[Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: 9507 »

No i kolejna ciekawostka. Nie sądziłem, że męskie pośladki będą miały takie ogromne znaczenie na zdjęciu, bo ...

:strzałka: http://hostmat.eu/images/92206788055399897485.jpg

... ponieważ na powyższym zdjęciu dosyć dobrze widać jak będzie przebiegać tutaj infrastruktura torowa. Tor w kierunku Tarchomina zostanie poprowadzony prosto... a tu gdzie widać wypięte pośladki robotnika, będzie rozjazd i osobny wjazd na pętle Tarchomin Kościelny ;)

Po co tu tyle słupów? Las!

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: TLG »

9507 pisze:Po co tu tyle słupów? Las!
Rozjazd (tam, gdzie leży fragment szalunku) i tor do skrętu na pętle. A dalej sama pętla.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: 9507 »

Można to było chyba trochę inaczej rozwiązać? Na przykład "drut na wysięgniku", czyli słupy po jednej stronie. Coś takiego, o ile się nie mylę, zainstalowali teraz u nas na kawałku Grabiszyńskiej i wygląda to całkiem przyjemnie lekko.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

No i ruszyły tramwaje na Prostej. Miło się zdziwiłem, bo jeszcze tydzień temu byłem na rondzie Daszyńskiego i na torowisku ulicy Prostej znalazłem dziurę w ziemi... a dzisiaj wszystko działa, tory są, tramwaje kursują ;)

To właśnie w tym miejscu widziałem dziurę w ziemi
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31365

Aliści, aby nie było zbyt nudno znalazłem tam coś jeszcze ;)

Otóż na dzień dzisiejszy i docelowo ulicą Prostą i Kasprzaka kursują tramwaje linii 10, ale później będzie ona wspomagana przez linię nr. 11. "Jedenastka" miała zmieniać czoło na osobnym torze na ul. Prostej, potem mówiono, że jej tramwaje pojadą aż na pl. Narutowicza... ale teraz okazało się, że skasowano zwrotnice na rondzie Daszyńskiego i tramwaje mogą jeździć tylko prosto.

A zatem co z "jedenastką" ? Otóż znalazłem tuż za rondem już na ul. Prostej takie oto rozwiązanie ;)
:strzałka: http://hostmat.eu/images/49525753554266242551.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/55862241914781944993.jpg

Tramwaje będą zmieniać czoło wprost na torowisku i wrócą poprzez zwrotnice na właściwy tor. Trzeba przyznać, że to rozwiązanie jest dosyć niebezpieczne, ze względu na jadące prosto tramwaje linii 10. No, ale z drugiej strony ruch tramwajowy jest tu mały, więc może nie będzie tak źle.

Zgodnie z planami ZTM-u "jedenastka" będzie z tego miejsca jechać przez Bemowo, po nowym torowisku aż do węzła "Metro Młociny" - a to oznacza, że będą musiały ją obsługiwać wagony dwukierunkowe, czyli Pesa 128N "Jazz-Duo" ;)

Przystanek w stronę zachodnią, przeniesiono za rondo (przed zamknięciem było przed), tak aby umożliwić łatwą przesiadkę z metra do tramwaju ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: Burmistrz »

Mają dobudować rozjazdy na Daszyniaku w późniejszym terminie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

To byłoby rozsądne rozwiązanie, bo wcześniej czy później na pewno będą potrzebne ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: Burmistrz »

Tym bardziej że samo 10 na Prostej jest średnio sensowne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Trochę się powtórzę z tym co przed chwilą pisałem w temacie Pesa Jazz, no ale tylko "trochę" ;)

Otóż, o tym, że ZTM i TW planują uruchomienie linii tramwajowej, dowozowej do stacji metra Rondo Daszyńskiego - linia nr. 11, ze zmianą kierunku na ul. Prostej tuż za rondem - o tym już wiadomo. Zwrotnica jest i tramwaje będą mogły tu zmieniać czoło ;)

No, ale to nie koniec. Burmistrz powyżej napisał, że na rondzie Daszyńskiego docelowo powrócą zwrotnice - i to by się potwierdzało, bo w przyszłości ZTM planuje kolejne linie dowozowe ze stacji metra rondo Daszyńskiego.

