Szczeciński Szybki Tramwaj

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Szczeciński Szybki Tramwaj

Post autor: OPi »

SST zostało zaprojektowane w 1999. Wtedy miała się rozpocząć budowa szybkiej linii. Z powodu braku pieniędzy inwastycję przekładano. W 2008 roku. Otrzymano dofinansowanie z UE na budowę. Ale co władze Szczecina?

W 2005 roku mówiono tak "budowy SST nie rozpoczniemy w tym roku,a ale w 2006."
Rok później podobnie. I tak aż do dziś:
Gazeta.pl/Szczecin Gazeta Wyborcza Szczecin pisze: Budowa linii tramwajowej na prawobrzeże - wbrew obietnicom prezydenta - nie ruszy w 2010 r. Najnowszy plan przewiduje jej realizację w latach 2014-2015. To grozi utratą unijnej dotacji. I może być końcem marzeń o inwestycji.

A przecież tak niedawno, w grudniu 2008 r., prezydent Szczecina Piotr Krzystek zwołał konferencję prasową w tej sprawie. Na wielkim monitorze pokazywał wówczas, jak tramwaj połączy lewobrzeże ze Zdrojami. - Po kończącym się projekcie ISPA [budowa oczyszczalni - przyp. red.] to największy projekt unijny, jaki naszemu miastu się przydarzył - mówił zadowolony.

- Budowa rozpocznie się w 2010 r., w 2014 linia powinna być gotowa - deklarował w tym samym czasie Paweł Sikorski, dyrektor wydziału inwestycji miejskich.

Te obietnice wygłosili, gdy okazało się, że projekt budowy szczecińskiego szybkiego tramwaju (SST) znajdzie się na tzw. liście projektów kluczowych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Chodzi o listę inwestycji, które mają niemal stuprocentową gwarancję otrzymania unijnej dotacji. Nie muszą rywalizować w konkursie. Wystarczy złożyć wniosek i dokumentację.

Szczecin miał się z czego cieszyć. Koszt budowy nowej linii tramwajowej z Basenu Górniczego do Zdrojów (a docelowo nawet do Kijewa) szacowany jest na 220 mln zł. Z funduszy unijnych mieliśmy dostać 106 mln zł. W ówczesnym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym miasta inwestycja została rozplanowana na lata 2010-2013. Ten zapis był podstawą starań Szczecina o wpisanie SST na listę projektów kluczowych.

Teraz te plany można już wrzucić do kosza. Zupełnie bez rozgłosu, w połowie grudnia, WPI został przez radę miasta zmieniony. Kluczowych zmian nikt z władz miasta nie nagłaśniał. Teraz na jaw wychodzą niespodzianki. Tydzień temu ujawniliśmy, że z WPI wypadła kontynuacja budowy obwodnicy śródmiejskiej do al. Wojska Polskiego.

Zasadniczo zmieniły się też plany wobec SST. W rubryce wydatków planowanych na 2010 r. jest przygotowane 5,5 mln zł na wykupy gruntów i 2 mln na dokumentację. W kolejnych rubrykach - na lata 2011, 2012 i 2013 widnieje już jednak tylko zero. Inwestycja ma ruszyć na dobre dopiero w 2014 roku! Planowane jest wówczas wydanie 120 mln zł, z czego 60 mln ma pochodzić z eurofunduszy. Prace mają się zakończyć rok później wydaniem kolejnych 100 mln zł (53 mln z UE).

Odsunięcie w czasie realizacji inwestycji, choć rozczarowuje, nie jest jednak najgorszym problemem.

- Szczecin może stracić unijne dofinansowanie - tłumaczy nam jeden z urzędników zajmujących się eurofunduszami (prosi o anonimowość).

