[Warszawa] Tramwaje na Boernerowo

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Warszawa] Tramwaje na Boernerowo

Post autor: J-31 »

Otwieram nowy temat, bo warto.

Korzystając z urlopu postanowiłem wczoraj nawiedzić fragment remontowanej - aktualnie - linii tramwajowej na Boernerowo, by zrobić tam mały rekonesans ;)

Dawno, dawno temu, była to jednotorowa linia biegnąca już od pętli Koło, ulicą Dywizjonu 303 aż do końca do pętli Boernerowo.

Potem odcinek jednotorowy skrócono i zaczynał się od skrzyżowania Radiowa/Dywizjonu 303.

Teraz odcinek jednotorowy znów będzie skrócony - ale cała linia będzie nadal tej samej długości i tramwaje dotrą do Boernerowa. ;)

No, ale po kolei. Swój wczorajszy rekonesans rozpocząłem tradycyjnie od Starego Bemowa i podążyłem ulicą Kaliskiego, aż do zakrętu w ul. Dywizjonu 303.

Mijanka i przystanek "Stare Bemowo".
:strzałka: http://img155.imageshack.us/img155/9126/bemowo11.jpg

Ciąg dalszy ulicy Kaliskiego, w kierunku Boernerowa. Widać, świeżo ułużone torowisko
:strzałka: http://img853.imageshack.us/img853/2113/bemowo12.jpg

A teraz się odwracamy. To jest skrzyżowanie ulic Kaliskiego/Radiowa ;)
:strzałka: http://img850.imageshack.us/img850/7906/bemowo10.jpg

To jest torowisko na ul. Kaliskiego, pomiędzy Starym Bemowem a WAT-em
:strzałka: http://img806.imageshack.us/img806/6272/bemowo13.jpg

Kontynuujemy spacer w kierunku WAT-u i mijamy gotowy przystanek "Archimedesa" 04. Ciekawostką tego zespołu przystankowego jest to, że jako jedyny, zalano torowisko asfaltem
:strzałka: http://img717.imageshack.us/img717/4967/bemowo14.jpg

Nadal zmierzamy w kierunku WAT-u. Mam wrażenie, że gdzieniegdzie jakby brakowało tłucznia. Na pewno MPWiK prowadzi jeszcze jakieś prace wykopaliskowe ;)
:strzałka: http://img862.imageshack.us/img862/4125/bemowo15.jpg

Docieramy do zespołu przystankowego WAT (Wojskowa Akademia Techniczna). I tu znajdujemy pewną ciekawostkę.

Otóż okazuje się, że w rejonie WAT-u torowisko nadal będzie pojedyńcze, ale dokładnie na przystaku WAT, pojawiła się dodatkowa mijanka (wcześniej jej tu nie było) :mruga:

:strzałka: http://img577.imageshack.us/img577/7097/bemowo16.jpg
:strzałka: http://img291.imageshack.us/img291/6741/bemowo18.jpg
:strzałka: http://img852.imageshack.us/img852/231/bemowo19.jpg

To jest zjazd z mijanki, w kierunku Centrum
:strzałka: http://img812.imageshack.us/img812/4534/bemowo17.jpg

A zatem na całej długości ul. Kaliskiego, pozostawiono torowisko pojedyncze.

I taki, pojedynczy tor przecina samą ulicę, by podążyć dalej w kierunku ul. Dywizjonu 303

:strzałka: http://img215.imageshack.us/img215/3642/bemowo20.jpg
:strzałka: http://img849.imageshack.us/img849/8246/bemowo21.jpg
:strzałka: http://img809.imageshack.us/img809/5201/bemowo22.jpg

Przypadkiem udało mi się sfocić ekipę techniczną z TW, jak grzebała bodajże przy izolatorze (o ile się nie mylę ;) )
:strzałka: http://img717.imageshack.us/img717/3112/bemowo23.jpg
:strzałka: http://img546.imageshack.us/img546/5709/bemowo24.jpg

