Tramwaje w Łodzi - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
janu

Zdjęcie

Post autor: janu » 2006-05-17, 12:21

Mam ciekawą fotę ukazującą przystanek centralny oraz fragment centrum z biurowca.

adekpabianice

Post autor: adekpabianice » 2006-05-29, 16:34

ŁTR w pabianicach nie_będzie i może od 15.06.06 też mogą już przestać jeżdzić :!:
Kurde jak bym im w tym um ukręcił kark ah taka ohotę mam :devil: :retard:
Ostatnio zmieniony 2006-05-30, 17:16 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-05-29, 18:22

adekpabianice pisze:ŁTR w pabianicach niebędzie i może od 15.06.06 też moga juz przestać jeżdzić :!:
Skąd wiesz i co może przestać jeździć?

ppln

Post autor: ppln » 2006-05-29, 21:10

11-stka i może P (linia w Pabianicach obsługiwana (jako jedyna) pojedynczym wagonem)

Lucas

Post autor: Lucas » 2006-05-29, 21:24

ale czemu akurat od 15.06.06 ?

Michał

Post autor: Michał » 2006-05-29, 22:48

Adkowi chodziło chyba o to, że do Pabianic w ogóle przestaną dojeżdżać tramwaje.

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-05-30, 01:09

Chyba nawet Adek nie wiedzial o co mu chodzilo :devil:

A umowa miedzy MPK a Pabianicami obowiazuje do konca roku, nic tutaj sie nie zmienilo, trwaja negocjacje w sprawie przedluzenia umowy na dalsze lata (MPK obsluguje linie na zasadach komercyjnych, ale rada miasta musi zgodzic sie na ewentualne podwyzki - taka zgode zreszta niedawno wydala - a miasto utrzymuje infrastrukture w odpowiednim stanie).

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-06, 12:33

Aleksej, a czy parafowanie nowej umowy z Pabianicami może coś zmienić w taryfie ? ;)

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-06-06, 13:09

Na razie MPK nie przewiduje dalszych podwyzek. Predzej zapadnie decyzja o unifikacji taryfy rowniez na odcinku pabianickim, ale na to musi sie zgodzic ZDiT (nalezy uzgodnic zasady rozliczania) oraz RM Pabianic. ZTCW to negocjacje rowniez trwaja z Kanstanynowem i Zgierzem, Konstantynow jest bardzo zainteresowany wprowadzeniem wspolnych biletow, ale jak wiadomo diabel tkwi w szczegolach. Chociaz Aleksandrow Lodzki pokazal ze mozna miec wspolne bilety z lodzia.

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-06, 13:45

Dobrze, że w ogóle jakieś rozmowy są przeprowadzana.

Aleksej. I jak Myślisz - jest jakaś rzeczywista szansa na unifakcję taryfową z Pabianicami i pozostałymi miastami ? Czy są już jakieś konkrety w tej sprawie ? :)

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-06-07, 13:45

Mysle ze jest szansa, i to duza, tylko to troszke potrwa, zreszta teraz przed wyborami nikt nie chce podjac takiej decyzji. ZDiT od wrzesnia wprowadza karte miejska, ktora powinna ulatwic rozliczenia. Mysle ze Konstantynow bedzie pierwszy ze wspolna taryfa, tramwaje do Pabianic pewnie beda nastepne, gorzej z autobusami w Pabianicach, ze Zgierzem tez moze byc trudno, ale na razie negocjacje trwaja.

Aleksje

barthezz_13

Łódzki Tramwaj (jeszcze nie) Regionalny wyruszył na trasę.

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-01, 22:39

Dziś wyjeżdża ŁTR!
Po roku remontów na dziś, na godz. 2.45 w nocy, zaplanowano wyjazd z zajezdni przy ul. Telefonicznej pierwszego Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, kursującego z Chocianowic do Helenówka.

Za nim co trzydzieści minut wyruszą następne. Łącznie aż 10 nowych tramwajów PESA i dwa cityrunnery wozić będą pasażerów na linii numer 11. Do ostatniej chwili trwały przygotowania wagonów.