Obiecane pieniądze pochodzą z puli przyznanej Polsce na lata 2007-2013. Muszą być wydane i rozliczone do końca 2015 r. Przesunięcie tak ogromnej inwestycji na sam koniec okresu rozliczeniowego to karkołomna konstrukcja. Wystarczy opóźnienie spowodowane np. protestami przy rozstrzyganiu przetargów, by cały harmonogram legł w gruzach. Samo rozliczenie ponad stu milionów złotych w 2015 r., tuż po tym, jak inwestycja ma być skończona, jest techniczne trudne.

Cierpliwość może też stracić Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Minister Elżbieta Bieńkowska bardzo pilnuje, by eurofundusze nie przepadły. Projekty, które się ślimaczą, z list kluczowych wypadają, a ich miejsce zajmują te, które mają większe szanse terminowej realizacji. Weryfikacja odbywa się co pół roku. Najbliższa może być jeszcze w styczniu.

- Projekty, które nie gwarantują dotrzymania terminów realizacji, będą usuwane - ostrzegała wielokrotnie minister Bieńkowska. Nawet podpisania preumowa (rodzaj promesy) nie chroni przed taką decyzją.

W środę próbowaliśmy ustalić, czy miasto uzgodniło z MRR przesunięcie terminu realizacji szybkiego tramwaju. Na pytania nie dostaliśmy odpowiedzi. W resorcie trwało wczoraj sprawdzanie, czy tak się stało.

Zaskoczeni są radni.

- Jestem tą sprawą bardzo zaniepokojony - mówi radny PO Marek Goc.

- Wygląda na to, że prezydent rzucił wszystkie siły do budowy hali sportowej, a szybki tramwaj pozostanie mitem - zauważa szef klubu SLD Jędrzej Wijas.
SST miałą być początkowo otwarta na całej trasie w 2004 roku. Który mamy? 2010.
Z taką szybkością oni nigdy go nie zbudują...
Ostatnio zmieniony 2013-02-10, 13:25 przez OPi, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tia. Polska Rzeczpospolita Urzędnicza. Nie rozumiem, tylko czemu Szczecin zarzucił pomysł budowy SST. Szczególnie, że mieli szanse na dofinansowanie. Co się stało ? Niedopatrzenie, czy celowe postępowanie ? :roll:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Luuzik. PST zaczęło być budowane w 1980, a zaprojektowane było w latach dwudziestych ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Luuzik. PST zaczęło być budowane w 1980, a zaprojektowane było w latach dwudziestych ;)
No to jest jakaś perspektywa. Gdyby SST zaczęto projektować teraz, to za jakieś 60 lat zaczęli by budować.... to byłby hmmm circa about 2070 rok + kolejne 20 lat budowy... spoko SST będzie w 2090 roku. :lol:

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Plany planami a STT wydaję mi się że nigdy nie powstanie jak tak dalej pójdzie..... :( Wszystko zostanie tylko na papierze :confused:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Wysłany: 2010-01-22, 19:22
J-31 pisze:
Gdyby SST zaczęto projektować teraz, to za jakieś 60 lat zaczęli by budować.... to byłby hmmm circa about 2070 rok + kolejne 20 lat budowy... spoko SST będzie w 2090 roku.
SST zaprojektowano w 1998 roku.
JELCZU85 pisze:STT
SST.

[ Dodano: 2010-01-22, 19:27 ]
Ministerstwo dowiedziało się o przełożeniu przetargu.
Gazeta.pl/Szczecin Gazeta Wyborcza Szczecin pisze:
Opóźnienie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wskazuje na duże trudności w realizacji projektu i skutkować może rozwiązaniem umowy o unijne dofinansowanie - ostrzega Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

"Realizacja przedsięwzięcia nie jest zagrożona" - twierdzi z kolei biuro prasowe szczecińskiego magistratu.

