[Warszawa] Tramwaje na Boernerowo
[Warszawa] Tramwaje na Boernerowo
Otwieram nowy temat, bo warto.
Korzystając z urlopu postanowiłem wczoraj nawiedzić fragment remontowanej - aktualnie - linii tramwajowej na Boernerowo, by zrobić tam mały rekonesans
Dawno, dawno temu, była to jednotorowa linia biegnąca już od pętli Koło, ulicą Dywizjonu 303 aż do końca do pętli Boernerowo.
Potem odcinek jednotorowy skrócono i zaczynał się od skrzyżowania Radiowa/Dywizjonu 303.
Teraz odcinek jednotorowy znów będzie skrócony - ale cała linia będzie nadal tej samej długości i tramwaje dotrą do Boernerowa.
No, ale po kolei. Swój wczorajszy rekonesans rozpocząłem tradycyjnie od Starego Bemowa i podążyłem ulicą Kaliskiego, aż do zakrętu w ul. Dywizjonu 303.
Mijanka i przystanek "Stare Bemowo".
http://img155.imageshack.us/img155/9126/bemowo11.jpg
Ciąg dalszy ulicy Kaliskiego, w kierunku Boernerowa. Widać, świeżo ułużone torowisko
http://img853.imageshack.us/img853/2113/bemowo12.jpg
A teraz się odwracamy. To jest skrzyżowanie ulic Kaliskiego/Radiowa
http://img850.imageshack.us/img850/7906/bemowo10.jpg
To jest torowisko na ul. Kaliskiego, pomiędzy Starym Bemowem a WAT-em
http://img806.imageshack.us/img806/6272/bemowo13.jpg
Kontynuujemy spacer w kierunku WAT-u i mijamy gotowy przystanek "Archimedesa" 04. Ciekawostką tego zespołu przystankowego jest to, że jako jedyny, zalano torowisko asfaltem
http://img717.imageshack.us/img717/4967/bemowo14.jpg
Nadal zmierzamy w kierunku WAT-u. Mam wrażenie, że gdzieniegdzie jakby brakowało tłucznia. Na pewno MPWiK prowadzi jeszcze jakieś prace wykopaliskowe
http://img862.imageshack.us/img862/4125/bemowo15.jpg
Docieramy do zespołu przystankowego WAT (Wojskowa Akademia Techniczna). I tu znajdujemy pewną ciekawostkę.
Otóż okazuje się, że w rejonie WAT-u torowisko nadal będzie pojedyńcze, ale dokładnie na przystaku WAT, pojawiła się dodatkowa mijanka (wcześniej jej tu nie było)
http://img577.imageshack.us/img577/7097/bemowo16.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/6741/bemowo18.jpg
http://img852.imageshack.us/img852/231/bemowo19.jpg
To jest zjazd z mijanki, w kierunku Centrum
http://img812.imageshack.us/img812/4534/bemowo17.jpg
A zatem na całej długości ul. Kaliskiego, pozostawiono torowisko pojedyncze.
I taki, pojedynczy tor przecina samą ulicę, by podążyć dalej w kierunku ul. Dywizjonu 303
http://img215.imageshack.us/img215/3642/bemowo20.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/8246/bemowo21.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/5201/bemowo22.jpg
Przypadkiem udało mi się sfocić ekipę techniczną z TW, jak grzebała bodajże przy izolatorze (o ile się nie mylę )
http://img717.imageshack.us/img717/3112/bemowo23.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/5709/bemowo24.jpg
Pozostawiam panów przy pracy i idę dalej. Tak będzie wyglądał zespół przystanków przy ul. Kocjana
http://img710.imageshack.us/img710/219/bemowo26.jpg
Odwracam się i zmierzam torowiskiem w stronę ul. Dywizjonu 303. Jak widać nadal mamy jednotor (to jest rejon skrzyżowania z ul. Kocjana)
http://img824.imageshack.us/img824/1408/bemowo25.jpg
I tak spacerkiem docieramy do końca jednotoru. Jednakże, co ważne, to jeszcze nie jest ul. Dywizjonu 303. Miejsce, którego zdjęcie Oglądacie to jeszcze jest torowe przedłużenie ul. Kaliskiego. A konkretnie dawny przystanek "Fort Blizne". Jego słupek przystankowy widać po prawej stronie. Stoi sobie samotnie pośród krzewów i drzew
http://img135.imageshack.us/img135/3287/bemowo27.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/4863/bemowo28.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/6998/bemowo29.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/6108/bemowo30.jpg
Podejrzewam, że ten przystanek będzie zlikwidowany.
