[Śląskie] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-11-07, 21:35

Nareszcie, dobra wiadomość i pewnie mój kolejny cel na wiosnę. Ciekawy jestem, czy one docelowo będą obsługiwać "piątkę", czy to tylko tak na pierwszy dzień ? ;)

Nuke
Posty: 6
Rejestracja: 2015-11-04, 21:18

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Nuke » 2015-11-08, 15:02

Jak wrażenia z wnętrza, jechał już ktoś? Z zewnątrz wygląda dość przeciętnie, ale jedzie się w środku, a nie na zewnątrz. I jak wyciszenie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-11-08, 15:53

Ja co prawda nie jechałem Betą Tramwajów Śląskich - jeszcze na razie nie, ale planuję na nią zapolować w czasie mojej przyszłorocznej wizyty na Śląsku. Natomiast udało mi się przejechać Betą MPK Poznań. I odniosłem bardzo przyjemne wrażenia, w porównaniu do klasycznej 105-tki, Moderus Beta jest trochę cichszy. Na pewno jest przyjemniejszy do podróżowania niż Konstal 105Na - ale ten "poznański".

Co jest ważne, to tyle, że ja jechałem nim po dosyć dobrym, nowym, wyciszonym torowisku.

Trzeba brać pod uwagę stan torowiska. Na Górnym Śląsku i w Zagłębiu, pomimo całej masy remontów, wciąż znajdziemy stare, dosyć głośne, nierówne tory tramwajowe - i tutaj zarówno komfort jak i wyciszenie mogą nie być jakoś specjalnie odczuwalne. Ot po prostu trzeba się przejechać dłuższy odcinek, aby móc cokolwiek ocenić ;)

Wracając jeszcze do wnętrza poznańskiego Moderusa Bety, MPK bardzo ładnie zorganizowało sobie wnętrze i tramwaj jest niesamowicie pojemny
:strzałka: http://hostmat.eu/images/57466787979799989780.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/24056422210684118061.jpg

Dosyć duży i pojemny jest również środkowy człon
:strzałka: http://hostmat.eu/images/85547184750665066428.jpg

Podejrzewam, że jeśli będą różnice w wagonach dla MPK i TŚ - to raczej wynikają one z dwukierunkowości śląskiej Bety, nie sądzę, aby TŚ przyjęło wariant "krakowski", czyli podwójny rząd siedzeń. Oni nawet w remontowanych w Modertransie wagonach typu Konstal/Modertrans 105N-AC zachowali pojedyncze rzędy foteli - czyli tak jak w klasycznych Konstalach 105Na ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: pmaster » 2015-11-08, 16:25

Beta to taka trochę stopiątka deluxe, ale nie jest źle.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2016-11-26, 10:52


Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1514
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Auper » 2016-11-26, 12:04

W jakiej kwestii panie Marcinie? Bo jeśli chodzi o design, to wg mnie jest stanowczo dobrze, z zewnątrz prezentuje się świeżo, nie jest przesadzony, wnętrze nabrało nowego blasku, jedyne o co można mieć zastrzeżenia to upośledzenie tramwaju o jednostronną jednokierunkowość...;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2016-11-26, 13:05

Oni to na jednokierunkowy wagon przerobili? ;O Jak tak to nieźle sprawę skopali.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: TLG » 2016-11-26, 20:14

Marcin N pisze:Oni to na jednokierunkowy wagon przerobili? ;O Jak tak to nieźle sprawę skopali.
Sprawa jest o tyle dziwna, że jednocześnie dostrzegany jest brak takiego taboru, co poskutkowało zamówieniem dwukierunkowych Bet.
Niepotrzebnie znów uparto się na wymianę czoła. Wieloletnie doświadczenia różnych firm z różnymi wagonami wskazują, że to się nigdy nie udaje. A czasem wystarczyłby prosty zabieg jak wymiana punktów świetlnych.

