trasę na dole tylko dla jednej linii - 14".
Mozna właśnie utworzyc szczytówkę, która by na dworcu zawracałą, bo jak 12stka ma tam krążyc po Tulibackiemu i Firlikowemu to ja dziękuje...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A czemu dziękujesz?? Przecież będzie szybciej jechała niż teraz górą i nie będzie się zapychała na Dworcowym tylko wiozła te tłumy z Winograd do PKS-u i dalej , a także wreszcie coś z nomen omen Łazarza będzie skręcało na Dworcowy :) jeśli nie "12" to dołem pojedzie "15" więc jeszcze gorzej i chyba szkoda kasy na szczytówkę...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Poznańczyk pisze:A czemu dziękujesz?? Przecież będzie szybciej jechała niż teraz górą i nie będzie się zapychała na Dworcowym tylko wiozła te tłumy z Winograd do PKS-u i dalej , a także wreszcie coś z nomen omen Łazarza będzie skręcało na Dworcowy :) jeśli nie "12" to dołem pojedzie "15" więc jeszcze gorzej i chyba szkoda kasy na szczytówkę...
No wiesz co nie jestem do końca przekonany, może tam minutowa różnica będzie ale nie więcej. ¯eby do PKSu dojechać do jednak będzie musiała wjechać w Głogowską i później w Dworcowy czyli na jedno wyjdzie..

Ale jak bym miał do wyboru 12stkę lub 15stkę dołem to bym wybrał 12stke. Na 15stce przez to by bez wątpienia musiała być dodatkowa brygada

Szczytówka i tak czy siak sie przyda z tymi potokami pasażerskimi na PSTce których rano nie znoszę..

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Ruch na pst za 10 lat wygaśnie, może nie stanowczo, ale na pewno o 20-30 % kiedy wybuduje się trasę np. do Naramowic. A szczytówka będzie zbędna przy liniach 12 14 15 16 i linii 9 do czasu uruchomienia trasy do Naramowic, która będzie drugą pestką właściwie, bo zabierze pół Winograd i Naramowic. Poza tym pośrodku jest trasa na Połabską, dlatego troche nie rozumiem niektórych winogradzian, którzy korzystają z pestki (tych z Wichrowego, kosmonautów, pod lipami). Trasą po modernizacji będzie można przejechać od Teatralki do połabskiej w 12-13 minut, więc też szybko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”