Tuż za rozjazdem znajduje się zakręt i oczywiście ul. Dywizjonu 303
http://img26.imageshack.us/img26/1337/bemowo32.jpg
Torowisko na ul. Dywizjonu 303 jest już w całości dwutorowe. A tuż za zakrętem znajdzie się przystanek (rejon ul. Narwik). Wcześniej w tym miejscu znajdowała się mijanka... teraz normalne torowisko podwójne
http://img857.imageshack.us/img857/1749/bemowo31.jpg
Dalej torowisko w kierunku Centrum jest również już wykończone. Do wykonania, pozostają już tylko drobne prace kosmetyczne - przy samym torowisku. A także wyposażenie części przystanków w wiaty i słupki (niektóre już je mają), oraz uruchomienie sygnalizacji świetlnej
Z tego co pamiętam tramwaje mają tędy przejechać już na początku maja (lub koniec kwietnia).
A jaka linia się tu pojawi ?
Początkowo ZTM planował, że będzie to 13-stka (obecnie Koło - Kawęczyńska). Jednakże pojawiły się głosy sprzeciwu i ZTM postanowił przeprowadzić ankietę... wygrała 20-stka.
20-stka zastąpi 13-stkę i będzie to dosyć długa linia łącząca Boernerowo z Kawęczyńską przez m.in. PAT na trasie W-Z.
A zatem mieszkańcy Boernerowa i tej części Bemowa, zyskają bezpośrednie połączenie tramwajowe ze Śródmieściem
I jak Wam się podoba ta "nowa-stara" linia ?
Korzystając z urlopu postanowiłem wczoraj nawiedzić fragment remontowanej - aktualnie - linii tramwajowej na Boernerowo, by zrobić tam mały rekonesans
Dawno, dawno temu, była to jednotorowa linia biegnąca już od pętli Koło, ulicą Dywizjonu 303 aż do końca do pętli Boernerowo.
Potem odcinek jednotorowy skrócono i zaczynał się od skrzyżowania Radiowa/Dywizjonu 303.
Teraz odcinek jednotorowy znów będzie skrócony - ale cała linia będzie nadal tej samej długości i tramwaje dotrą do Boernerowa.
No, ale po kolei. Swój wczorajszy rekonesans rozpocząłem tradycyjnie od Starego Bemowa i podążyłem ulicą Kaliskiego, aż do zakrętu w ul. Dywizjonu 303.
Mijanka i przystanek "Stare Bemowo".
http://img155.imageshack.us/img155/9126/bemowo11.jpg
Ciąg dalszy ulicy Kaliskiego, w kierunku Boernerowa. Widać, świeżo ułużone torowisko
http://img853.imageshack.us/img853/2113/bemowo12.jpg
A teraz się odwracamy. To jest skrzyżowanie ulic Kaliskiego/Radiowa
http://img850.imageshack.us/img850/7906/bemowo10.jpg
To jest torowisko na ul. Kaliskiego, pomiędzy Starym Bemowem a WAT-em
http://img806.imageshack.us/img806/6272/bemowo13.jpg
Kontynuujemy spacer w kierunku WAT-u i mijamy gotowy przystanek "Archimedesa" 04. Ciekawostką tego zespołu przystankowego jest to, że jako jedyny, zalano torowisko asfaltem
http://img717.imageshack.us/img717/4967/bemowo14.jpg
Nadal zmierzamy w kierunku WAT-u. Mam wrażenie, że gdzieniegdzie jakby brakowało tłucznia. Na pewno MPWiK prowadzi jeszcze jakieś prace wykopaliskowe
http://img862.imageshack.us/img862/4125/bemowo15.jpg
Docieramy do zespołu przystankowego WAT (Wojskowa Akademia Techniczna). I tu znajdujemy pewną ciekawostkę.
Otóż okazuje się, że w rejonie WAT-u torowisko nadal będzie pojedyńcze, ale dokładnie na przystaku WAT, pojawiła się dodatkowa mijanka (wcześniej jej tu nie było)
http://img577.imageshack.us/img577/7097/bemowo16.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/6741/bemowo18.jpg
http://img852.imageshack.us/img852/231/bemowo19.jpg
To jest zjazd z mijanki, w kierunku Centrum
http://img812.imageshack.us/img812/4534/bemowo17.jpg
A zatem na całej długości ul. Kaliskiego, pozostawiono torowisko pojedyncze.
