Tramwaje w Poznaniu - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-05-27, 21:16

No własnie Strzelecką, ponieważ nie wierzę w jej likwidację. Tam mieszka bardzo dużo ludzi. którzy potrzebują dojazdu do reszty centrum a także na Wildę. Do likwidacji można przeznaczyć trasę na Pl.Wielkopolskim, skoro dosłownie obok pójdzie nowa, ale nie ma sensu na Ratajczaka pchać znowu obu linii z Wildy. 2 i 9 trzeba jak najszybciej rozdzielić - proste: 2 Górna Wilda, Strzelecka; 9 Ratajczaka, Fredry; 10 PKS, bez zmian. Aczkolwiek trasa na Ratajczaka to tylko "uproszczeniu" systemu torowego w Centrum, tylko czy jest ono na miejscu [jego budowa] skoro na Naramowice, Główną, Kopernika, Franowo nie ma tramwaju?

Podi

Post autor: Podi » 2006-05-27, 21:26

Poznańczyk pisze:systemu torowego w Centrum, tylko czy jest ono na miejscu [jego budowa] skoro na Naramowice, Główną, Kopernika, Franowo nie ma tramwaju?
Z tego co wiem, te projekty mają być wykonywane w tym samym czasie, nie będzie tak, że Ratajczaka będzie pierwsze...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-05-27, 22:22

No ale nie jest powiedziane, że wszystkie 5 projektów będzie wykonane, a takie uproszczenia w polskich realiach schodzą na drugi plan.

marcinc

Post autor: marcinc » 2006-05-30, 21:57

i tak wszelkie plany odnoszą się do roku powiedzmy 2020

ja po raz pierwszy o tramwaju na ratajczaka usłyszałem jak chodziłem do podstawówki jakieś 8 lat temu

w jakimś artykule sprzed kilku lat było napisane że trasa przez most rocha będzie gotowa pod koniec 2005 roku...

nie wierze by tempo realizacji inwestycji w Poznaniu uległo w najbliższych latach przyspieszeniu (niestety)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-05-30, 23:09

A ja wierzę, bo z takim mysleniem jakie przedstawiłeś to się zaczniemy cofać. Wystarczy, że UE rzuciła kasą i już przy PP wyrósł nowoczesny węzeł Kórnicka i nowe tory! I to właśnie na UE musimy sie oglądać i w nią wierzyć. A przyspieszymy. :!: :idea:

marcinc

Post autor: marcinc » 2006-05-31, 14:32

Ja też chciałbym w to wierzyć ale niestety to nie od nas zależy tylko od władzy. A jaka władza jest każdy widzi - nie potrafi sie dogadac z wlascicielem budy z kurakami od lat!!

Jestem gotów sie założyć że podczas realizacji kolejnych etapów inwestycji natrafimy na kilku takich Dariuszów B. którzy będą blokowali miejskie inwestycje. Taki juz jest nasz narodowy charakter
Ktoś pisze:Szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie :-)
Ostatnio zmieniony 2006-05-31, 16:44 przez marcinc, łącznie zmieniany 2 razy.

netnik

Post autor: netnik » 2006-06-04, 01:17

Witam wszystkich Forumowiczów :)

Ciekawi mnie skąd u wielu takie zainteresowanie składami GT i Combino??
Ja osobiście jestem szczęśliwy ze na Winogradach jeżdżą same stopiątki :)

Dla mnie mogłyby istnieć tylko 105N bez żadnych NG i innych remontów :) i jeszcze żeby wszystkie bimby dwa patyki miały to juz super klimat wtedy :)

Z innej paki..ostatnio jechałem sobie dziesiątką 194+193 w kabinie motorniczego w drugim wagonie :) (dostać się tam bardzo łatwo). Poczułem się PRAWIE jak motorowy :) Czas wypróbować inne składy z niepełnymi kabinami :) A jakie było zdziwienie motormenów jadących mi naprzeciw :rotfl: Czy ktoś z Was tez tak kiedyś robił?

ppln

Post autor: ppln » 2006-06-04, 08:50

Stałem kiedyś przy kabinie motorniczego w pierwszym wagonie i dało się ją spokojnie otworzyć palcami (poruszając zewnętrznym zamkiem). Więc pewnie w którymś drugim wagonie też tak będzie ;)

