Łódzki Tramwaj Regionalny

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:Teoria spiskowa w tym przypadku jest absurdalna. Gdyby metro dostało to dofinansowanie, zabrakło by środków na projekty, które były pierowotnie niżej ocenione niż metro (to akurat ŁTR nie dotyczy).
nikt nie mówi o teorii spiskowej, tylko niepsprawiedliwości
Znając możliwości budżetowe Warszawy, czy nie lepiej było zgłosić tylko wniosek dotyczący metra, a modernizować linię w Alejach z własnych środków? Piszę to po zapoznaniu się z tym, ile w tym i poprzednim roku Warszawa miała zarezerwowane na inwestycje, a ile wydała - wydała niewiele.
ale stało się inaczej. A Warszawa z największym projektem jest na lodzie.
Damham pisze:nie rozumiem aż taqkiej chciwości na wielkie pieniądze skoro nawet budżet centralny wspiera meto, więc z Unii już nie są niezbędne.
co to są za pieniądze? co roku jest walka o nie i są to małe kwoty nie pozwalające na szybką budowę

aleksej

Post autor: aleksej »

MW pisze: ale stało się inaczej. A Warszawa z największym projektem jest na lodzie.
A tak to inne miasta z duzymi projektami bylyby na lodzie, chociaz poniekad masz racje, Metro zostalo wyzej ocenione to powinno dostac fundusze. Ale nie przejmuj sie metro dostanie fundusze z budzetu panstwa, no chyba ze Kaczynski wogole zapomni ze byl prezydentem Wa-wy :)

Pozdrawiam,
Aleksej

MW

Post autor: MW »

i wtedy znów będzie dyskusja, że cały naród buduje swoją stolicę i Warszawa zagarnia wszystkie pieniądze :/
Poza tym do końca 2007 potrzeba blisko 900 mln zł na rozbudowę metra z węzłem na Młocinach

aleksej

Post autor: aleksej »

Akurat osobiscie mysle ze finansowanie z budzetu panstwa jest bardziej sensowne. Zreszta Wa-wa ma srodki wlasne zarezarwowane chociazby na odrzucony projekt. Wiec jest szansa na to.

Pozdrawiam,
Aleksej

MW

Post autor: MW »

Ty może tak uważasz, że stałe dofinansowanie z budżetu państwa byłoby sensowne, ale obawiam się, że większość inaczej uważa, co zresztą wychodzi w bardzo wielu prozaicznych sytuacjach. Ale mniejsza z tym.
Warszawa nie ma aż takich sum, obecnie mówi się o dużych pożyczkach z EBOiR.
Na razie jednak Warszawa jest bez prezydenta, z urzędem zawieszonym w stanie nieważkości, bez pieniędzy na tę największą inwestycję, z ustawą Szrajbera w polu. Zresztą teraz i tak wszystkie terminy może równie dobrze szlag trafić, bo nie ma tego sztraszaka w postaci możliwości utraty dofinansowania unijnego (oczywiście po jego przyznaniu), za to architekt miejski Borowski i panowie z Tramwajów Warszawskich śmiało snują sobie inne ciekawe absurdalne wizje...

[ Dodano: 2005-10-29, 00:10 ]
a pomyślność ministra w postaci honorowego "rezerwowego" miejsca po prostu poraża. Bo i tak wiadomo, że nic z tego nie będzie.

aleksej

Post autor: aleksej »

No i powoli zaczyna sie :) Pierwsze ogloszenia o przetargach juz sa.

www.uzp.gov.pl/biulety/2006/17/17_3642.html
www.uzp.gov.pl/biulety/2006/17/17_3641.html
http://zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=64&y=2006&m=1
(pozycja numer 3)

Pozdrawiam,
Aleksej

[ Dodano: 2006-03-24, 19:26 ]
http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3234351.html

No i pieniadze juz pewne :) Zaraz sie zaczna przetargi (czesc juz jest) i co najwazniejsze remonty. We wrzesniu ukaze sie przetarg na nowe wagony.

Pozdrawiam i ide swietowac :)
Aleksej

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Prezydent Kropwnicki ogłosił dziś, że zgodnie z przewidywaniami, Łódź otrzyma pieniądze na realizację projektu Łódzki Tramwaj Regionalny - I etap: Łódź. Odcinek obejmuje trasę tramwajową o długości 16 km. Oprócz wymiany torowiska i trakcji, zostanie wyremontowane 30 przystanków, na których pojawią się tablice elektroniczne. Linię obsługiwać będą nowe, niskopodłogowe tramwaje. Na 60 skrzyżowaniach, dzięki systemowi sterowania ruchem, tramwaj będzie mieć pierwszeństwo, co wpłynie na znaczne podniesienie prędkości komunikacyjnej.
W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie etapu II, obejmującego odcinek zgierski, wraz z przedłużeniem trasy tramwajowej do Osiedla 650-lecia w Zgierzu.

jacool

Post autor: jacool »

Świetny pomysł :)

Damhan

Post autor: Damhan »

Widzę, że coraz wiecej miast inwestuje w tablice elektroniczne. To bardzo dobrze. :)

voy

Post autor: voy »

Tylko 30 przystanków będzie wyremontowanych?

aleksej

Post autor: aleksej »

Niom, po co wiecej. Na tej trasie jest wlasnie 30 przystankow czyli 60 platform. Na pewnej czesci bedzie zmieniona lokalizacja przystankow (aby ulatwic przesiadki) rowniez wspolne przystanki tramwajowo-autobusowe (i pasy) sa projektowane.