I taki, pojedynczy tor przecina samą ulicę, by podążyć dalej w kierunku ul. Dywizjonu 303
http://img215.imageshack.us/img215/3642/bemowo20.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/8246/bemowo21.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/5201/bemowo22.jpg
Przypadkiem udało mi się sfocić ekipę techniczną z TW, jak grzebała bodajże przy izolatorze (o ile się nie mylę )
http://img717.imageshack.us/img717/3112/bemowo23.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/5709/bemowo24.jpg
Pozostawiam panów przy pracy i idę dalej. Tak będzie wyglądał zespół przystanków przy ul. Kocjana
http://img710.imageshack.us/img710/219/bemowo26.jpg
Odwracam się i zmierzam torowiskiem w stronę ul. Dywizjonu 303. Jak widać nadal mamy jednotor (to jest rejon skrzyżowania z ul. Kocjana)
http://img824.imageshack.us/img824/1408/bemowo25.jpg
I tak spacerkiem docieramy do końca jednotoru. Jednakże, co ważne, to jeszcze nie jest ul. Dywizjonu 303. Miejsce, którego zdjęcie Oglądacie to jeszcze jest torowe przedłużenie ul. Kaliskiego. A konkretnie dawny przystanek "Fort Blizne". Jego słupek przystankowy widać po prawej stronie. Stoi sobie samotnie pośród krzewów i drzew
http://img135.imageshack.us/img135/3287/bemowo27.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/4863/bemowo28.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/6998/bemowo29.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/6108/bemowo30.jpg
Podejrzewam, że ten przystanek będzie zlikwidowany.
Tuż za rozjazdem znajduje się zakręt i oczywiście ul. Dywizjonu 303
http://img26.imageshack.us/img26/1337/bemowo32.jpg
Torowisko na ul. Dywizjonu 303 jest już w całości dwutorowe. A tuż za zakrętem znajdzie się przystanek (rejon ul. Narwik). Wcześniej w tym miejscu znajdowała się mijanka... teraz normalne torowisko podwójne
http://img857.imageshack.us/img857/1749/bemowo31.jpg
Dalej torowisko w kierunku Centrum jest również już wykończone. Do wykonania, pozostają już tylko drobne prace kosmetyczne - przy samym torowisku. A także wyposażenie części przystanków w wiaty i słupki (niektóre już je mają), oraz uruchomienie sygnalizacji świetlnej
Z tego co pamiętam tramwaje mają tędy przejechać już na początku maja (lub koniec kwietnia).
A jaka linia się tu pojawi ?
Początkowo ZTM planował, że będzie to 13-stka (obecnie Koło - Kawęczyńska). Jednakże pojawiły się głosy sprzeciwu i ZTM postanowił przeprowadzić ankietę... wygrała 20-stka.
20-stka zastąpi 13-stkę i będzie to dosyć długa linia łącząca Boernerowo z Kawęczyńską przez m.in. PAT na trasie W-Z.
A zatem mieszkańcy Boernerowa i tej części Bemowa, zyskają bezpośrednie połączenie tramwajowe ze Śródmieściem
I jak Wam się podoba ta "nowa-stara" linia ?
Remont trwa już kolejny rok. Natomiast pewnym utrudnieniem, okazała się być równiez zima. Gdyby nie to, to pewnie tramwaje już by śmigałyOPi pisze:A kiedy się ten remont zaczął? Bo skoro trwa już sporo czasu, to wszystkie prace, nawet kosmetyczne powinny być dawno skończone.
13-stka do likwidacjiOPi pisze:A 13 pozostanie, czy likwidacja?
Jestem pod wrażeniem Od ostatniej mojej wizyty, sporo się zmieniło (Foto 27 -> w tym miejscu zapadałem się w półtorametrowe wykopalisko .I jak Wam się podoba ta "nowa-stara" linia ?
BTW: Czy od Dywizjonu aż do tego zakrętu (foto 27) dalej jest jednotor? Mam nadzieje, że nie zburzyli ten zajefajny klimat tego odcinka na przeciwko jednostki wojskowej (i drzewa wyrastającego z przystanku)
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, ten przystanek idzie do likwidacji na rzecz przystanków przy Kocjana.J-31 pisze:Podejrzewam, że ten przystanek będzie zlikwidowany.
