Wykonawcy zostało niecałe pół roku. Pora więc na standardowe pytanie – czy zdążą?
Zacznę od pobocznej sprawy. Pod koniec lipca ogłoszono, a we wrześniu rozstrzygnięto, przetarg na budowę pętli autobusowej (z małym parkingiem) przy przyszłej pętli tramwajowej Turkusowa. Termin realizacji wynosi 16 miesięcy. Rysunki i inne takie są tutaj:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t116131426
Będzie to jedyna w Szczecinie pętla autobusowa w układzie „postój poza peronem i bez pasażerów”.
Wycieczkę zaczynamy od pętli Basen Górniczy, która w ciągu ostatnich kilku miesięcy przeszła niezłą metamorfozę:
Na
zachodnim końcu Mostu Pionierów torowisko jest praktycznie gotowe, wystarczy powiesić sieć:
Stacja prostownikowa również wygląda na ukończoną:
Na
zachodnim końcu Mostu Pionierów również jest prawie gotowe torowisko:
W tym punkcie warto spojrzeć również w kierunku północnym:
Tak wygląda tymczasowa pętla „Most Cłowy” dla linii 54, 55, 56, 65, 71, 73D, 73Z, 84 i zatramwaju 807, działająca od 18 października z powodu całkowitego zamknięcia Basenu Górniczego (ruch tramwajowy do tej pętli zawieszono w lipcu).
Idziemy dalej w kierunku Zdrojów. Brakuje tylko drutów:
Dochodzimy do
miejsca budowy przystanku „Lotnisko” i kładki dla pieszych
Brakuje wind oraz peronu.
Dochodzimy do wiaduktu nad już nie zwężoną ulicą Hangarową:
Oczywiście ochrona przed hałasem musiała powstać w miejscu, z którego fajnie byłoby focić tramwaje
Z pewnością zastanawia was, czym jest ten jakby chodnik zbudowany pomiędzy torowiskiem a nasypem wiaduktu. Otóż jest to „droga eksploatacyjna”, cokolwiek miałoby to znaczyć. Podobna (ale krótsza) powstanie po drugiej stronie wykopu z torowiskiem.
Docieramy do
przejścia SST pod ulicą Gryfińską.. Konstrukcja wykopu wygląda na prawie gotową:
Gdzieś po lewej będzie kończyć wyżej wspomniana „droga eksploatacyjna”.
W podobnym stanie jest przyszły wiadukt ul. Gryfińskiej:
A gdzie się podział najsłynniejszy budynek w okolicy? Został przesunięty w połowie października i chyba nie ucierpiał:
Konstrukcja wykopu jest gotowa aż do tunelu pod torami kolejowymi (który w międzyczasie został odmalowany):
W końcu docieramy do
przyszłej pętli "Turkusowa". Pojawiły się tam pierwsze podkłady i szyny:
Te betonowe coś wystające z gruntu to konstrukcja przejścia podziemnego łączącego obie strony torowiska. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie innej możliwości dotarcia z przystanku dla wysiadających do pętli autobusowej lub pobliskich budynków. Gorąco zachęcam do nabijania się z tego rozwiązania.
I jeszcze widok w kierunku tunelu pod torami kolejowymi:
Na widocznym klepisku będzie umiejscowiona pętla autobusowa.
I to było na tyle. Na zakończenie muszę dodać, że zdjęcia zostały wykonane pod koniec listopada, lecz dopiero teraz zechciało mi się zrobić z nich relację