Pozostawiam panów przy pracy i idę dalej. Tak będzie wyglądał zespół przystanków przy ul. Kocjana
:strzałka: http://img710.imageshack.us/img710/219/bemowo26.jpg

Odwracam się i zmierzam torowiskiem w stronę ul. Dywizjonu 303. Jak widać nadal mamy jednotor (to jest rejon skrzyżowania z ul. Kocjana)
:strzałka: http://img824.imageshack.us/img824/1408/bemowo25.jpg

I tak spacerkiem docieramy do końca jednotoru. Jednakże, co ważne, to jeszcze nie jest ul. Dywizjonu 303. Miejsce, którego zdjęcie Oglądacie to jeszcze jest torowe przedłużenie ul. Kaliskiego. A konkretnie dawny przystanek "Fort Blizne". Jego słupek przystankowy widać po prawej stronie. Stoi sobie samotnie pośród krzewów i drzew ;)

:strzałka: http://img135.imageshack.us/img135/3287/bemowo27.jpg
:strzałka: http://img710.imageshack.us/img710/4863/bemowo28.jpg
:strzałka: http://img812.imageshack.us/img812/6998/bemowo29.jpg
:strzałka: http://img638.imageshack.us/img638/6108/bemowo30.jpg

Podejrzewam, że ten przystanek będzie zlikwidowany.

Tuż za rozjazdem znajduje się zakręt i oczywiście ul. Dywizjonu 303
:strzałka: http://img26.imageshack.us/img26/1337/bemowo32.jpg

Torowisko na ul. Dywizjonu 303 jest już w całości dwutorowe. A tuż za zakrętem znajdzie się przystanek (rejon ul. Narwik). Wcześniej w tym miejscu znajdowała się mijanka... teraz normalne torowisko podwójne ;)
:strzałka: http://img857.imageshack.us/img857/1749/bemowo31.jpg

Dalej torowisko w kierunku Centrum jest również już wykończone. Do wykonania, pozostają już tylko drobne prace kosmetyczne - przy samym torowisku. A także wyposażenie części przystanków w wiaty i słupki (niektóre już je mają), oraz uruchomienie sygnalizacji świetlnej ;)

Z tego co pamiętam tramwaje mają tędy przejechać już na początku maja (lub koniec kwietnia).

A jaka linia się tu pojawi ?
Początkowo ZTM planował, że będzie to 13-stka (obecnie Koło - Kawęczyńska). Jednakże pojawiły się głosy sprzeciwu i ZTM postanowił przeprowadzić ankietę... wygrała 20-stka. :cool:

20-stka zastąpi 13-stkę i będzie to dosyć długa linia łącząca Boernerowo z Kawęczyńską przez m.in. PAT na trasie W-Z.

A zatem mieszkańcy Boernerowa i tej części Bemowa, zyskają bezpośrednie połączenie tramwajowe ze Śródmieściem ;)

I jak Wam się podoba ta "nowa-stara" linia ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A kiedy się ten remont zaczął? Bo skoro trwa już sporo czasu, to wszystkie prace, nawet kosmetyczne powinny być dawno skończone. ;)

Jeśli chodzi o ankietę - rozumiem, że mieszkańcy mieli problem z numerem linii? :) A 13 pozostanie, czy likwidacja?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:A kiedy się ten remont zaczął? Bo skoro trwa już sporo czasu, to wszystkie prace, nawet kosmetyczne powinny być dawno skończone.
Remont trwa już kolejny rok. Natomiast pewnym utrudnieniem, okazała się być równiez zima. Gdyby nie to, to pewnie tramwaje już by śmigały ;)
OPi pisze:A 13 pozostanie, czy likwidacja?
13-stka do likwidacji ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

