Strona 1 z 1

Najdłuższy tramwaj kursujący w Składzie

: 2012-01-23, 23:40
autor: wlocek369
Czy może wiecie jaki jest w Polsce najdłuższy tramwaj który LINIOWO kursuje równierz jako skład a nie wyłącznie jako pojedynczy wagon ?

Wiem że kiedyś takim składem był skład 2x102N

a dziś ? mam nadzieję że znajdzie się coś więcej niż 3x105N

: 2012-01-24, 00:20
autor: autobus
Nie ma składów 4x105na. Tzn. są takie ale tylko w przypadku przepychania z powodu awarii. A 3x105na w Warszawie jeżdżą ze 3-4 takie składy na linii 31.

: 2012-01-24, 00:27
autor: pmaster
Może katówki ze Szczecina?

: 2012-01-24, 01:32
autor: OPi
Tylko w okresie Wszystkich Świętych. Na codzień jeżdżą pojedynczo.

: 2012-01-24, 10:48
autor: tantus
A może te krakowskie Norymbergi z przyczepkami?

: 2012-01-24, 10:50
autor: Marcin N
tantus pisze:A może te krakowskie Norymbergi z przyczepkami?
Chyba wiedeńce jak już ;) Ale skład 3x105Na jest dłuższy niż GT6/E1 + B4/c3

: 2012-01-24, 11:10
autor: Coffee
tantus pisze:A może te krakowskie Norymbergi z przyczepkami?
Norymbergi były krótsze na sprzęgu o kilka cm od zestawu E1+c3.

Re: Najdłuższy tramwaj kursujący w Składzie

: 2012-01-24, 15:37
autor: shakkie
wlocek369 pisze:Wiem że kiedyś takim składem był skład 2x102N
pmaster pisze:Może katówki ze Szczecina?
Przecież jedno i drugie jest krótsze od 3X105N. Z taboru jeżdżącego w Polsce jedynie trójskład T6 jest większy, ale takie zestawy wystąpiły liniowo tylko raz.

: 2012-01-24, 18:19
autor: wlocek369
Zadając pytanie miałem na myśli to że skład składa się jednakowych np.: np.: 105N+105N lub podobnych np.: 105N+105Ng wagonów a nie całkowicie różnych jak E1+C3 (skoda że nie umieściłem tej informacji na początku tematu :| )

Czyli do tej pory składu 3x105N nic nie przebiło ?

Bo słyszałem kiedyś że Krakowskie skunksy mogą kursować w podwójnych składach (wynika z dokumentacji) ale w praktyce nigdy ich tak nie eksploatowano więc kandydatura odpada.

: 2012-01-24, 18:35
autor: autobus
No mam dla was niespodziankę:
:strzałka: http://phototrans.eu/14,62382,23.html

: 2012-01-24, 19:11
autor: OPi
Pytanie dotyczyło takich przypadków w Polsce...

: 2012-01-24, 22:01
autor: J-31
wlocek369 pisze:Zadając pytanie miałem na myśli to że skład składa się jednakowych np.: np.: 105N+105N lub podobnych np.: 105N+105Ng wagonów a nie całkowicie różnych jak E1+C3 (skoda że nie umieściłem tej informacji na początku tematu :|
C3 jest właśnie doczepą dedykowaną do wagonów typu E1. Tak więc jest to jak najbardziej dobry przykład. Natomiast to o czym Ty Myślisz, to są osobne wagony, z których każdy - po rozłączeniu - może się swobodnie poruszać osobno jako tramwaj liniowy ;)

Natomiast trudno w Polsce znaleźć składy typu 2x GT8S. ;)

: 2012-01-24, 22:13
autor: Coffee
wlocek369 pisze:Bo słyszałem kiedyś że Krakowskie skunksy mogą kursować w podwójnych składach
Mogą, ale muszą być do tego komplety sprzęgów samoczynnych (wraz z układem sterowania), których MPK nie posiada...

: 2012-02-01, 20:14
autor: Wojtek-MKM

: 2012-02-04, 17:19
autor: Przemek
Przebijam! ;) 2xSkoda 16T (prawie 61 metrów) na jeździe testowej po torze obwodowym zajezdni Borek 5 marca 2007.

Taka tam genialnej jakości fotka, jak na Nokię 6610i ;)
Obrazek

Re: Najdłuższy tramwaj kursujący w Składzie

: 2015-09-09, 18:00
autor: wlocek369
Czy ktoś w sieci może widział skład 2xNGT6 lub dłuższe ? chodzi mi o całą europę a nawet świat.

Re: Najdłuższy tramwaj kursujący w Składzie

: 2015-09-10, 18:36
autor: shakkie
4 razy 24,705 m:
Obrazek
oraz 4 razy 25,82 m:
Obrazek
http://open.phototrans.net/14,393695,0, ... _2038.html

Re: Najdłuższy tramwaj kursujący w Składzie

: 2015-09-13, 12:55
autor: 9507
We Wrocławiu są miejsca, gdzie taki skład stałby na 2 przystankach jednocześnie :D

Re: Najdłuższy tramwaj kursujący w Składzie

: 2015-09-13, 16:26
autor: wlocek369
Powyższy skład to Hanowerski tramwaj TW2000 lub TW2500 co ciekawe ten drugi jeździ jako podwojony skład. tzn ten tramwaj jest chyba jedynym który można bez problemu rozłączyć na 2 równe części a każda z nich mając 1 kabinę nadal może się samodzielnie poruszać. (każda część z jednej strony ma kabinę a drugiej strony blokowane drzwi rodem z wagonów kolejowych)

na tej stronie można zobaczyć jak wygląda TW2500 po rozłączeniu na 2 samodzielne jednostki http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,6793570

Wersja TW2000 zamiast przegubu z drzwiami na końcu ma po prostu drugą kabinę.


taki pojedynczy zespół pojazdów może składać w zależności od linii nawet z 4xTW2500 czyli dwóch dwukierunkowych 51 metrowych zespołów pojazdów.