Sprawę ujawniliśmy we wczorajszej "Gazeta.pl/Szczecin Gazeta Wyborcza Szczecin". Miasto bez rozgłosu wycofało się z planów rozpoczęcia jeszcze w 2010 roku budowy linii szybkiego tramwaju z Basenu Górniczego do Zdrojów i ukończenia prac w 2013 roku. Tymczasem na podstawie tych deklaracji Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wpisało rok temu projekt na listę inwestycji kluczowych, które nie muszą rywalizować o unijną dotację w konkursach. Dla Szczecina zaplanowano 106 mln zł dotacji (koszt budowy to 220 mln). W połowie grudnia 2009 miasto przesunęło inwestycję na lata 2014-2015. To ryzykowne, bo unijne dotacje muszą być rozliczone do końca grudnia 2015 roku.

W rozmowie z "Gazeta.pl/Szczecin Gazeta Wyborcza Szczecin" prezydent Piotr Krzystek tłumaczył, że "inwestycja nie jest wstrzymywana".

- Trwają prace nad poprawieniem dokumentacji - stwierdził prezydent i przyznał, że wcześniejszy harmonogram, który był ogłaszany m.in. na konferencji prasowej, okazał się "nierealny". Według Krzystka inwestycja jest opóźniona, bo gotową już dokumentację trzeba poprawiać, bo w międzyczasie zmieniło się prawo. Prace nad tym ruszyły jednak dopiero w połowie grudnia 2009. Miasto musi jeszcze zlecić "opracowanie modelu ruchu i prognozy ruchu". Dokumentacja ma być gotowa w listopadzie tego roku, wtedy też złożony zostanie wniosek o dofinansowanie. "Ocena złożonej dokumentacji aplikacyjnej (...) trwać będzie w roku 2011" - prorokuje biuro prasowe.

- Robimy wszystko najszybciej jak możemy i ministerstwo o tym wie - zapewnia Krzystek.

Sprawdziliśmy. Według biura prasowego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Szczecin powinien o przełożeniu rozpoczęcia inwestycji poinformować Ministerstwo Infrastruktury, które pośredniczy w przekazywaniu unijnych dotacji na projekty komunikacyjne. To z działającym przy Ministerstwie Infrastruktury Centrum Unijnych Projektów Transportowych Szczecin podpisał w sierpniu 2009 roku preumowę (rodzaj promesy) dotyczącą finansowania szybkiego tramwaju.

"Zgodnie z posiadanymi przez MRR informacjami, podczas trwającego obecnie procesu aktualizacji listy [projektów kluczowych - red.], Szczecin nie zgłosił MI żadnych zmian w projekcie" - poinformował nas resort rozwoju. Miasto ma tymczasem taki obowiązek. "Wynika to z faktu, iż oznaczałoby to opóźnienie w realizacji projektu o więcej niż 3 miesiące względem zawartych w preumowie ustaleń".

Naprawienie błędów może być jednak początkiem kłopotów. Przesunięcie terminu musi być uzgodnione z MRR, które bardzo rygorystycznie podchodzi do odsuwania w czasie projektów kluczowych (bo grozi to niewykorzystaniem na czas funduszy unijnych).

Resort już zapala ostrzegawczą lampkę. W informacji dla "Gazeta.pl/Szczecin Gazeta Wyborcza Szczecin" czytamy, że opóźnienie w budowie SST "wskazuje na duże trudności w realizacji projektu i skutkować może nawet rozwiązaniem umowy" [o dofinansowanie - red.].
[ Dodano: 2010-02-13, 11:40 ]
Gazeta Wyborcza pisze: - Cały projekt budowy szczecińskiego szybkiego tramwaju może się wywrócić, jeśli stojąca na jego trasie willa zostanie uznana za zabytek - mówi Paweł Sikorski, szef wydziału inwestycji miejskich.

Sprawa może się rozstrzygnąć w najbliższych dniach.

- 16 lutego prezydent Piotr Krzystek będzie rozmawiał na ten temat z konserwatorem zabytków - poinformował wczoraj radnych z komisji promocji i gospodarki morskiej Paweł Sikorski.

