Tramwaje historyczne w Polsce
Tramwaje historyczne w Polsce
Odnośnie dyskusji nt. niskiej podłogi w tramach: Link
Posty wydzielone z tematu "Niska podłoga w 105N". Admin J-31
Posty wydzielone z tematu "Niska podłoga w 105N". Admin J-31
W Poznaniu bedzie niedługo najstarszy czynny wagon niskopodłogowy w Polsce-SD2 Wismar,potocznie "duży szczeciniak"(doczepa).Obecnie są gromadzone fundusze na jego remont.
Ponadto w Krakowi gnije nasz rodzimy,poznański produkt P2D,potocznie"dwa pokoje z kuchnią",był pierwszym wagonem niskopodłogowym(doczepnym)produkcji polskiej z 1929 roku.
Ponadto w Krakowi gnije nasz rodzimy,poznański produkt P2D,potocznie"dwa pokoje z kuchnią",był pierwszym wagonem niskopodłogowym(doczepnym)produkcji polskiej z 1929 roku.
Autor tej strony włożył kawał pięknej roboty w jej stworzenie !u2w pisze:Odnośnie dyskusji nt. niskiej podłogi w tramach: Link
Po za tym odszukać, zeskanować tyle pocztówek... brrrr. Kawał roboty, ale naprawdę piękne...
Gnije ale moze sie doczeka w koncu remontu, tak jak sie doczekal LHPoznań Podi pisze:W Poznaniu bedzie niedługo najstarszy czynny wagon niskopodłogowy w Polsce-SD2 Wismar,potocznie "duży szczeciniak"(doczepa).Obecnie są gromadzone fundusze na jego remont.
Ponadto w Krakowi gnije nasz rodzimy,poznański produkt P2D,potocznie"dwa pokoje z kuchnią",był pierwszym wagonem niskopodłogowym(doczepnym)produkcji polskiej z 1929 roku.
Akurat z racji mojego miejsca zamieszkania mam zapewne inne zdanie, wiec nie ebde sie wypowiadal na ten temat. Coz taka juz natura ludzka, ze kazdy chce miec zabytkowe tramwajki u siebie w miesciePoznań Podi pisze:Akurat-nam,Poznaniakom niechcieli go wydać .
Prawda jest taka, ze zabytkowe wagony, ktore jezdza obecnie po Krakowie stanowia tylko czesc zbiorow jakie posiada nasze miasto. Druga czesc znajduje sie glownie w hali Muzeum Inzynieri Miejskiej przy ul. Wawrzynca i nie jest udostepniana do ogladania ze wzgledu na swoj obecny stan. Naszczescie od pewnego czasu zaczyna sie cos ruszac w tej kwestii. Powoli, lecz jednak w miare sukcesywnie remontowane sa kolejne wagony tramwajowe. Zrobiono eNke, odremontowano sklad T4+B4, ktory stal i niszczal od momentu wylaczenia go z eksploatacji, wyremontowano jelcza "ogorka". W jesieni tego roku powinien wyjechac swiezo wyremontowany wagon LH, nastepny do remontu bedzie pewnie wagon 102NaD, czyli nasza krakowska przerobka stodwojki na wagon doczepny, tak aby na miescie mogl pojawic sie historyczny juz sklad 102Na+102NaD. Mysle ze poznanskie "dwa pokoje z kuchnia" rowniez doczekaja sie w swoim czasie remontu
Na koniec mam pytanie, jako ze nie interesowalem sie tym wczesniej. Z jakimi wagonami silnikowymi jezdzily po Poznaniu P2D
Generacja N,Wismary,Heidebergi...
[ Dodano: 2005-06-23, 14:31 ]
Dodam artukuł z apelem o ratunek P2D z Krakowa.Artukuł niezbyt nowy(21.02.2003),ale może kogoś zaciekawi.Niestety sprawa z ratunkiem wagonu ucichała,gdy znaleziono Dużego Szczeciniaka .
PS.Soory ze tak długo po zakonczeniu dyskusji,ale musiałme znaleźć tą gazetę w domu i ją wskanować .