I jak Wam się podoba ta "nowa-stara" linia ?
Jestem pod wrażeniem :) Od ostatniej mojej wizyty, sporo się zmieniło (Foto 27 -> w tym miejscu zapadałem się w półtorametrowe wykopalisko :P.
BTW: Czy od Dywizjonu aż do tego zakrętu (foto 27) dalej jest jednotor? Mam nadzieje, że nie zburzyli ten zajefajny klimat tego odcinka na przeciwko jednostki wojskowej (i drzewa wyrastającego z przystanku)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Szkoda że nie sfotografowałeś pięknych wygibasów torowych przy skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich - majstersztyk :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Podejrzewam, że ten przystanek będzie zlikwidowany.
Tak, ten przystanek idzie do likwidacji na rzecz przystanków przy Kocjana.
Coffee pisze:Czy od Dywizjonu aż do tego zakrętu (foto 27) dalej jest jednotor?
Od Radiowej aż do tego rozjazdu trasa na całej długości jest dwutorowa.
J-31 pisze:Do wykonania, pozostają już tylko drobne prace kosmetyczne - przy samym torowisku.
Gdybyś przyjechał w tygodniu miałbyś szansę zobaczyć Plassera przy pracy. W razie czego służę zdjęciami z całej przebudowy od 1.09.2008 począwszy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Gdybyś przyjechał w tygodniu miałbyś szansę zobaczyć Plassera przy pracy. W razie czego służę zdjęciami z całej przebudowy od 1.09.2008 począwszy.
Jeśli Masz jakieś zdjęcia, to po prostu Wrzuć je, do tego tematu. Mogą być ciekawe. ;)

Ja planuję wrócić, jak już będzie normalny ruch liniowy :)
Piotrek_2274 pisze:Szkoda że nie sfotografowałeś pięknych wygibasów torowych przy skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich - majstersztyk :D
Prawdopodobnie za kilka dni wybiorę się w rejon skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Dywizjonu 303. Bo tam faktycznie jest jakaś krzywizna ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Boernerowo

Post autor: J-31 »

Tak jak się domyślałem, będę teraz co jakiś czas wpisywać kolejne wiadomości związane z linią na Boernerowo. :mruga:

No i właśnie jest już pierwsza okazja. ;)

Tramwaje Warszawskie przeprowadzają już pierwsze testy z wykorzystaniem wagonów liniowych. Wczoraj na Boernerowo dotarł skład typu Konstal 105N2k #2066+2067

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21632

A także zjawił się - m.in. - wagon pomiarowy czyli Konstal 13N #388

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21653

Wg. Gazety dzisiaj na linii ma zjawić się PESA 120Na "Swing". Miał być wczoraj, ale wg. dziennikarzy wystające drzewa zagrażały jego lakierowi, więc go wycofano. Pojedzie dzisiaj ;)

Warto dodać, że wg. wstępnych planów na Boernerowo tramwaje mają dotrzeć w cyklu 10 minutowym ;)

Ekipy techniczne czeka jeszcze montaż krzyżówki na skrzyżowaniu ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich (nowa linia). Ja również zamierzam się tam pojawić, ta jak obiecałem wyżej ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Teraz się tak przyglądając tym zdjęciom (już z tramwajami), uważam iż zrąbali doszczętnie klimat tej okolicy (i linii 20)...
Wygląda to jak połączenie Ukrainy z Niemcami: nowiutkie, prościutkie torowisko, a wokół zgliszcza, kilka domów, kilka rozpadających się ruder (niezamieszkałych) + działki i złomowisko. Kawałek dalej rozpoczyna się odcinek jednotorowy żywcem przypominający mi Godulę i jak ja to nazwałem, "wjazd w betonową nicość".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oj, trochę się rozpiszę. Mam nadzieję, że nie zanudzę :mruga:
Coffee pisze:Wygląda to jak połączenie Ukrainy z Niemcami: nowiutkie, prościutkie torowisko, a wokół zgliszcza, kilka domów, kilka rozpadających się ruder (niezamieszkałych) + działki i złomowisko. Kawałek dalej rozpoczyna się odcinek jednotorowy żywcem przypominający mi Godulę i jak ja to nazwałem, "wjazd w betonową nicość".
Trochę to nie jest tak. Przede wszystkim nie Sugeruj się tymi zdjęciami ;)

Oczywiście w bezpośrednim otoczeniu linii mamy jeszcze budowę, Leżą zwały piachu, jakieś betonowe obręcza, krawężniki, kostki bauma, etc.