Według niego willa przy ul. Batalionów Chłopskich 61 to w tej chwili najpoważniejszy problem stojący przez szczecińskim szybkim tramwajem. Dom powstał w 1912 roku. Należał do rodziny Grunebergów , która słynęła z zakładu budującego organy. Według fachowców z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków budynek ma dużą wartość historyczną, artystyczną i naukową. Zachowało się m.in. oryginalne wnętrze: posadzki, schody itp.

Co ciekawe, kiedy kilka lat temu uchwalano plan zagospodarowania Zdrojów, który przewidywał wyburzenie willi i poprowadzenie w jej miejscu linii tramwaju, konserwatorzy zgodzili się na to. Zmienili zdanie, gdy przeciwko wywłaszczeniu i rozbiórce domu zaprotestowali jego mieszkańcy. Wszczęli postępowanie zmierzające do wpisania budynku do rejestru zabytków. - Jesteśmy w posiadaniu dwóch ekspertyz - mówił radnym Sikorski. - Jedna mówi, że willa nadaje się do wpisania do rejestru, a druga, że nie.

Konieczność przeprojektowania linii oznaczałaby w praktyce koniec marzeń o budowie tramwaju przed 2015 rokiem.
Kolejne problemy...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poprawiłem cytowanie... za OPi ;)

A wracając do tej willi - czy nie da się jej jakoś ominąć ? Czy któryś ze szczecińskich kolegów ma może zdjęcie tego miejsca ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Trasę da się zrobić, by willa była na krawędzi wykopu (choć to nic dobrego). Pradziwym problemem są jakieś rury kanalizacyjne w tym miejscu.

[ Dodano: 2010-02-22, 14:53 ]
Oficjalna decyzja wojewódzkiej konserwatorki zabytków, która wszczęła postępowanie o wpisanie domu z ulicy Batalionów Chłopskich do rejestru zabytków - jeszcze nie zapadła.

Jednak już dziś Ewa Stanecka, podczas obrad Rady Ochrony Zabytków, zastępcy prezydenta i mieszkańców - jak mówi - "z bólem serca, ale zadecydowała o umorzeniu postępowania". Oznacza to, że inwestycja szybkiego tramwaju nie będzie wstrzymana. Willa zostanie wyburzona.

Ostateczna opinia zapadnie na początku marca. Mieszkająca w willi rodzina Kępińskich już teraz zapowiada, że będzie się odwoływać od decyzji.
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 46211.news

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Dla tych, którzy chcą sobie trochę "poczytać". ;)
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=31215 pisze:W ostatnim czasie pojawiły się niepokojące sygnały, jakoby realizacja projektu „Szczeciński szybki tramwaj” była zagrożona. Postanowiliśmy to sprawdzić.

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu, na konferencji prasowej, władze Szczecina z dumą prezentowały założenia do wspomnianego projektu oraz to, co już udało się zrobić. Przypomnijmy je pokrótce. Układ komunikacyjny linii tramwajowych w mieście obejmuje lewobrzeżną część miasta, kończąc się na pętli Basen Górniczy. Prawobrzeżna część miasta gdzie znajdują się osiedla mieszkaniowe i tereny handlowo - usługowe, skomunikowana jest z centrum kilkunastoma liniami autobusowymi. Przedłużenie linii tramwajowej poza pętlę Basen Górniczy, w okolice osiedli liczących ponad 80 tys. mieszkańców ma usprawnić znacznie transport publiczny, pozwalając jednocześnie na wyeliminowanie części połączeń autobusowych, co w rezultacie wpłynie też na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Aby zrealizować te założenia zaprojektowana została trasa szczecińskiego szybkiego tramwaju, która na całej długości przebiegać ma bezkolizyjnie w stosunku do istniejącego układu drogowego, tworząc sprawne i szybkie połączenie mieszkalnych dzielnic prawobrzeża z administracyjnym centrum i przemysłową północą miasta. W ciągu nowej linii tramwajowej powstać ma sześć przystanków zapewniających bezkolizyjny ruchu pieszych w rejonie ulic skomunikowanych z przystankami oraz będących jednocześnie ośrodkami lokalnego handlu i usług. W latach 2001 - 2005 w ramach zakończonej inwestycji pn.: „Przeprawa mostowa przez rzekę Regalicę w Szczecinie”wykonano most tramwajowy i wiadukty dojazdowe dla potrzeb budowy szczecińskiego szybkiego tramwaju. Wartość zadania wyniosła 62,29 mln złotych. Planowana długość linii tramwajowej szczecińskiego szybkiego tramwaju wynosi 6,5 km.
Zgodnie z założeniami realizacja projektu podzielona została na II etapy:

Etap I obejmuje budowę dwutorowej trasy tramwajowej od istniejącej pętli “Basen Górniczy”po trasie istniejących obiektów mostowych nad rz. Regalicą, z bezkolizyjnym przejazdem pod estakadą Leszczynowa i pod prawą jezdnią ul. Hangarowej w kierunku ul. Batalionów Chłopskich i budowę tymczasowej pętli "Turkusowa„.

Etap II obejmuje przebudowę ul. Lnianej, Handlowej, Dąbskiej –budowę wiaduktów nad torami, tuneli i kładek dla pieszych oraz budowę trasy tramwajowej od pętli pośredniej “Turkusowa”do pętli końcowej “Kijewo”.

Realizację rzeczową etapu I przewiduje się na lata 2010-2013. Warto zauważyć, iż ich szacunkowy koszt wynosi 223,3 mln zł. W tej kwocie zawierają się koszty: wykupu gruntów, prac budowlanych, nadzoru Inżyniera Kontraktu, nadzoru Projektanta i aktualizacji dokumentacji projektowej. I tu właśnie pojawiło się pytanie, czy rzeczywiście w tym roku prace wystartują? Nie zakładaliśmy rozpoczęcia budowy w roku 2010 –mówi nam Piotr Lewandowski z Biuro Promocji i Informacji UM w Szczecinie. Gmina przygotowuje się do realizacji inwestycji. W tym celu m.in.:
- 3 sierpnia 2009 podpisano preumowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych,
- w grudniu 2009 podpisano aneks do umowy na aktualizację dokumentacji projektowej inwestycji, aktualizacja obejmuje m.in. opracowanie analiz środowiskowych, studium wykonalności, aktualizację kosztorysów, uzyskanie wszelkich uzgodnień, decyzji administracyjnych w tym pozwolenia lub zmiany pozwolenia na budowę (uzyskanie pozwolenia na budowę uzależnione jest od zakończenia czterech postępowań wywłaszczeniowych prowadzonych przez Starostę Gryfińskiego),
- gmina zleci opracowanie modelu ruchu i prognozy ruchu w zakresie komunikacji zbiorowej i indywidualnej.

Wspomniane działania są niezbędne do przygotowania dokumentacji aplikacyjnej do CUPT (planowany termin złożenia dokumentacji do CUPT to listopad 2010) –informuje Piotr Lewandowski. Ocena złożonej dokumentacji aplikacyjnej w CUPT, Ministerstwie Infrastruktury, Ministerstwie Rozwoju Regionalnego i Komisji Europejskiej trwać będzie w roku 2011. Do tego czasu Gmina rozpocznie szereg ważnych zapisanych w budżecie miasta inwestycji. Jesteśmy przekonani, że zrealizujemy je taniej niż zakładamy. To przekonanie wynika z wyraźnej tendencji, polegającej na tym, że oferty składane w przetargach są niższe niż kwoty zaplanowane na realizację poszczególnych zadań (przykłady: budowa basenu 50-metrowego, szkoły na Warszawie, ronda przy ul. Dąbskiej, Chłopskiej i Handlowej). Dzięki temu można będzie dokonać zmian w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym i dostosować do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W naszej ocenie realizacja przedsięwzięcia w tym pozyskanie środków finansowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko nie jest zagrożone –mówi Lewandowski. A to dla realizacji inwestycji bardzo ważne, dofinansowanie ma wynosić bowiem aż 50%.

