Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura
Tramwaje 3G, wiemy, że są mało awaryjne.
A tymczasem jak, będą w Poznaniu 25 listopada, postanowłem zajrzeć na pl. Mickiewicza. Tam, miała rozpocząć się impreza o nazwie "Katarzynka", jednakże na kilka dni przed, zmieniono miejsce spotkania.
Okazało się, że to torowisko - od pewnego czasu nie używane - w sobotę 25.11 - ożyło. Przeprowadzono tamtędy (objazdem) linię nr. 2. A poniżej zdjęcie z ul. Towarowej. Widok na pl. Mickiewicza. A skład, który się tam pojawił, to właśnie tramwaj linii 2. Skręca i jedzie w kierunku ronda Kaponiery:
A tymczasem jak, będą w Poznaniu 25 listopada, postanowłem zajrzeć na pl. Mickiewicza. Tam, miała rozpocząć się impreza o nazwie "Katarzynka", jednakże na kilka dni przed, zmieniono miejsce spotkania.
Okazało się, że to torowisko - od pewnego czasu nie używane - w sobotę 25.11 - ożyło. Przeprowadzono tamtędy (objazdem) linię nr. 2. A poniżej zdjęcie z ul. Towarowej. Widok na pl. Mickiewicza. A skład, który się tam pojawił, to właśnie tramwaj linii 2. Skręca i jedzie w kierunku ronda Kaponiery:
Ostatnio zmieniony 2006-12-20, 16:15 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
1G kiedyś jeździło, na stronie MPK w galerii jest zdjęcie na tego dowód (http://.../gholender2.html)lejos pisze:To się zgadza!
3G fantastycznie by sie jechało na PST
Dla mnie 3G są bardzo klimatyczne, zwłaszcza na Sołaczu na linii 9 (choć teraz już tam chyba same GT8 jeżdżą )
Przetarg będzie pewnie pod koniec roku, potem będą może testy, więc nowych tramwajów przez te dwa lata przynajmniej nie zobaczymy:D No chyba, że 3G zastąpią jakieś używane, ale MPK w tym roku chce zakupić zaledwie kilka dwukierunków.plocmaster pisze:Ktoś tam kiedyś mówił, że już, już, za chwilę, za moment, właśnie teraz będzie w Poznaniu przetarg na nowe tramwaje. Więc 3G zostało już niewiele życia.
Co do zabytkowego — lepiej zostawcie sobie helmuta albo coś w tym stylu.
Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura
Jeżeli już wcześniej pojawił się temat to proszę jedynie o odnośnik do tego tematu. przechodzę do sprawy.
W sieci zauważyłem pewne zdjęcia na stronie : http://lazarz.pl/?id=2&nr=8775
prosiłbym o pomoc z rozszyfrowaniu do czego służy ten 4 sygnalizator znajdujący się na 1 wysięgniku obok 3 sygnalizatorów 3 komorowych służących do podawania sygnału w różnych kierunkach. Zastanawiam się co się wyświetla w komorach sygnalizatora (chodzi mi o górne światło sygnalizatorów 3 komorowych) oraz wszystkie w sygnalizatorze 4 komorowym.
W sieci zauważyłem pewne zdjęcia na stronie : http://lazarz.pl/?id=2&nr=8775
prosiłbym o pomoc z rozszyfrowaniu do czego służy ten 4 sygnalizator znajdujący się na 1 wysięgniku obok 3 sygnalizatorów 3 komorowych służących do podawania sygnału w różnych kierunkach. Zastanawiam się co się wyświetla w komorach sygnalizatora (chodzi mi o górne światło sygnalizatorów 3 komorowych) oraz wszystkie w sygnalizatorze 4 komorowym.
Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura
Mam wrażenie, że ten jest dla autobusów albo pokazuje sygnał zamiast sygnalizatora, który się spsuł.
Wоgóle to do odbytu ta sygnalizacja. Tyle tych sygnalizatorów, że razem z wyświetlaczem od zwrotnicy robi się z tego dyskoteka i w końcu nie widać tego co trzeba, w dodatku zamiast countdown-licznika jest znak od pierwszeństwa — sądzę, że powinno się wreszcie wprowadzić zróżnicowane rozmiary znaków
Wоgóle to do odbytu ta sygnalizacja. Tyle tych sygnalizatorów, że razem z wyświetlaczem od zwrotnicy robi się z tego dyskoteka i w końcu nie widać tego co trzeba, w dodatku zamiast countdown-licznika jest znak od pierwszeństwa — sądzę, że powinno się wreszcie wprowadzić zróżnicowane rozmiary znaków
Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura
Czasem 3komorowe na górze mają poziom, na dole pion, a po środku 2 punkty, coś na wzór światła pomarańczowego. W tym wypadku w górnej komorze może pojawiać się biała kropka informująca o wykryciu pojazdu na danym pasie ruchu. Ten 4 sygnalizator wygląda jak sygnalizator informujący o ustawionym torze jazdy... Tak na chłopski rozum
Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura
Wlocek, jeżeli Masz na myśli pierwszy sygnalizator od lewej, z krzyżykiem na górze - to jest sygnalizator informujący o kierunku przełożenia zwrotnicy.