- Tramwaje są myte i odkurzane. Wszystko musi być na błysk, to wielki dzień - zapewniał Marcin Zienkowski, specjalista z zajezdni przy ul. Telefonicznej. - Przed wyjazdem uzupełniamy też tramwajowe piasecznice. To z nich podczas trudnych warunków, podawany jest piasek pod koła napędowe, zapobiegając ich poślizgowi przy hamowaniu.

Gorączkowe przygotowania trwały też przez cały dzień wzdłuż trasy. Ekipy sprzątały i układały kostkę na przystankach, lały asfalt, dokonywały poprawek przy sieci trakcyjnej. Po nowych szynach jeździł tramwaj testowy, zawieszano nowe znaki, a inżynierowie przeprowadzali odbiory techniczne. Wszystko po to, aby dziś pasażerowie mogli przejechać z Chocianowic do Helenówka. Ma to trwać 50 minut.

- Tramwaj przejedzie, ale drobne prace wykończeniowe potrwają jeszcze przez dwa miesiące - informuje Marcin Małek z łódzkiego MPK. - Gdy zakończą się wszystkie remonty w okolicy nowego torowiska (m.in na ul. Zachodniej - pod koniec października), to przejedziemy od krańcówki do krańcówki w 43 minuty. Teraz na niektórych fragmentach trasy musieliśmy ograniczyć prędkość.

Niestety nie udało się zdążyć ze wszystkim na czas. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie dokończyła montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 14 z drogą nr 714 w Ksawerowie i dlatego nie można jeszcze wznowić kursów tramwajów do Pabianic (linia P). Wobec tego nie będzie na razie zawieszona autobusowa linia Z11. Autobusy będą kursować na trasie Pabianice (dw. PKP) - Łaska, Zamkowa, Warszawska, (Ksawerów), Łódzka, (Łódź) Pabianicka - Chocianowice, w drugą stronę Chocianowice - Pabianicka, (Ksawerów) Łódzka, Partyzancka (Pabianice), Sikorskiego, Warszawska, Zamkowa, Łaska - Pabianice (dworzec PKP). (kd)
źródło: Express Ilustrowany Łódź

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-07-02, 08:01

Super. Czekamy na fotorelacje i komentarze użytkowników. Również nt. nowych tranwajów z bydgoskiej PESY.

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-02, 08:53

Ja wczoraj jechałem PES¡ i warunki w tym tramwaju były bardzo komfortowe. Klima działała jak ta lala. Co do samej jazdy, to jeszcze nie na wszystkich skrzyżowaniach działa tzw. 'fala zielonego światła'. Prędkość tramwaju nie jest też rewelacyjna, ale to za sprawą ograniczeń prędkości. Wyświetlacze na ulicach jeszcze nie do końca działają, czasem wyświetlają za ile odjedzie tramwaj, czasem nie.

Plusy:
+ komfortowa jazda
+ cisza w tramwaju
+ klimatyzacja
+ na niektórych odcinkach duża prędkość

Minusy:
- brak zapowiedzi przystanków (zarówno głosowej, jak i wizualnej), mimo, że w tramwaju są wyświetlacze i głośniki
- wyświetlacze na ulicy nie działają poprawnie


I jeszcze informacja z dzisiejszej gazety:
ŁTR zablokował Piotrkowską
To miał być wielki dzień dla łódzkiej komunikacji miejskiej i MPK. Wczoraj, po miesiącach prac budowlanych ruszył wreszcie Łódzki Tramwaj Regionalny, czyli tak naprawdę nowe wagony na linii 11. I od razu wpadka.


O godz. 2.45 z zajezdni przy ul. Telefonicznej wyjechał pierwszy supernowoczesny tramwaj PESA. Nie zdążył jednak nawet dotrzeć na swoją trasę (Chocianowice-Helenówek), gdy na przystanku przy skrzyżowaniu ulic Pomorskiej i Tamka urwała się boczna osłona tzw. wózka. Zszokowany motorniczy zabrał część do tramwaju i dojechał do pl. Wolności, gdzie poczekał na służby techniczne. Uporały się z usterką w kilka minut.