Od Radiowej aż do tego rozjazdu trasa na całej długości jest dwutorowa.Coffee pisze:Czy od Dywizjonu aż do tego zakrętu (foto 27) dalej jest jednotor?
Gdybyś przyjechał w tygodniu miałbyś szansę zobaczyć Plassera przy pracy. W razie czego służę zdjęciami z całej przebudowy od 1.09.2008 począwszy.J-31 pisze:Do wykonania, pozostają już tylko drobne prace kosmetyczne - przy samym torowisku.
Jeśli Masz jakieś zdjęcia, to po prostu Wrzuć je, do tego tematu. Mogą być ciekawe.TLG pisze:Gdybyś przyjechał w tygodniu miałbyś szansę zobaczyć Plassera przy pracy. W razie czego służę zdjęciami z całej przebudowy od 1.09.2008 począwszy.
Ja planuję wrócić, jak już będzie normalny ruch liniowy
Prawdopodobnie za kilka dni wybiorę się w rejon skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Dywizjonu 303. Bo tam faktycznie jest jakaś krzywiznaPiotrek_2274 pisze:Szkoda że nie sfotografowałeś pięknych wygibasów torowych przy skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich - majstersztyk
Boernerowo
Tak jak się domyślałem, będę teraz co jakiś czas wpisywać kolejne wiadomości związane z linią na Boernerowo.
No i właśnie jest już pierwsza okazja.
Tramwaje Warszawskie przeprowadzają już pierwsze testy z wykorzystaniem wagonów liniowych. Wczoraj na Boernerowo dotarł skład typu Konstal 105N2k #2066+2067
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21632
A także zjawił się - m.in. - wagon pomiarowy czyli Konstal 13N #388
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21653
Wg. Gazety dzisiaj na linii ma zjawić się PESA 120Na "Swing". Miał być wczoraj, ale wg. dziennikarzy wystające drzewa zagrażały jego lakierowi, więc go wycofano. Pojedzie dzisiaj
Warto dodać, że wg. wstępnych planów na Boernerowo tramwaje mają dotrzeć w cyklu 10 minutowym
Ekipy techniczne czeka jeszcze montaż krzyżówki na skrzyżowaniu ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich (nowa linia). Ja również zamierzam się tam pojawić, ta jak obiecałem wyżej
No i właśnie jest już pierwsza okazja.
Tramwaje Warszawskie przeprowadzają już pierwsze testy z wykorzystaniem wagonów liniowych. Wczoraj na Boernerowo dotarł skład typu Konstal 105N2k #2066+2067
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21632
A także zjawił się - m.in. - wagon pomiarowy czyli Konstal 13N #388
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21653
Wg. Gazety dzisiaj na linii ma zjawić się PESA 120Na "Swing". Miał być wczoraj, ale wg. dziennikarzy wystające drzewa zagrażały jego lakierowi, więc go wycofano. Pojedzie dzisiaj
Warto dodać, że wg. wstępnych planów na Boernerowo tramwaje mają dotrzeć w cyklu 10 minutowym
Ekipy techniczne czeka jeszcze montaż krzyżówki na skrzyżowaniu ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich (nowa linia). Ja również zamierzam się tam pojawić, ta jak obiecałem wyżej
Teraz się tak przyglądając tym zdjęciom (już z tramwajami), uważam iż zrąbali doszczętnie klimat tej okolicy (i linii 20)...
Wygląda to jak połączenie Ukrainy z Niemcami: nowiutkie, prościutkie torowisko, a wokół zgliszcza, kilka domów, kilka rozpadających się ruder (niezamieszkałych) + działki i złomowisko. Kawałek dalej rozpoczyna się odcinek jednotorowy żywcem przypominający mi Godulę i jak ja to nazwałem, "wjazd w betonową nicość".
Wygląda to jak połączenie Ukrainy z Niemcami: nowiutkie, prościutkie torowisko, a wokół zgliszcza, kilka domów, kilka rozpadających się ruder (niezamieszkałych) + działki i złomowisko. Kawałek dalej rozpoczyna się odcinek jednotorowy żywcem przypominający mi Godulę i jak ja to nazwałem, "wjazd w betonową nicość".
Oj, trochę się rozpiszę. Mam nadzieję, że nie zanudzę
Oczywiście w bezpośrednim otoczeniu linii mamy jeszcze budowę, Leżą zwały piachu, jakieś betonowe obręcza, krawężniki, kostki bauma, etc.
