Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A dlaczego mają się rozsypać? Przecież ich stan nie wykazuje rozsypki. Moim zdaniem do 2015 by pociągnęły, tylko że zamiennych części brakuje :/

Co wg ciebie przyszłościowo można zrobić? Wozić się 105tkami? Przecież jak którejś z nich stuknie 40 lat to już NG nic nie zrobi bo szkoda w to ładować pieniądze...

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Dobrze się czujesz?
Jak nigdy.
Poznańczyk pisze:A widziałeś stan tamtejszego torowiska? Szkoda Combino... Na Dębcu gorzej nie jest gdyby nie płyty :retard:
Wkurzasz mnie bo jesteś egoistą, Twoim celem jest tylko mieć Combino pod chatą, czego nie zmienisz pisząc totalne pierdoły a nie dyskutując zgodnie z tematem. To nie jest forum gdzie się prezentuje swoje komunikacyjne zachcianki.

Ostrożniej dobieraj słowa.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-05-25, 16:15 przez Podi, łącznie zmieniany 2 razy.

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Moim zdaniem do 2015 by pociągnęły, tylko że zamiennych części brakuje :/
Do 2015 na pewno sie coś pojawi, a te wycofane tramwaje staną się dawcami cześci, tu problemu nie widze...

marcinc

Post autor: marcinc »

Poznańczyk pisze:A dlaczego mają się rozsypać? Przecież ich stan nie wykazuje rozsypki. Moim zdaniem do 2015 by pociągnęły, tylko że zamiennych części brakuje
No chociażby właśnie dlatego - części do stopiątek są o wiele łatwiej dostępne co zmniejsza koszty remontów.

Według mnie przyszłościowo to trzeba: sprowadzić tatry T6A2 bo są młode (niestety drogie ale mimo to uważam że warto ponieść wydatek) kupić niskopodłogowe doczepki (takie jak Niemcy w Cegielskim kilka lat temu) ewentualnie może być B6A2. Oprócz tego należy ogłosić przetarg na nowe niskopodłogowce ewentualnie skorzystać z klauzuli w umowie z Siemensem i dokupic 10 Combino.

marcinc

Post autor: marcinc »

Podi pisze:Wkurzasz mnie bo jesteś egoistą, Twoim celem jest tylko mieć Combino pod chatą, czego nie zmienisz pisząc totalne pierdoły a nie dyskutując zgodnie z tematem. To nie jest forum gdzie się prezentuje swoje komunikacyjne zachcianki.
Brawo!!

A propos torowisk w mieście - nie są aż tak tragiczne w porównaniu z innymi miastami, podobnie zresztą jak tabor.

Ja też bym chciał żeby na wszystkich liniach przejeżdżających koło mojej chaty (5,8,14,18) jeździły niskopodłogowce ale wiem że na razie jest to nierealne :) :) :)

I długo nie będzie

Podi

Post autor: Podi »

Brawo!!
Ironia? Jesli tak to dziękuję.
marcinc pisze:A propos torowisk w mieście - nie są aż tak tragiczne w porównaniu z innymi miastami, podobnie zresztą jak tabor.
Dla mnie nadal jest to kiepski poziom... :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jeśli B6A2 jest bierne, to może wystarczyłoby przerobić wózki, i trochę innych rzeczy, za nazwanie których tak jakbym chciał Damhan dałby mi warna ;-), żeby mieć LFa. No i mogłoby opłacać się zrobienie glizdy z dwóch T6A2… ale czy tak naprawdę niska podłoga w T6A2 jest aż tak potrzebna? I ile ich można kupić?
Co do zakupu Combinerek na podstawie tej klauzuli — nie ma szans.

marcinc

Post autor: marcinc »

Berlin ma 122 tatry.

Czy się opłaca kupić?? Nowy niskopodłogowiec kosztuje parę milionów PLN a skład tatra T6A2 + niska doczepa kilka razy mniej. Oceń sam.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

I tak Poznania nie stać, żeby kupić je wszystkie, zwłaszcza jeśli będą zakupy niskaczy. :/
To ilość dwuskładów T6A2, czy wagonów? I czy przegubowe Tatry też są uwzględnione?

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Sam opowiadasz bzdury, bo moim jedynym celem jest posiadanie pod domem (do tramwaju mam 10 minut z buta) GT8 i GT6,a Combino niech sobie jeździ wszędzie, ale NIE TYLKO na pst! Proste!

