Łódzki Tramwaj Regionalny

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aleksej pisze:Eee...czestotliwosc jest juz ustalona, bedzie co 15 min do Zgierza (Os. 650-lecia) i co 15 do Pabianic (jesli tam powstanie, czyli przez najblizszy czas nie za bardzo), chodzi oto aby w Lodzi 11stka jezdzila co 7,5 min. (taki jest takt na calej linie Polnoc-Poludnie).
Spoko. ¯artowałem tylko :diabeł:
Pamiętam, że pewne elementy związane z ŁTR zostały już dawno zaplanowane i zaprojektowane - Pisaliście o tym... ;)

Damhan

Post autor: Damhan »

Thomas78 pisze:W Łodzi tramwaje jeżdżą często - częstotliwości półgodzinne są zastrzeżone dla miasta stołecznego :biggrin:
Naprawdę w mieście stołecznym są częstotliwości półgodzinne? ;)

[ Dodano: 2005-08-08, 17:00 ]
Dobra, ale ktoś dokładnie mógłby podać trasę tego tramwaju (ulice). Może jest jakaś mapka? Na tej trasie będą kursować same Cityrunnery?

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze: A wiadomo... :o:

Mam nadzieję, że to oczywiście nieprawda i tramwaje będą jeździły jednak częściej... :mruga:
W Łodzi tramwaje jeżdżą często - częstotliwości półgodzinne są zastrzeżone dla miasta stołecznego :D Jak już napisał Aleksej, po uruchomieniu ŁTR obecna częstotliwość zostanie zachowana, a będzie <b>napewno</b> luźniej dzięki owym pociągom tramwajowym.
nom skoro jesteś już taki mądry to wymień mi ciąg w Warszawie, gdzie trzeba czekać pół godziny na tramwaj

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:
Thomas78 pisze: W Łodzi tramwaje jeżdżą często - częstotliwości półgodzinne są zastrzeżone dla miasta stołecznego :D Jak już napisał Aleksej, po uruchomieniu ŁTR obecna częstotliwość zostanie zachowana, a będzie <b>napewno</b> luźniej dzięki owym pociągom tramwajowym.
nom skoro jesteś już taki mądry to wymień mi ciąg w Warszawie, gdzie trzeba czekać pół godziny na tramwaj
Chodziło mi nie o ciąg, ale konkretne linie - w Łodzi na żaden tramwaj nie trzeba czekać 30 czy nawet uwaga: godzinę, a w Warszawie tak. Rekordy bije warszawska linia "8", która popołudniami w weekendy pojawia się raz na godzinę. Podobnie (zawieszona na wakacje) 19, 6 - tu dziwność niesamowita - w soboty i niedziele kursuje znacznie częściej niż w DP, 24 - kolejna linia widmo, 27, 29, 32...

Podi

Post autor: Podi »

MW pisze:nom skoro jesteś już taki mądry to wymień mi ciąg w Warszawie, gdzie trzeba czekać pół godziny na tramwaj
Chyba tylko 640 tak "często" jeździło...

Damhan

Post autor: Damhan »

Poznań Podi pisze:Chyba tylko 640 tak "często" jeździło...
640 to chyba jeszcze rzadziej. :D

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
MW pisze:nom skoro jesteś już taki mądry to wymień mi ciąg w Warszawie, gdzie trzeba czekać pół godziny na tramwaj
Chodziło mi nie o ciąg, ale konkretne linie - w Łodzi na żaden tramwaj nie trzeba czekać 30 czy nawet uwaga: godzinę, a w Warszawie tak. Rekordy bije warszawska linia "8", która popołudniami w weekendy pojawia się raz na godzinę. Podobnie (zawieszona na wakacje) 19, 6 - tu dziwność niesamowita - w soboty i niedziele kursuje znacznie częściej niż w DP, 24 - kolejna linia widmo, 27, 29, 32...
no ale chyba nie liczy się konkretna linia, a cały ciąg i uważaj na sformułowania. BO na każdym ciągu częstotliwości zarówno w DP i DS są dobre.

[ Dodano: 2005-08-09, 19:45 ]
janzel pisze:
Poznań Podi pisze:Chyba tylko 640 tak "często" jeździło...
640 to chyba jeszcze rzadziej. :D
640 jeździła co pół godz. a w sylwestra co 15 minut, ale to była linia nocna w końcu.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:no ale chyba nie liczy się konkretna linia, a cały ciąg i uważaj na sformułowania.
W jakim sensie, bo nie rozumiem w czym masz problem :?:
BO na każdym ciągu częstotliwości zarówno w DP i DS są dobre.
Tak dobre, że podjeżdża wszystko na raz, albo przez dłuższy czas nic (na Marymonckiej tak jest zawsze).

