Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Może i dziwne, ale 1G i 2G też się nagle szybko zwinęły. A 102jki chcesz się pozbyć?

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Może i dziwne, ale 1G i 2G też się nagle szybko zwinęły.
Taaa zaledwie 12 lat...
Poznańczyk pisze:A 102jki chcesz się pozbyć?
Nie.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A jak sprawuje się Wasz 13N? jeździ jeszcze, czy też nie?

Podi

Post autor: Podi »

Też stoi w wakacje odcięty od sieci. Ale jeździ, jeździ.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

WYdaje mi się, że MPK rozsądnie by zrobiło gdyby pozbyli się 3G. To są straszne tramwaje, ciekawe czy są mocno awaryjne :roll:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tramwaje 3G, wiemy, że są mało awaryjne.

A tymczasem jak, będą w Poznaniu 25 listopada, postanowłem zajrzeć na pl. Mickiewicza. Tam, miała rozpocząć się impreza o nazwie "Katarzynka", jednakże na kilka dni przed, zmieniono miejsce spotkania.

Okazało się, że to torowisko - od pewnego czasu nie używane - w sobotę 25.11 - ożyło. Przeprowadzono tamtędy (objazdem) linię nr. 2. A poniżej zdjęcie z ul. Towarowej. Widok na pl. Mickiewicza. A skład, który się tam pojawił, to właśnie tramwaj linii 2. Skręca i jedzie w kierunku ronda Kaponiery:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2006-12-20, 16:15 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:od lat nie używane
Czyli od 3 miesięcy...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Czyli od 3 miesięcy...
Sorry nie jestem poznaniakiem, zatem mogłem się pomylić... :lol:

Podi

Post autor: Podi »

Ale jak się nie jest pewnym to się nie pisze.

Całe wakacje(prócz kilku dni podczas remontu PST) jeździły na Towarowej wahadła z Głogowskiej, a także linia 14.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

lejos pisze:To się zgadza! :D
3G fantastycznie by sie jechało na PST :D
1G kiedyś jeździło, na stronie MPK w galerii jest zdjęcie na tego dowód :D(http://.../gholender2.html)
Dla mnie 3G są bardzo klimatyczne, zwłaszcza na Sołaczu na linii 9 (choć teraz już tam chyba same GT8 jeżdżą :/)
plocmaster pisze:Ktoś tam kiedyś mówił, że już, już, za chwilę, za moment, właśnie teraz będzie w Poznaniu przetarg na nowe tramwaje. Więc 3G zostało już niewiele życia.
Co do zabytkowego — lepiej zostawcie sobie helmuta albo coś w tym stylu.
Przetarg będzie pewnie pod koniec roku, potem będą może testy, więc nowych tramwajów przez te dwa lata przynajmniej nie zobaczymy:D No chyba, że 3G zastąpią jakieś używane, ale MPK w tym roku chce zakupić zaledwie kilka dwukierunków.

Podi

Post autor: Podi »

Co do likwidacji 3G są dwa terminy:
1.Oddanie do użytku zajezdni Franowo, przez co likwidujemy Gajową wraz z Holendrami.
2.Kupujemy z Berlina charakteryzujące się wąskim pudłem Tatry T6A5, które zastępują holendry.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Co do likwidacji 3G są dwa terminy:
Czy to już jest przesądzone, czy to są tylko pomysły Zarządu MPK? ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:Czy to już jest przesądzone, czy to są tylko pomysły Zarządu MPK?
Budowa zajezdni Franowo tak.

(30 znaków)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A z tym kupowaniem Tatr to chyba nawet nie jest pomysł zarządu MPK, tylko co bardziej poinformowanych klientów :D Co nie?

Podi

Post autor: Podi »

A z tym kupowaniem Tatr to chyba nawet nie jest pomysł zarządu MPK, tylko co bardziej poinformowanych klientów :D Co nie?
Owszem, na to nie ma raczej co liczyć :D

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Post autor: wlocek369 »

Jeżeli już wcześniej pojawił się temat to proszę jedynie o odnośnik do tego tematu. przechodzę do sprawy.

W sieci zauważyłem pewne zdjęcia na stronie : http://lazarz.pl/?id=2&nr=8775

prosiłbym o pomoc z rozszyfrowaniu do czego służy ten 4 sygnalizator znajdujący się na 1 wysięgniku obok 3 sygnalizatorów 3 komorowych służących do podawania sygnału w różnych kierunkach. Zastanawiam się co się wyświetla w komorach sygnalizatora (chodzi mi o górne światło sygnalizatorów 3 komorowych) oraz wszystkie w sygnalizatorze 4 komorowym.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Post autor: pmaster »

Mam wrażenie, że ten jest dla autobusów albo pokazuje sygnał zamiast sygnalizatora, który się spsuł.
Wоgóle to do odbytu ta sygnalizacja. Tyle tych sygnalizatorów, że razem z wyświetlaczem od zwrotnicy robi się z tego dyskoteka i w końcu nie widać tego co trzeba, w dodatku zamiast countdown-licznika jest znak od pierwszeństwa — sądzę, że powinno się wreszcie wprowadzić zróżnicowane rozmiary znaków

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Post autor: Auper »

Czasem 3komorowe na górze mają poziom, na dole pion, a po środku 2 punkty, coś na wzór światła pomarańczowego. W tym wypadku w górnej komorze może pojawiać się biała kropka informująca o wykryciu pojazdu na danym pasie ruchu. Ten 4 sygnalizator wygląda jak sygnalizator informujący o ustawionym torze jazdy...;) Tak na chłopski rozum

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Wlocek, jeżeli Masz na myśli pierwszy sygnalizator od lewej, z krzyżykiem na górze - to jest sygnalizator informujący o kierunku przełożenia zwrotnicy.