I te, budowlane elementy, właśnie widać na zdjęciach. Dodatkowo MPWiK, prowadzi również prace (wykopaliska) na Kaliskiego.

Tak więc, tam wciąż prowadzone są prace ziemne. I pomimo wstępnych testów z wagonami - tam nadal prowadzone są jeszcze prace ;)

To wszystko, będzie uporządkowane. Cierpliwości :)

Teraz, jakie mamy dalsze otoczenie linii ?

Na ul. Dywizjonu 303, na od ocinku od ul. Radiowej do Powstańców Śląskich, linia będzie miała specyficzny charakter. Linia przebiega ściśnięta, tuż za ogrodzeniem osiedli mieszkaniowych, a także okolicznych firm - a trasą S8. Otaczają ją, dosyć ciasno, drzewa.

Na tym odcinku, zlokalizowany zostanie przystanek, do którego - ponad trasą S8 - poprowadzona zostanie kładka piesza. Jednakże jeszcze nie teraz, dopiero w jakieś dalszej przyszłości ;)

Tuż za trasą S8, a równolegle do linii tramwajowej, ciągną się potężne, nowe osiedla mieszkaniowe.

Na odcinku pomiędzy ul. Postańców Śląskich do Norwida. Po jednej stronie (po prawej, jadąc w stronę Boernerowa), znajdują się ogródki działkowe.

Natomiast po drugiej stronie znajdują się osiedla domków jednorodzinnych oraz małe firmy.

Także, ten teren jest zamieszkały i zaludniony ;)

Tuż za zakrętem w stronę ul. Kaliskiego i równolegle do ul. Kaliskiego znajdują się wojskowe.

Zachowano tutaj klimat dawnej linii. Tak naprawdę na Kaliskiego - aż do samej pętli - nic się nie zmieniło. Tylko unowocześniono torowisko ;)

Postaram się w maju nakręcić film z tej linii. Myślę, że film będzie o tyle lepszy, że dokładnie pokaże Tobie i kolegom z poza Warszawy, jak naprawdę wygląda otoczenie tej linii.

Zdjęcia są fajne, ale pokazują tylko pewien wycinek ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

J-31 pisze:ul. Postańców Śląskich do Norwida
Norwida jest na Woli, chyba chodziło o ul. Narwik :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Coffee pisze:Teraz się tak przyglądając tym zdjęciom (już z tramwajami), uważam iż zrąbali doszczętnie klimat tej okolicy (i linii 20)
Wiesz - mieć albo być. Rachunek jest belitosny, nie zna sentymentów. Trasa dawnym kształcie nie miała racji bytu w systemie transportowym, nie była konkurencyjna. Gdyby nie przebudowa to ta linia by nie przetrwała. Toteż bez przesady - nikt niczego nie "zrąbał", wiejski charakter już dawno w tej części miasta przeszedł do przeszłości. Teraz kwitnie developerka.
J-31 pisze:Jednakże jeszcze nie teraz, dopiero w jakieś dalszej przyszłości
No nie takiej dalszej, bo obiekt ten jest w realizacji. Dojście od strony Wrocławskiej ma zostać poprowadzone przez parking salonu meblowego.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

