Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-04-14, 21:55

Bo nie rozumiem co w fakcie wykorzystania części z 803N jest nieprawdziwego lub dlaczego miała by być odebrana jako nieprawdziwa:
TLG pisze: (sic!)
Wiem, że czepiam się słówek, ale to wygląda, jakbyś miał coś przeciwko temu.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-04-14, 22:14

To znaczy mniej więcej tyle co "cicho sza!". Czyli w tym przypadku mniej więcej tyle, że doszły mnie bardzo nieoficjalne słuchy na temat możliwości pozyskania części do zabytkowych wagonów.
Na przyszłość: czasem nie warto doszukiwać się jakiś podtekstów tylko zwyczajnie ruszyć głową, bo odpowiedź jest bliżej niż się wydaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-14, 22:15

Prawdę powiedziawszy, te zmodernizowane 803N MKT, to był makabryczny złom. Pewnie na początku ekspoloatacji, tuż po modernizacji to były fajne tramwaje - ale niestety już nie teraz. W zeszłym roku jak tym jechałem to nieźle się zdziwiłem ;)

Chyba w lepszym stanie były 803-ki Tramwajów Podmiejskich. ;)

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2012-04-14, 22:24

J-31 pisze: stan tego torowiska woła o pomstę do nieba
Proponuje wybrać się do GOPu. Może nie jest aż tak tragicznie (jechałem 46), ale...
- 7 na odcinku od krzyżówki w Świętochłowicach aż do Targowiska
- 27 od Ronda Ludwik (choć w sumie gorąco jest juz od Gierka)
- przejazd tramwajowy pod wiaduktem kolejowym obok II komisariatu w - Sosnowcu (centymetry od sciany, tory sobie klapnęły)
- 19 od centrum Bytomia aż na Stroszek
- 9 od Rynku w Chorzowie aż do Chebzia (kawał drogi)
- torowisko od petli Akademiki na Pogoni w sosnowcu, aż do Stadionu w Będzinie
- torowisko praktycznie na cały Gołonogu w Dąbrowie Górniczej
- 26 od Niwki aż do PKP w Mysłowicach
mniej więcej tyle na szybciora.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-14, 22:33

Rumpel pisze:Proponuje wybrać się do GOPu. Może nie jest aż tak tragicznie (jechałem 46), ale...
Zdaję sobie sprawę, ale na Górnym Śląsku zawsze jest jakaś szansa, że lokalne samorządy w końcu zaczną kiedyś wspólnie inwestować w infrastrukturę. Natomiast w przypadku linii do Ozorkowa obawiam się, że nie prędko dojdzie do jakiegokolwiek remontu. Zdaje się, że chyba nikomu za bardzo nie zależy, prócz małej grupki mieszkańców, którzy jeszcze dojeżdżają do Łodzi. Obym się jednak mylił ;)

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2012-04-14, 22:52

J-31 pisze:małej grupki mieszkańców
Nie takiej małej, a jechałem w sobote o 19 w wakacje :P

ppln

Post autor: ppln » 2012-04-14, 23:12

TLG pisze:Czyli w tym przypadku mniej więcej tyle, że doszły mnie bardzo nieoficjalne słuchy na temat możliwości pozyskania części do zabytkowych wagonów.
Spółki są w likwidacji i pewnie nawet ruscy nie chcą tych wagonów więc jeśli ktoś chce sobie kupić wagon albo części do niego to nie będzie miał najmniejszych problemów (chyba że złomiarz da więcej)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-14, 23:43

J-31 pisze:Natomiast w przypadku linii do Ozorkowa obawiam się, że nie prędko dojdzie do jakiegokolwiek remontu. Zdaje się, że chyba nikomu za bardzo nie zależy, prócz małej grupki mieszkańców, którzy jeszcze dojeżdżają do Łodzi. Obym się jednak mylił
Myślę że jednak z Ozorkowa i Zgierza dojeżdża wielu ludzi, którzy chętnie jechaliby tramwajem zamiast stać w korkach, ale zniszczone torowisko (i do niedawna osiemsettrójki) skłaniają ich do używania samochodów/autobusów/aronów, a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-04-15, 08:57

