Łódzki Tramwaj Regionalny
Decyzja jeszcze nie zostala podjeta, nalezy jej sie spodziewac w ciagu najblizszych dni. Wszystkie informacje beda na stronie:
www.funduszestrukturalne.gov.pl
Inne informacje sa <b>poprostu</b> spekulacjami.
Pozdrawiam,
Aleksej
www.funduszestrukturalne.gov.pl
Inne informacje sa <b>poprostu</b> spekulacjami.
Pozdrawiam,
Aleksej
Decyzja, w której nie bierze się wartości merytorycznych jest dyskusją polityczną. Rozkład głosu oraz uzasadnienia i wnioski z dyskusji były podawane do publicznej wiadomości.aleksej pisze:A jestes tego pewien? Znasz doklady sklad KS, rozklad glosow i debate poprzedzajaca glosowanie? Jesli nie to mozesz co najwyzej napisac ze domyslasz sie ze decyzja byla polityczna, glownie z informacji prasowych ktore byly czasami tendencyjne.
Pozdrawiam,
Aleksej
A minister podejmie decyzję po otrzymaniu oficjalnego uzasadnienia decyzji komitetu sterującego podpisanego przez wszystkich uczestników, a ZTCW w zeszłym tyg. nie otrzymał jeszcze tego wniosku.
Wniosek otrzyma jutro, co do dyskusji politycznej to sie nie zgodze, moim zdaniem przesuniecie Metra na ostatnie miejsce jest jak najbardziej uzasadnione merytorycznie, dlaczego o tym juz pisalem. Ale to nie ten temat. Wiec skonczmy bo i tak to nic nie zmieni, jak bedzie decyzja ministra to wtedy bedzie wszystko wiadomo.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
no i od jutra będzie miał te 8 dni...
Była niemerytoryczna, bo w ocenie merytorycznej metro było na piątej pozycji - zresztą również według niiekorzystnego dla Warszawy klucza. A dalsza dyskusja rzeczywiście nie ma sensu, bo dla Ciebie każda decyzja udup***ca Warszawę na rzecz innych miast będzie merytoryczna.
Była niemerytoryczna, bo w ocenie merytorycznej metro było na piątej pozycji - zresztą również według niiekorzystnego dla Warszawy klucza. A dalsza dyskusja rzeczywiście nie ma sensu, bo dla Ciebie każda decyzja udup***ca Warszawę na rzecz innych miast będzie merytoryczna.
MW - z całym szacunkiem - ale grunt to spokój.MW pisze:no i od jutra będzie miał te 8 dni...
Była niemerytoryczna, bo w ocenie merytorycznej metro było na piątej pozycji - zresztą również według niiekorzystnego dla Warszawy klucza. A dalsza dyskusja rzeczywiście nie ma sensu, bo dla Ciebie każda decyzja udup***ca Warszawę na rzecz innych miast będzie merytoryczna.
Aleksej ma trochę racji. Po pierwsze nie mamy wpływu na decyzje, po drugie temat o dofinansowaniu metra jest tutaj:
viewtopic.php?t=1161&postdays=0&postorder=asc&start=15
Zachęcam do pisania w odpowiednim wątku. I mam nadzieję, że jeszcze wspólnie coś napiszemy o dofinansowaniu do budowy metra. Obaj wiemy jak jest ona ważna dla sprawnego transportu mieszkańców Warszawy....
PS. Jestem również Warszawiakiem, ale przede wszystkim mkm-em - i staram się za wszelką cenę podchodzić do tych zagadnień bez emocji...
Przychylam się do wypowiedzi J-31. Dyskusja na temat finansowania metra jest w oddzielnym wątku.
Jeśli zaś chodzi o dofinansowanie ŁTR - Warszawa otrzymała również środki na modernizację linii tramwajowej w Alejach Jerozolimskich. Nie jest więc tak, że Warszawa jest ofiarą jakiegoś spisku politycznego, który lansuje w swoich wypowiedziach MW. Podział zaproponowany przez komitet sterujący jest w miarę sprawiedliwy - uwzględnia potrzeby transportowe wielu miast, w tym Warszawy także.
Łódź jako drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w Polsce, ma prawo liczyć na istotne wsparcie rozwoju infrastruktury, także z funduszy unijnych.
Jeśli zaś chodzi o dofinansowanie ŁTR - Warszawa otrzymała również środki na modernizację linii tramwajowej w Alejach Jerozolimskich. Nie jest więc tak, że Warszawa jest ofiarą jakiegoś spisku politycznego, który lansuje w swoich wypowiedziach MW. Podział zaproponowany przez komitet sterujący jest w miarę sprawiedliwy - uwzględnia potrzeby transportowe wielu miast, w tym Warszawy także.
Łódź jako drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w Polsce, ma prawo liczyć na istotne wsparcie rozwoju infrastruktury, także z funduszy unijnych.
z całym szacunkiem, ale co to za projekt modernizacja Al. Jerozolimskich?
