Strona 2 z 3

: 2012-04-14, 21:55
autor: Coffee
Bo nie rozumiem co w fakcie wykorzystania części z 803N jest nieprawdziwego lub dlaczego miała by być odebrana jako nieprawdziwa:
TLG pisze: (sic!)
Wiem, że czepiam się słówek, ale to wygląda, jakbyś miał coś przeciwko temu.

: 2012-04-14, 22:14
autor: TLG
To znaczy mniej więcej tyle co "cicho sza!". Czyli w tym przypadku mniej więcej tyle, że doszły mnie bardzo nieoficjalne słuchy na temat możliwości pozyskania części do zabytkowych wagonów.
Na przyszłość: czasem nie warto doszukiwać się jakiś podtekstów tylko zwyczajnie ruszyć głową, bo odpowiedź jest bliżej niż się wydaje.

: 2012-04-14, 22:15
autor: J-31
Prawdę powiedziawszy, te zmodernizowane 803N MKT, to był makabryczny złom. Pewnie na początku ekspoloatacji, tuż po modernizacji to były fajne tramwaje - ale niestety już nie teraz. W zeszłym roku jak tym jechałem to nieźle się zdziwiłem ;)

Chyba w lepszym stanie były 803-ki Tramwajów Podmiejskich. ;)

: 2012-04-14, 22:24
autor: Rumpel
J-31 pisze: stan tego torowiska woła o pomstę do nieba
Proponuje wybrać się do GOPu. Może nie jest aż tak tragicznie (jechałem 46), ale...
- 7 na odcinku od krzyżówki w Świętochłowicach aż do Targowiska
- 27 od Ronda Ludwik (choć w sumie gorąco jest juz od Gierka)
- przejazd tramwajowy pod wiaduktem kolejowym obok II komisariatu w - Sosnowcu (centymetry od sciany, tory sobie klapnęły)
- 19 od centrum Bytomia aż na Stroszek
- 9 od Rynku w Chorzowie aż do Chebzia (kawał drogi)
- torowisko od petli Akademiki na Pogoni w sosnowcu, aż do Stadionu w Będzinie
- torowisko praktycznie na cały Gołonogu w Dąbrowie Górniczej
- 26 od Niwki aż do PKP w Mysłowicach
mniej więcej tyle na szybciora.

: 2012-04-14, 22:33
autor: J-31
Rumpel pisze:Proponuje wybrać się do GOPu. Może nie jest aż tak tragicznie (jechałem 46), ale...
Zdaję sobie sprawę, ale na Górnym Śląsku zawsze jest jakaś szansa, że lokalne samorządy w końcu zaczną kiedyś wspólnie inwestować w infrastrukturę. Natomiast w przypadku linii do Ozorkowa obawiam się, że nie prędko dojdzie do jakiegokolwiek remontu. Zdaje się, że chyba nikomu za bardzo nie zależy, prócz małej grupki mieszkańców, którzy jeszcze dojeżdżają do Łodzi. Obym się jednak mylił ;)

: 2012-04-14, 22:52
autor: Rumpel
J-31 pisze:małej grupki mieszkańców
Nie takiej małej, a jechałem w sobote o 19 w wakacje :P

: 2012-04-14, 23:12
autor: ppln
TLG pisze:Czyli w tym przypadku mniej więcej tyle, że doszły mnie bardzo nieoficjalne słuchy na temat możliwości pozyskania części do zabytkowych wagonów.
Spółki są w likwidacji i pewnie nawet ruscy nie chcą tych wagonów więc jeśli ktoś chce sobie kupić wagon albo części do niego to nie będzie miał najmniejszych problemów (chyba że złomiarz da więcej)

: 2012-04-14, 23:43
autor: pmaster
J-31 pisze:Natomiast w przypadku linii do Ozorkowa obawiam się, że nie prędko dojdzie do jakiegokolwiek remontu. Zdaje się, że chyba nikomu za bardzo nie zależy, prócz małej grupki mieszkańców, którzy jeszcze dojeżdżają do Łodzi. Obym się jednak mylił
Myślę że jednak z Ozorkowa i Zgierza dojeżdża wielu ludzi, którzy chętnie jechaliby tramwajem zamiast stać w korkach, ale zniszczone torowisko (i do niedawna osiemsettrójki) skłaniają ich do używania samochodów/autobusów/aronów, a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.

