Łódzki Tramwaj Regionalny

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-09-29, 16:59

Podi pisze:
Thomas78 pisze:Gratulacje także dla Poznania :smile:
No tak,tylko że u nas budują tą trasę kilka lat,a to taki mały kawałek...
W Warszawie trasa na Bemowie-świst jeden rok i już tramwaje po niej jeżdzą...
Trasa na Bemowie to też kawałek, a wybrano go do realizacji dlatego, że jego plany były gotowe od 1998 r., więc zbytnio obecne władze się nie napracowały.

voy

Post autor: voy » 2005-09-29, 18:41

Zastanawiam się dlaczego projekt z Warszawy o modernizacji tramwajowej Banacha i Alei Jerozolimskich jest taki drogi i jeszcze na pierwszym miejscu, co jest w tym innowacyjnego?

Thomas - podaj jakieś szczegóły ŁTR tzn. jakie odcinki zostaną odbudowane, jaki zasięg będzie miał ŁTR.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-09-29, 20:32

voy pisze:Zastanawiam się dlaczego projekt z Warszawy o modernizacji tramwajowej Banacha i Alei Jerozolimskich jest taki drogi i jeszcze na pierwszym miejscu, co jest w tym innowacyjnego?

Thomas - podaj jakieś szczegóły ŁTR tzn. jakie odcinki zostaną odbudowane, jaki zasięg będzie miał ŁTR.
Wszystkie szczegóły, informacje nt. długości trasy itd. znajdziesz na stronie Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi:
http://www.zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=15
A w skrócie: ŁTR w granicach miasta Łodzi będzie przebiegał od północnej granicy ze Zgierzem, aż do granicy południowo-zachodniej z Pabianicami. Odcinek zgierski zostanie zbudowany prawdopodobnie z innych środków, niż odcinek łódzki o którym mowa.
ŁTR to wielkościowo nieporównywalna inwestycja z krótkim łącznikiem na Bemowie, który powstaje obecnie w Warszawie.
Jeśli chodzi o warszawską modernizację - moim zdaniem możnaby się tym było zająć w drugiej kolejności, a najpierw wziąć się za rozbudowę sieci.

Podi

Post autor: Podi » 2005-09-29, 20:34

Ciekawe co sie stanie z linią do Ozorkowa,nie ujętą w planie ŁTR...

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-09-29, 20:42

Podi pisze:Ciekawe co sie stanie z linią do Ozorkowa,nie ujętą w planie ŁTR...
Na razie podobno zostaje w obecnym kształcie.

Podi

Post autor: Podi » 2005-09-29, 20:43

Thomas78 pisze:Na razie podobno zostaje w obecnym kształcie.
Aha czyli tramwaje będą jechać ŁTR-em do Zgierza,a potem po starej trasie?

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-09-29, 20:47

Podi pisze:
Thomas78 pisze:Na razie podobno zostaje w obecnym kształcie.
Aha czyli tramwaje będą jechać ŁTR-em do Zgierza,a potem po starej trasie?
No tak. Jednak w projekcie jest mowa o możliwości przedłużenia do Ozorkowa (trzeba dokładnie poczytać :) )

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-09-30, 10:55

voy pisze:Zastanawiam się dlaczego projekt z Warszawy o modernizacji tramwajowej Banacha i Alei Jerozolimskich jest taki drogi i jeszcze na pierwszym miejscu, co jest w tym innowacyjnego?
Z tego co ja słyszałem ten odcinek ma być praktycznie wyremontowany od podstaw. Nie tylko torowiska, ale też sieć energetyczna (sieć jezdna, podstacje), nowe przystanki, elektroniczne tablice na przystankach, a i jeszcze nowe wagony niskopodłogowe.

Damhan

Post autor: Damhan » 2005-09-30, 12:16

A mnie jednak bardzo ciekawi czy GPK dostanie tą dotację. Powstałyby wtedy dwie wariantowe trasy GST: I Chełm-Jelitkowo przez Zaspę i II Chełm-Jelitkowo/Zaspa przez Oliwę. Na tych trasach miałoby kursować 5 nowych wagonów niskopodłogowych.

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-09-30, 13:58

No i jeszcze inteligentna sygnalizacja, wszystko zreszta bylo juz opisane w tym watku.

Co do GPK to watpie aby zostal zarekomendowany, pewnie pojda projekty od 1 do 5 (czyli do metra), ale ten ostatni dostanie mniejsze dofinansowanie niz wnioskuja. Na reszte zabraknie funduszy.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
Wszystko bedzie wiadomo 6 pazdziernika.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-09-30, 14:08

Wobec tego czekamy cierpliwie... ;)

MW

Post autor: MW » 2005-09-30, 19:44

Thomas78 pisze:Trzeba także dodać, że łódzki projekt ŁTR wypadł lepiej, niż warszawskie metro, które zajęło piąte miejsce :)
co o niczym nie świadczy, bowiem ostateczna decyzja leży w gestii ministra.
Zaś kryteria przyznawania punktów były chore, bowiem liczyły stopę zwracalności inwestycji, a wiadomo, że koszty budowy i modernizacji trasy tramwajowej są mniejsze niż w przypadku metra, więc inwestycja się szybciej zwróci. Zresztą to ministerstwo miało już parę ciekawych akcji z funduszami unijnymi...
No i zważywszy na to kryterium, które podałem Al. Jerozolimskie zajęły pierwsze miejsce - koszty wiążą się z zakupem taboru, zaś jest to najbardziej oblegana trasa w Warszawie

[ Dodano: 2005-09-30, 19:45 ]
aleksej pisze:Co do GPK to watpie aby zostal zarekomendowany, pewnie pojda projekty od 1 do 5 (czyli do metra), ale ten ostatni dostanie mniejsze dofinansowanie niz wnioskuja. Na reszte zabraknie funduszy.
rzeczywiście pojawiła się taka hipoteza, ale decyzja pozostająca w gestii ministra może być czysto polityczna.

