Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

zgierz

Post autor: Gullit »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Głównym celem mojej wczorajszej wizyty w Łodzi, była linia do Zgierza i Ozorkowa. Po za tym postanowiłem zobaczyć co teraz obsługuje linie podmiejskie po likwidacji MKT sp. z o.o

Linię 46 przejęło MPK, linia w całości została objęta biletem aglomeracyjnym. Oznacza to, że mieszkańcy zarówno Ozorkowa jak i Zgierza mogą dojechać tramwajem do Łodzi, a potem się wielokrotnie przesiadać - posiadając jeden bilet okresowy np. dobowy, czy miesięczny ;)

Tyle z plusów. Zanim przejdę do minusów, a w zasadzie do jednego minusa, to małe słówko czym obecnie MPK obsługuje linię 46.

Ano, MPK przejęło od MKT wagony Duewag GT8N.

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/19/mpkldz5061.jpg/

Tramwaje mają niskopodłogowy człon i są uwzględnione w rozkładzie jazdy jako "niskopodłogowe".

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... z5144.jpg/

Dodatkowo na tej linii pojawiają się Duewagi M6S - one nie mają niskopodłogowego członu

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/839/mpkldz327.jpg/

Muszę przyznać, że GT8N doskonale się sprawdzają na linii 46. Te wagony to takie typowe tramwaje podmiejskie. Duża liczba miejsc siedzących a jednocześnie szeroki korytaż. Znakomite tramwaje - brawa dla MPK, że je przejęło :P

No i tu chciałbym zacząć swoją krytykę. Ponieważ o ile MPK ma do obsługi fajny tabor. Sama linia jest niesamowita i bardzo klimatyczna...

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=25722

... o tyle stan tego torowiska woła o pomstę do nieba :!:

To jest po prostu tragedia. Ta linia nie prosi się o remont - ona krzyczy o remont :chytry:

Te tramwaje o wiele szybciej dowoziłyby mieszkańców tych wszystkich miejscowości, gdyby tylko właściciel infrastruktury w końcu zrobiłby remont.

O ile na prostych odcinkach motorniczy rozpędzają się na tyle na ile pozwalają krzywe tory, o tyle w wielu miejsach - szczególnie na rozjazdach (mijankach) - tramwaj musi zwolnić do prędkości pieszego, jeśli nie wolniej :]

Warto dodać, że łódzkie MPK wykonuje naprawy doraźne. Zaraz za Zgierzem (jadąc w kierunku Ozorkowa) napotkaliśmy ekipę remontową MPK, która naprawiała zwrotnicę na jednej z mijanek.

Przy okazji warto dodać, że MPK naprawdę jest świetne jeśli chodzi o sytuacje awaryjne. Motorniczy mojego tramwaju - GT8N - miał problem z drugimi drzwiami. Drzwi otwierały się, ale nie zamykały. Pan motorniczy zgłosił usterkę drogą telefoniczną i dodał tylko gdzie się znajduje oraz w którym kierunku jedzie....

.... ekipa serwisowa oczekiwała na tenże tramwaj na Helenówku. Drzwi naprawiano na torowisku. Wszystko odbyło się sprawnie i bez blokady ruchu :P

======================
Łódź bez 803N... skorzystałem z okazji (zatrzymania w celu naprawy) i zajrzałem przez płot zajezdni byłego już MKT. 803N stoją odstawione i oczekują dalszych decyzji

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/543/helenwek3.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/840/helenwek6.jpg/

Prócz nich na Helenówku stoją też i inne pojazdy

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/853/helenwek4.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/829/helenwek2.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/844/helenwek1.jpg/

No i tu mam pytanie do kolegów z Łodzi. Co robi ta eNka oraz 805-ka na Helenówku ? :o:
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/29/helenwek5.jpg/

Skoro już wspominam o "innych pojazdach", to wychodzi na to, że "Helenówek" nadal funkcjonuje jako zajezdnia. Na zdjęciu poniżej GT8, a obok Duewag M6S, ten tramwaj chwilę później wyjechał na linię 46.

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/204/helenwek7.jpg/

Warto dodać, że GT8 mają nadal oznaczenia MKT. Natomiast przejęte przez MPK Duewagi GT8N mają już logo MPK. Na M6S nie ma żadnych oznaczeń

=======================

Pytanie do kolegów z Łodzi, czy planowany jest jakiś remont lub modernizacja linii do Ozorkowa ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:803N stoją odstawione i oczekują dalszych decyzji
Jak dobrze pójdzie to niektóre podzespoły z nich pojawią się w różnych tramwajowych zabytkach (sic!)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

TLG pisze:Jak dobrze pójdzie to niektóre podzespoły z nich pojawią się w różnych tramwajowych zabytkach (sic!)
A masz jakiś lepszy pomysł, jak uratować (lub skąd wziąć) dość sporo części zamiennych, których się już nie produkuje dla (np.) Waszego 13NS?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Coffee pisze:A masz jakiś lepszy pomysł, jak uratować (lub skąd wziąć) dość sporo części zamiennych, których się już nie produkuje dla (np.) Waszego 13NS?
Nie rozumiem dlaczego takie pytanie mi zadajesz.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Bo nie rozumiem co w fakcie wykorzystania części z 803N jest nieprawdziwego lub dlaczego miała by być odebrana jako nieprawdziwa:
TLG pisze: (sic!)
Wiem, że czepiam się słówek, ale to wygląda, jakbyś miał coś przeciwko temu.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