: 2012-04-15, 08:57
autor: TLG
J-31 pisze:Prawdę powiedziawszy, te zmodernizowane 803N MKT, to był makabryczny złom. Pewnie na początku ekspoloatacji, tuż po modernizacji to były fajne tramwaje - ale niestety już nie teraz.
Ja myślę, że zarówno te modernizacje jak i to, że w ogóle te wagony wyjeżdżały to dowód na ofiarność załogi Helenówka. Bo w warunkach półpolowych i przy nieustannym braku szmalu to niewiele więcej dałoby się zrobić.

: 2012-04-15, 13:28
autor: ppln
pmaster pisze:a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.
Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety. M. in. to pogrzebało projekt ŁTR (w kierunku Pabianic problemy robił Ksawerów, Zgierz z jakiegoś powodu też się wycofał, chociaż tam potrzebny jest akurat dość niewielki remont)

[ Dodano: 15 Kwi 2012 13:28 ]
pmaster pisze:a remontu nie można zrobić, bo aglomeracja łódzka jest bardzo biedna i nie ma pieniędzy.
Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety. M. in. to pogrzebało projekt ŁTR (w kierunku Pabianic problemy robił Ksawerów, Zgierz z jakiegoś powodu też się wycofał, chociaż tam potrzebny jest akurat dość niewielki remont)

: 2012-04-15, 17:37
autor: pmaster
ppln pisze:Nie aglomeracja łódzka tylko poszczególne gminy niestety
Niektórzy twierdzą, że wszystkie gminy łódzkiego.

: 2012-11-08, 21:01
autor: TLG
Na tym zdjęciu nurtuje mnie jedna rzecz: czy na Helenówku zajmują się kasacją ...sprzętu medycznego? Na pierwszym planie widać coś, co jest ewidentnie zdekompletowanym, leciwym aparatem do znieczulenia ogólnego.

: 2012-11-08, 21:19
autor: ppln
Wymiana u złomiarza za części do kanciaków/parówek

: 2013-04-17, 09:19
autor: MrStronek
Uwaga uwaga! Mamy pierwszą w Polsce oficjalną mijankę lewostronną! Technicy MPK - czym jeszcze oni nas zadziwią :D

https://www.facebook.com/photo.php?v=47 ... ideo_reply

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

: 2018-01-18, 12:14
autor: J-31
I jest kolejny wątek dotyczący stanu technicznego linii podmiejskich... a konkretnie jednej. Ozorków. O dwa tygodnie będzie trzeba poczekać na wynik analizy stanu technicznego sieci trakcyjnej w granicach Ozorkowa

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57423.html

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

: 2018-01-29, 14:33
autor: Przemek
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57538.html
W najbliższą niedzielę przestaną kursować obie linie tramwajowe łączące Łódź ze Zgierzem: jadąca dalej do Ozorkowa 46 i kończąca bieg na zgierskim pl. Kilińskiego 45. To efekt ekspertyzy wykonanej na zlecenie MPK. Stan sieci trakcyjnej – także na odcinku graniczącym z Łodzią – ma bowiem zagrażać bezpieczeństwu podróżnych.
Dziś Urząd Miasta Łodzi potwierdził wcześniejsze informacje Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź o zawieszeniu kursowania tramwajowej linii 46. Ostatnie kursy mają odbyć się ostatecznie w sobotę 3 lutego, a w niedzielę na trasę wyjadą autobusy komunikacji zastępczej. Co więcej, wstrzymany zostanie także ruch na linii 45 łączącej Łódź ze zgierskim placem Kilińskiego.

Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa

: 2018-02-02, 12:26
autor: J-31
Najbliższa sobota - 3 lutego - będzie ostatnim dniem kursowania tramwajów do Zgierza... o tym napisał już wyżej Przemek. A tymczasem wieści ze Zgierza nie są optymistyczne. Nie należy spodziewać się szybkiego powrotu tramwajów, ponieważ Gmina Zgierz nie przeznaczyła żadnych środków w budżecie na remont swojej infrastruktury :confused:

Link do artykułu
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57564.html

PS. Aż się uśmiałem. Gmina Zgierz szuka kasy na remont linii i w tym celu napisali wszędzie, nawet do ... Ministra Kultury, prof. Glińskiego. Czy oni są poważni ? Odkąd to Ministerstwo Kultury zajmuje się finansowaniem linii tramwajowych ? :nuts:

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

: 2018-02-05, 01:15
autor: alpino575
No i nastała ta chwila... Linie 45 i 46 zostały zawieszone. Od dzisiaj kursują linie zastępcze Z45 i Z46 do stacji kolejowej Radogoszcz Wschód, a do linii tramwajowych do centrum można się przesiąść na przystanku Zgierska/Brzoskwiniowa. Znalazłem chwilę i miałem przyjemność uczestniczyć w jednym z ostatnich kursów linii 46 do Ozorkowa. Niestety na linię 45 nie miałem już czasu, ale kiedyś jeszcze za czasów linii 16 do Placu Kilińskiego zaliczyłem ten odcinek. ;) O ile o przyszłość linii 45 nie trzeba się martwić, to wątpliwy jest powrót linii 46... Tramwaje jeździły z tabliczką "Jeszcze tu wrócę":
https://hostmat.eu/images/92501298025860395326.jpg
W podróż wybrałem się Duewagiem M6S #302 z Bogestry. Dwugodzinna podróż rozpoczęta na pętli Stoki:
https://hostmat.eu/images/66942783620040921865.jpg
Pętla Ozorków/Cegielniana ma wielki klimat - naokoło gospodarstw Janusza i Grażyny na prowincji:
https://hostmat.eu/images/26211164468475091653.jpg
https://hostmat.eu/images/83366592317402248799.jpg
https://hostmat.eu/images/28882740224525624143.jpg
Tak wygląda wjazd na tą uroczą pętlę:
https://hostmat.eu/images/14941683448286282540.jpg
Tutaj przystanek, który zapewne będzie służył dla zastępczego autobusu...
https://hostmat.eu/images/26770817789166516450.jpg
Koraliki z trasą 46:
https://hostmat.eu/images/76087314145331060241.jpg
Oraz informacja o zawieszeniu kursowania:
https://hostmat.eu/images/00152974545671744934.jpg
Bardzo przykra sytuacja... Linia ma wielki klimat, liczę na jej przywrócenie, takiej trasy w dzisiejszych czasach nie wybudują...

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

: 2018-02-05, 12:20
autor: J-31
Zaliczyłem linię 46, aż do Ozorkowa. Tam klimat to jest praktycznie na całej trasie od Zgierza do Ozorkowa. Szkoda - wielka. Teraz cała nadzieja na to, że Gmina Zgierz znajdzie pieniądze na remont.

Prawda jednak jest smutna, bo remont to by się sprzydał całej tej linii nie tylko na terenie Zgierza ;)

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

: 2018-02-05, 18:29
autor: alpino575
Burmistrz Ozorkowa również wyraża wielką chęć naprawy, podobno mógłby od razu wyłożyć pieniądze na stół, ale wszystko zależy od gminy wiejskiej Zgierz, czyli miejscowości pomiędzy Zgierzem, a Ozorkowem, np. Emilia czy Aleksandria. 13 lutego ma się odbyć spotkanie przedstawicieli gmin i możliwe, że się dogadają ;)