Problemy tramwajowe w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
voy

Post autor: voy »

A co teraz tam jeździ? Ile linii i o jakiej częstotliwości?

Podi

Post autor: Podi »

Jeżdzą tam linie:
98(zielony kolor na mapce),częstotliwość co 6 minut w szczycie.Obsługują ją Ikarusy 280,a w soboty i świeta Vecto i N4016.
87(czerwony kolor na mapce),częstotliwość co 20 minut i jeździ tylko w dni robocze.Obsługują ją najczęściej N4016.

voy

Post autor: voy »

One jeżdżą wariantowo - raz pod geologię, raz pod fizykę??

Podi

Post autor: Podi »

Nie to wygląda tak-przejeżdzają przz tory kolejowe,jadą pod wydział fizyki,potem jadą pod basen,tam jest pętla-zawracają,jadą znowu do fizyki,i przejeżdzają przez tory kolejowe.
Proste,co nie? :diabeł:

voy

Post autor: voy »

Aha, ciekawy pomysł :)

Podi

Post autor: Podi »

Do niedawna było tak,że 98 jeździ tylko do fizyki,a 87 tylko do geologii. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie wydaje mi się, że takie rozplanowanie linii autobusowych jest całkiem sensowne - po za tym to są lokalne linie dowozowe do PST, a więc autobusy nie stoją w korkach np. w Centrum... :) Nie jest źle.... ;)

voy

Post autor: voy »

Już sam plan tego wydaje się przyjazny, chętnie poznałbym to kiedyś w praktyce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W praktyce ja po części poznałem osobiście. Działa to wyśmienicie. Problemem mogą być tylko strasznie zapchane tramwaje na PST... :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:W praktyce ja po części poznałem osobiście. Działa to wyśmienicie. Problemem mogą być tylko strasznie zapchane tramwaje na PST... :)
To trzeba zwiększyć częstototliwość i po kłopocie :D

Podi

Post autor: Podi »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze:W praktyce ja po części poznałem osobiście. Działa to wyśmienicie. Problemem mogą być tylko strasznie zapchane tramwaje na PST... :)
To trzeba zwiększyć częstototliwość i po kłopocie :D
Są 4 linie,każda jeździ co 10 minut.Daje to tramwaj co ok. 2,5 minuty.A co do taboru to nawet trójsład 105Na albo Combino nie pomoże.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Poznań Podi pisze:
Thomas78 pisze: To trzeba zwiększyć częstototliwość i po kłopocie :D
Są 4 linie,każda jeździ co 10 minut.Daje to tramwaj co ok. 2,5 minuty.A co do taboru to nawet trójsład 105Na albo Combino nie pomoże.
Czyli przy większej częstotliwości niż 2,5 min. byłyby problemy z przepustowością?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznań Podi pisze: Są 4 linie,każda jeździ co 10 minut.Daje to tramwaj co ok. 2,5 minuty.A co do taboru to nawet trójsład 105Na albo Combino nie pomoże.
Thomas78 pisze: Czyli przy większej częstotliwości niż 2,5 min. byłyby problemy z przepustowością?
Niestety tak....
Ja jechałem Combino, był strasznie zatłoczony, już od trzeciego przystanku. Miał problemy z zamykaniem drzwi... ;)
Ostatnio zmieniony 2005-06-21, 09:03 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Ja jechałem Combino, był strasznie zatłoczony, już od trzeciego przystanku. Miał problemy z zamykaniem drzwi... ;)
Proponuję więc zakup najdłuższej wersji Cityrunnera :cool:, jakie mają się pojawić na trasie ŁTR.

aleksej

Post autor: aleksej »

Cos ta czestotliwosc nie jest najwieksza, w Lodzi na ciagu polnoc-poludnie (Zachodnia-Kosciuszki-Piotrkowska) jezdza 4 linie tramwajowe o czestotliwosci 7,5 min. Czyli jeden tramwaj co okolo 1,9 minuty i jakos dziala to sprawnie (mimo braku przystankow podwojnych, czy wzbudzanej sygnalizacji, co ma sie zmienic wraz z powstaniem LTRu).

Wiec wydaje mi sie ze zwiekszenie czestotliwosci byloby technicznie mozliwe, tylko czy jest tabor. Oczywiscie innym dobrym rozwiazaniem jest zakup dluzszych wagonow, czy to beda dlugie Combina (jesli Siemens zdola poprawic wady konstrukcyjne) czy jakies inne wagony. No i jeszcze jedno dlaczego w Combino w 4 czlonie jest tylko jedna para drzwi? A nie dwie jak w Cityrunnerach co przyspiesza wymiane pasazerow.

Pozdrawiam,
Aleksej

voy

Post autor: voy »

Ja już zaczynam wątpić że na ŁTR będą jeździć czterdziestometrowe Cityrunnery.

Podi

Post autor: Podi »

Słuchajcie-mozna zwiększyc częstotliwośc tramwajów na Pestce,ale potem,jak tramwaje wyjadą już z PST, to bez sensu,żeby jechały z taka częstotliwością przez miasto,gdzie dochodzą inne linie.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

aleksej pisze:Cos ta czestotliwosc nie jest najwieksza, w Lodzi na ciagu polnoc-poludnie (Zachodnia-Kosciuszki-Piotrkowska) jezdza 4 linie tramwajowe o czestotliwosci 7,5 min. Czyli jeden tramwaj co okolo 1,9 minuty i jakos dziala to sprawnie (mimo braku przystankow podwojnych, czy wzbudzanej sygnalizacji, co ma sie zmienic wraz z powstaniem LTRu).
Dokładnie, dlatego właśnie piasałem o zwiększeniu częstotliwości.
Wiec wydaje mi sie ze zwiekszenie czestotliwosci byloby technicznie mozliwe, tylko czy jest tabor. Oczywiscie innym dobrym rozwiazaniem jest zakup dluzszych wagonow
Otóż to.

[ Dodano: 2005-06-20, 16:42 ]
Poznań Podi pisze:Słuchajcie-mozna zwiększyc częstotliwośc tramwajów na Pestce,ale potem,jak tramwaje wyjadą już z PST, to bez sensu,żeby jechały z taka częstotliwością przez miasto,gdzie dochodzą inne linie.
No to może jakaś reorganizacja układu tras?

Podi

Post autor: Podi »

Tak i będzie jeszcze gorzej-może jak otworzą trasę na moście Rocha...

aleksej

Post autor: aleksej »

voy pisze:Ja już zaczynam wątpić że na ŁTR będą jeździć czterdziestometrowe Cityrunnery.
A dlaczego? Ja raczej mam watpliwosci czy LTR wogole powstanie (nie wiadomo nadal czy Lodz dostane dofinansowanie z UE, wyniki wedlug ostatnich informacji beda w sierpniu) i czy Zgierz i Pabianice zdecyduja sie zlozyc wlasne wnioski.

Ale jesli jednak powstanie, to <b>napewno</b> bedzie tabor wielkopojemny, zrowno ZDiT jak i MPK oraz Zgierz i Pabianice sa jak najbardzie za takim taborem i nie ma tu wiekszej dyskusji (<b>poprostu</b> kazdy myslacy wie doskonale ze ludzie sie nie pomieszcza do mniejszych wagonow, a czestotliowsci nie da sie zwiekszyc bo juz na trasie pl-pd jest duzy ruch).

Pozdrawiam,
Aleksej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”