[ Dodano: 2006-06-04, 08:53 ]
Co do istnienia tylko niemodernizowanych 805N-ek - ciesze się z łódzkich Elinów (mają przetwornicę statyczną i największy hałas robią przy hamowaniu), ale nasze MPK mogło pozostawić choć jeden tramwaj z tymi szybkami

Podi

Post autor: Podi » 2006-06-04, 10:48

netnik pisze:Poczułem się PRAWIE jak motorowy :) Czas wypróbować inne składy z niepełnymi kabinami :) A jakie było zdziwienie motormenów jadących mi naprzeciw :rotfl: Czy ktoś z Was tez tak kiedyś robił?
Ja myślałem że to nielegalne i podlega karze.
netnik pisze:Dla mnie mogłyby istnieć tylko 105N bez żadnych NG i innych remontów :) i jeszcze żeby wszystkie bimby dwa patyki miały to juz super klimat wtedy :)
Ja lubie oryginalne gniazdowce z początku lat 90.

netnik

Post autor: netnik » 2006-06-04, 11:29

Podi pisze:Ja myślałem że to nielegalne i podlega karze.
A ja stwierdziłem, że skoro żadnego napisu zakazującego nie ma to można ;)
A po drugie motorniczy z pierwszego wagonu raczej mnie musiał widzieć, ponieważ pasażerów na całej trasie było niewielu, więc w lusterku pewnie widział i jednak nie zareagował :)

Podi

Post autor: Podi » 2006-06-04, 11:31

A więc trzeba znaleźć odpowiedni skład i spróbować :)

netnik

Post autor: netnik » 2006-06-04, 11:34

<b>napewno</b> odpowiednie są: 194+193, 98+97, 112+111 i...nie pamiętam numerów ale coś koło 150 hihi. Reszta o ile w ogóle ma kabiny w drugim wagonie to są one typu pełnego :(

Podi

Post autor: Podi » 2006-06-04, 11:37

Jeszcze 134 bodajże.

netnik

Post autor: netnik » 2006-06-04, 11:41

134 często bywa na dziesiątce a ja często jeżdze dziesiątką ;) i z tego co kojarze to ma on niestety pełną kabine. Ale w nim są fajne stare drzwi :) no i sporo hałasu. Heheh nie wiem skąd u mnie to zamiłowanie do sypiących się stopiątek ;)

Podi

Post autor: Podi » 2006-06-04, 11:46

Ja też ostatnio takowe polubiłem, ale cóż zrobić skoro takie składy odchodzą do lamusa i za rok pewnie ich już nie będzie...

netnik

Post autor: netnik » 2006-06-04, 11:48

Zostawią nam jednego szybkowca historycznego tak samo jak stodwójka (#71) jedna nam została i tyle :(

Podi

Post autor: Podi » 2006-06-04, 11:53

Co do stwodwójki to na razie nic nie jest pewne (w tym momencie jest odstawiona na zajezdni i nie jeździ)
Co do stopiątek to chcą zostawić skład 98+97 , nie wiem jak go oni odpicują ale cóż...

Btw: To zdjęcie w avatarze to Twoje? :P

netnik

Post autor: netnik » 2006-06-04, 11:57

Przypuszczam że stodwójka powróci do obsługi trójki raczej po remoncie na Głogowskiej, chociaż mogłby bez problemu juz teraz jeździć:)

Co do fotki w avatarze to chciałem wstawić swoje zdjęcie szybkowca ale niestety nie wiem jak je pomniejszyć do akceptowalnych rozmiarów;) więc na razie "pożyczyłem" sobie fotke;)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-06-04, 12:08

102Na może nadal obsługiwać "11" skoro linię nadal obsługuje S-3 chociaż nie zalezy mi na tym, bo wolałbym obsługę samymi GT8 i nawet 3 G byle nie 105tkowym złomem... No chyba, że walną 194+193 albo 244+243.

Podi

Post autor: Podi » 2006-06-04, 12:20

Stwodwójka została wycofana, ponieważ od pewnego czasu nie miała stałej obsługi przez motorkowych, a ci chcieli ją zajechać...

ODPOWIEDZ