Nieczynne torowiska tramwajowe w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Post autor: 204wras »

10. Tor z mijanką końcową na ul. Tarnogajskiej od Klimasa do Gazowej.
Trójkąt.
23. Fragmenty torów na terenie dawnej zajezdni przy ul. Krakowskiej (być może już nieistniejące).
Już nic nie zostało, ulica jest po przebudowie, a na terenie zajezdni i przyległej posesji jest Selgros.
28. Tor na ul. Wierzbowej.
Tutaj regularnie stoją rezerwy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Warto dodać, że nieużywanym liniowo jest odcinek torowiska na Kościuszki.
BTW. o nieużywanych torowiskach we Wrocławiu była mowa już kedyś ;) http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.php?t=3574

stoker

Re: Polska - nieczynne torowiska tramwajowe

Post autor: stoker »

stoker pisze: Warszawa:
4. Tor na ul. Chłodnej od Okopowej do kościoła przy Elektoralnej - 1524 mm (ostatnio na odcinku od ¯elaznej do Elektralnej remontowany pod kursowanie tramwaju konnego).
Czy ktoś wie coś więcej na temat wykorzystania tego toru do kursowania tramwaju konnego. Początkowo podczas szumnie ogłaszanej rewitalizacji ul. Chłodnej takie plany były. Zbudowano nawet jakąś replikę wagonu konnego która po prawdopodobnie jednodniowych jazdach gdzieś znikła:
http://chlodna20.files.wordpress.com/20 ... all-06.jpg
Czy ktoś wie gdzie teraz się znajduje i czy jest szansa żeby na Chłodną wróciła ?

Pozdrawiam

Paweł Korcz

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

stoker pisze:Co do Krakowa to interesowałoby mi dokładne położenie dawnej pętli Kombinat oraz toru zlokalizowanego w okolicy ul. Igołomskiej.
Pętla pod Kombinatem znajdowała się centralnie przed bramą główną http://www.dziennikpolski24.pl/files/ar ... 915209.jpg
Spod asfaltu wystaje tor, na którym na zdjęciu stoi eNka.

http://planowanie.um.krakow.pl/bppzoom/index.php?ID=117
Według tego planu pętla otaczała dzisiejszy przystanek dla wsiadających dla linii 609
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search

Co do ulicy Igołomskiej będzie trudno cokolwiek ustalić, zwłaszcza że pozostałość odcinka znajduje się na terenie Kombinatu, a tam nie łatwo wejść. Niestety, ale na google maps nie widać tegoż odcinka, zbyt dużo drzew.

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Nieczynne torowiska tramwajowe

Post autor: kubex »

GOP:
[...]
Pozostałości po linii nr 12 do z Chorzowa do Siemianowic (proszę o szczegóły)
[...]
Cóż, dwunastkę wywalili bo była "nieopłacalna" mimo że pasażerowie byli często upchani jak szproty. Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest wycofanie stodwójek w 2008.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re:

Post autor: Przemek »

Wypadałoby uaktualnić listę widocznych urwanych od wrocławskiej sieci, nieużywanych torowisk, bowiem trochę już czasu od ostatniej aktualizacji, minęło:

Walońska, Szajnochy, Purkynego, Gepperta, Kotlarska, św. Mikołaja, al. Słowackiego, Krasińskiego (przy Poczcie), Bernardyńska (torowisko dawnej kolejki do wywozu gruzu z II wojny światowej), Dąbrowskiego, Ruska, Wierzbowa, Kilińskiego, Prusa, Wyszyńskiego, Muzealna, Ziemowita, Rybacka do pl. św. Mikołaja, Sanocka, Powstańców Śląskich, Zaporoska, pl. Hirszfelda, Zielińskiego, pl. Powstańców Śląskich, Tęczowa, Zdrowa, Wałbrzyska (tor przy pętli), Tarnogajska, Wejherowska, pl. Zesłańców Sybiru do Kurkowa, Kolejowa, Piękna, Nauczycielska, Parkowa (torowisko tramwaju konnego)

torowiska zlikwidowane podczas ostatniej przebudowy/remontu w ostatnich 3 latach

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Re:

Post autor: 9507 »

Kędzior pisze: Wałbrzyska (tor przy pętli)
Bardzo żałuję, że nie wyeksponowano tego krótkiego odcinka końcówki w asfalcie, poprzez na przykład użycie kostki kamiennej, w celu ułożenia w jezdni śladu torowiska, wraz z tablicą, na której byłoby wyjaśnione, o co chodzi. No ale po co. Przecież "tu tramwaj od zawsze zawracał na tej pętli"...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”