Zdjęcie, które pokazano w linku, wykonano na ulicy Hetmańskiej, tuż przed skrzyżowaniem z Głogowską , w kierunku zachodnim. W tym miejscu tramwaj może jechać prosto, lub skręcić w lewo na Górczyn, bądź w prawo do Centrum.
Oznacza, to, że są dwie zwrotnice, a więc dwa sygnalizatory.
Na ul. Hetmańskiej - po torowisku - nie kursują autobusy. Nowa sygnalizacja (trzy sygnalizatory), wskazuje motorniczym drogę dla każdego z kierunków. Wcześniej na tym skrzyżowaniu była nieco inna sygnalizacja - zbliżona do tej, którą można spotkać we Wrocławiu.
Sposób pokazywania kierunków położenia zwrotnicy na sygnalizatorach trzykomorowych jest już starą tradycją w Poznaniu.
Zastosowano ją również na nowych torowiskach. Oto wjazd do tunelu w kierunku Franowa, natomiast skręt w prawo, jest na Żegrze. Zaznaczyłem kółkiem sygnalizator trzy komorowy - on tylko sygnalizuje położenie zwrotnicy (na zdjęciu - na wprost)
http://hostmat.eu/images/00929440492252253674.jpg
Poniżej prezentuję zdjęcie - uwaga, jest duże - wykonałem je w Centrum Poznania na ul. Roosevelta w dniu 23 sierpnia 2011 roku. W tym miejscu znajduje się zwrotnica, która umożliwia tramwajom skręt na ul. Grunwaldzką...
http://hostmat.eu/images/72668517514551481199.jpg
To jest ul. Roosevelta jeszcze przed remontem. Zauważ jak rozwiązano kwestię sygnalizowania pozwolenia na przejazd dla dwóch różnych kierunków. W dwóch miejscach - również zaznaczonych na czerwono - są dwa, dwukomorowe sygnalizatory, dodatkowo są nad nimi strzałki.
A tak wyglądają sygnalizatory dwu komorowe w Poznaniu, są one standardem i można je spotkać w wielu miejscach.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 174246717/
Trzy komorowe sygnalizatory "stój/jazda" nie są już jednak żadną nowością w Poznaniu. Gdy przedłużono PST do Centrum, przy skręcie zaraz za Dworcem Zachodnim, w kierunku ul. Głogowskiej, postawiono już taką sygnalizację
http://hostmat.eu/images/95537420820870074923.jpg
I jeszcze jedna ciekawostka, a propo wątku. Oto przystanek tuż obok Osiedla Lecha...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 174246717/
Tutaj motorniczy otrzymują czerwone lub zielone światło na sygnalizatorze - ten przystanek, to wylot z tunelu pod ul. Piaśnicką (linia na Franowo). Tak wygląda sygnalizacja przy wlocie do tegoż tunelu od strony M1
http://hostmat.eu/images/96367972561488350821.jpg
=========================
PS. Nie wiem czy to będzie dobrze widoczne, ale jednym ze zdjęć poniżej uchwycono starą sygnalizację dla motorniczych, na tym samym skrzyżowaniu, ale przed remontem. Poniżej trzykomorowy sygnalizator położenia zwrotnicy. Nad nim stara sygnalizacja "jazda/stój". Jest ona bardzo podobna do wrocławskiej.
http://lazarz.pl/?id=2&nr=8749
I skoro już piszę o wrocławskiej - o to przykład z samego Wrocławia
http://hostmat.eu/images/39350615250503533302.jpg
Zdjęcie, które pokazano w linku, wykonano na ulicy Hetmańskiej, tuż przed skrzyżowaniem z Głogowską , w kierunku zachodnim. W tym miejscu tramwaj może jechać prosto, lub skręcić w lewo na Górczyn, bądź w prawo do Centrum.
Oznacza, to, że są dwie zwrotnice, a więc dwa sygnalizatory.