TW chciałyby, przy okazji remontu torowiska na wiadukcie na pl. Zawiszy (planowany na przyszły rok) wybudować specjalny tor dla wagonów dwukierunkowych, tak aby mogły one połączyć stację metra rondo Daszyńskiego z węzłem komunikacyjnym na pl. Zawiszy. Nie wiadomo jednak, czy coś z tych planów wyniknie, bo ZTM może nie być zainteresowane takim dodatkowym połączeniem.

Co z 11-stką ? 11-stka jak wiadomo miałaby połączyć stację metra rondo Daszyńskiego z węzłem Młociny. Docelowo tramwaje pojadą po nowym torowisku na ul. Powstańców Śląskich. Prace na tym odcinki trwają i posuwają się dosyć szybko, aczkolwiek nie bez problemów. Wykonawca ma poważny kłopot z nie ujętymi w planach instalacjami podziemnymi - w tym z gazociągiem. Planowane zakończenie prac - koniec listopada, potem czekają nas odbiory.

Niezależnie od sytuacji czeka nas już niedługo, spora rewolucja w komunikacji tramwajowej, bo-ponieważ:
1. jak tylko zakończą się prace na Tarchominie - linia "dwójka" zostanie przedłużona do ul. Mehofera, a budowana tam konwencjonalna pętla spowoduje "zluzowanie" dwukierunkowych wagonów Swing-Duo. Będą tam mogły kursować wagony jednokierunkowe

2. Jak tylko dopuszczony zostanie do ruchu centralny odcinek II linii metra, prawdopodobnie wtedy ZTM wspólnie z TW uruchomi 11-stkę. I do jej obsługi zostaną przesłane wszystkie Swingi-Duo oraz pierwsze Jazzy-Duo ;)

Skoro jednak już wspominam o centralnym odcinku II linii metra, to warto na chwilę przepłynąć wpław Wisłę w poprzek - najlepiej kraulem - by znaleźć się na pl. Wileńskim.

Aktualny objazd tramwajowy z trasy W-Z przez Ratuszową, Targową, do 11 listopada - zostanie utrzymany aż do ... przyszłego roku. Jednakże tramwaje pojadą ulicą Targową, ale tylko na wprost do 11 listopada.

Ratusz i TW twierdzą, że to z powodu konieczności przebudowania instalacji podziemnych. Obawiam się, że prawda jest inna. Aleja Solidarności pomiędzy pl. Wileńskim a mostem Śląsko-Dąbrowskim, w przyszłym roku, ma iść do generalnego remontu - podejrzewam, że z tego powodu przesunięto termin odbudowy torowiska na tym odcinku.

Prawdę powiedziawszy na wspomnianej arterii, na odcinku pomiędzy Jagiellońską a Targową jest sporo do zrobienia i należałoby ją na czas robót całkowicie wyłączyć z ruchu. Ratusz chce to zrobić na wiosnę przyszłego roku. A zatem musimy się przemęczyć ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Postanowiłem zrobić sobie małą wyprawę na warszawską Pragie, a konkretnie na ul. Targową by zobaczyć jaki jest postęp prac. Jednakże przy okazji tej wycieczki szczególnie zainteresowało mnie torowisko ... w alei Solidarności.

No, ale po kolei ;)

Torowisko na ul. Targowej jest już prawie na ukończeniu - jest ono w sumie przejezdne, pomiędzy Dworcem Wileńskim a ul. Ząbkowską podwieszono nawet sieć trakcyjną. Generalnie trwają tam jeszcze prace budowlane (postęp jest dosyć duży, rzucono tam sporo ekip, widać, że się spieszą).

Tak na moje oko jest spora szansa, by tramwaje wróciły na Targową za tydzień. Wg wstępnych planów, planowy ruch tramwajów ma być tam wznowiony w weekend 25-26 października lub w poniedziałek 27.10. Wydaje mi się, że ten pierwszy termin nie jest zagrożony ;)

A teraz to co mnie najbardziej zainteresowało - Aleja Solidarności :mruga:

2 października Gazeta Stołeczna podała informację, że tramwaje, które aktualnie kursują wokół Cerkwi, czyli ulicami Jagiellońską, Ratuszową, Targową - będą nadal tak jeździć, aż do przypuszczalnie przyszłego lata. Miało by to dotyczyć linii 4, 20 i 23.