TLG pisze:Dojście od strony Wrocławskiej ma zostać poprowadzone przez parking salonu meblowego.
Najlepsze jest to że przejście już dawno mogłoby istnieć, bo sklep jest zamknięty od jakiegoś czasu i nic się w nim nie dzieje, a już tym bardziej na jego parkingu.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:Wg. Gazety dzisiaj na linii ma zjawić się PESA 120Na "Swing". Miał być wczoraj, ale wg. dziennikarzy wystające drzewa zagrażały jego lakierowi, więc go wycofano. Pojedzie dzisiaj
Można gdzieś znaleźć zdjęcia? Aż ciekaw jestem. ;)
J-31 pisze:Warto dodać, że wg. wstępnych planów na Boernerowo tramwaje mają dotrzeć w cyklu 10 minutowym
WOW, ZTM szaleje.Wcześniej były solówki co 20 minut (chyba), a teraz nie dość że 2x pojemniejszy tabor, to jeszcze 2x większa częstotliwość, czyli 4x większa przepustowość? Nieźle. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Piotrek_2274 pisze:Norwida jest na Woli, chyba chodziło o ul. Narwik :)
Sorry, faktycznie chodziło o ul. Narwik. :)
OPi pisze:Można gdzieś znaleźć zdjęcia? Aż ciekaw jestem. ;)
Niestety nie znalazłem. Liczyłem na chłopaków z Przegubowca, ale tam też na razie nie znalazłem. Nic straconego. Jeszcze trochę i "Swing" na tej linii stanie się normalnością. Także proszę o odrobinę cierpliwości :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

SWINGA wycofano zanim ktokolwiek zdążył cokolwiek zrobić

EDIT

Dziś przeprowadzono testowy przejazd SWINGA. Możliwe, że takie przejazdy prowadzono już wcześniej. Kilka strzałów z testów znajdziecie pod tym adresem

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super fotki. No i jak widać do prób wysłano najnowszy wagon #3156. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Boernerowo

Post autor: J-31 »

Obiecałem parę dni temu zajrzeć jeszcze na skrzyżowanie ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich. I tak też uczyniłem....

.... ale najpierw dwa zdjęcia z wjazdu na wyremontowany odcinek. To jest pierwsza część linii na Boernerowo (odskok od ul. Radiowej)

:strzałka: http://img97.imageshack.us/img97/8584/trasa1.jpg
:strzałka: http://img706.imageshack.us/img706/3751/trasa2.jpg

Jak widać, tutaj jest najciaśniej. Po lewej stronie linii tramwajowej znajduje się trasa S8, a po prawej ogrodzenia osiedla mieszkaniowego (dalej będą też warsztaty i firmy)

No i teraz wspomniane skrzyżowanie ulic Dywizjonu 303 i Powstańców Śląskich

Na początek archiwalne zdjęcie Marcina Stiasnego z 1993 roku - tak wyglądało skrzyżowanie

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-1465

A tak wygląda teraz
:strzałka: http://img862.imageshack.us/img862/2672/trasa15.jpg
:strzałka: http://img6.imageshack.us/img6/1541/trasa4m.jpg

Ciekawostką jest to, że tory w tym rejonie "meandrują". Tuż przed skrzyżowanie znajduje się pierwszy zakręt

:strzałka: http://img233.imageshack.us/img233/2013/trasa8.jpg

Na wysokości skrzyżowania oraz przystanku jest lekki łuk

:strzałka: http://img825.imageshack.us/img825/3798/trasa14.jpg

A po jakichś 100 metrach kolejny zakręt

:strzałka: http://img132.imageshack.us/img132/3662/trasa9.jpg

Otoczenie linii - to i tak będzie na filmie, ale póki co kilka zdjęć. To jest torowisko na ul. Dywizjonu 303 pomiędzy ulicami Powstańców Śląskich oraz Narwik.