Jeżeli to uwazasz za istotną potrzebę komunikacyjną miasta ważniejszą od rozbudowy metra, to gratuluję a "spisek" jak już to określiłeś, miał dotyczyć metra, bo wniosek tramwajów w żadnym wypadku nie zagrażał szasnom na uzyskanie pieniezy przez inne projekty z innych miast. Zresztą zepchnięcie metra było bardziej spektakularne...
A ja dziękuję za "zbiorową sprawiedliwością" polegającą na nie zwracanie uwagi na merytorykę i dzielenie tortu tak aby każdy otrzymał cokolwiek - każdy projekt powinien mieć równe szanse, a projekt metrowski był w ocenie merytorycznej na piątym miejscu.
Jeżeli to uwazasz za istotną potrzebę komunikacyjną miasta ważniejszą od rozbudowy metra, to gratuluję a "spisek" jak już to określiłeś, miał dotyczyć metra, bo wniosek tramwajów w żadnym wypadku nie zagrażał szasnom na uzyskanie pieniezy przez inne projekty z innych miast. Zresztą zepchnięcie metra było bardziej spektakularne...
A ja dziękuję za "zbiorową sprawiedliwością" polegającą na nie zwracanie uwagi na merytorykę i dzielenie tortu tak aby każdy otrzymał cokolwiek - każdy projekt powinien mieć równe szanse, a projekt metrowski był w ocenie merytorycznej na piątym miejscu.
To projekt zgłoszony przez TW, który otrzymał wysokie noty w komitecie sterującym. Tak naprawdę jest to projekt zbliżony do ŁTR - w obu przypadkach chodzi o modernizację trasy, priorytet tramwaju na skryżowaniach, zakup taboru.MW pisze:z całym szacunkiem, ale co to za projekt modernizacja Al. Jerozolimskich?
Ja nie dywaguję co dla Warszawy jest ważniejsze. Dziwię się jednak pewnej pazerności, bo inaczej określić się tego nie da. Wnioski tramwajowe Warszawy opiewają na znacznie większą kwotę, niż inwestycje tramwajowe w pozostałych miastach.Jeżeli to uwazasz za istotną potrzebę komunikacyjną miasta ważniejszą od rozbudowy metra, to gratuluję a "spisek" jak już to określiłeś, miał dotyczyć metra, bo wniosek tramwajów w żadnym wypadku nie zagrażał szasnom na uzyskanie pieniezy przez inne projekty z innych miast.
Teoria spiskowa w tym przypadku jest absurdalna. Gdyby metro dostało to dofinansowanie, zabrakło by środków na projekty, które były pierowotnie niżej ocenione niż metro (to akurat ŁTR nie dotyczy).Zresztą zepchnięcie metra było bardziej spektakularne...
Czy według Ciebie sprawiedliwość byłaby wtedy, gdyby Warszawa dostała dofinansowanie i na metro i na tramwaje, a np. Gdańsk, czy Wrocław nic?A ja dziękuję za "zbiorową sprawiedliwością" polegającą na nie zwracanie uwagi na merytorykę i dzielenie tortu tak aby każdy otrzymał cokolwiek - każdy projekt powinien mieć równe szanse, a projekt metrowski był w ocenie merytorycznej na piątym miejscu.
Znając możliwości budżetowe Warszawy, czy nie lepiej było zgłosić tylko wniosek dotyczący metra, a modernizować linię w Alejach z własnych środków? Piszę to po zapoznaniu się z tym, ile w tym i poprzednim roku Warszawa miała zarezerwowane na inwestycje, a ile wydała - wydała niewiele.
W dalszym ciągu proszę o pisanie nt. dofinansowania metra w stosownym wątku.
mod. Thomas78
To fakt.MW pisze:na razie jeszcze nikt nic nie otrzymał
Dla Warszawy też dobrze, ponieważ dostanie dość duże dofinansowanie i nie rozumiem aż taqkiej chciwości na wielkie pieniądze skoro nawet budżet centralny wspiera meto, więc z Unii już nie są niezbędne.MW pisze:a dobrze jak dla kogo
A program ma wspierać rozwój trasportu miejskiego w aglomeracjach, a nie tylko w Warszawie, która zgrarnęła by całą pulę, a dla innych nic nie było. A tak dostanie też Poznań, Wrocław, Gdańsk i nawet Śląsk.
No przecież cały czas o to apeluję, ale skoro ciąglre pojawiają się spiskowe teorie dotyczące projektów, muszę reagować.J-31 pisze:Ok. Panowie wróćmy do tematu i zajmijmy się Łódzkim Tramwajem Regionalnym.
W chwili obecnej MPK zajmuje się remontami w innych częściach miasta, m.in. właśnie ukończono remont na Legionów przy Cmentarnej, żeby nie pozbawiać ludzi dojazdu na cmentarz w ciągu najbliższych dni.Czy MPK Łódź prowadzi już jakieś prace modernizacyjne, czy czeka się na fundusze unijne...