I te, budowlane elementy, właśnie widać na zdjęciach. Dodatkowo MPWiK, prowadzi również prace (wykopaliska) na Kaliskiego.
Tak więc, tam wciąż prowadzone są prace ziemne. I pomimo wstępnych testów z wagonami - tam nadal prowadzone są jeszcze prace
To wszystko, będzie uporządkowane. Cierpliwości
Teraz, jakie mamy dalsze otoczenie linii ?
Na ul. Dywizjonu 303, na od ocinku od ul. Radiowej do Powstańców Śląskich, linia będzie miała specyficzny charakter. Linia przebiega ściśnięta, tuż za ogrodzeniem osiedli mieszkaniowych, a także okolicznych firm - a trasą S8. Otaczają ją, dosyć ciasno, drzewa.
Na tym odcinku, zlokalizowany zostanie przystanek, do którego - ponad trasą S8 - poprowadzona zostanie kładka piesza. Jednakże jeszcze nie teraz, dopiero w jakieś dalszej przyszłości
Tuż za trasą S8, a równolegle do linii tramwajowej, ciągną się potężne, nowe osiedla mieszkaniowe.
Na odcinku pomiędzy ul. Postańców Śląskich do Norwida. Po jednej stronie (po prawej, jadąc w stronę Boernerowa), znajdują się ogródki działkowe.
Natomiast po drugiej stronie znajdują się osiedla domków jednorodzinnych oraz małe firmy.
Także, ten teren jest zamieszkały i zaludniony
Tuż za zakrętem w stronę ul. Kaliskiego i równolegle do ul. Kaliskiego znajdują się wojskowe.
Zachowano tutaj klimat dawnej linii. Tak naprawdę na Kaliskiego - aż do samej pętli - nic się nie zmieniło. Tylko unowocześniono torowisko
Postaram się w maju nakręcić film z tej linii. Myślę, że film będzie o tyle lepszy, że dokładnie pokaże Tobie i kolegom z poza Warszawy, jak naprawdę wygląda otoczenie tej linii.
Zdjęcia są fajne, ale pokazują tylko pewien wycinek
Trochę to nie jest tak. Przede wszystkim nie Sugeruj się tymi zdjęciamiCoffee pisze:Wygląda to jak połączenie Ukrainy z Niemcami: nowiutkie, prościutkie torowisko, a wokół zgliszcza, kilka domów, kilka rozpadających się ruder (niezamieszkałych) + działki i złomowisko. Kawałek dalej rozpoczyna się odcinek jednotorowy żywcem przypominający mi Godulę i jak ja to nazwałem, "wjazd w betonową nicość".
Oczywiście w bezpośrednim otoczeniu linii mamy jeszcze budowę, Leżą zwały piachu, jakieś betonowe obręcza, krawężniki, kostki bauma, etc.
I te, budowlane elementy, właśnie widać na zdjęciach. Dodatkowo MPWiK, prowadzi również prace (wykopaliska) na Kaliskiego.
Tak więc, tam wciąż prowadzone są prace ziemne. I pomimo wstępnych testów z wagonami - tam nadal prowadzone są jeszcze prace
To wszystko, będzie uporządkowane. Cierpliwości
Teraz, jakie mamy dalsze otoczenie linii ?
Na ul. Dywizjonu 303, na od ocinku od ul. Radiowej do Powstańców Śląskich, linia będzie miała specyficzny charakter. Linia przebiega ściśnięta, tuż za ogrodzeniem osiedli mieszkaniowych, a także okolicznych firm - a trasą S8. Otaczają ją, dosyć ciasno, drzewa.
Na tym odcinku, zlokalizowany zostanie przystanek, do którego - ponad trasą S8 - poprowadzona zostanie kładka piesza. Jednakże jeszcze nie teraz, dopiero w jakieś dalszej przyszłości
Tuż za trasą S8, a równolegle do linii tramwajowej, ciągną się potężne, nowe osiedla mieszkaniowe.
Na odcinku pomiędzy ul. Postańców Śląskich do Norwida. Po jednej stronie (po prawej, jadąc w stronę Boernerowa), znajdują się ogródki działkowe.
Natomiast po drugiej stronie znajdują się osiedla domków jednorodzinnych oraz małe firmy.
Także, ten teren jest zamieszkały i zaludniony
Tuż za zakrętem w stronę ul. Kaliskiego i równolegle do ul. Kaliskiego znajdują się wojskowe.