W ostatni weekend został tam przeprowadzony mały remont, nawet zwieszono kursowanie tramwajów po trasie W-Z. Przed remontem torowisko od Dw. Wileńskiego do Jagiellońskiej było nie przejezdne.

Teraz jest udrożnione, podwieszono nawet sieć trakcyjną. Umożliwi to liniom 13 i 26 powrót na swoje stare trasy. Tramwaje tych dwóch linii będą mogły bezpośrednio dojechać z trasy W-Z do Dw. Wileńskiego.

Powstaje jednak pytanie co z liniami 4, 20, 23. Otóż z jakiegoś powodu zlikwidowano zwrotnicę w al. Solidarności w kierunku Dw. Wileńskiego tuż za ul. Jagiellońską. I z tego powodu tramwaje jadące w kierunku Dw. Wileńskiego będą mogły jedynie skręcać w prawo w ul. Targową (13 i 26). Nie ma - aktualnie - możliwości skrętu w lewo w kierunku Bródna

To oznacza, że rzeczywiście część tramwajów będzie musiała nadal korzystać z objazdu.

Jednakże z moich oględzin na miejscu wynika, że układ torowy umożliwia puszczenie tramwajów od strony ul. 11 Listopada z ul. Targowej w prawo do al. Solidarności. Spokojnie mogłyby z tego korzystać tramwaje linii 4 i 23, a pewnie nawet i 20 ;)

Ciekawi mnie czy ZTM pokusi się na takie rozwiązanie, aby linie 4 i 23 puścić jednokierunkowo od strony ul. 11 Listopada do przyszłego przystanku metro Dworzec Wileński, czy mimo wszystko jednak zdecydują się, aby tramwaje tych dwóch linii w obu kierunkach kursowały po trasie objazdowej.

Takie jednokierunkowe rozwiązanie było by znacznie bardziej praktyczne, bo przystanek w al. Solidarności, w kierunku trasy W-Z będzie ważnym węzłem przesiadkowym. A niezależnie od sytuacji i tak już niedługo będzie to przystanek autobusowo-tramwajowy ;)

Reasumując... czekamy na zmiany. One nastąpią już niedługo :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

I znów muszę sam sobie odpisywać, ale tym razem z fotkami ;)

Dwa miejsca na dzisiaj. Pierwsze miejsce do pokazania to Tarchomin
:strzałka: http://hostmat.eu/images/83998391897090950766.jpg

Całej linii nie ma sensu focić, ale zajrzałem na budowę pętli "Tarchomin Kościelny".

Prace postępują i zaczyna on nabierać już realnego kształtu
:strzałka: http://hostmat.eu/images/99084548352006980349.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/40547203553362279274.jpg

Pętla jako taka będzie dwustanowiskowa, to co widać na zdjęciu to będzie przystanek dla wysiadających. Dalej widać zwrotnice
:strzałka: http://hostmat.eu/images/54768118004014225074.jpg

Budowa będzie trwać dalej... kiedyś tam, teraz aby szybko ją ukończyć podwieszono sieć trakcyjną, ale infrastrukturę drogową dostosowano tylko do tego co będzie teraz, czyli wyłącznie dla tramwajów zawracających na pętli
:strzałka: http://hostmat.eu/images/28526789431274283211.jpg

Szkoda, że nie pokuszono się o budowę choćby kilku metrów torów dalej.

To jest przystanek dla wsiadających, ale też jednocześnie przystanek autobusowy przy Mehoffera
:strzałka: http://hostmat.eu/images/43050646805078854416.jpg

Tu mi się trochę nie spodobało. Wiadomym jest, że ta linia będzie - kiedyś tam - budowana dalej. Dziwi mnie, że nie zainstalowano ani zwrotnicy ani kawałka torów. Jak za jakiś czas będą prowadzone dalej prace... trzeba będzie rozbierać łuk, który widać na zdjęciu, a to oznacza, że trzeba będzie zawiesić ruch na tej linii
:strzałka: http://hostmat.eu/images/97073391586078453938.jpg

Mimo wszystko podwieszono sieć trakcyjną, a ten bałagan na razie pozostanie
:strzałka: http://hostmat.eu/images/06007381032767079660.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/10700623704273079075.jpg

