[Śląskie] Tabor tramwajowy
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Nareszcie, dobra wiadomość i pewnie mój kolejny cel na wiosnę. Ciekawy jestem, czy one docelowo będą obsługiwać "piątkę", czy to tylko tak na pierwszy dzień ?
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Jak wrażenia z wnętrza, jechał już ktoś? Z zewnątrz wygląda dość przeciętnie, ale jedzie się w środku, a nie na zewnątrz. I jak wyciszenie.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Ja co prawda nie jechałem Betą Tramwajów Śląskich - jeszcze na razie nie, ale planuję na nią zapolować w czasie mojej przyszłorocznej wizyty na Śląsku. Natomiast udało mi się przejechać Betą MPK Poznań. I odniosłem bardzo przyjemne wrażenia, w porównaniu do klasycznej 105-tki, Moderus Beta jest trochę cichszy. Na pewno jest przyjemniejszy do podróżowania niż Konstal 105Na - ale ten "poznański".
Co jest ważne, to tyle, że ja jechałem nim po dosyć dobrym, nowym, wyciszonym torowisku.
Trzeba brać pod uwagę stan torowiska. Na Górnym Śląsku i w Zagłębiu, pomimo całej masy remontów, wciąż znajdziemy stare, dosyć głośne, nierówne tory tramwajowe - i tutaj zarówno komfort jak i wyciszenie mogą nie być jakoś specjalnie odczuwalne. Ot po prostu trzeba się przejechać dłuższy odcinek, aby móc cokolwiek ocenić
Wracając jeszcze do wnętrza poznańskiego Moderusa Bety, MPK bardzo ładnie zorganizowało sobie wnętrze i tramwaj jest niesamowicie pojemny
http://hostmat.eu/images/57466787979799989780.jpg
http://hostmat.eu/images/24056422210684118061.jpg
Dosyć duży i pojemny jest również środkowy człon
http://hostmat.eu/images/85547184750665066428.jpg
Podejrzewam, że jeśli będą różnice w wagonach dla MPK i TŚ - to raczej wynikają one z dwukierunkowości śląskiej Bety, nie sądzę, aby TŚ przyjęło wariant "krakowski", czyli podwójny rząd siedzeń. Oni nawet w remontowanych w Modertransie wagonach typu Konstal/Modertrans 105N-AC zachowali pojedyncze rzędy foteli - czyli tak jak w klasycznych Konstalach 105Na
Co jest ważne, to tyle, że ja jechałem nim po dosyć dobrym, nowym, wyciszonym torowisku.
Trzeba brać pod uwagę stan torowiska. Na Górnym Śląsku i w Zagłębiu, pomimo całej masy remontów, wciąż znajdziemy stare, dosyć głośne, nierówne tory tramwajowe - i tutaj zarówno komfort jak i wyciszenie mogą nie być jakoś specjalnie odczuwalne. Ot po prostu trzeba się przejechać dłuższy odcinek, aby móc cokolwiek ocenić
Wracając jeszcze do wnętrza poznańskiego Moderusa Bety, MPK bardzo ładnie zorganizowało sobie wnętrze i tramwaj jest niesamowicie pojemny
http://hostmat.eu/images/57466787979799989780.jpg
http://hostmat.eu/images/24056422210684118061.jpg
Dosyć duży i pojemny jest również środkowy człon
http://hostmat.eu/images/85547184750665066428.jpg
Podejrzewam, że jeśli będą różnice w wagonach dla MPK i TŚ - to raczej wynikają one z dwukierunkowości śląskiej Bety, nie sądzę, aby TŚ przyjęło wariant "krakowski", czyli podwójny rząd siedzeń. Oni nawet w remontowanych w Modertransie wagonach typu Konstal/Modertrans 105N-AC zachowali pojedyncze rzędy foteli - czyli tak jak w klasycznych Konstalach 105Na
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Beta to taka trochę stopiątka deluxe, ale nie jest źle.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
W jakiej kwestii panie Marcinie? Bo jeśli chodzi o design, to wg mnie jest stanowczo dobrze, z zewnątrz prezentuje się świeżo, nie jest przesadzony, wnętrze nabrało nowego blasku, jedyne o co można mieć zastrzeżenia to upośledzenie tramwaju o jednostronną jednokierunkowość...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Oni to na jednokierunkowy wagon przerobili? ;O Jak tak to nieźle sprawę skopali.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Sprawa jest o tyle dziwna, że jednocześnie dostrzegany jest brak takiego taboru, co poskutkowało zamówieniem dwukierunkowych Bet.Marcin N pisze:Oni to na jednokierunkowy wagon przerobili? ;O Jak tak to nieźle sprawę skopali.
Niepotrzebnie znów uparto się na wymianę czoła. Wieloletnie doświadczenia różnych firm z różnymi wagonami wskazują, że to się nigdy nie udaje. A czasem wystarczyłby prosty zabieg jak wymiana punktów świetlnych.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Te okna z uszczelkami... ale wiocha! To wygląda jakby producentem tych wagonów było UKTM... Już wole nawet wiedeńce po "deestetyzacji" w TŚ...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
No cóż - design, każdy ocenia po swojemu
Natomiast przebudowa na "jednokierunek" - to głupi pomysł.