Zachowano tutaj klimat dawnej linii. Tak naprawdę na Kaliskiego - aż do samej pętli - nic się nie zmieniło. Tylko unowocześniono torowisko
Postaram się w maju nakręcić film z tej linii. Myślę, że film będzie o tyle lepszy, że dokładnie pokaże Tobie i kolegom z poza Warszawy, jak naprawdę wygląda otoczenie tej linii.
Zdjęcia są fajne, ale pokazują tylko pewien wycinek
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Wiesz - mieć albo być. Rachunek jest belitosny, nie zna sentymentów. Trasa dawnym kształcie nie miała racji bytu w systemie transportowym, nie była konkurencyjna. Gdyby nie przebudowa to ta linia by nie przetrwała. Toteż bez przesady - nikt niczego nie "zrąbał", wiejski charakter już dawno w tej części miasta przeszedł do przeszłości. Teraz kwitnie developerka.Coffee pisze:Teraz się tak przyglądając tym zdjęciom (już z tramwajami), uważam iż zrąbali doszczętnie klimat tej okolicy (i linii 20)
No nie takiej dalszej, bo obiekt ten jest w realizacji. Dojście od strony Wrocławskiej ma zostać poprowadzone przez parking salonu meblowego.J-31 pisze:Jednakże jeszcze nie teraz, dopiero w jakieś dalszej przyszłości
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Można gdzieś znaleźć zdjęcia? Aż ciekaw jestem.J-31 pisze:Wg. Gazety dzisiaj na linii ma zjawić się PESA 120Na "Swing". Miał być wczoraj, ale wg. dziennikarzy wystające drzewa zagrażały jego lakierowi, więc go wycofano. Pojedzie dzisiaj
WOW, ZTM szaleje.Wcześniej były solówki co 20 minut (chyba), a teraz nie dość że 2x pojemniejszy tabor, to jeszcze 2x większa częstotliwość, czyli 4x większa przepustowość? Nieźle.J-31 pisze:Warto dodać, że wg. wstępnych planów na Boernerowo tramwaje mają dotrzeć w cyklu 10 minutowym
Sorry, faktycznie chodziło o ul. Narwik.Piotrek_2274 pisze:Norwida jest na Woli, chyba chodziło o ul. Narwik
Niestety nie znalazłem. Liczyłem na chłopaków z Przegubowca, ale tam też na razie nie znalazłem. Nic straconego. Jeszcze trochę i "Swing" na tej linii stanie się normalnością. Także proszę o odrobinę cierpliwościOPi pisze:Można gdzieś znaleźć zdjęcia? Aż ciekaw jestem.
SWINGA wycofano zanim ktokolwiek zdążył cokolwiek zrobić
EDIT
Dziś przeprowadzono testowy przejazd SWINGA. Możliwe, że takie przejazdy prowadzono już wcześniej. Kilka strzałów z testów znajdziecie pod tym adresem
EDIT
Dziś przeprowadzono testowy przejazd SWINGA. Możliwe, że takie przejazdy prowadzono już wcześniej. Kilka strzałów z testów znajdziecie pod tym adresem
Boernerowo
Obiecałem parę dni temu zajrzeć jeszcze na skrzyżowanie ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich. I tak też uczyniłem....
.... ale najpierw dwa zdjęcia z wjazdu na wyremontowany odcinek. To jest pierwsza część linii na Boernerowo (odskok od ul. Radiowej)
http://img97.imageshack.us/img97/8584/trasa1.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/3751/trasa2.jpg
Jak widać, tutaj jest najciaśniej. Po lewej stronie linii tramwajowej znajduje się trasa S8, a po prawej ogrodzenia osiedla mieszkaniowego (dalej będą też warsztaty i firmy)
No i teraz wspomniane skrzyżowanie ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich
Na początek archiwalne zdjęcie Marcina Stiasnego z 1993 roku - tak wyglądało skrzyżowanie
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-1465
A tak wygląda teraz
http://img862.imageshack.us/img862/2672/trasa15.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/1541/trasa4m.jpg
Ciekawostką jest to, że tory w tym rejonie "meandrują". Tuż przed skrzyżowanie znajduje się pierwszy zakręt
http://img233.imageshack.us/img233/2013/trasa8.jpg
Na wysokości skrzyżowania oraz przystanku jest lekki łuk
http://img825.imageshack.us/img825/3798/trasa14.jpg
A po jakichś 100 metrach kolejny zakręt
http://img132.imageshack.us/img132/3662/trasa9.jpg
Otoczenie linii - to i tak będzie na filmie, ale póki co kilka zdjęć. To jest torowisko na ul. Dywizjonu 303 pomiędzy ulicami Powstańców Śląskich oraz Narwik.