I tu mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia, zwrotnicy nie ma, ale elementy już zainstalowano. To jest miejsce przyszłej zwrotnicy
:strzałka: http://hostmat.eu/images/21230128831368184502.jpg

Zastanawiam się co będą zasilać te baterie słoneczne - TLG, może Ty Byś wiedział ;)
:strzałka: http://hostmat.eu/images/02960713408598929622.jpg

Tak to w sumie wygląda
:strzałka: http://hostmat.eu/images/09300894600718433347.jpg

Na samą pętle dotrę już jak tramwaje zaczną kursować. Myślę, że stanie się to niedługo, chociaż ta inwestycja ma pewne problemy - jest nią podstacja energetyczna. Mam nadzieję, że uda się ten problem usunąć. Jak pisałem wyżej TW liczą na szybkie uruchomienie nowej linii. Ponieważ będą już tu mogły kursować tramwaje jednokierunkowe.

Natomiast PESY "Swing-Duo" będą im lada chwila bardzo potrzebne do obsługi linii nr 11.

==========================================
A teraz drugie ciekawe miejsce na mapie Warszawy - "Wileniak"
Klamka zapadła, tramwaje wracają tu za kilka dni - czyli już w tą sobotę !

A zatem jak to wygląda. Na Targowej trwają ostatnie prace
:strzałka: http://hostmat.eu/images/75626001397586105619.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/74580744759063395600.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/74033656981747032358.jpg

A to - na razie ciche - miejsce, za kilka tygodnie będzie bardzo ważnym przystankiem przesiadkowym - z metra do tramwajów. De facto tramwaje (3, 25, a potem również 4) będą przedłużeniem metra na Bródno i Annopol (docelowo również 23 na Czynszową)
:strzałka: http://hostmat.eu/images/75049380649015155823.jpg

W poniedziałek pisałem o al. Solidarności. Jest tam prowizorka. Ona pozostanie do przyszłego roku. Wygląda to tak.
:strzałka: http://hostmat.eu/images/01985997333056749870.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/56691617660320976255.jpg

Tramwaje (13 i 26) będą mogły tutaj jedynie skręcić w prawo w Targową
:strzałka: http://hostmat.eu/images/70673578754183176538.jpg

Tak jak pisałem wcześniej usunięto zwrotnicę i pozostawiono łuk
:strzałka: http://hostmat.eu/images/97739152551005857620.jpg

Na razie wszystko jest zastawione, potem zostanie uprzątnięte. Zastanawiają mnie jednak te płyty, do czego zostaną zastosowane, ale pewnie za jakiś czas to się wyjaśni ;)

Przystanek autobusowy, a za kilka dni już autobusowo-tramwajowy, jest tam wyjście z metra, umożliwi to przesiadkę z/do metra.
:strzałka: http://hostmat.eu/images/97172308981976305923.jpg

Na razie tak to pozostanie. Zmieni się dopiero w przyszłym roku. Ratuszowi zależy na szybkim uruchomieniu całości ;)

PS. 1. Wychodzi na to, że ZTM jednak puści tramwaje objazdem wokół cerkwi - dwukierunkowo. Z tego objazdu będzie również korzystać linia specjalna C6 z Cm. Wolskiego na Cm. Bródnowski (1.11) ;)

PS. 2 Mam już potwierdzenie. Na "wileniaku" aż zaroi się od tramwajów: :mruga:

:strzałka: 3 (Gocławek - Annopol)
:strzałka: 6 (Gocławek - Nowe Bemowo przez most Gdański, Metro Młociny i Wawrzyszew)
:strzałka: 13 (Kawęczyńska - Koło)
:strzałka: 25 (Annopol - Banacha przez most Poniatowskiego)
:strzałka: 26 (Wiatraczna - Osiedle Górczewska przez most Śląsko-Dąbrowski i Wolę)
:strzałka: 28 (Dworzec Wschodni - Piaski przez most Gdański).