Pozdrawiam,
Aleksej

Podi

Post autor: Podi »

Podbno MKT kupiło jakieś GT8?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Podi pisze:Podbno MKT kupiło jakieś GT8?
On jest chyba dla Grudziądza. MKT kupi KT4

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

aleksej pisze: Na pewnej czesci bedzie zmieniona lokalizacja przystankow (aby ulatwic przesiadki) rowniez wspolne przystanki tramwajowo-autobusowe (i pasy) sa projektowane.
Zawsze brakowało mi przystanku Zachodnia/Ogrodowa. Zarówno mieszkańcy, jak i turyści nie mają dobrego dojazdu do pałacu Izraela Poznańskiego (obecnie Muzeum Miasta Łodzi). Moi goście, którym zawsze prezentuję to wyjątkowe dla Łodzi miejsce, również dziwią się, dlaczego w tym miejscu nie ma przystanku. A swoją drogą (pomijając nawet fakt powstania Manufaktury i spodziewanego zwiększenia zainteresowania dojazdem w ten rejon), moim skromnym zdaniem należałoby odsunąć ulicę i torowisko od pałacu, nawet kosztem kilku metrów parku, przylegającego do ulicy po drugiej stronie. Zbyt duże natężenie ruchu kołowego i tramwajowego nie wpływa korzystnie na stan techniczny pałacu, który jest ewenementem w skali światowej.

voy

Post autor: voy »

Oto oferty złożone w przetargu na tramwaje niskopodłogowe na ŁTR:

1. KONÈAR
Wartosc: 24 mln 217 tys. zł (ok. 94 mln zl wg kursu 3.91)
Termin wykonania od podpisania umowy: 18 miesiecy
Gwarancja: 30 miesiecy

2. PESA
Wartosc: 104 mln 66 tys. zl
Termin wykonania od popisania umowy: 23 miesiace
Gwarancja: 24 miesiace

Oferta Koncaru wygląda lepiej niż PESY, więc takich tramwajów można się spodziewać. Mnie bardzo zdziwił brak oferty Bombardiera.
Ostatnio zmieniony 2006-05-18, 14:38 przez voy, łącznie zmieniany 1 raz.

jacool

Post autor: jacool »

A mnie zmartwiło, że PESA tyle kasy chce. Teraz przyjedzie coś zupełnie nieznanego nam. Tylko się modlić, żeby dobre było :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

voy pisze:1. KONÈAR
Wartosc: 24 mln 217 tys. zł (ok. 94 mln zl wg kursu 3.91)
Termin wykonania od podpisania umowy: 18 miesiecy
Gwarancja: 30 miesiecy
Robisz sobie jaja, czy naprawdę Koncar wygrał? :shocked: :wow:

voy

Post autor: voy »

plocmaster pisze:Robisz sobie jaja, czy naprawdę Koncar wygrał? :shocked: :wow:
Nie robie sobie jaj - napisałem jakie oferty zostały złożone.
jacool pisze:A mnie zmartwiło, że PESA tyle kasy chce. Teraz przyjedzie coś zupełnie nieznanego nam. Tylko się modlić, żeby dobre było :)
Bardziej nieznana to jest PESA - bo tramwaje Koncaru już jeżdżą, a żaden tramwaj z PESY jeszcze na tory nie wyjechał.

jacool

Post autor: jacool »

voy pisze: żaden tramwaj z PESY jeszcze na tory nie wyjechał.
Ale Pesa produkuje od lat pojazdy. I uwierz mi, że wyciąga wnioski z niepowodzeń czy błędów. Dlatego wydaje mi się, że produkt Pesy będzie całkiem niezły :)

danio

Post autor: danio »

Ja jestem jak najbardziej za Konèarem. Wielu może mi zarzucić brak dobra o polski przemysł, ale Łodzi po prostu opłaca się Konèar. Oto jego zalety:

- niższa cena
- większe doświadczenie
- ładny design
- duży manerw możliwości zmian (układ siedzeń, zmiana designu etc.)
- dobry układ wnętrza
- długość (32m, Citek 29.5m)
- klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
- polskie przyciski :P
- przystosowany do rozstawu 1000mm (tj. w Zagrzebiu)
- wielce prawdopodobne testy
- krótszy czas produkcji niż w PESIE
- dłuższy okres gwarancyjny.

Najważniejszym punktem z w/w jest długość: 32 metry. To o 2,5m więcej w porównaniu do Cityrunnera. Niby to nic, ale zawsze coś. Poza tym jest bardziej pojemny. I nie będzie obawy o to, że się zniszczy na łódzkich torowiskach: na łódzkim odcinku (od Ikei - teraz Chocianowic - do Helenówka) wszystkie tory będą wyremontowane.

No to tyle z mojej strony,
pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”