Głównym celem mojej wczorajszej wizyty w Łodzi, była linia do Zgierza i Ozorkowa. Po za tym postanowiłem zobaczyć co teraz obsługuje linie podmiejskie po likwidacji MKT sp. z o.o
Linię 46 przejęło MPK, linia w całości została objęta biletem aglomeracyjnym. Oznacza to, że mieszkańcy zarówno Ozorkowa jak i Zgierza mogą dojechać tramwajem do Łodzi, a potem się wielokrotnie przesiadać - posiadając jeden bilet okresowy np. dobowy, czy miesięczny
Tyle z plusów. Zanim przejdę do minusów, a w zasadzie do jednego minusa, to małe słówko czym obecnie MPK obsługuje linię 46.
Ano, MPK przejęło od MKT wagony Duewag GT8N.
http://imageshack.us/photo/my-images/19/mpkldz5061.jpg/
Tramwaje mają niskopodłogowy człon i są uwzględnione w rozkładzie jazdy jako "niskopodłogowe".
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... z5144.jpg/
Dodatkowo na tej linii pojawiają się Duewagi M6S - one nie mają niskopodłogowego członu
http://imageshack.us/photo/my-images/839/mpkldz327.jpg/
Muszę przyznać, że GT8N doskonale się sprawdzają na linii 46. Te wagony to takie typowe tramwaje podmiejskie. Duża liczba miejsc siedzących a jednocześnie szeroki korytaż. Znakomite tramwaje - brawa dla MPK, że je przejęło
No i tu chciałbym zacząć swoją krytykę. Ponieważ o ile MPK ma do obsługi fajny tabor. Sama linia jest niesamowita i bardzo klimatyczna...
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=25722
... o tyle stan tego torowiska woła o pomstę do nieba
To jest po prostu tragedia. Ta linia nie prosi się o remont - ona krzyczy o remont
Te tramwaje o wiele szybciej dowoziłyby mieszkańców tych wszystkich miejscowości, gdyby tylko właściciel infrastruktury w końcu zrobiłby remont.
O ile na prostych odcinkach motorniczy rozpędzają się na tyle na ile pozwalają krzywe tory, o tyle w wielu miejsach - szczególnie na rozjazdach (mijankach) - tramwaj musi zwolnić do prędkości pieszego, jeśli nie wolniej
Warto dodać, że łódzkie MPK wykonuje naprawy doraźne. Zaraz za Zgierzem (jadąc w kierunku Ozorkowa) napotkaliśmy ekipę remontową MPK, która naprawiała zwrotnicę na jednej z mijanek.
Przy okazji warto dodać, że MPK naprawdę jest świetne jeśli chodzi o sytuacje awaryjne. Motorniczy mojego tramwaju - GT8N - miał problem z drugimi drzwiami. Drzwi otwierały się, ale nie zamykały. Pan motorniczy zgłosił usterkę drogą telefoniczną i dodał tylko gdzie się znajduje oraz w którym kierunku jedzie....
.... ekipa serwisowa oczekiwała na tenże tramwaj na Helenówku. Drzwi naprawiano na torowisku. Wszystko odbyło się sprawnie i bez blokady ruchu
======================
Łódź bez 803N... skorzystałem z okazji (zatrzymania w celu naprawy) i zajrzałem przez płot zajezdni byłego już MKT. 803N stoją odstawione i oczekują dalszych decyzji
http://imageshack.us/photo/my-images/543/helenwek3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/840/helenwek6.jpg/
Prócz nich na Helenówku stoją też i inne pojazdy
http://imageshack.us/photo/my-images/853/helenwek4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/829/helenwek2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/844/helenwek1.jpg/
No i tu mam pytanie do kolegów z Łodzi. Co robi ta eNka oraz 805-ka na Helenówku ?
http://imageshack.us/photo/my-images/29/helenwek5.jpg/
Skoro już wspominam o "innych pojazdach", to wychodzi na to, że "Helenówek" nadal funkcjonuje jako zajezdnia. Na zdjęciu poniżej GT8, a obok Duewag M6S, ten tramwaj chwilę później wyjechał na linię 46.
http://imageshack.us/photo/my-images/204/helenwek7.jpg/
Warto dodać, że GT8 mają nadal oznaczenia MKT. Natomiast przejęte przez MPK Duewagi GT8N mają już logo MPK. Na M6S nie ma żadnych oznaczeń
=======================
Pytanie do kolegów z Łodzi, czy planowany jest jakiś remont lub modernizacja linii do Ozorkowa ?