Objazd utrzymane
:strzałka: 20 - bezpośrednio w ul. Jagiellońską na Żerań FSO
:strzałka: 4 (Wyścigi - Jagiellońska, Ratuszowa - Żerań Wsch)
:strzałka: 23 (Koło - Jagiellońska, Ratuszowa - Czynszowa)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Zgodnie z planami tramwaje pojechały już ulicą Targową. Tramwaje jadące od strony ul. 11 listopada mogą na razie jechać na wprost - w stronę Dw. Wschodniego. Powodem tego była konieczność stworzenia tymczasowych przystanków tramwajowych przy Wileńskim

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... 48uo5fc0v2

Te płyty - położone na torowisku - znikną stąd w momencie uruchomienia II linii metra. I wtedy tramwaje linii 4 i 23 - prawdopodobnie, a przynajmniej wg. wstępnych zapowiedzi, jednak tędy przejadą. Przynajmniej jednokierunkowo, bo w przeciwnym kierunku dalej pozostaną na objazdach.

Powodem tej sytuacji jest przystanek, który częściowo widać na poniższym zdjęciu (po prawej stronie zdjęcia, osłonięty zielonym płotem)
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31523

Będzie on dostępny wyłącznie poprzez przejścia podziemne ze stacji metra. Na razie jest on niedostępny dla pieszych. A zatem czekamy na ciąg dalszy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Minęło trochę czasu to skrobnę parę słówek. Z kronikarskiego obowiązku - od poniedziałku rusza nowa linia tramwajowa do Tarchomina Kościelnego, czyli do pętli tuż za ul. Mehoffera na Tarchominie. Dotrą tam tramwaje linii 2 i 17. Chwilowo z nieco okrojonym rozkładem, zmieni się po wybudowaniu podstacji ;)

Zaglądam tam co jakiś czas, nie wykonując, żadnych zdjęć, bo pora roku nie daje szansy na ładne foty (nawet w dzień jest ciemno). Linia na Tarchomin fizycznie jest już ukończona, trwają tam jedynie ostatnie prace wykończeniowe. Na przystankach stoją wiaty, ale ...nie oszklone, przypuszczam, że pewnie teraz zostaną one wykończone i otablicowane ;)

Bemowo. Od poniedziałku wracają również tramwaje linii 23 i 24 na Nowe Bemowo. Natomiast 6 i 28 zapewne wrócą na Koło.

Na Bemowie również zaglądam przynajmniej raz w tygodniu. Byłem tam również wczoraj. ;)

I byłem świadkiem jak na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Radiowej trwały bardzo gorączkowe prace budowlane. Widać było, że robotnikom się spieszy... a zatem wyczułem, że otwarcie tego torowiska nastąpi niebawem.

No i owszem... już w ten, najbliższy poniedziałek.

Nie wszystko jest takie różowe. Nowy odcinek torów pomiędzy ulicami Górczewską i Radiową nie będzie wykorzystywany liniowo... aż do przypuszczalnie lutego.

Jeśli dobrze wyczaiłem, to docelowo miałaby tam trafić linia 28 (Os. Górczewska ... przez Nowe Bemowo... do Dworca Wschodniego). Natomiast na linię nr. 11 (Metro Rondo Daszyńskiego - Metro Młociny) raczej poczekamy, ponieważ nadal nie ma taboru, który by ją obsługiwał (będą potrzebne dwukierunkowce, aktualnie jest ich 7 szt, na moje oko to raczej za mało) ;)

A zatem czekamy do poniedziałku ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Mam mieszane uczucia bo z jednej strony bardzo się cieszę, ale z drugiej jestem nieco wkurzony - choć może nie wściekły ;)

Niemal codziennie zaglądam w różne miejsca netu. A to na Wawkom, a to go Gazety, a juści również i na stronę ZTM-u. Szukając jakiejkolwiek informacji na temat prawdopodobnego terminu uruchomienia tramwaju na Tarchomin. ;)

I dotychczas panowała kompletna cisza w sprawie tramwaju na Tarchomin Kościelny. Tylko tyle się dowiedziałem, że owszem może 28 grudnia, że będą to dwie linie, że coś tam...

Aż tu nagle - po cichaczu, bez większego rozgłosu... od dzisiejszego poranka tramwaje linii 2 normalnie kursują na nową pętlę. ZTM podał wiadomość o tej zmianie... raptem dzień przed zmianą. Była to niespodzianka nawet dla samych mieszkańców, bo jeden z moich kolegów oniemiał jak zobaczył rano tramwaje na Światowida. A ponieważ nie przyglądał się zbyt mocno (jechał autobusem), toteż uważał, że to tylko testy.

