[Łódź] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
barthezz_13

[Łódź] Tabor tramwajowy

Post autor: barthezz_13 »

Ja wczoraj jechałem PES¡ i warunki w tym tramwaju były bardzo komfortowe. Klima działała jak ta lala. Co do samej jazdy, to jeszcze nie na wszystkich skrzyżowaniach działa tzw. 'fala zielonego światła'. Prędkość tramwaju nie jest też rewelacyjna, ale to za sprawą ograniczeń prędkości. Wyświetlacze na ulicach jeszcze nie do końca działają, czasem wyświetlają za ile odjedzie tramwaj, czasem nie.

Plusy:
+ komfortowa jazda
+ cisza w tramwaju
+ klimatyzacja
+ na niektórych odcinkach duża prędkość

Minusy:
- brak zapowiedzi przystanków (zarówno głosowej, jak i wizualnej), mimo, że w tramwaju są wyświetlacze i głośniki
- wyświetlacze na ulicy nie działają poprawnie


I jeszcze informacja z dzisiejszej gazety:
ŁTR zablokował Piotrkowską
To miał być wielki dzień dla łódzkiej komunikacji miejskiej i MPK. Wczoraj, po miesiącach prac budowlanych ruszył wreszcie Łódzki Tramwaj Regionalny, czyli tak naprawdę nowe wagony na linii 11. I od razu wpadka.


O godz. 2.45 z zajezdni przy ul. Telefonicznej wyjechał pierwszy supernowoczesny tramwaj PESA. Nie zdążył jednak nawet dotrzeć na swoją trasę (Chocianowice-Helenówek), gdy na przystanku przy skrzyżowaniu ulic Pomorskiej i Tamka urwała się boczna osłona tzw. wózka. Zszokowany motorniczy zabrał część do tramwaju i dojechał do pl. Wolności, gdzie poczekał na służby techniczne. Uporały się z usterką w kilka minut.

- Tramwaj nie dojedzie do Chocianowic, tylko do ronda Lotników Lwowskich. W ten sposób nadrobi stracony czas - informuje dyspozytor MPK.

- Nie wiem jak do tego doszło, wszystko było kontrolowane kilkakrotnie - dodaje Marcin Małek z biura prasowego łódzkiego przewoźnika.

To nie koniec pecha. Około godz. 16.45 na przystanku przy skrzyżowaniu ulic Piotrkowskiej i Radwańskiej motorniczemu innej "jedenastki" zdało się, że coś jest nie tak z tylnymi drzwiami. Wysiadł, żeby to sprawdzić. Wszystko było w porządku, ale gdy wrócił, zastał... zatrzaśniętą kabinę. - Na pomoc ruszył mu dyspozytor ruchu, który za pomocą pręta do przestawiania zwrotnic otworzył - przez okno - drzwi od wewnątrz - opowiada Marcin Małek. - Cała akcja spowodowała zatrzymanie ruchu tramwajów na około 10 minut.

Dłużej, bo przez pół godziny, nie jeździł ŁTR na ul. Pabianickiej, gdzie o 17.40 nastąpił (na odcinku od ul. Prądzyńskiego do ul. Dubois) zanik napięcia w sieci trakcyjnej. Tramwaje zawracane były na rondzie Lotników Lwowskich, a MPK uruchomiło zastępczą komunikację autobusową.

Przez cały dzień tramwaje jeździły z kilkuminutowymi poślizgami. Czasem przyjeżdżały na przystanek po cztery na raz. Najszybszym odcinkiem jest ten na ul. Zgierskiej pomiędzy ulicami Kniaziewicza a Liściastą, tam PESA osiąga prędkość około 70 km/h. Najwolniej jedzie przez odcinki, gdzie prowadzone są jeszcze prace budowlane. Opowieści o zielonym świetle dla tramwaju można jak dotychczas włożyć między bajki.

- Na razie puściliśmy tramwaj. Na prawidłowe działanie systemu synchronizującego sygnalizację świetlną wzdłuż trasy trzeba poczekać jeszcze co najmniej dwa miesiące - tłumaczy Krzysztof Jóźwiak, kierownik Wydziału Inżynierii i Sterowania Ruchem.