A marcinowic płacisz za popracie czy to jedna osoba? :D

Szczerze to Combino widze na linii 8 => najbradziej reprezenatcyjnej w Poznaniu pod względem chociażby turystycznym czy biznesowym.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Poznań chyba nie kupi przegubowych Tatr KT4D bo na te rzuca się Szczecin, a poza tym KT4D jest starsze od T6A2 chyba wiec lepiej kupic te drugie.

Poznań ma jeszcze kilka masakrycznie zdezelowanych 105tek. Może lepiej kupic te Tatry niż ładować majątek w 105tki?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

T6A2 bardziej pasują do Poznania niż KT4D.
Poznańczyk pisze:Poznań ma jeszcze kilka masakrycznie zdezelowanych 105tek. Może lepiej kupic te Tatry niż ładować majątek w 105tki?
I zrobić niepotrzebnie taborową sieczkę? Lepiej wyremontować te 105Na.

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:A marcinowic płacisz za popracie czy to jedna osoba? :D
Oczywiście, że płace, chcesz sie dołączyć ? :D
Poznańczyk pisze:Szczerze to Combino widze na linii 8 => najbradziej reprezenatcyjnej w Poznaniu pod względem chociażby turystycznym czy biznesowym.
Jak by weremontowali Plac Wielkopolski itp. to nie ma sprawy ;)
Ostatnio zmieniony 2006-05-25, 21:55 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Poznań ma jeszcze kilka masakrycznie zdezelowanych 105tek. Może lepiej kupic te Tatry niż ładować majątek w 105tki?
Za taką wypowiedź ludzie z innych miast by ciebie chętnie zatłukli, bo u nich jest jeszcze gorzej...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Podi pisze:Jak by weremontowali Plac Wielkopolski itp. to nie ma sprawy
Ciekawe czy bys powiedzial to samo jak by ci je zdjeli z pst...i bys ich juz nie widywał... :roll:

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Jak tak kochają te 105tki to Poznań mógłby się na nich dorobić... A w innych miastac wiem jaki jest syf => Wrocław,W-wa i GOP! :P Dalej: kto z was jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień <we mnie>!

Podi

Post autor: Podi »

14 sztuk od razu nie zdejmą, a tak w ogóle to i tak mi to wisi, czym jadę, ważne że po 10 minutach jestem w centrum...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Mi nie jest wszystko jedno, dlatego chyba wyjdę na tory jak mi będą chcieli zastąpić GT8 stopiątkowym shit'em... :shocked:

marcinc

Post autor: marcinc »

Poznańczyk pisze:A marcinowic płacisz za popracie czy to jedna osoba? :D
Oczywiście że mi płaci, milion dolarów gotówką za każdy post z poparciem ;)

Tak na serio to uważam że Podi ma rację i dlatego go popieram. Poza tym Podi nie jest wiecznym krytykiem poczynań MPK i nie wypisuje masowo postów z własnymi żądaniami.
Poznańczyk napisał/a:
Szczerze to Combino widze na linii 8 => najbradziej reprezenatcyjnej w Poznaniu pod względem chociażby turystycznym czy biznesowym.

Jak by weremontowali Plac Wielkopolski itp. to nie ma sprawy ;)
Placu Wielkopolskiego raczej nie wyremontują bo ta trasa jest przecież przewidziana do likwidacji (tramwaj ma jechać Młyńską i Solną).

Rzeczywiście linia 8 jest jedną z reprezentacyjnych linii więc powinna być jedną z linii obsługiwanych przez Siemensy (Ja bym widział niskacze na liniach: 1, 5, 8, 10 - po remoncie Winograd i Dębca, 13, 17 + oczywiście PST)

marcinc

Post autor: marcinc »

plocmaster pisze:To ilość dwuskładów T6A2, czy wagonów? I czy przegubowe Tatry też są uwzględnione?
Berlin ma 122 silnikowe T6A2 i 64 doczepy B6A2.
Poznańczyk pisze:Poznań ma jeszcze kilka masakrycznie zdezelowanych 105tek. Może lepiej kupic te Tatry niż ładować majątek w 105tki?
Ciesz się że kilka a nie kilkaset jak w Wawie!!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”