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
MW pisze:no ale chyba nie liczy się konkretna linia, a cały ciąg i uważaj na sformułowania.
W jakim sensie, bo nie rozumiem w czym masz problem :?:
BO na każdym ciągu częstotliwości zarówno w DP i DS są dobre.
Tak dobre, że podjeżdża wszystko na raz, albo przez dłuższy czas nic (na Marymonckiej tak jest zawsze).
czas oczekiwania nie przekracza nigdy kilku minut, a problem to Ty chyba masz z formułowaniem wypowiedzi i innymi kompleksami...


A ja ze swej strony proponuję powstrzymać się, zanim ktoś powie o jedno słowo za dużo. Mod. u2w

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:czas oczekiwania nie przekracza nigdy kilku minut
Szpital Bielański ---> Potocka

Odjazdy:
10. 12 14 15 16 (stado, następnie 11 minut przerwy), potem dziwaczne odstępy 27 30 36 42 45 46 56

Czy tak wygląda rozkład skonstruowany przez fachowców?
a problem to Ty chyba masz z formułowaniem wypowiedzi i innymi kompleksami...
Ciekawa teoria, może powinieneś zostać psychologiem?

Damhan

Post autor: Damhan »

Thomas78 pisze:Ciekawa teoria, może powinieneś zostać psychologiem?
Kłótnia wisi w powietrzu. Może by tak załatwiać to na priv? :)

Spoko - Ekipa czuwa. Nawet ostra dyskusja nie jest przestępstwem ;) Mod. u2w.

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
MW pisze:czas oczekiwania nie przekracza nigdy kilku minut
Szpital Bielański ---> Potocka

Odjazdy:
10. 12 14 15 16 (stado, następnie 11 minut przerwy), potem dziwaczne odstępy 27 30 36 42 45 46 56

Czy tak wygląda rozkład skonstruowany przez fachowców?
rzeczywiście 11 minut to dużo więcej niż 10 minut :/ zważywszy jeszcze na różne wahania odjazdów.
Nie jest to idealny rozkład - jest to odczuwalne późnym wieczorem i ranem oraw w weekendy, ale dotychczasowe próby poprawienia i koordynacji linii wykonane przez firmy z zewnątrz zawierały wiele wad i nie uwzględniały faktycznych możliwości sieci tramwajów. Z resztą koordynacja linii i rozkładów przy dużej ilość ciągów równoległych i dużej ilości linii w dzielnicach poza centrum nie jest łatwym zadaniem, co pokazały wcześniejsze próby. Pewne uporządkowanie miało nastąpić po otwarciu Słowackiego, no Słowackiego oddana będzie właściwie tuż przed wyborami, a to nie jest dobry moment na zmiany ze względów politycznych.
Thomas pisze:Ciekawa teoria, może powinieneś zostać psychologiem?
dziękuję, rozważę propozycję :) ale jeden pscyholog w rodzine chyba starczy już?

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Sporo ciekawych informacji na temat Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, możecie znaleźć na stronie Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi:
http://www.zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=15

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ufff. Nareszcie wracamy do tematu.... :)

aleksej

Post autor: aleksej »

Lodzki projekt zajol trzecie miejsce w rankingu pod wzgledem oceny merytorycznej, 6 pazdziernika Ministerstwo Gospodarki zarekomenduje ten projekt do zatwierdzenia przez Komisje Europejska, wchodzimy w ostatnia prosta!

Link

Pozdrawiam,
Aleksej

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Trzeba także dodać, że łódzki projekt ŁTR wypadł lepiej, niż warszawskie metro, które zajęło piąte miejsce :)

Podi

Post autor: Podi »

Hehe Poznańska trasa przez Rocha też lepsza od Metra :)
Gratulacje dla Łodzi :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Podi pisze:Hehe Poznańska trasa przez Rocha też lepsza od Metra :)
Gratulacje dla Łodzi :)
Gratulacje także dla Poznania :)

Podi

Post autor: Podi »

Thomas78 pisze:Gratulacje także dla Poznania :smile:
No tak,tylko że u nas budują tą trasę kilka lat,a to taki mały kawałek...
W Warszawie trasa na Bemowie-świst jeden rok i już tramwaje po niej jeżdzą...

Damhan

Post autor: Damhan »

:shocked: Czy ja dobrze widzę? CZyżby GPK również się zakwalifikował? :o:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”