[ Dodano: 2005-06-23, 14:31 ]
Dodam artukuł z apelem o ratunek P2D z Krakowa.Artukuł niezbyt nowy(21.02.2003),ale może kogoś zaciekawi.Niestety sprawa z ratunkiem wagonu ucichała,gdy znaleziono Dużego Szczeciniaka .
PS.Soory ze tak długo po zakonczeniu dyskusji,ale musiałme znaleźć tą gazetę w domu i ją wskanować .
Przy pierwszym rozdziale unijnych pieniedzy byl pomysl, aby utworzyc tzw "Kwartal św. Wawrzynca". W sklad projektu wchodzilo wtedy m. in. dobudowanie brakujace odcinka torow miedzy petla Dajwor, a byla zajezdnia tramwajowa na Wawrzynca, a takze wyremontowanie/powiekszenie/unowoczesnienie muzeum inzynieri miejsciej. Ogolnie plan byl taki, zeby czesc zabytkowych tramwajow stala w tamtym miejscu (w muzeum) i stamtad wyjezdzala na miasto. Byc moze przy okazji udaloby sie co nieco wyremontowac. Niestety Komitet Sterujacy czy jak to sie tam nazywa (chodzi o to, co decydowalo o podizale pieniedzy przyznanych wojewodztwu), zdecydowalo, ze Krakow dostal juz za duzo z unijnej kasy i projekt odrzucilo (mimo ze wedlug ekspertow byl na 1. miejscu), cuz taka Polska.
W obecnym projekcie "Kwartalu sw. Wawrzynca", ktory ponownie zostal wyslany z prosba o dofinansowanie, takich planow juz nie ma, gdyz zostal znaczaco okrojony.
W obecnym projekcie "Kwartalu sw. Wawrzynca", ktory ponownie zostal wyslany z prosba o dofinansowanie, takich planow juz nie ma, gdyz zostal znaczaco okrojony.
No cos tu jest nie tak. Podzial funduszy europejskich zostal podzielony na poszczegolne wojewodztwa znacznie wczesniej, jest zawarty w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2004-2007 i jest niezmienny. Zalezy od ilosci osob mieszkajacych na danym terenie i PBK na mieszkanca na poszczegolne wojewodztwa. Fundusze dalej sa dzielone na poszczegolne priorytety. Jesli chodzi o fundusze wojewodzkie to tutaj programem zajmujacym sie transportem w miescie jest ZPORR 1.1, a konkretnie dzialanie 1.1.2 (1.1.1 jest na drogi). Miasto moze pozyskac z tych funduszy az 75% dofinansowania, ale ilosc pieniedzy w tym funduszu jest ograniczona i na duze projekty brakuje pieniedzy.szubak pisze:[...]Niestety Komitet Sterujacy czy jak to sie tam nazywa (chodzi o to, co decydowalo o podizale pieniedzy przyznanych wojewodztwu), zdecydowalo, ze Krakow dostal juz za duzo z unijnej kasy i projekt odrzucilo (mimo ze wedlug ekspertow byl na 1. miejscu), cuz taka Polska.
W obecnym projekcie "Kwartalu sw. Wawrzynca", ktory ponownie zostal wyslany z prosba o dofinansowanie, takich planow juz nie ma, gdyz zostal znaczaco okrojony.
O fundusze mozna ubiegac sie rowniez z dzialania ZPORR 1.6. Jest to fundusz centralny, do ktorego moga zglaszac sie najwieksze aglomeracje w Polsce. I Krakow DOSTAL pieniadze z tego funduszu. M.in. na 24 nowe wagony. Jednak tutaj wartosc dofinansowania wynosi 50%. W drugiej turze skladania wnioskow do ZPORR 1.6 Krakow nie zglosil zadnego wniosku.
Poczytaj tutaj
Oraz tutaj :
Pozdrawiam,W dniu 1 grudnia br. Zespół-Komitet Sterujący ds. wyboru projektów dla Działania 1.6 ZPORR zarekomendował Ministrowi Gospodarki i Pracy następujący projekt: Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – ETAP I
Ze względu na wartość powyższego projektu zostanie on przekazany przez Ministra Gospodarki i Pracy do Komisji Europejskiej w celu jego zatwierdzenia.
Udział środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla projektu krakowskiego wynosi 115.168.000 PLN.