Otóż NIE - od dzisiaj tramwaje "dwójki" planowo kursują po nowej linii. 17-stka trafi na nowy odcinek dopiero po feriach zimowych, czyli na przełomie stycznia i lutego.

Oznacza to koniec planowej służby dwukierunkowców na tej linii, teraz mogą już kursować tramwaje jednokierunkowe ;)

Teraz czekamy na ciąg dalszy, tzn. odbiór nowego odcinka tramwajowego na Powstańców Śląskich i przepuszczenia tam liniowo tramwajów. Ciekawy jestem, czy faktycznie ZTM zdecyduje o puszczeniu nowym odcinkiem linii 28 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Udało mi się dzisiaj wyskoczyć na Tarchomin... oczywiście tramwajem i jestem pod mega wrażeniem. Swingi po nowych torach dosłownie płyną. Nie czuć jazdy, a na dodatek jeżdżą tam bardzo szybko. Czas przejazdu tramwajem z Metra Młociny aż do ul. Mehoffera trwa dokładnie 15 minut. Swingi się tam pięknie rozpędzają, naprawdę jest szybko.

Na razie trudno mówić o jakimkolwiek zapełnieniu mamy okres między świąteczny i sporo mieszkańców gdzieś powyjeżdżało, więc ogólnie na mieście jest luźno... na Tarchominie też.

Aczkolwiek jak pamiętam 2-kę do Starych Świdrów, to normalny roboczy dzień bardzo sporadycznie ktoś podróżował, większość wybierała autobusy (101 i E6). Teraz tramwaje już się nawet potrafią zapełnić. Chociaż ja osobiście bez trudu znalazłem miejsce siedzące, to w drodze powrotnej, przesiadając się do 6-stki przy zajezdni "Żoliborz", widziałem wagony jadące na Tarchomin z ludźmi stojącymi i wszystkimi miejscami siedzącymi zajętymi.

Spotkałem się nawet z pozytywną opinią, gdzie ludzie cieszyli się z nowego połączenia i już z niecierpliwością czekają na 17-stkę. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: pmaster »

Na Marymonckiej podobno jest kumulacja problemów warszawskiego transportu tramwajowego, to będą potem czekać z niecierpliwością na zielone światło

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: TLG »

pmaster pisze:Na Marymonckiej podobno jest kumulacja problemów warszawskiego transportu tramwajowego, to będą potem czekać z niecierpliwością na zielone światło
Sygnalizacja wzdłuż Lasku Bielańskiego to dramatyczne nieporozumienie.
Mam sporo wątpliwości co do konkurencyjności 17 względem 2/101/E-x+metro tudzież 509+M2/inne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: pmaster »

Ale chociaż przesiadek ni ma.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Chyba jem za dużo masła bo ostatnio pamiętam, że coś tu miałem napisać, a jak już przeglądam forum... to zapominam co miałem skrobnąć.

A jest co napisać. Bowiem, Tramwaje Warszawskie chcą inwestować w rozbudowę swojej infrastruktury. Tramwaje na Tarchomin już kursują (po za wczorajszym wieczorem, gdzie ruch zawieszono z powodu zerwanej sieci trakcyjnej), tramwaje ul. Powstańców Śląskich lada chwila będą kursować - oczywiście mam na myśli nowy odcinek, jest on w trakcie odbiorów technicznych.

A teraz "na tapecie" jest ul. Kasprzaka na Woli. Tramwaje Warszawskie chcą by tramwaje wróciły na ul. Kasprzaka, ale żeby nie było zbyt łatwo muszą być problemy ... :mruga:

O ile odcinek od ul. Skierniewickiej do al. Prymasa Tysiąclecia jest tylko do odbudowy (nawet wisi tam sieć trakcyjna). O tyle na razie inwestor jest w trakcie ustalania koncepcji, ponieważ jest kilka pomysłów, jak dalej tramwaj miałby pojechać.

Wariantów są trzy, z czego dwa są bardzo zbliżone do siebie i różnią się tylko szczegółami:

1. Pierwszy wariant to pomysł poprowadzenia tramwajów z Kasprzaka na Bemowo na wprost. Idea jest taka, że linia została by przeprowadzona prosto ul. Kasprzaka, od ronda Tybetu, a następnie za skrzyżowaniem z ul. Ordona, tramwaje miałyby zjeżdżać do tunelu (tramwaje jadące ul. Wolską też) i pod ziemią obie linie miałyby się połączyć ze sobą.