Na ul. Hetmańskiej - po torowisku - nie kursują autobusy. Nowa sygnalizacja (trzy sygnalizatory), wskazuje motorniczym drogę dla każdego z kierunków. Wcześniej na tym skrzyżowaniu była nieco inna sygnalizacja - zbliżona do tej, którą można spotkać we Wrocławiu.
Sposób pokazywania kierunków położenia zwrotnicy na sygnalizatorach trzykomorowych jest już starą tradycją w Poznaniu.
Zastosowano ją również na nowych torowiskach. Oto wjazd do tunelu w kierunku Franowa, natomiast skręt w prawo, jest na Żegrze. Zaznaczyłem kółkiem sygnalizator trzy komorowy - on tylko sygnalizuje położenie zwrotnicy (na zdjęciu - na wprost)
http://hostmat.eu/images/00929440492252253674.jpg
Poniżej prezentuję zdjęcie - uwaga, jest duże - wykonałem je w Centrum Poznania na ul. Roosevelta w dniu 23 sierpnia 2011 roku. W tym miejscu znajduje się zwrotnica, która umożliwia tramwajom skręt na ul. Grunwaldzką...
http://hostmat.eu/images/72668517514551481199.jpg
To jest ul. Roosevelta jeszcze przed remontem. Zauważ jak rozwiązano kwestię sygnalizowania pozwolenia na przejazd dla dwóch różnych kierunków. W dwóch miejscach - również zaznaczonych na czerwono - są dwa, dwukomorowe sygnalizatory, dodatkowo są nad nimi strzałki.
A tak wyglądają sygnalizatory dwu komorowe w Poznaniu, są one standardem i można je spotkać w wielu miejscach.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 174246717/
Trzy komorowe sygnalizatory "stój/jazda" nie są już jednak żadną nowością w Poznaniu. Gdy przedłużono PST do Centrum, przy skręcie zaraz za Dworcem Zachodnim, w kierunku ul. Głogowskiej, postawiono już taką sygnalizację
http://hostmat.eu/images/95537420820870074923.jpg
I jeszcze jedna ciekawostka, a propo wątku. Oto przystanek tuż obok Osiedla Lecha...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 174246717/
Tutaj motorniczy otrzymują czerwone lub zielone światło na sygnalizatorze - ten przystanek, to wylot z tunelu pod ul. Piaśnicką (linia na Franowo). Tak wygląda sygnalizacja przy wlocie do tegoż tunelu od strony M1
http://hostmat.eu/images/96367972561488350821.jpg
=========================
PS. Nie wiem czy to będzie dobrze widoczne, ale jednym ze zdjęć poniżej uchwycono starą sygnalizację dla motorniczych, na tym samym skrzyżowaniu, ale przed remontem. Poniżej trzykomorowy sygnalizator położenia zwrotnicy. Nad nim stara sygnalizacja "jazda/stój". Jest ona bardzo podobna do wrocławskiej.
http://lazarz.pl/?id=2&nr=8749
I skoro już piszę o wrocławskiej - o to przykład z samego Wrocławia
http://hostmat.eu/images/39350615250503533302.jpg
Re: Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura
Nie wiem czy wcześniej dokładnie wytłumaczyłem o co mi chodzi dlatego teraz daję linki do konkretnych zdjęć sygnalizatora z podanej wcześniej strony
http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/10.jpg http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/12.jpg http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/13.jpg i o ile wiadomo do czego służy ten żółty sygnalizator to wiedziałem już dawnej. ale nic się nie stało że przypomniałeś. pytanie natomiast które powtarzam to do czego może służyć ten 4 czarny sygnalizator obok pozostałych trzech trzykomorowych odpowiadających za kierunki ruchu. mam nadzieję że teraz nie będzie wątpliwości o co się pytam.
oraz pytanie odnośnie sygnalizatora zwrotnicowego gdyby w danym miejscu możliwe były by tylko kierunki w prawo i lewo to w jakiej kolejności występowały by światła na tym sygnalizatorze.
http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/10.jpg http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/12.jpg http://lazarz.pl/aktfoto/8500/8775/13.jpg i o ile wiadomo do czego służy ten żółty sygnalizator to wiedziałem już dawnej. ale nic się nie stało że przypomniałeś. pytanie natomiast które powtarzam to do czego może służyć ten 4 czarny sygnalizator obok pozostałych trzech trzykomorowych odpowiadających za kierunki ruchu. mam nadzieję że teraz nie będzie wątpliwości o co się pytam.
oraz pytanie odnośnie sygnalizatora zwrotnicowego gdyby w danym miejscu możliwe były by tylko kierunki w prawo i lewo to w jakiej kolejności występowały by światła na tym sygnalizatorze.