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2016-11-26, 20:40

Te okna z uszczelkami... ale wiocha! To wygląda jakby producentem tych wagonów było UKTM... Już wole nawet wiedeńce po "deestetyzacji" w TŚ...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-11-26, 21:37

No cóż - design, każdy ocenia po swojemu ;)

Natomiast przebudowa na "jednokierunek" - to głupi pomysł. :roll:

Czy wiadomo kto jest producentem środkowego członu, bo mam wrażenie, że nie został przebudowany, ale podmieniony ? ;)

No - a dalej ? Trzeba by go ocenić na żywo, czyli na miejscu, może uda mi się w przyszłym roku :)

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2016-11-26, 22:04

http://www.forum.tramwaje.slask.pl/5016 ... a6a393aecf
Tutaj jest kilka innych zdjęć, widać miejsce po byłej kabinie i trochę bardziej szczegółowo front. Człon środkowy wykonała firma SAG Sp. Z.o.o. z Katowic (przetarg był z opcją na dodatkowe 9 członów)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-11-26, 23:38

Trochę szkoda, że zrezygnowano z podwójnego rzędu fotelu - tak jak to było w oryginale. Ten wagon będzie obsługiwał dosyć długie linie i o zupełnie innym charakterze i potokach niż typowe miejskie linie tramwajowe. Toć to przecież komunikacja międzymiastowa. Tutaj dosyć dobrze spisują się tramwaje z dużą ilością miejsc siedzących - a zatem nie wiem czy taki układ nie był błędem :]

Natomiast jakość wykonania wnętrza - standard TŚ, nic nowego ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2016-11-27, 08:31

Wygląd wyglądem, najbardziej boli to, że stracił dwukierunkowość. Pierw TŚ płacze, że mało takich tramwajów i, że będą inwestować w takie uniwersalne wagony a teraz dość fajny tramwaj który dobrze się u nas spisuje zgwałcili czymś takim.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-11-27, 18:21

Rzeczywiście potwierdzam - miałem okazję je widzieć i nimi podróżować po śląskich i zagłębiowskich torowiskach. Są fantastyczne ... ale jako dwukierunki. To rzeczywiście boli, gdy TŚ podejmują taką decyzję. Śłyszałem już wcześniej, że TŚ chcą im wstawić człon niskopodłogowy, ale nie wiedziałem, że chcą im usunąć dwukierunkowość - a ta jest bardzo potrzeba i dosyć dobrze się sprawdza w tzw. "śląskich" warunkach . W modernizacji jest teraz kolejny wagon - #904, ciekawy jestem czy on też stanie się jednokierunkowy :]

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2016-11-27, 19:55

Oby nie, to jednak taka modernizacja wstecz trochę. No ale kończy się bum na remonty sieci to i dwukierunki przestają być potrzebne tak to widzę.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2017-04-24, 18:57

Wawrzek czy jak kto woli Janusz albo Multipla rozpoczął regularne kursowanie:
http://phototrans.pl/14,868487,0,Duewag_P_913.html
http://phototrans.pl/14,868478,0,Duewag_T___Pt_913.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-04-24, 20:32

Cóż, wygląda jak wygląda - ale nie rozumiem decyzji TŚ przebudowy tego wagonu na jednokierunkowy. To był kompletny bezsens :]

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1514
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Auper » 2017-04-24, 21:27

No nie do końca panowie, jest wszak pisane że pulpity uległy modernizacji, a jednak one są dość drogimi kawałkami plastiku nie ma się co oszukiwać...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-04-25, 11:53

No dobra, czyli oszczędzili na braku jednego pulpitu ? ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1514
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Auper » 2017-04-25, 22:33

Dokładnie, zaoszczędzili całkiem sporo zapewne, a tutaj każdy grosz się liczy bo kasy dużo nie ma. Można się domyśleć że po ostatnich dostawach ilość tramwajów dwukierunkowych jest wystarczająca i bez helmutów, więc wydawanie kasy na drugi pulpit kiedy z logistycznego punktu widzenia nie jest on niezbędny, staje się nieuzasadnione również pod względem ekonomicznym ;)

Chociaż jak na moje to inwestowanie kasy w montowanie plastikowych frontów jest kompletnym nieporozumieniem, tworzenie designu marki, w sensie TŚ, na siłę... Lepiej zainwestowaliby te środki w modernizacje kolejnych 105 czy coś a nie jakieś plastiki za grube tysiące które pod względem funkcjonalnym nic nie dają...

Co innego zaś niskopodłogowy człon. Ciekawi mnie on na dobrą sprawę z 2 względów, po pierwsze to genialny pomysł, a po drugie, orientuje się ktoś może kto dostarczył te środkowe człony do tych tramwajek?

ODPOWIEDZ