Wiązałoby się to z koniecznością przebudowania całego układów drogowego w rejonie skrzyżowania Wolska / Redutowa, ponieważ to skrzyżowanie już jest dwupoziomowe.

2. Drugi wariant przewidywałby to samo, ale tramwaje miałyby w tym tunelu zabrać jeden pas drogowy samochodom. Różnice są niewielkie, ale mogłoby to zakłócić płynności ruchu kołowego w tym rejonie, ponieważ wiele wskazuje na to (a przynajmniej tak ja zrozumiałem), że tramwaje miałyby się krzyżować z samochodami w tunelu, czyli pod ziemią. Coś czuję, że za dużo tu kombinacji i chyba ten pomysł odpadnie ;)

3. Trzeci wariant przewiduje, że tramwaje na rondzie Tybetu skręcą z ul. Kasprzaka w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i w ten sposób dotrą do ul. Wolskiej (czyli powrót do tego co było tutaj wcześniej zanim zaczęto przebudowywać aleję Prymasa Tysiąclecia, z tą tylko różnicą, że kiedy ja byłem piękny i młody to na tejże alei była pętla tramwajowa dla linii 32, która została skasowana. Teraz nie ma już miejsca na powrót pętli - być może będą tylko tory na wprost)

Jednocześnie - nie zależnie od koncepcji - Tramwaje Warszawskie chcą tak zorganizować rozjazdy na rondzie Tybetu, aby były już przygotowane rozjazdy i tory wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia pod kątem linii tramwajowej, która w przyszłości miałaby być pociągnięta w tunelu pod Dworcem Zachodnim, i dalej na Ochotę przez ul. Bitwy Warszawskiej do Banacha (a docelowo z Banacha na Mokotów i do Miasteczka Wilanów) ;)

Na razie trwa ustalanie koncepcji, mają być też konsultacje społeczne i uzgodnienia środowiskowe. Tramwaje Warszawskie, chcą i dążą do tego, aby tramwaje nową linią pojechały w roku 2018.

Czy im się to uda ? ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: J-31 »

Wreszcie udało mi się pofocić na Tarchominie... oczywiście jeżdżące tam tramwaje. "Dwójka" ma już całkiem przyzwoitą frekwencję. W godzinach szczytu tramwaje potrafią się zapełnić, odciążają w ten sposób autobusy linii 101 ;)

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Warto zajrzeć na pętle Tarchomin Kościelny. Zasypano żwirem miejsce pod przyszły tor w kierunku Winnicy

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Na szczęście nie uruchomiono tej sygnalizacji...
:strzałka: http://hostmat.eu/images/08033284105853311071.jpg

... ale za to uruchomiono tą sygnalizację, która ma zabezpieczać chodnik i ścieżkę rowerową... w krzaki :retard:
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Na powyższym zdjęciu widać ją po prawej stronie. Ścieżka i chodnik urywają się tuż za pętlą, nikt nie wie po co ta sygnalizacja i co ma zabezpieczać. ;)

Na linii nr. 2 nadal śmigają wszystkie Swingi-Duo, chociaż linia już ich nie wymaga ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Na szczęście nie uruchomiono tej sygnalizacji...
:strzałka: http://hostmat.eu/images/08033284105853311071.jpg

... ale za to uruchomiono tą sygnalizację, która ma zabezpieczać chodnik i ścieżkę rowerową... w krzaki :retard:
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Na powyższym zdjęciu widać ją po prawej stronie. Ścieżka i chodnik urywają się tuż za pętlą, nikt nie wie po co ta sygnalizacja i co ma zabezpieczać. ;)

Na linii nr. 2 nadal śmigają wszystkie Swingi-Duo, chociaż linia już ich nie wymaga ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329
Dlaczego "chodnik" działa, a "widmowy tor" nie? Bo chodnikiem jednak ktoś czasem chodzi. Sygnalizacja jest już przygotowana na dalszą realizację prac budowlanych. Pamiętaj, że równolegle trwa postępowanie z poszerzeniem Światowida do Stefanika więc sygnalizacja nie będzie czekać aż do przedłużenia linii tramwajowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”