Nie działały też tablice elektroniczne na przystankach (ponoć dziś ma się to zmienić), a niektóre przystanki w pobliżu placów budowy były potwornie zakurzone. Podczas przejazdu ul. Zachodnią (od ul. Ogrodowej do ul. Lutomierskiej) o spód tramwaju obijają się kamienie.

Mimo wszystkich mankamentów pasażerowie byli raczej zadowoleni.

- Wracam z nocnej zmiany w pubie. W tym tramwaju czuje się prawdziwy komfort. W środku jest bardzo cicho, jakbym jechała pociągiem - mówi Aneta Kozakiewicz, pierwsza pasażerka łódzkiej PESY.

- Fajnie, że ktoś wreszcie pomyślał o takim tramwaju, tym bardziej że będę nim codziennie jeździł do pracy. Szkoda tylko, że wbrew nazwie nie jest regionalny - aby dostać się do Zgierza, muszę na Helenówku przesiadać się w "16" - dodaje Paweł Bolewski, podróżujący "jedenastką".

Pasażerom najbardziej do gustu przypadła klimatyzacja i cisza. Zresztą nie tylko im, ale także motorniczym.

- Prowadzę tramwaje ponad 20 lat i takiego luksusu jeszcze nie pamiętam. Klimatyzacja jest nieoceniona, a kabina - wygodna i cicha - opowiada Jan Kuklewski.

* * * * *

W samo południe na przystanku u zbiegu ulic Piotrkowskiej i Sieradzkiej odbyło się oficjalne otwarcie ŁTR. Był prezydent Łodzi i jego dwaj zastępcy, pani wojewoda, marszałek województwa, rzecz jasna prezes MPK, a nawet goszczący w Łodzi ambasador Belgii w Polsce.

Po krótkich przemówieniach, ponad stu oficjeli wsiadło do specjalnie dla nich podstawionej PESY, którą przejechali przez miasto do zajezdni na ul. Telefonicznej. Tutaj stoły uginały się od wytwornych potraw.

- Przygotowaliśmy m.in. krewetki, rolady z kurczaka, udka faszerowane, polędwiczki drobiowe w sosie prawdziwkowym, jednym słowem same pyszności - informuje szef kuchni. - Do tego wino.

- Ten cały poczęstunek opłaciło osiem firm, które budowały Łódzki Tramwaj Regionalny, to nie są miejskie pieniądze - zapewniają przedstawiciele MPK.
(Konrad Dudek)
źródło: Express Ilustrowany Łódź

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Ostatnie zdanie mnie naprawdę wkurzyło. Oficjele pojechali sie narzreć, a pospulstwo stało w korkach, bo tramwaj się zepsuł. Co ciekawe pan prezydent miasta Łodzi jeszcze parę lat temu oponował, że tramwaje niskopodłogowe są "bee", a najlepsze są remontowane 805-tki - a tu proszę, nawet raczył się przejechać PES¡.

Wracając do ŁTR-u, to wygląda to dosyć ciekawie - przyznam szczerze, że kusiła mnie mała wyprawa do Łodzi... a teraz to chyba kusi mnie jeszcze bardziej.

A propo jak jest z taryfą na trasie linii 11. Czy trzeba coś dopłacać w trakcie jazdy, czy wystarczy bilet sieciowy lub aglomeracyjny ? ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

J-31, póki co linia nr 11 kursuje między Chocianowicami, a Helenówkiem i na jej trasie obowiązują bilety łódzkie. Wystarczy więc, że kupisz bilet za 1,70 zł (10 minutowy), 2,40 zł (30 minutowy), 3,60 zł (godzinny), 4,80 zł (2h) lub za 9,60 zł (całodobowy). Bilety ulgowe to 50% ceny normalnych.

A teraz kolejny minus, tym razem dla ludzi:
- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco :nuts:
MPK Łódź powinno chyba na każdym oknie przykleić naklejkę: "UWAGA! POJAZD KLIMATYZOWANY. PROSZę NIE OTWIERAć OKIEN." lub po prostu je zablokować.