J-31 pisze:Prawdę powiedziawszy, te zmodernizowane 803N MKT, to był makabryczny złom. Pewnie na początku ekspoloatacji, tuż po modernizacji to były fajne tramwaje - ale niestety już nie teraz.
Ja myślę, że zarówno te modernizacje jak i to, że w ogóle te wagony wyjeżdżały to dowód na ofiarność załogi Helenówka. Bo w warunkach półpolowych i przy nieustannym braku szmalu to niewiele więcej dałoby się zrobić.

ppln

Post autor: ppln » 2012-04-15, 13:28

pmaster pisze:a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.
Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety. M. in. to pogrzebało projekt ŁTR (w kierunku Pabianic problemy robił Ksawerów, Zgierz z jakiegoś powodu też się wycofał, chociaż tam potrzebny jest akurat dość niewielki remont)

[ Dodano: 15 Kwi 2012 13:28 ]
pmaster pisze:a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.
Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety. M. in. to pogrzebało projekt ŁTR (w kierunku Pabianic problemy robił Ksawerów, Zgierz z jakiegoś powodu też się wycofał, chociaż tam potrzebny jest akurat dość niewielki remont)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-15, 17:37

ppln pisze:Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety
Niektórzy twierdzą, że wszystkie gminy łódzkiego.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-11-08, 21:01

Na tym zdjęciu nurtuje mnie jedna rzecz: czy na Helenówku zajmują się kasacją ...sprzętu medycznego? Na pierwszym planie widać coś, co jest ewidentnie zdekompletowanym, leciwym aparatem do znieczulenia ogólnego.

ppln

Post autor: ppln » 2012-11-08, 21:19

Wymiana u złomiarza za części do kanciaków/parówek

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2013-04-17, 09:19

Uwaga uwaga! Mamy pierwszą w Polsce oficjalną mijankę lewostronną! Technicy MPK - czym jeszcze oni nas zadziwią :D

https://www.facebook.com/photo.php?v=47 ... ideo_reply

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4461
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Post autor: Przemek » 2018-01-29, 14:33

http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57538.html
W najbliższą niedzielę przestaną kursować obie linie tramwajowe łączące Łódź ze Zgierzem: jadąca dalej do Ozorkowa 46 i kończąca bieg na zgierskim pl. Kilińskiego 45. To efekt ekspertyzy wykonanej na zlecenie MPK. Stan sieci trakcyjnej – także na odcinku graniczącym z Łodzią – ma bowiem zagrażać bezpieczeństwu podróżnych.
Dziś Urząd Miasta Łodzi potwierdził wcześniejsze informacje Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź o zawieszeniu kursowania tramwajowej linii 46. Ostatnie kursy mają odbyć się ostatecznie w sobotę 3 lutego, a w niedzielę na trasę wyjadą autobusy komunikacji zastępczej. Co więcej, wstrzymany zostanie także ruch na linii 45 łączącej Łódź ze zgierskim placem Kilińskiego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Post autor: J-31 » 2018-02-02, 12:26

Najbliższa sobota - 3 lutego - będzie ostatnim dniem kursowania tramwajów do Zgierza... o tym napisał już wyżej Przemek. A tymczasem wieści ze Zgierza nie są optymistyczne. Nie należy spodziewać się szybkiego powrotu tramwajów, ponieważ Gmina Zgierz nie przeznaczyła żadnych środków w budżecie na remont swojej infrastruktury :confused:

Link do artykułu
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57564.html

PS. Aż się uśmiałem. Gmina Zgierz szuka kasy na remont linii i w tym celu napisali wszędzie, nawet do ... Ministra Kultury, prof. Glińskiego. Czy oni są poważni ? Odkąd to Ministerstwo Kultury zajmuje się finansowaniem linii tramwajowych ? :nuts:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4461
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Post autor: Przemek » 2018-03-07, 21:17

