[Śląskie] Tabor tramwajowy
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cytat z facebookowego profilu tramwaje-slaskie.pltramwaje-slaskie.pl pisze:Chcemy jechać nowym tramwajem!
Tramwaje Ślaskie pochwaliły się nowym taborem w listopadzie 2013 roku. Na razie o nowych tramwajach jest tylko głośno. Za 165 mln zł zakupiono 30 maszyn od bydgoskiej Pesy. Dopiero w kwietniu pierwsza maszyna wyjedzie na szyny
Pasażerowie poczekają do kwietnia, zanim wsiądą do nowego twista, tramwaju, którym w listopadzie ubiegłego roku pochwaliły się Tramwaje Śląskie. Sprawdziliśmy, jak ma się tabor naszego przewoźnika. Wynik jest słaby. 30 nowych twistów, których jeszcze nie widać, przy 325 starych tramwajach wypada mizernie.
Na razie o nowym taborze bydgoskiej Pesy jest tylko głośno. Była oficjalna prezentacja w Zabrzu, na którą zaproszono dziennikarzy. Pasażerowie mogli zdecydować o tym, jakiego koloru będzie wnętrze wagonów. Po burzliwych debatach zdecydowano się na szarą kolorystykę. Niewykluczone, że w tramwajach usłyszymy głos Kamila Durczoka (46 l.), który odczytywać ma trasy przejazdów.
Kiedy pasażerowie w końcu będą mogli wsiąść i przejechać się nowym tramwajem? – Pierwsze kursy odbędą się na początku drugiego kwartału. Do końca listopada wszystkie 30 twistów kursować już będzie po naszej aglomeracji. Nowy tabor, najprawdopodobniej obsłuży trasę Bytom – Katowice oraz trasę linii 15 – mówi Tadeusz Freisler (61 l.), prezes zarządu Tramwajów Śląskich.
Do tego czasu tramwaj ma być testowany. Wczoraj w Chorzowie odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Tramwaje Śląskie. Poświęcono ją podsumowaniu roku 2013 oraz przyszłym inwestycjom. W ubiegłym roku zmodernizowano 60 starych składów typu 105 N, w tym roku planuje się modernizację kolejnych 15. Okazuje się, że przewoźnik zamierza kupić kolejne nowe składy. Do połowy 2015 roku tabor wzbogacony zostanie o 12 częściowo niskopodłogowych tramwajów. Na razie nie wiadomo, jakie mają być to tramwaje.
Plus link z Faktu: http://goo.gl/EbOc4q
Nazwisko lektora nie ma już większego znaczenia, grunt, że TŚ chcą skorzystać z usług zawodowego lektora, a nie pani Gertrudy żującej pampuchy
Podoba mi się polityka taborowa TŚ. Nadal będą modernizować 105-tki (to dobry krok) - szczególnie, że modernizacja przeprowadzona przez Modertrans jest naprawdę świetna. Aczkolwiek wspomniane 15 wagonów to jest kontynuacja zeszłorocznego kontraktu - to miało być 45 wagonów zmodernizowanych i faktycznie tak będzie
Podoba mi się pomysł zakupu tramwajów częściowo niskopodłogowych. Podejrzewam, że będą to wagony Modertransu lub Protramu (o ile ten jeszcze funcjonuje), ale jeśli chcą je zobaczyć w połowie 2015 to powinni już przygotowywać przetarg
Co by to nie było - owe tramwaje z członem niskowejściowym - powinni mieć skośny dół fartucha, tak aby nie powtórzyła się histora z testowanym wrocławskim Protramem 205WrAs.
Reasumując. Trzymam kciuki a na maj już rezerwuję wizytę na Śląsku
Podoba mi się polityka taborowa TŚ. Nadal będą modernizować 105-tki (to dobry krok) - szczególnie, że modernizacja przeprowadzona przez Modertrans jest naprawdę świetna. Aczkolwiek wspomniane 15 wagonów to jest kontynuacja zeszłorocznego kontraktu - to miało być 45 wagonów zmodernizowanych i faktycznie tak będzie
Podoba mi się pomysł zakupu tramwajów częściowo niskopodłogowych. Podejrzewam, że będą to wagony Modertransu lub Protramu (o ile ten jeszcze funcjonuje), ale jeśli chcą je zobaczyć w połowie 2015 to powinni już przygotowywać przetarg
Co by to nie było - owe tramwaje z członem niskowejściowym - powinni mieć skośny dół fartucha, tak aby nie powtórzyła się histora z testowanym wrocławskim Protramem 205WrAs.