Czy wiadomo kto jest producentem środkowego członu, bo mam wrażenie, że nie został przebudowany, ale podmieniony ?
No - a dalej ? Trzeba by go ocenić na żywo, czyli na miejscu, może uda mi się w przyszłym roku
Natomiast przebudowa na "jednokierunek" - to głupi pomysł.
Czy wiadomo kto jest producentem środkowego członu, bo mam wrażenie, że nie został przebudowany, ale podmieniony ?
No - a dalej ? Trzeba by go ocenić na żywo, czyli na miejscu, może uda mi się w przyszłym roku
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/5016 ... a6a393aecf
Tutaj jest kilka innych zdjęć, widać miejsce po byłej kabinie i trochę bardziej szczegółowo front. Człon środkowy wykonała firma SAG Sp. Z.o.o. z Katowic (przetarg był z opcją na dodatkowe 9 członów)
Tutaj jest kilka innych zdjęć, widać miejsce po byłej kabinie i trochę bardziej szczegółowo front. Człon środkowy wykonała firma SAG Sp. Z.o.o. z Katowic (przetarg był z opcją na dodatkowe 9 członów)
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Trochę szkoda, że zrezygnowano z podwójnego rzędu fotelu - tak jak to było w oryginale. Ten wagon będzie obsługiwał dosyć długie linie i o zupełnie innym charakterze i potokach niż typowe miejskie linie tramwajowe. Toć to przecież komunikacja międzymiastowa. Tutaj dosyć dobrze spisują się tramwaje z dużą ilością miejsc siedzących - a zatem nie wiem czy taki układ nie był błędem
Natomiast jakość wykonania wnętrza - standard TŚ, nic nowego
Natomiast jakość wykonania wnętrza - standard TŚ, nic nowego
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Wygląd wyglądem, najbardziej boli to, że stracił dwukierunkowość. Pierw TŚ płacze, że mało takich tramwajów i, że będą inwestować w takie uniwersalne wagony a teraz dość fajny tramwaj który dobrze się u nas spisuje zgwałcili czymś takim.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Rzeczywiście potwierdzam - miałem okazję je widzieć i nimi podróżować po śląskich i zagłębiowskich torowiskach. Są fantastyczne ... ale jako dwukierunki. To rzeczywiście boli, gdy TŚ podejmują taką decyzję. Śłyszałem już wcześniej, że TŚ chcą im wstawić człon niskopodłogowy, ale nie wiedziałem, że chcą im usunąć dwukierunkowość - a ta jest bardzo potrzeba i dosyć dobrze się sprawdza w tzw. "śląskich" warunkach . W modernizacji jest teraz kolejny wagon - #904, ciekawy jestem czy on też stanie się jednokierunkowy
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Oby nie, to jednak taka modernizacja wstecz trochę. No ale kończy się bum na remonty sieci to i dwukierunki przestają być potrzebne tak to widzę.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Wawrzek czy jak kto woli Janusz albo Multipla rozpoczął regularne kursowanie:
http://phototrans.pl/14,868487,0,Duewag_P_913.html
http://phototrans.pl/14,868478,0,Duewag_T___Pt_913.html
http://phototrans.pl/14,868487,0,Duewag_P_913.html
http://phototrans.pl/14,868478,0,Duewag_T___Pt_913.html
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Cóż, wygląda jak wygląda - ale nie rozumiem decyzji TŚ przebudowy tego wagonu na jednokierunkowy. To był kompletny bezsens
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
No nie do końca panowie, jest wszak pisane że pulpity uległy modernizacji, a jednak one są dość drogimi kawałkami plastiku nie ma się co oszukiwać...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
No dobra, czyli oszczędzili na braku jednego pulpitu ?
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Dokładnie, zaoszczędzili całkiem sporo zapewne, a tutaj każdy grosz się liczy bo kasy dużo nie ma. Można się domyśleć że po ostatnich dostawach ilość tramwajów dwukierunkowych jest wystarczająca i bez helmutów, więc wydawanie kasy na drugi pulpit kiedy z logistycznego punktu widzenia nie jest on niezbędny, staje się nieuzasadnione również pod względem ekonomicznym
Chociaż jak na moje to inwestowanie kasy w montowanie plastikowych frontów jest kompletnym nieporozumieniem, tworzenie designu marki, w sensie TŚ, na siłę... Lepiej zainwestowaliby te środki w modernizacje kolejnych 105 czy coś a nie jakieś plastiki za grube tysiące które pod względem funkcjonalnym nic nie dają...
Co innego zaś niskopodłogowy człon. Ciekawi mnie on na dobrą sprawę z 2 względów, po pierwsze to genialny pomysł, a po drugie, orientuje się ktoś może kto dostarczył te środkowe człony do tych tramwajek?
Chociaż jak na moje to inwestowanie kasy w montowanie plastikowych frontów jest kompletnym nieporozumieniem, tworzenie designu marki, w sensie TŚ, na siłę... Lepiej zainwestowaliby te środki w modernizacje kolejnych 105 czy coś a nie jakieś plastiki za grube tysiące które pod względem funkcjonalnym nic nie dają...
Co innego zaś niskopodłogowy człon. Ciekawi mnie on na dobrą sprawę z 2 względów, po pierwsze to genialny pomysł, a po drugie, orientuje się ktoś może kto dostarczył te środkowe człony do tych tramwajek?