- Tramwaj nie dojedzie do Chocianowic, tylko do ronda Lotników Lwowskich. W ten sposób nadrobi stracony czas - informuje dyspozytor MPK.

- Nie wiem jak do tego doszło, wszystko było kontrolowane kilkakrotnie - dodaje Marcin Małek z biura prasowego łódzkiego przewoźnika.

To nie koniec pecha. Około godz. 16.45 na przystanku przy skrzyżowaniu ulic Piotrkowskiej i Radwańskiej motorniczemu innej "jedenastki" zdało się, że coś jest nie tak z tylnymi drzwiami. Wysiadł, żeby to sprawdzić. Wszystko było w porządku, ale gdy wrócił, zastał... zatrzaśniętą kabinę. - Na pomoc ruszył mu dyspozytor ruchu, który za pomocą pręta do przestawiania zwrotnic otworzył - przez okno - drzwi od wewnątrz - opowiada Marcin Małek. - Cała akcja spowodowała zatrzymanie ruchu tramwajów na około 10 minut.

Dłużej, bo przez pół godziny, nie jeździł ŁTR na ul. Pabianickiej, gdzie o 17.40 nastąpił (na odcinku od ul. Prądzyńskiego do ul. Dubois) zanik napięcia w sieci trakcyjnej. Tramwaje zawracane były na rondzie Lotników Lwowskich, a MPK uruchomiło zastępczą komunikację autobusową.

Przez cały dzień tramwaje jeździły z kilkuminutowymi poślizgami. Czasem przyjeżdżały na przystanek po cztery na raz. Najszybszym odcinkiem jest ten na ul. Zgierskiej pomiędzy ulicami Kniaziewicza a Liściastą, tam PESA osiąga prędkość około 70 km/h. Najwolniej jedzie przez odcinki, gdzie prowadzone są jeszcze prace budowlane. Opowieści o zielonym świetle dla tramwaju można jak dotychczas włożyć między bajki.

- Na razie puściliśmy tramwaj. Na prawidłowe działanie systemu synchronizującego sygnalizację świetlną wzdłuż trasy trzeba poczekać jeszcze co najmniej dwa miesiące - tłumaczy Krzysztof Jóźwiak, kierownik Wydziału Inżynierii i Sterowania Ruchem.

Nie działały też tablice elektroniczne na przystankach (ponoć dziś ma się to zmienić), a niektóre przystanki w pobliżu placów budowy były potwornie zakurzone. Podczas przejazdu ul. Zachodnią (od ul. Ogrodowej do ul. Lutomierskiej) o spód tramwaju obijają się kamienie.

Mimo wszystkich mankamentów pasażerowie byli raczej zadowoleni.

- Wracam z nocnej zmiany w pubie. W tym tramwaju czuje się prawdziwy komfort. W środku jest bardzo cicho, jakbym jechała pociągiem - mówi Aneta Kozakiewicz, pierwsza pasażerka łódzkiej PESY.

- Fajnie, że ktoś wreszcie pomyślał o takim tramwaju, tym bardziej że będę nim codziennie jeździł do pracy. Szkoda tylko, że wbrew nazwie nie jest regionalny - aby dostać się do Zgierza, muszę na Helenówku przesiadać się w "16" - dodaje Paweł Bolewski, podróżujący "jedenastką".

Pasażerom najbardziej do gustu przypadła klimatyzacja i cisza. Zresztą nie tylko im, ale także motorniczym.

- Prowadzę tramwaje ponad 20 lat i takiego luksusu jeszcze nie pamiętam. Klimatyzacja jest nieoceniona, a kabina - wygodna i cicha - opowiada Jan Kuklewski.

* * * * *

W samo południe na przystanku u zbiegu ulic Piotrkowskiej i Sieradzkiej odbyło się oficjalne otwarcie ŁTR. Był prezydent Łodzi i jego dwaj zastępcy, pani wojewoda, marszałek województwa, rzecz jasna prezes MPK, a nawet goszczący w Łodzi ambasador Belgii w Polsce.

Po krótkich przemówieniach, ponad stu oficjeli wsiadło do specjalnie dla nich podstawionej PESY, którą przejechali przez miasto do zajezdni na ul. Telefonicznej. Tutaj stoły uginały się od wytwornych potraw.