Po lewej stronie znajdują się osiedla i firmy
http://img713.imageshack.us/img713/6373/trasa10.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/6869/trasa11.jpg
A po prawej stronie widoczny jest brzydki, stary, betonowy mur, potem będą jeszcze ogródki działkowe - to akurat się nie zmieniło, bo tak było wcześniej
http://img35.imageshack.us/img35/9456/trasa12.jpg
I dla porównania, znów zdjęcie historyczne tego miejsca, pochodzące z Przegubowca
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-3726
Przez przypadek udało mi się załapać się na kolejne próby przed otwarciem (to już w sobotę). Napotkałem skład Konstal 105N2k #2044+2045
http://img825.imageshack.us/img825/8900/trasa5.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/4496/trasa6.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/3135/trasa7.jpg
A propo
galeria/details.php?image_id=22942
Pan motorniczy musi być już naprawdę wkurzony - jak tylko dodałem zdjęcie do galerii, zajrzałem do galerii Przegubowca... ten Pan był już tego dnia wielokrotnie sfocony
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21722
==============
Teraz mały rzut oka na rozkład jazdy nowej 20-stki
Dni powszednie.
http://img826.imageshack.us/img826/1448/rozklad2.jpg
Te kwadraciki to kurs niskopodłogowy (czyli Swing).
Jak widać w godzinach szczytu tramwaje będą kursować co 10 minut. A po godzinach szczytu od 15-20 minut
Swing będzie się tu zjawiać raz na godzinę
Soboty, niedziele i święta
http://img13.imageshack.us/img13/6859/rozklad1d.jpg
Zauważcie, że w ciągu dnia częstotliwość wzrasta do 15-stu minut. Co jest całkiem niezłym rozwiązaniem.
I oczywiście Swingi nadal się tu będą pojawiać
I jeszcze trasa nowej linii
http://img5.imageshack.us/img5/3833/rozklad3.jpg
Lokalni mieszkańcy naprawdę się ucieszą. Otrzymają szybkie połączenie bezpośrednio do Śródmieścia, a jednocześnie o bardzo ładnej częstotliwości
... No chyba, że ktoś nie cierpi tramwajów. Bo są brzydkie, głośne, nie ekologiczne i w ogóle beee
=======================
PS. To miejsce zostanie poddane wymianie. Na razie są tory, ale w ten weekend pojawi się tu krzyżak
http://img691.imageshack.us/img691/3521/trasa3.jpg
.... ale najpierw dwa zdjęcia z wjazdu na wyremontowany odcinek. To jest pierwsza część linii na Boernerowo (odskok od ul. Radiowej)
http://img97.imageshack.us/img97/8584/trasa1.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/3751/trasa2.jpg
Jak widać, tutaj jest najciaśniej. Po lewej stronie linii tramwajowej znajduje się trasa S8, a po prawej ogrodzenia osiedla mieszkaniowego (dalej będą też warsztaty i firmy)
No i teraz wspomniane skrzyżowanie ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich
Na początek archiwalne zdjęcie Marcina Stiasnego z 1993 roku - tak wyglądało skrzyżowanie
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-1465
A tak wygląda teraz
http://img862.imageshack.us/img862/2672/trasa15.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/1541/trasa4m.jpg
Ciekawostką jest to, że tory w tym rejonie "meandrują". Tuż przed skrzyżowanie znajduje się pierwszy zakręt
http://img233.imageshack.us/img233/2013/trasa8.jpg
Na wysokości skrzyżowania oraz przystanku jest lekki łuk
http://img825.imageshack.us/img825/3798/trasa14.jpg
A po jakichś 100 metrach kolejny zakręt
http://img132.imageshack.us/img132/3662/trasa9.jpg
Otoczenie linii - to i tak będzie na filmie, ale póki co kilka zdjęć. To jest torowisko na ul. Dywizjonu 303 pomiędzy ulicami Powstańców Śląskich oraz Narwik.