Po lewej stronie znajdują się osiedla i firmy

:strzałka: http://img713.imageshack.us/img713/6373/trasa10.jpg
:strzałka: http://img709.imageshack.us/img709/6869/trasa11.jpg

A po prawej stronie widoczny jest brzydki, stary, betonowy mur, potem będą jeszcze ogródki działkowe - to akurat się nie zmieniło, bo tak było wcześniej

:strzałka: http://img35.imageshack.us/img35/9456/trasa12.jpg

I dla porównania, znów zdjęcie historyczne tego miejsca, pochodzące z Przegubowca

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-3726

Przez przypadek udało mi się załapać się na kolejne próby przed otwarciem (to już w sobotę). Napotkałem skład Konstal 105N2k #2044+2045

:strzałka: http://img825.imageshack.us/img825/8900/trasa5.jpg
:strzałka: http://img835.imageshack.us/img835/4496/trasa6.jpg
:strzałka: http://img641.imageshack.us/img641/3135/trasa7.jpg

A propo
:strzałka: galeria/details.php?image_id=22942
Pan motorniczy musi być już naprawdę wkurzony - jak tylko dodałem zdjęcie do galerii, zajrzałem do galerii Przegubowca... ten Pan był już tego dnia wielokrotnie sfocony :)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21722

==============
Teraz mały rzut oka na rozkład jazdy nowej 20-stki :)


Dni powszednie.
:strzałka: http://img826.imageshack.us/img826/1448/rozklad2.jpg

Te kwadraciki to kurs niskopodłogowy (czyli Swing).

Jak widać w godzinach szczytu tramwaje będą kursować co 10 minut. A po godzinach szczytu od 15-20 minut ;)

Swing będzie się tu zjawiać raz na godzinę

Soboty, niedziele i święta

:strzałka: http://img13.imageshack.us/img13/6859/rozklad1d.jpg

Zauważcie, że w ciągu dnia częstotliwość wzrasta do 15-stu minut. Co jest całkiem niezłym rozwiązaniem.

I oczywiście Swingi nadal się tu będą pojawiać ;)

I jeszcze trasa nowej linii
:strzałka: http://img5.imageshack.us/img5/3833/rozklad3.jpg

Lokalni mieszkańcy naprawdę się ucieszą. Otrzymają szybkie połączenie bezpośrednio do Śródmieścia, a jednocześnie o bardzo ładnej częstotliwości ;)

... No chyba, że ktoś nie cierpi tramwajów. Bo są brzydkie, głośne, nie ekologiczne i w ogóle beee :diabeł:

=======================
PS. To miejsce zostanie poddane wymianie. Na razie są tory, ale w ten weekend pojawi się tu krzyżak

:strzałka: http://img691.imageshack.us/img691/3521/trasa3.jpg

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Zastanawia mnie - czemu od razy nie zamontowali krzyżaka? Czyżby nie mieli zbyt dużo pieniędzy? :diabeł:

I jeszcze pytanie - czy słup widoczny na tym zdjęciu nie będzie przeszkadzał nowej linii? Poza tym jakoś tu wąsko...

[ Dodano: 2011-04-28, 14:58 ]
Z tego co widzę na stronie ZTMu, to 13 nie zostanie zlikwidowana, a pozostanie na swojej trasie bez żadnych zmian. ;) Czyli będziemy mieli dwukrotne zwiększenie częstotliwości na trasie 13. :P

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

OPi pisze:Zastanawia mnie - czemu od razy nie zamontowali krzyżaka? Czyżby nie mieli zbyt dużo pieniędzy?

I jeszcze pytanie - czy słup widoczny na tym zdjęciu nie będzie przeszkadzał nowej linii? Poza tym jakoś tu wąsko...
Też mnie to zastanawiało i słyszałem dwie opinie na ten temat:
-wstawienie krzyżaka teraz i eksploatacja jego tylko w jednym kierunku spowoduje że będzie zużyty i wraz trzeba będzie go wymieniać.
-nie ma jeszcze dokładnych projektów linii na Powstańców Śląskich.

Co do drugiej części pytania - owszem jest tu wąsko, jezdnia od skrzyżowania z 20-stką do Radiowej będzie zmodernizowana i poszerzona (tak, świeżo zrobiony fragment jezdni od torów do Wrocławskiej będzie rozorany :D ), a słup chyba już stoi w docelowym miejscu dla nowej linii na Powstańców (co jest trochę sprzeczne z tym że nie wstawiono krzyżaka, bo nie ma dokładnych planów dla tej linii)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”