- Przygotowaliśmy m.in. krewetki, rolady z kurczaka, udka faszerowane, polędwiczki drobiowe w sosie prawdziwkowym, jednym słowem same pyszności - informuje szef kuchni. - Do tego wino.

- Ten cały poczęstunek opłaciło osiem firm, które budowały Łódzki Tramwaj Regionalny, to nie są miejskie pieniądze - zapewniają przedstawiciele MPK.
(Konrad Dudek)
źródło: Express Ilustrowany Łódź

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-02, 09:30

Hmmm. Ostatnie zdanie mnie naprawdę wkurzyło. Oficjele pojechali sie narzreć, a pospulstwo stało w korkach, bo tramwaj się zepsuł. Co ciekawe pan prezydent miasta Łodzi jeszcze parę lat temu oponował, że tramwaje niskopodłogowe są "bee", a najlepsze są remontowane 805-tki - a tu proszę, nawet raczył się przejechać PES¡.

Wracając do ŁTR-u, to wygląda to dosyć ciekawie - przyznam szczerze, że kusiła mnie mała wyprawa do Łodzi... a teraz to chyba kusi mnie jeszcze bardziej.

A propo jak jest z taryfą na trasie linii 11. Czy trzeba coś dopłacać w trakcie jazdy, czy wystarczy bilet sieciowy lub aglomeracyjny ? ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-02, 12:00

J-31, póki co linia nr 11 kursuje między Chocianowicami, a Helenówkiem i na jej trasie obowiązują bilety łódzkie. Wystarczy więc, że kupisz bilet za 1,70 zł (10 minutowy), 2,40 zł (30 minutowy), 3,60 zł (godzinny), 4,80 zł (2h) lub za 9,60 zł (całodobowy). Bilety ulgowe to 50% ceny normalnych.

A teraz kolejny minus, tym razem dla ludzi:
- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco :nuts:
MPK Łódź powinno chyba na każdym oknie przykleić naklejkę: "UWAGA! POJAZD KLIMATYZOWANY. PROSZę NIE OTWIERAć OKIEN." lub po prostu je zablokować.

Co do wyświetlaczy na ulicach, nadal nie działają :roll:

Aaa... i zapomniałem. W jednym z tramwajów w kierunku Chocianowice system zapowiedzi przystanków działał :mruga:, w drugim (w drodze powrotnej) na Helenówek przystanków już nie zapowiadano. :(

ppln

Post autor: ppln » 2008-07-02, 12:18

barthezz_13 pisze:- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco
To było krzyknąć motorniczemu żeby włączył klimatyzację na maksa albo samemu zamknąć kilka okien

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-07-02, 12:19

barthezz_13 pisze:- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco
MPK Łódź powinno chyba na każdym oknie przykleić naklejkę: "UWAGA! POJAZD KLIMATYZOWANY. PROSZę NIE OTWIERAć OKIEN." lub po prostu je zablokować.
To faktycznie ból. Łatwiej kupić 10 nowych tramwajów niż nauczyć ludzi czegokolwiek ;)
barthezz_13 pisze:Co do wyświetlaczy na ulicach, nadal nie działają
To się pewnie zrobi. Dajmy im czas na dogranie sprawy :)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-02, 13:12

ppln pisze:
barthezz_13 pisze:- ludzie, mimo działania klimatyzacji, otwierają okna, dzięki czemu w tramwaju jest gorąco
To było krzyknąć motorniczemu żeby włączył klimatyzację na maksa albo samemu zamknąć kilka okien
Moim zdaniem klimatyzacja działała bardzo dobrze, bo stojąc przy klimatyzatorze czuć było wyraźny chłód.
Lopez pisze:To się pewnie zrobi. Dajmy im czas na dogranie sprawy
Ale było powiedziane (przynajmniej w gazecie), że mają działać już dziś. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-02, 13:54

barthezz_13 pisze:Ale było powiedziane (przynajmniej w gazecie), że mają działać już dziś.
Jeśli te tablice robi ta sama firma co w Warszawie (Ascom), to już życzę powodzenia :retard:

ODPOWIEDZ