Do tych optymistycznych informacji uzyskanych w szczecińskim Urzędzie Miasta dodajmy jeszcze, iż cały program realizowany będzie do roku 2015. W tym czasie do Szczecina przyjedzie 36 tramwajów niskopodłogowych, zmodernizowanych zostanie blisko 30 kilometrów tras dwutorowych w obu kierunkach. Wyremontowanych będzie blisko 43 km sieci trakcyjnej, 8 podstacji, wybudowana zostanie jedna nowa i zmodernizowana zostanie jedna zajezdnia tramwajowa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

36 wagonów niskopodłogowych... wow.. :P

No, ale jeśli ten program ma być realizowany do 2015, a w tym czasie miałyby takie tramwaje się pojawić. To wydaje mi się, że chyba już powinni organizować przetarg, albo przygotowywać się do przetargu. ;)

Bo niby czasu mają sporo, ale sprawa przetargu na te 6 wagonów pokazuje, że przez kilka lat można ... nie kupić żadnego tramwaju :chytry:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:36 wagonów niskopodłogowych... wow.. :P
Ostatnia znana mi wersja opiera się na 24 niskacze z pomocy unijnej i 6 kupowanych teraz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:Ostatnia znana mi wersja opiera się na 24 niskacze z pomocy unijnej i 6 kupowanych teraz.
To dlaczego w infotramie napisano:
Do tych optymistycznych informacji uzyskanych w szczecińskim Urzędzie Miasta dodajmy jeszcze, iż cały program realizowany będzie do roku 2015. W tym czasie do Szczecina przyjedzie 36 tramwajów niskopodłogowych

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Najwyraźniej mają błędne informacje. Tak samo jak stwierdzenie o budowie nowej zajezdni.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Początkowo miało być 6 trawajów zamawianych teraz + 30 później. Jednak później zmienili zdanie, że będzie w sumie 30 niskaczy, czyli 6+24. ;) Co do zajezdni to rzeczywiście blef. Już dawno zapowiedziano, że zajezdni na Kijewie nie będzie. Teraz sobie wymyślili zajezdnię na Warszewie... Po co było likwidować Niemierzyn? :o:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Willa pójdzie do rozbiórki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:Willa pójdzie do rozbiórki.
Czyli jednak nie udało jej się uratować ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

I bardzo dobrze, że nie udało się uratować. Bo to nie był zabytek, tylko stara rudera. Niebawem cyknę fotkę i wam tu pokażę, jaki z tego zabytek. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

shakkie pisze:Willa pójdzie do rozbiórki.
Niedoczekanie :evil:
W biurze rzecznika ministerstwa kultury i dziedzictwa narodowego w czwartek dowiedzieliśmy się, że 13 bm.(-lipca) zapadła decyzja o uchyleniu w całości zaskarżonej decyzji Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 7 kwietnia tego roku o odmowie wpisania do rejestru zabytków dawnej willi Grüneberga przy ul. Batalionów Chłopskich 61 w szczecińskich Zdrojach. Konserwator będzie musiał sprawę domu datowanego na 1912 rok ponownie rozpatrzyć.
[...]
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 19274.news
Zastanawia mnie dlaczego nikt nie rozważył rozbiórki obiektu i ponownego zbudowania w innym miejscu :nuts:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

shakkie pisze:Zastanawia mnie dlaczego nikt nie rozważył rozbiórki obiektu i ponownego zbudowania w innym miejscu
Hmm, nowowybudowany zabytek nie byłby już zabytkiem

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ale przecież to już stara informacja (z lipca) i już dawno o tym wiadomo, że konserwator musi ponownie rozpatrzyć. To nic strasznego. Pewnie i tak znowu wybierze rozbiórkę, a mieszkańcy nie będą mogli ponownie się zaskarżyć do resortu kultury. ;)

[ Dodano: 2010-09-04, 18:22 ]
Jedynie pozostanie im jakaś droga sądowa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”