Co do wyświetlaczy na ulicach, nadal nie działają :roll:

Aaa... i zapomniałem. W jednym z tramwajów w kierunku Chocianowice system zapowiedzi przystanków działał :mruga:, w drugim (w drodze powrotnej) na Helenówek przystanków już nie zapowiadano. :(

ppln

Post autor: ppln »

barthezz_13 pisze:- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco
To było krzyknąć motorniczemu żeby włączył klimatyzację na maksa albo samemu zamknąć kilka okien

Lopez

Post autor: Lopez »

barthezz_13 pisze:- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco
MPK Łódź powinno chyba na każdym oknie przykleić naklejkę: "UWAGA! POJAZD KLIMATYZOWANY. PROSZę NIE OTWIERAć OKIEN." lub po prostu je zablokować.
To faktycznie ból. Łatwiej kupić 10 nowych tramwajów niż nauczyć ludzi czegokolwiek ;)
barthezz_13 pisze:Co do wyświetlaczy na ulicach, nadal nie działają
To się pewnie zrobi. Dajmy im czas na dogranie sprawy :)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

ppln pisze:
barthezz_13 pisze:- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco
To było krzyknąć motorniczemu żeby włączył klimatyzację na maksa albo samemu zamknąć kilka okien
Moim zdaniem klimatyzacja działała bardzo dobrze, bo stojąc przy klimatyzatorze czuć było wyraźny chłód.
Lopez pisze:To się pewnie zrobi. Dajmy im czas na dogranie sprawy
Ale było powiedziane (przynajmniej w gazecie), że mają działać już dziś. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

barthezz_13 pisze:Ale było powiedziane (przynajmniej w gazecie), że mają działać już dziś.
Jeśli te tablice robi ta sama firma co w Warszawie (Ascom), to już życzę powodzenia :retard:

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

W sumie to nie zwróciłem uwagi na producenta, ale jak tylko będę jechał tramwajem (a właściwie czekał na przystanku), to zobaczę :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

barthezz_13 pisze:Około godz. 16.45 na przystanku przy skrzyżowaniu ulic Piotrkowskiej i Radwańskiej motorniczemu innej "jedenastki" zdało się, że coś jest nie tak z tylnymi drzwiami. Wysiadł, żeby to sprawdzić. Wszystko było w porządku, ale gdy wrócił, zastał... zatrzaśniętą kabinę. - Na pomoc ruszył mu dyspozytor ruchu, który za pomocą pręta do przestawiania zwrotnic otworzył - przez okno - drzwi od wewnątrz - opowiada Marcin Małek.
Polska :P Niemcy by już ślusarza wzywali :D
barthezz_13 pisze:- brak zapowiedzi przystanków (zarówno głosowej, jak i wizualnej), mimo, że w tramwaju są wyświetlacze i głośniki
Pewnie jeszcze rozkładu nie wgrali.
barthezz_13 pisze:Moim zdaniem klimatyzacja działała bardzo dobrze, bo stojąc przy klimatyzatorze czuć było wyraźny chłód.
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, gdy chłód czujemy nie tylko przy klimatyzatorze ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

KKS pisze:Klimatyzacja działa bardzo dobrze, gdy chłód czujemy nie tylko przy klimatyzatorze
¯eby tylko nie działała zbyt mocno (nie chłodziła zbyt mocno), bo wtedy jeszcze można by się przeziębić... :]
barthezz_13 pisze:ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco
A ile to te PESY na mieście jeżdżą, dopiero niedawno wyjechały... Ludzie muszą się nauczyć ;) (to mi przypomina sytuację, kiedy w Bełchatowie wybudowali nowy McDonald z McDrive'em - niektórzy ludzie [bez samochodów] myśleli, że można zamówić coś w okienku McDrive'a, nie wchodząc do środka :retard: Na szczęście już takich sytuacji nie ma.).
J-31 pisze:Co ciekawe pan prezydent miasta Łodzi jeszcze parę lat temu oponował, że tramwaje niskopodłogowe są "bee", a najlepsze są remontowane 805-tki - a tu proszę, nawet raczył się przejechać PES¡.
I dobrze, nie należy się cofać, tylko iść z rozwojem (w tym wypadku komunikacji tramwajowej) :)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Klimatyzacja działa bardzo dobrze, gdy chłód czujemy nie tylko przy klimatyzatorze
No i tak jest, jednak gdy okna są otwarte, chłód wylatuje na zewnątrz, a ciepłe powietrze wchodzi do środka.