To znaczy mniej więcej tyle co "cicho sza!". Czyli w tym przypadku mniej więcej tyle, że doszły mnie bardzo nieoficjalne słuchy na temat możliwości pozyskania części do zabytkowych wagonów.
Na przyszłość: czasem nie warto doszukiwać się jakiś podtekstów tylko zwyczajnie ruszyć głową, bo odpowiedź jest bliżej niż się wydaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Prawdę powiedziawszy, te zmodernizowane 803N MKT, to był makabryczny złom. Pewnie na początku ekspoloatacji, tuż po modernizacji to były fajne tramwaje - ale niestety już nie teraz. W zeszłym roku jak tym jechałem to nieźle się zdziwiłem ;)

Chyba w lepszym stanie były 803-ki Tramwajów Podmiejskich. ;)

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

J-31 pisze: stan tego torowiska woła o pomstę do nieba
Proponuje wybrać się do GOPu. Może nie jest aż tak tragicznie (jechałem 46), ale...
- 7 na odcinku od krzyżówki w Świętochłowicach aż do Targowiska
- 27 od Ronda Ludwik (choć w sumie gorąco jest juz od Gierka)
- przejazd tramwajowy pod wiaduktem kolejowym obok II komisariatu w - Sosnowcu (centymetry od sciany, tory sobie klapnęły)
- 19 od centrum Bytomia aż na Stroszek
- 9 od Rynku w Chorzowie aż do Chebzia (kawał drogi)
- torowisko od petli Akademiki na Pogoni w sosnowcu, aż do Stadionu w Będzinie
- torowisko praktycznie na cały Gołonogu w Dąbrowie Górniczej
- 26 od Niwki aż do PKP w Mysłowicach
mniej więcej tyle na szybciora.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rumpel pisze:Proponuje wybrać się do GOPu. Może nie jest aż tak tragicznie (jechałem 46), ale...
Zdaję sobie sprawę, ale na Górnym Śląsku zawsze jest jakaś szansa, że lokalne samorządy w końcu zaczną kiedyś wspólnie inwestować w infrastrukturę. Natomiast w przypadku linii do Ozorkowa obawiam się, że nie prędko dojdzie do jakiegokolwiek remontu. Zdaje się, że chyba nikomu za bardzo nie zależy, prócz małej grupki mieszkańców, którzy jeszcze dojeżdżają do Łodzi. Obym się jednak mylił ;)

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

J-31 pisze:małej grupki mieszkańców
Nie takiej małej, a jechałem w sobote o 19 w wakacje :P

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze:Czyli w tym przypadku mniej więcej tyle, że doszły mnie bardzo nieoficjalne słuchy na temat możliwości pozyskania części do zabytkowych wagonów.
Spółki są w likwidacji i pewnie nawet ruscy nie chcą tych wagonów więc jeśli ktoś chce sobie kupić wagon albo części do niego to nie będzie miał najmniejszych problemów (chyba że złomiarz da więcej)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Natomiast w przypadku linii do Ozorkowa obawiam się, że nie prędko dojdzie do jakiegokolwiek remontu. Zdaje się, że chyba nikomu za bardzo nie zależy, prócz małej grupki mieszkańców, którzy jeszcze dojeżdżają do Łodzi. Obym się jednak mylił
Myślę że jednak z Ozorkowa i Zgierza dojeżdża wielu ludzi, którzy chętnie jechaliby tramwajem zamiast stać w korkach, ale zniszczone torowisko (i do niedawna osiemsettrójki) skłaniają ich do używania samochodów/autobusów/aronów, a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Prawdę powiedziawszy, te zmodernizowane 803N MKT, to był makabryczny złom. Pewnie na początku ekspoloatacji, tuż po modernizacji to były fajne tramwaje - ale niestety już nie teraz.
Ja myślę, że zarówno te modernizacje jak i to, że w ogóle te wagony wyjeżdżały to dowód na ofiarność załogi Helenówka. Bo w warunkach półpolowych i przy nieustannym braku szmalu to niewiele więcej dałoby się zrobić.

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze:a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.
Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety. M. in. to pogrzebało projekt ŁTR (w kierunku Pabianic problemy robił Ksawerów, Zgierz z jakiegoś powodu też się wycofał, chociaż tam potrzebny jest akurat dość niewielki remont)

[ Dodano: 15 Kwi 2012 13:28 ]
pmaster pisze:a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.
Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety. M. in. to pogrzebało projekt ŁTR (w kierunku Pabianic problemy robił Ksawerów, Zgierz z jakiegoś powodu też się wycofał, chociaż tam potrzebny jest akurat dość niewielki remont)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety
Niektórzy twierdzą, że wszystkie gminy łódzkiego.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Na tym zdjęciu nurtuje mnie jedna rzecz: czy na Helenówku zajmują się kasacją ...sprzętu medycznego? Na pierwszym planie widać coś, co jest ewidentnie zdekompletowanym, leciwym aparatem do znieczulenia ogólnego.

ppln

Post autor: ppln »

Wymiana u złomiarza za części do kanciaków/parówek

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Uwaga uwaga! Mamy pierwszą w Polsce oficjalną mijankę lewostronną! Technicy MPK - czym jeszcze oni nas zadziwią :D

https://www.facebook.com/photo.php?v=47 ... ideo_reply

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

Post autor: J-31 »

I jest kolejny wątek dotyczący stanu technicznego linii podmiejskich... a konkretnie jednej. Ozorków. O dwa tygodnie będzie trzeba poczekać na wynik analizy stanu technicznego sieci trakcyjnej w granicach Ozorkowa

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57423.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”