A tymczasem...:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57873.html
Ciągłość przejezdnego toru na nieczynnej linii tramwajowej 46 została przerwana w kilku miejscach na terenie wsi Słowik. Właściciele przylegających do trasy posesji zwrócili się bowiem do GDDKiA z wnioskiem o poprawę stanu przejazdów przez torowisko. Te zostały zasypane. Na razie nie są planowane dalsze prace o podobnym charakterze.
Jak zapewniają nas władze samorządowe, wykonane prace nie były samowolą właścicieli posesji, ale zostały uprzednio uzgodnione z odpowiednimi organami. – Przejazdy tramwajowe w miejscowości Słowik zostały zasypane na wniosek mieszkańców, którzy mieli utrudniony wyjazd z posesji na drogę krajową nr 91 – tłumaczy Aleksandra Boruta, kierownik Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Zgierz. – W związku z tym zwrócili się oni do łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą o wykonanie zjazdów o mniejszym nachyleniu w stosunku do jezdni – dodaje.
Gmina, na terenie której leży Słowik, wskazuje przy tym, że w jej ocenie dokonane zmiany nie wpływają negatywnie na przyszłość połączenia. – W związku z tym, że cały czas trwają wspólne działania samorządów mające na celu przywrócenie kursowania tramwajów, zasypanie odcinków torów w obrębie zjazdów ma charakter tymczasowy – podkreśla przedstawicielka UG Zgierz. – Zostaną one udrożnione w czasie realizacji prac remontowych – powiedziała nam Aleksandra Boruta.
I zdjęcie z komentarzy:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Post autor: J-31 » 2018-03-07, 21:30

Tak się zaczyna umieranie linii, z tego niewiele dobrego będzie. Bo za chwilę będzie więcej zasypanych dojazdów. A urzędnicy obiecują dalej :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Post autor: J-31 » 2018-04-12, 09:32

Linia do Ozorkowa - kolejny wątek w tej sprawie. Otóż gmina Ozorków planuje przeprowadzenie remontu aż ... 30m linii tramwajowej, w związku z przebudową ulicy. A co z resztą ?

Gmina ma ponoć obiecane środki od - uwaga - Ministra Kultury p. Piotra Glińskiego. No, ale konkretnych terminów realizacji brak.

Więcej info w linku poniżej
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58233.html

Tak po za tym drogowcy zasypują kolejne przejazdy tramwajowe - a tamte zasypane odkopują. Takie akcje raczej nie wpłyną pozytywnie na torowisko ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4461
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

Post autor: Przemek » 2018-05-20, 23:20

http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 58558.html
Wraz z końcem kwietnia przestała obowiązywać umowa, na mocy której dzierżawcą infrastruktury energetycznej na terenie gminy Zgierz był właśnie przewoźnik tramwajowy. Skutkiem tego było wyłączenie napięcia.

Uzupełnienie sieci i tak nie pozwoliłoby na bezpieczny przejazd

Niemal natychmiast po tym zdarzeniu z braku niebezpieczeństwa porażenia skorzystali złodzieje, kradnąc 561 m przewodu jezdnego na terenie sołectwa Lućmierz, na obszarze o charakterze leśnym. – MPK-Łódź nie odpowiada już za stan sieci na linii ozorkowskiej – wskazywała wówczas rzecznik prasowy spółki Agnieszka Magnuszewska. – Kwestia jej odtworzenia leży w gestii gminy Zgierz i miasta Ozorków – dodała.

Dziś znamy już stanowisko lokalnego samorządu. – Gmina Zgierz nie planuje naprawy sieci poprzez uzupełnienie skradzionego fragmentu przewodu, ponieważ cała trakcja tramwajowa nie spełnia warunków technicznych niezbędnych do jej prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji – tłumaczy Aleksandra Boruta, kierownik Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Zgierz, powołując się na dane z Referatu Infrastruktury Technicznej UGZ.
I tak kradzież pół kilometra sieci trakcyjnej, dobija tramwaj do Ozorkowa...

ODPOWIEDZ