Po lewej stronie znajdują się osiedla i firmy
http://img713.imageshack.us/img713/6373/trasa10.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/6869/trasa11.jpg
A po prawej stronie widoczny jest brzydki, stary, betonowy mur, potem będą jeszcze ogródki działkowe - to akurat się nie zmieniło, bo tak było wcześniej
http://img35.imageshack.us/img35/9456/trasa12.jpg
I dla porównania, znów zdjęcie historyczne tego miejsca, pochodzące z Przegubowca
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-3726
Przez przypadek udało mi się załapać się na kolejne próby przed otwarciem (to już w sobotę). Napotkałem skład Konstal 105N2k #2044+2045
http://img825.imageshack.us/img825/8900/trasa5.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/4496/trasa6.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/3135/trasa7.jpg
A propo
galeria/details.php?image_id=22942
Pan motorniczy musi być już naprawdę wkurzony - jak tylko dodałem zdjęcie do galerii, zajrzałem do galerii Przegubowca... ten Pan był już tego dnia wielokrotnie sfocony
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21722
==============
Teraz mały rzut oka na rozkład jazdy nowej 20-stki
Dni powszednie.
http://img826.imageshack.us/img826/1448/rozklad2.jpg
Te kwadraciki to kurs niskopodłogowy (czyli Swing).
Jak widać w godzinach szczytu tramwaje będą kursować co 10 minut. A po godzinach szczytu od 15-20 minut
Swing będzie się tu zjawiać raz na godzinę
Soboty, niedziele i święta
http://img13.imageshack.us/img13/6859/rozklad1d.jpg
Zauważcie, że w ciągu dnia częstotliwość wzrasta do 15-stu minut. Co jest całkiem niezłym rozwiązaniem.
I oczywiście Swingi nadal się tu będą pojawiać
I jeszcze trasa nowej linii
http://img5.imageshack.us/img5/3833/rozklad3.jpg
Lokalni mieszkańcy naprawdę się ucieszą. Otrzymają szybkie połączenie bezpośrednio do Śródmieścia, a jednocześnie o bardzo ładnej częstotliwości
... No chyba, że ktoś nie cierpi tramwajów. Bo są brzydkie, głośne, nie ekologiczne i w ogóle beee
=======================
PS. To miejsce zostanie poddane wymianie. Na razie są tory, ale w ten weekend pojawi się tu krzyżak
http://img691.imageshack.us/img691/3521/trasa3.jpg
Zastanawia mnie - czemu od razy nie zamontowali krzyżaka? Czyżby nie mieli zbyt dużo pieniędzy?
I jeszcze pytanie - czy słup widoczny na tym zdjęciu nie będzie przeszkadzał nowej linii? Poza tym jakoś tu wąsko...
[ Dodano: 2011-04-28, 14:58 ]
Z tego co widzę na stronie ZTMu, to 13 nie zostanie zlikwidowana, a pozostanie na swojej trasie bez żadnych zmian. Czyli będziemy mieli dwukrotne zwiększenie częstotliwości na trasie 13.
I jeszcze pytanie - czy słup widoczny na tym zdjęciu nie będzie przeszkadzał nowej linii? Poza tym jakoś tu wąsko...
[ Dodano: 2011-04-28, 14:58 ]
Z tego co widzę na stronie ZTMu, to 13 nie zostanie zlikwidowana, a pozostanie na swojej trasie bez żadnych zmian. Czyli będziemy mieli dwukrotne zwiększenie częstotliwości na trasie 13.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Też mnie to zastanawiało i słyszałem dwie opinie na ten temat:OPi pisze:Zastanawia mnie - czemu od razy nie zamontowali krzyżaka? Czyżby nie mieli zbyt dużo pieniędzy?
I jeszcze pytanie - czy słup widoczny na tym zdjęciu nie będzie przeszkadzał nowej linii? Poza tym jakoś tu wąsko...
-wstawienie krzyżaka teraz i eksploatacja jego tylko w jednym kierunku spowoduje że będzie zużyty i wraz trzeba będzie go wymieniać.
-nie ma jeszcze dokładnych projektów linii na Powstańców Śląskich.
Co do drugiej części pytania - owszem jest tu wąsko, jezdnia od skrzyżowania z 20-stką do Radiowej będzie zmodernizowana i poszerzona (tak, świeżo zrobiony fragment jezdni od torów do Wrocławskiej będzie rozorany ), a słup chyba już stoi w docelowym miejscu dla nowej linii na Powstańców (co jest trochę sprzeczne z tym że nie wstawiono krzyżaka, bo nie ma dokładnych planów dla tej linii)