Reasumując. Trzymam kciuki a na maj już rezerwuję wizytę na Śląsku
Tu bym się sprzeczał. Modernizacja (taka prawdziwa, bez wymiany elektroniki to nie modernizacja tylko odświeżenie) 105 wymaga de facto wywalenia wszystkiego i wymiany na nowe i kosztuje mniej więcej tyle ile przeróbka niemieckiego wagonu na wersję z niską podłogą (trochę ponad 600 tys., do miliona), a efekt przeróbki niemieckiego jest jednak dla pasażerów lepszy.J-31 pisze:Nadal będą modernizować 105-tki (to dobry krok) -
Pod warunkiem, że uda im się to dostać tanio (do 2 milionów za nowy tramwaj). Jak nie, lepiej kupić niemieckieJ-31 pisze: Podoba mi się pomysł zakupu tramwajów częściowo niskopodłogowych.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Tramwaje Śląskie
http://goo.gl/bqXf1o
Po Katowicach liniowo kursuje stary wagon typu N.
Zastanawia mnie opis "może jeździć po jednym torze tam i z powrotem". Dotychczas do tego celu wykorzystywano Duewagi, ew. skład stojedenastek.
Po Katowicach liniowo kursuje stary wagon typu N.
Zastanawia mnie opis "może jeździć po jednym torze tam i z powrotem". Dotychczas do tego celu wykorzystywano Duewagi, ew. skład stojedenastek.
Re: Tramwaje Śląskie
Tabor zabytkowy to jedyny sposób żeby ktokolwiek chciał wsiąść do tramwaju pokonującego 400-metrową trasę raz na 15 minut
Re: Tramwaje Śląskie
Odpowiedź w komentarzu pod zdjęciem: http://www.phototrans.eu/14,675323,0,Ko ... _1167.htmlwojtek1611 pisze:http://goo.gl/bqXf1o
Po Katowicach liniowo kursuje stary wagon typu N.
Zastanawia mnie opis "może jeździć po jednym torze tam i z powrotem". Dotychczas do tego celu wykorzystywano Duewagi, ew. skład stojedenastek.
Re: Tramwaje Śląskie
Czy ten wagon zjeżdża na noc do zajezdni, czy zostaje na 3 maja ?
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A co z Twistami? Miały ruszyć w kwietniu razem z nowym systemem biletowym, ale ten nie wystartuje przez jakieś najbliższe pół roku (może uda wam się wywalczyć sensowniejsze taryfy...). To co, założą normalne kasowniki, zrobią darmowy przejazd czy trzeba będzie jeszcze (minimum) pół roku czekać na Twisty?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
O ile dobrze pamiętam to miały one posiadać jeden normalny kasownik z przodu pojazdu. Sensu zakładania tymczasowych kasowników raczej nie ma. Trzeba by przy tym zniszczyć poręcze (przynajmniej tak mi się zdaje).ppln pisze:A co z Twistami? Miały ruszyć w kwietniu razem z nowym systemem biletowym, ale ten nie wystartuje przez jakieś najbliższe pół roku (może uda wam się wywalczyć sensowniejsze taryfy...). To co, założą normalne kasowniki, zrobią darmowy przejazd czy trzeba będzie jeszcze (minimum) pół roku czekać na Twisty?
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Wczoraj kolejny Twist #826 miał w katowicach jazdy próbne, ktoś się orientuje ile ich już przyjechało ?
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A to nie można ich założyć tam gdzie będą później ŚKUPowe kasowniki? Teraz robimy dziurę, kiedyś zamienimy kasowniki (o ile kable te same, jak nie to później dochodzi pociągnięcie ich na nowo).wojtek1611 pisze:Trzeba by przy tym zniszczyć poręcze (przynajmniej tak mi się zdaje).
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Te nowe kasowniki pewnie są łączone Ethernetem (może z PoE, wtedy jest jeden kabel), starsze potrzebują zasilania 24V (dwie żyły) i jedną (te najstarsze) lub dwie (te nowsze z RS485) żyły do transmisji. Ewentualnie R&G potrafią pracować w trybie samodzielnym (bez sterownika, który też trzeba by założyć), wtedy tylko zasilanie.
Coś takiego (http://www.esd-electronics-usa.com/24V- ... oE-PE.html) by wystarczyło, no ale cały czas pewnie otwory montażowe starych i nowych kasowników nie będą się zgadzać.
Coś takiego (http://www.esd-electronics-usa.com/24V- ... oE-PE.html) by wystarczyło, no ale cały czas pewnie otwory montażowe starych i nowych kasowników nie będą się zgadzać.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A co napisałem w wcześniejszym poście ?Marcin N pisze:Wczoraj kolejny Twist #826 miał w katowicach jazdy próbne, ktoś się orientuje ile ich już przyjechało ?
Podobno do końca marca miała dojechać 6 sztuka.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A w której zajezdni stacjonują Pesy ? Czy na Zawodziu ?
PS. Dzięki wielki za info o prowadzonych pracach i innych utrudnieniach
PS. Dzięki wielki za info o prowadzonych pracach i innych utrudnieniach
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Mają stacjonować na Zawodziu i w Będzinie.