Zdjęcie, które pokazano w linku, wykonano na ulicy Hetmańskiej, tuż przed skrzyżowaniem z Głogowską , w kierunku zachodnim. W tym miejscu tramwaj może jechać prosto, lub skręcić w lewo na Górczyn, bądź w prawo do Centrum.

Oznacza, to, że są dwie zwrotnice, a więc dwa sygnalizatory.

Na ul. Hetmańskiej - po torowisku - nie kursują autobusy. Nowa sygnalizacja (trzy sygnalizatory), wskazuje motorniczym drogę dla każdego z kierunków. Wcześniej na tym skrzyżowaniu była nieco inna sygnalizacja - zbliżona do tej, którą można spotkać we Wrocławiu. ;)

Sposób pokazywania kierunków położenia zwrotnicy na sygnalizatorach trzykomorowych jest już starą tradycją w Poznaniu.

Zastosowano ją również na nowych torowiskach. Oto wjazd do tunelu w kierunku Franowa, natomiast skręt w prawo, jest na Żegrze. Zaznaczyłem kółkiem sygnalizator trzy komorowy - on tylko sygnalizuje położenie zwrotnicy (na zdjęciu - na wprost)
:strzałka: http://hostmat.eu/images/00929440492252253674.jpg

Poniżej prezentuję zdjęcie - uwaga, jest duże - wykonałem je w Centrum Poznania na ul. Roosevelta w dniu 23 sierpnia 2011 roku. W tym miejscu znajduje się zwrotnica, która umożliwia tramwajom skręt na ul. Grunwaldzką...
:strzałka: http://hostmat.eu/images/72668517514551481199.jpg

To jest ul. Roosevelta jeszcze przed remontem. Zauważ jak rozwiązano kwestię sygnalizowania pozwolenia na przejazd dla dwóch różnych kierunków. W dwóch miejscach - również zaznaczonych na czerwono - są dwa, dwukomorowe sygnalizatory, dodatkowo są nad nimi strzałki.

A tak wyglądają sygnalizatory dwu komorowe w Poznaniu, są one standardem i można je spotkać w wielu miejscach. ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 174246717/

Trzy komorowe sygnalizatory "stój/jazda" nie są już jednak żadną nowością w Poznaniu. Gdy przedłużono PST do Centrum, przy skręcie zaraz za Dworcem Zachodnim, w kierunku ul. Głogowskiej, postawiono już taką sygnalizację ;)
:strzałka: http://hostmat.eu/images/95537420820870074923.jpg

I jeszcze jedna ciekawostka, a propo wątku. Oto przystanek tuż obok Osiedla Lecha...
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 174246717/

Tutaj motorniczy otrzymują czerwone lub zielone światło na sygnalizatorze - ten przystanek, to wylot z tunelu pod ul. Piaśnicką (linia na Franowo). Tak wygląda sygnalizacja przy wlocie do tegoż tunelu od strony M1
:strzałka: http://hostmat.eu/images/96367972561488350821.jpg

=========================

PS. Nie wiem czy to będzie dobrze widoczne, ale jednym ze zdjęć poniżej uchwycono starą sygnalizację dla motorniczych, na tym samym skrzyżowaniu, ale przed remontem. Poniżej trzykomorowy sygnalizator położenia zwrotnicy. Nad nim stara sygnalizacja "jazda/stój". Jest ona bardzo podobna do wrocławskiej.
:strzałka: http://lazarz.pl/?id=2&nr=8749

I skoro już piszę o wrocławskiej - o to przykład z samego Wrocławia
:strzałka: http://hostmat.eu/images/39350615250503533302.jpg

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Post autor: wlocek369 »

Nie wiem czy wcześniej dokładnie wytłumaczyłem o co mi chodzi dlatego teraz daję linki do konkretnych zdjęć sygnalizatora z podanej wcześniej strony

http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/10.jpg http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/12.jpg http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/13.jpg i o ile wiadomo do czego służy ten żółty sygnalizator to wiedziałem już dawnej. ale nic się nie stało że przypomniałeś. pytanie natomiast które powtarzam to do czego może służyć ten 4 czarny sygnalizator obok pozostałych trzech trzykomorowych odpowiadających za kierunki ruchu. mam nadzieję że teraz nie będzie wątpliwości o co się pytam.

oraz pytanie odnośnie sygnalizatora zwrotnicowego gdyby w danym miejscu możliwe były by tylko kierunki w prawo i lewo to w jakiej kolejności występowały by światła na tym sygnalizatorze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”