Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
: 2015-04-08, 21:38
Chcąc uzupełnić swój post z dnia 11 stycznia br. na temat projektu poprowadzenia linii tramwajowej na Woli a konkretnie na ul. Kasprzaka, postanowiłem zaprosić Was na małą fotograficzną wycieczkę.
Zanim rzucimy okiem na opcje tego projektu, to zacznijmy od początku, czyli od ul. Kasprzaka. To stąd miałyby dojechać tramwaje - od strony Ronda Daszyńskiego
http://iv.pl/images/85126770708939148916.jpg
Tu gdzie teraz posadzone są te niskie krzewy, kiedyś był przystanek tramwajowy - komunikował się on z przystankiem osobowym "Warszawa Kasprzaka", nieco dalej nadal wisi sieć trakcyjna, na zdjęciu jej nie widać
http://www.iv.pl/images/45610771622522613106.jpg
Co dalej ?
Niezależnie od wariantu na Rondzie Wolnego Tybetu i tak będą rozjazdy...
http://www.iv.pl/images/81988384375829281226.jpg
... ponieważ Tramwaje Warszawskie nadal bardzo chcą budować linię pod dworcem Warszawa Zachodnia.
Do Zachodniego tramwaje pojadą pomiędzy wiaduktami, miejsce jest pozostawione
http://www.iv.pl/images/84260867636494507429.jpg
http://www.iv.pl/images/22074581828018263849.jpg
Pewnie tylko te pomniki i krzaki poszły by w pierun
http://www.iv.pl/images/89536084551242801678.jpg
Gdzie skończył by się ten odcinek ? najprawdopodobniej tutaj...
http://www.iv.pl/images/24949942936620218039.jpg
... ale wbudowanie w ten układ drogowy linii tramwajowej - jak widać na powyższym zdjęciu, pociągnął by olbrzymie koszty. Zatem nie wiem czy ten wariant jest realny.
http://www.iv.pl/images/82187586827316761303.jpg
Po lewej stronie są zabudowania, podobnie jest po prawej stronie, na zewnątrz jest za ciasno na tramwaj...
http://www.iv.pl/images/31221589384479274204.jpg
... a zatem tutaj
http://www.iv.pl/images/92181951494879933087.jpg
W takim przypadku tramwaj skręcał by pomiędzy filarami
http://www.iv.pl/images/94709679253541629445.jpg
W sumie miejsce jest na bezpieczny skręt no i szansa na poprowadzenie torowiska prosto do dworca Zachodniego
http://www.iv.pl/images/81988384375829281226.jpg
W miarę luźno jest też od strony ul. Wolskiej. I coś czuję, że chyba ten wariant będzie miał większą szansę.
Reasumując. Tak to wygląda wizualnie. Na razie nie ma nowych wieści na temat projektu budowy linii na Woli. Natomiast Tramwaje Warszawskie chcą pozyskać środki inwestycyjne od UE na budowę linii do Miasteczka Wilanów i pod dworcem Zachodnim
Zanim rzucimy okiem na opcje tego projektu, to zacznijmy od początku, czyli od ul. Kasprzaka. To stąd miałyby dojechać tramwaje - od strony Ronda Daszyńskiego
http://iv.pl/images/85126770708939148916.jpg
Tu gdzie teraz posadzone są te niskie krzewy, kiedyś był przystanek tramwajowy - komunikował się on z przystankiem osobowym "Warszawa Kasprzaka", nieco dalej nadal wisi sieć trakcyjna, na zdjęciu jej nie widać
http://www.iv.pl/images/45610771622522613106.jpg
Co dalej ?
Niezależnie od wariantu na Rondzie Wolnego Tybetu i tak będą rozjazdy...
http://www.iv.pl/images/81988384375829281226.jpg
... ponieważ Tramwaje Warszawskie nadal bardzo chcą budować linię pod dworcem Warszawa Zachodnia.
Do Zachodniego tramwaje pojadą pomiędzy wiaduktami, miejsce jest pozostawione
http://www.iv.pl/images/84260867636494507429.jpg
Jeżeli tramwaj miałby pojechać prosto... pas zieleni powinien wystarczyć1. Pierwszy wariant to pomysł poprowadzenia tramwajów z Kasprzaka na Bemowo na wprost. Idea jest taka, że linia została by przeprowadzona prosto ul. Kasprzaka, od ronda Tybetu, a następnie za skrzyżowaniem z ul. Ordona, tramwaje miałyby zjeżdżać do tunelu (tramwaje jadące ul. Wolską też) i pod ziemią obie linie miałyby się połączyć ze sobą.
Wiązałoby się to z koniecznością przebudowania całego układów drogowego w rejonie skrzyżowania Wolska / Redutowa, ponieważ to skrzyżowanie już jest dwupoziomowe.
http://www.iv.pl/images/22074581828018263849.jpg
Pewnie tylko te pomniki i krzaki poszły by w pierun
http://www.iv.pl/images/89536084551242801678.jpg
Gdzie skończył by się ten odcinek ? najprawdopodobniej tutaj...
http://www.iv.pl/images/24949942936620218039.jpg
... ale wbudowanie w ten układ drogowy linii tramwajowej - jak widać na powyższym zdjęciu, pociągnął by olbrzymie koszty. Zatem nie wiem czy ten wariant jest realny.
Oglądałem al. Prymasa Tysiąclecia i z moich oględzin wynika, że chyba jedynym możliwym miejscem do budowania linii tramwajowej byłby środkowy pas pod wiaduktami3. Trzeci wariant przewiduje, że tramwaje na rondzie Tybetu skręcą z ul. Kasprzaka w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i w ten sposób dotrą do ul. Wolskiej
http://www.iv.pl/images/82187586827316761303.jpg
Po lewej stronie są zabudowania, podobnie jest po prawej stronie, na zewnątrz jest za ciasno na tramwaj...
http://www.iv.pl/images/31221589384479274204.jpg
... a zatem tutaj
http://www.iv.pl/images/92181951494879933087.jpg
W takim przypadku tramwaj skręcał by pomiędzy filarami
http://www.iv.pl/images/94709679253541629445.jpg
W sumie miejsce jest na bezpieczny skręt no i szansa na poprowadzenie torowiska prosto do dworca Zachodniego
http://www.iv.pl/images/81988384375829281226.jpg
W miarę luźno jest też od strony ul. Wolskiej. I coś czuję, że chyba ten wariant będzie miał większą szansę.
Reasumując. Tak to wygląda wizualnie. Na razie nie ma nowych wieści na temat projektu budowy linii na Woli. Natomiast Tramwaje Warszawskie chcą pozyskać środki inwestycyjne od UE na budowę linii do Miasteczka Wilanów i pod dworcem Zachodnim