Damhan

Post autor: Damhan » 2005-09-30, 19:53

MW pisze:rzeczywiście pojawiła się taka hipoteza, ale decyzja pozostająca w gestii ministra może być czysto polityczna.
Czyli Gdańsk może mieć szansę. Cieszy mnie to. Wtedy wszytskie tory będą proste.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-09-30, 20:00

MW pisze:
Thomas78 pisze:Trzeba także dodać, że łódzki projekt ŁTR wypadł lepiej, niż warszawskie metro, które zajęło piąte miejsce :)
co o niczym nie świadczy, bowiem ostateczna decyzja leży w gestii ministra.
Zaś kryteria przyznawania punktów były chore, bowiem liczyły stopę zwracalności inwestycji, a wiadomo, że koszty budowy i modernizacji trasy tramwajowej są mniejsze niż w przypadku metra, więc inwestycja się szybciej zwróci.
Trzeba wziąć pod uwagę także potencjane korzyści z inwestycji: w przypadku ŁTR korzysta cała aglomeracja, w przypadku modernizacji w Al. Jerozolimskich - wyłącznie podróżujący w tej relacji.
Jeśli zaś chodzi o metro - w kasie miasta na rok 2005 nie wydano środków pochodzących z dotacji z budżetu województwa, co świadczy o tym, że m.st. Warszawa rządzone przez PiS nie jest w stanie wydać posiadanych środków. W tym przypadku przyznawanie jeszcze większej kasy, byłoby zwyczajną głupotą.

MW

Post autor: MW » 2005-09-30, 20:30

Thomas78 pisze:
MW pisze: co o niczym nie świadczy, bowiem ostateczna decyzja leży w gestii ministra.
Zaś kryteria przyznawania punktów były chore, bowiem liczyły stopę zwracalności inwestycji, a wiadomo, że koszty budowy i modernizacji trasy tramwajowej są mniejsze niż w przypadku metra, więc inwestycja się szybciej zwróci.
Trzeba wziąć pod uwagę także potencjane korzyści z inwestycji: w przypadku ŁTR korzysta cała aglomeracja, w przypadku modernizacji w Al. Jerozolimskich - wyłącznie podróżujący w tej relacji.
jak widać autorzy nie uwzględnili tego stanu rzeczy, w ogóle kryteria były dziwne... Więc nie wiem, czemu się wszyscy podniecają, że to na pierwszym, to na drugim itp.
Thomas78 pisze:Jeśli zaś chodzi o metro - w kasie miasta na rok 2005 nie wydano środków pochodzących z dotacji z budżetu województwa, co świadczy o tym, że m.st. Warszawa rządzone przez PiS nie jest w stanie wydać posiadanych środków. W tym przypadku przyznawanie jeszcze większej kasy, byłoby zwyczajną głupotą.
PiS na nie wykorzystał pieniędzy na wiele inwestycji. Ale budowa metra to nie są małe koszty i prędzej czy później tę sumę trzeba będzie pokryć. Zresztą nie jest to tylko wina PiS-u - wystarczy spojrzeć na poczynania H-6... A myślę, że minister zarekomenduje metro, chyba że będzie chciał zrobić na złość PiS-owi. W przypadku przyznania środków UE będzie presja czasu, inaczej środki przepadną.

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-10-06, 15:30

Wedlug nieoficjalnych jeszcze wiadomosci, ale z pewnego zrodla LTR zostal zatwierdzony w calosci przez komitet sterujacy i zostanie wyslany do Komisji Europejskiej do weryfikacji (praktycznie czysta formalnosc, ale mam nadzieje ze decyzja przyjdzie szybciej niz w przypadku KST ktory czekal na weryfikacje KE 7 miesiecy).

Należy sie spodziewac stosownej informacji na stronie www.funduszestrukturalne.gov.pl

Rowniez 15 pazdziernika beda znane wyniki weryfikacji formalnej z dzialania 1.1.2 w Lodzkiem. Trzymamy kciuki za Zgierz i gratulacje dla wszystkich ktorzy przyczynili sie do projektu LTR.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
Nie mam natomiast zadnych informacji w sprawie innych projektow.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-10-07, 00:04

Wiadomość już została oficjalnie potwierdzona :) Brawo!
Oby ta inwestycja była preludium do kolejnych - równie ważnych i równie potrzebnych w Łodzi i całej aglomeracji!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-07, 08:21

Gratulacje. Mam nadzieję, że idea ŁTR przestanie istnieć tylko na papierze i coś się w końcu ruszy... Trzymam kciuki... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-10-07, 12:41

J-31 pisze:Gratulacje. Mam nadzieję, że idea ŁTR przestanie istnieć tylko na papierze i coś się w końcu ruszy...
Zawsze musi być najpierw na papierze - jak sobie wyobrażasz odwrotną kolejność? :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-07, 13:01

Thomas78 pisze:Zawsze musi być najpierw na papierze - jak sobie wyobrażasz odwrotną kolejność? :-P
Hehe... :rotfl: Patrząc na warszawską SKM-kę, to myślę, że właśnie było odwrotnie.... :mruga:

ODPOWIEDZ