Problemy tramwajowe w Polsce
No tak, ale Zdajesz sobie sprawę, że to jest pierwszy krok do błędnego koła:MW pisze:ma - podnieść ceny biletówJ-31 pisze:Tak w przypadku małej komunikacji wskazany jest autobus. I może wtedy warto pomyśleć np. o CNG.
Tylko czy małego przewoźnika stać na taki luksusu ? Jeśli wzrosną ceny paliw - nie będzie miał wyjścia....
droższe bilety mniej pasażerów
mniej pasażerów obcinanie kursów
obcinanie kursów KM coraz bardziej nierentowna...
Tramwaj nie stoi w korkach ?J-31 pisze:A co lepsze ? Oczywiście tramwaj - nie stoi w korkach :smile2:
Oj stoi, stoi wszędzie tam gdzie torowisko nie jest wydzielone z pasa jezdni (choćby w Grudziądzu) a ruch samochodów wzmożony
Koszty (tylko nowych pojazdów, nie wliczam kosztów sieci itp.):
1 egz. trolejbusu (12m niska podłoga) = ok. 1,5-2 egz. autobusu (12m niska podłoga)
1 egz. tramwaju (niska podłoga, np. NGT6Krak) = 3-5 egz. autobusu (12m niska podłoga)
Koszty stałe (np. utrzymanie sieci) utrzymania komunikacji trolejbusowej są wyższe od autobusowej. Koszty eksploatacyjne (jednostkowe) są jednak mniejsze i maleją jeśli częstotliwość kursowania trolejbusów rośnie.
Mi chodzi tylko o fakt, że tramwaj może stać w korku Nie można tego wykluczyć.
W Gdańsku jest kilka odcinków z torowiskiem na ulicy i tramwaje często tam stoją w korkach.
Poza tym co będzie jak jakiś tramwaj ulegnie awarii ? Całe torowisko zablokowane zanim go nie ściagną. A trolejbus zdejmuje pały i ten za nim jedzie dalej
W Gdańsku jest kilka odcinków z torowiskiem na ulicy i tramwaje często tam stoją w korkach.
Poza tym co będzie jak jakiś tramwaj ulegnie awarii ? Całe torowisko zablokowane zanim go nie ściagną. A trolejbus zdejmuje pały i ten za nim jedzie dalej
Mam deja vu czy historia zatoczyła koło Podobna dyskusja już była
Technologia i wizje tramwajowe
Technologia i wizje tramwajowe
W Poznaniu raczej nie pamiętam, żeby zamykano jakieś trasy tramwajowe jak w Warszawie. Jako Poznaniak nie rozumiem tego miasta i pewnie nigdy nie zrozumiem:) Jak wielka prawie 2-milionowa aglomeracja zamykać trasy tramwajowe?? Walczycie, warszawiaki, o metro?? Przegracie!! Metro jest za drogie i przeważnie zgarniałoby lwią część kolejnych dotacji z UE (ZPORR) i moim zdaniem to niesprawiedliwe!! Warszawa nie może zgarniać takiej kasy skoro Poznań(który heroicznie walczy o tramwaje), Kraków czy Wrocław też chciałyby coś dostać! Stawianie na autobusy w stolicy?! Chore!! Poznań już raz wygrał z Kaczyńskim i Warszawą (dostaliśmy jednak pieniądze na Most Św. Rocha, Sobieskiego i Grunwaldzką). I dalej trzeba tramwaje rozbudowywać, bo Polska jest za biedna na metro, które służyć będzie tylko jednemu miastu i to tak daleko od Europy (patrz: Niemiec)