Projekt był rekomendowany przez Zespół Komitet Sterujący, w skład którego wchodzą przedstawiciele administracji rządowej, przedstawiciele samorządów województw oraz reprezentanci partnerów społecznych i gospodarczych. Ponadto w spotkaniu uczestniczył przedstawiciel Panelu Ekspertów dla Działania 1.6 ZPORR.
Aleksej
W tym przypadku chodzli o pieniadze unijne, przydzielone wojewodztwu malopolskiemu. Bylo juz wiadomo ile to jest pieniedzy, ale byly one pozniej dzielona na poszczegolne zadania przez Centralny Komitet Sterujacy (lub cos o podobnej nazwie, gdyz nazwy nie pamietam w tym momencie dokladnie). Podzial wygladal mniej wiecej tak, ze we wladzach tegoz cudownego organa nie zasiadal chyba ani jeden przedstwaiciel miasta Krakowa, rowniez miasto nie zadbalo o odpowiedni lobbing i najogolniej mowiac wiekszsoc projektow, ktore zesmy przedstawili zostala odrzucona. Nieoficjalnie umotywowane bylo to tak, ze Krakow dostal juz wystarczajaco wiele z funduszy unijnych i pora teraz na innych
Wczesniej Krakow dostal juz unijne pieniadze miedzy innymi na nowe tramy, na remont, Kalwaryjskiej itd. ale pochodzily one z innej puli niz te, o ktore tutaj chodzi. Po Prostu "Kwartal sw. Wawzynaca, nie byl wczesniej zgloszony, liczono na to, iz zostanie dofinansowany z pieniedzye przyznanych wojewodztwu, tym bardziej, ze przez ekspertow zostal oceniony najwyzej sposrod zgloszonych projektow.
[ Dodano: 2005-06-30, 23:27 ]
Wczesniej Krakow dostal juz unijne pieniadze miedzy innymi na nowe tramy, na remont, Kalwaryjskiej itd. ale pochodzily one z innej puli niz te, o ktore tutaj chodzi. Po Prostu "Kwartal sw. Wawzynaca, nie byl wczesniej zgloszony, liczono na to, iz zostanie dofinansowany z pieniedzye przyznanych wojewodztwu, tym bardziej, ze przez ekspertow zostal oceniony najwyzej sposrod zgloszonych projektow.
[ Dodano: 2005-06-30, 23:27 ]
Dokladnie, stad dostalismy pieniadze na nowe tramy itd..., ale pieniadze na "Kwartal sw. Wawrzynca" mialy isc juz z innej puli. Niestety nie przewazyly argumenty merytoryczne, tylko znajomosci, kumoterstwo itd. w kazdym razie po oglosznieu projektow, ktore dopstaly dofinansowanie, bylo wiele kontrowersji, niejasnosci i podejrzen. Cuz taka Polska wlasnie, widac ze trzeba zadbac o sowje interesy WCZESNIEJ, a nie po fakciealeksej pisze: O fundusze mozna ubiegac sie rowniez z dzialania ZPORR 1.6. Jest to fundusz centralny, do ktorego moga zglaszac sie najwieksze aglomeracje w Polsce. I Krakow DOSTAL pieniadze z tego funduszu. M.in. na 24 nowe wagony. Jednak tutaj wartosc dofinansowania wynosi 50%. W drugiej turze skladania wnioskow do ZPORR 1.6 Krakow nie zglosil zadnego wniosku.
Wczoraj gdy czekałem na tramwaj przy dworcu PKP miałem miłą okazję zobaczyć naszą zabytkową N-kę #1100. Co prawda bez doczepki #1263, ale zawsze oko cieszy
Przezabawny motorniczy zapraszał ludzi do przejazdu za darmo. Utworzono specjalną, chociaż króciutką linię 2 relacji K-ce Plac Wolności - K-ce Słoneczna Pętla. Był nawet o tym materiał filmowy w TVP. Wszystko jest zorganizowane w ramach akcji bez samochodu.
Przezabawny motorniczy zapraszał ludzi do przejazdu za darmo. Utworzono specjalną, chociaż króciutką linię 2 relacji K-ce Plac Wolności - K-ce Słoneczna Pętla. Był nawet o tym materiał filmowy w TVP. Wszystko jest zorganizowane w ramach akcji bez samochodu.