ppln

Post autor: ppln »

KKS pisze: Pewnie jeszcze rozkładu nie wgrali.
Rozkłady były już pierwszego dnia, ale nie przerzuca przystanków (nowe sterowniki).

Swoją drogą - w SRG3100P ustawienie linii z rozkładem (przez 7) jest dość specyficzne, a wyświetlacz nie jest dobrze wykorzystywany (powinny być pokazane przynajmniej 2 przystanki - obecny i następny, z czasami, co spokojnie by się zmieściło)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

barthezz_13 pisze:Na pomoc ruszył mu dyspozytor ruchu, który za pomocą pręta do przestawiania zwrotnic otworzył - przez okno - drzwi od wewnątrz
To takie małe te okno, że nie mógł przez nie wejść?
barthezz_13 pisze:Opowieści o zielonym świetle dla tramwaju można jak dotychczas włożyć między bajki.
- Na razie puściliśmy tramwaj. Na prawidłowe działanie systemu synchronizującego sygnalizację świetlną wzdłuż trasy trzeba poczekać jeszcze co najmniej dwa miesiące - tłumaczy Krzysztof Jóźwiak, kierownik Wydziału Inżynierii i Sterowania Ruchem.
No, zobaczymy, to będzie chyba pierwsze polskie miasto z prawdziwą zieloną falą, jeśli oczywiście ten system będzie działał prawidłowo…
J-31 pisze:Ostatnie zdanie mnie naprawdę wkurzyło. Oficjele pojechali sie narzreć, a pospulstwo stało w korkach, bo tramwaj się zepsuł.
A co mieli zrobić? Paść krzyżem w ramach pokuty za awarię tramwaju? Zwymiotować ten cały „poczęstunek”? Nie żreć i posłać autobus z ELA po mnie, żebym ja to wszystko zeżarł? Bez przesady.
Poza tym, ten posiłek pewnie też wspaniały nie był. Krewetki są niedobre, grzybów nie jadam, wino też pewnie takie sobie i w małej ilości, no i zapewne był w formie szwedzkiego stołu, a przy szwedzie ciężko się porządnie najeść.
ppln pisze:samemu zamknąć kilka okien
I zatkać uszy…

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

plocmaster pisze:ppln napisał:
samemu zamknąć kilka okien
I zatkać uszy…
Co do tego się zgodzę, tylko tknął bym okna, a już by były jakieś docinki i gadania, że tu przecież gorąco jest, że chyba mi na głowę padło i takie inne.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

plocmaster pisze:To takie małe te okno, że nie mógł przez nie wejść?
No te okienka są wielkości tych stopiątkowych, jak nie mniejsze.
plocmaster pisze:No, zobaczymy, to będzie chyba pierwsze polskie miasto z prawdziwą zieloną falą, jeśli oczywiście ten system będzie działał prawidłowo…
W Poznaniu działa prawidłowo na dwóch trasach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Witamy ponownie na forum Aleksej :)

Czyli dopiero 23 lipca będzie wiadomo, czy te tablice działają ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w Łodzi - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Łodzi - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Malowanko - każdy ocenia wg. swojej woli, mnie tylko martwi, aby MPK nie zajeździło tych wagonów jak np. Bombardierów ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: [Łódź] Infrastruktura tramwajowa

Post autor: Marcin N »

http://m.infotram.pl/pierwszy-nf6d-w-lo ... L3JcS-GJB8

Zły temat. Przeniesiono do "[Łódź] Tabor tramwajowy". Podpowiedź: viewtopic.php?f=15&t=9042 //P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”