Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
: 2017-09-25, 16:59
Ten, kto wie - to wie, a kto nie wie - ten nie wie, ale w ostatnią sobotę - 23 września - Tramwaje Śląskie zorganizowały dzień otwarty. W tym roku TŚ udostępniły dla zwiedzających zajezdnię nr. 4 "Gliwice", zlokalizowaną w Gliwicach przy ul. Chorzowskiej 150. To jest dosłownie na pograniczu Gliwic i Zabrza.
Dla mnie - warszawiaka - taka impreza to świetna okazja do tego by zobaczyć i obfocić to, czego nie mam w Warszawie, a mogę znaleźć tylko na Górnym Śląsku. I w tym roku trafił mi się skarb... Duewag PTm #913 "Wawrzek"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... KnR-MDon7D
Trzeba przyznać, że ta modernizacja wagonu typu PT zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. TŚ całkiem ładnie go wyremontowało. Tramwaj robi wrażenie fabrycznie nowego. Zajrzyjmy do wnętrza
1. Najważniejszym elementem wagonu to środkowy człon niskopodłogowy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Jak widać jest on dosyć obszerny. Wg mnie dosyć dobrze wykorzystano tą niską przestrzeń. Gorzej może będą mieli cykliści - dla rowerów tutaj raczej nie ma miejsca, ale dwa wózki się zmieszczą. A w razie potrzeby są miejsca siedzące rozkładane
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Dolny przycisk przeznaczono dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkami. Jest to sygnalizacja potrzeby rozłożenia rampy
Przy schodach łączących człony znaleziono miejsce na fotele. Po jednej stronie pojedyncze, po drugiej, podwójne
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
2. Tak wygląda trzeci człon - pierwszy jest dosyć podobny
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
W pełni zachowano stary układ siedzeń. Poniżej dla porównania, zdjęcie z wagonu w wersji oryginalnej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
A tak "Wawrzek" wygląda po remoncie. Jak widać jest po staremu. Pojedyncze fotele po prawej też były w wersji oryginalnej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Ta skrzynia - to skrzynia z piaskiem (piasecznica)
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
3. Zrezygnowano z rozkładanych stopni przy drzwiach. Jest teraz klasycznie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
4. No, a teraz ciekawostka. Tramwaj został wyposażony w gniazdka USB
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Jedyna wada wagonu, to taka, że stracił on swoją dwukierunkowość. Mogę mieć tylko nadzieję, że przy modernizacji następnego wagonu, TŚ utrzymają ten charakter.
Generalnie tramwajem przyjemnie i wygodnie się jedzie. To mu pozostało z wersji oryginalnej
Dla mnie - warszawiaka - taka impreza to świetna okazja do tego by zobaczyć i obfocić to, czego nie mam w Warszawie, a mogę znaleźć tylko na Górnym Śląsku. I w tym roku trafił mi się skarb... Duewag PTm #913 "Wawrzek"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... KnR-MDon7D
Trzeba przyznać, że ta modernizacja wagonu typu PT zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. TŚ całkiem ładnie go wyremontowało. Tramwaj robi wrażenie fabrycznie nowego. Zajrzyjmy do wnętrza
1. Najważniejszym elementem wagonu to środkowy człon niskopodłogowy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Jak widać jest on dosyć obszerny. Wg mnie dosyć dobrze wykorzystano tą niską przestrzeń. Gorzej może będą mieli cykliści - dla rowerów tutaj raczej nie ma miejsca, ale dwa wózki się zmieszczą. A w razie potrzeby są miejsca siedzące rozkładane
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Dolny przycisk przeznaczono dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkami. Jest to sygnalizacja potrzeby rozłożenia rampy
Przy schodach łączących człony znaleziono miejsce na fotele. Po jednej stronie pojedyncze, po drugiej, podwójne
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
2. Tak wygląda trzeci człon - pierwszy jest dosyć podobny
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
W pełni zachowano stary układ siedzeń. Poniżej dla porównania, zdjęcie z wagonu w wersji oryginalnej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
A tak "Wawrzek" wygląda po remoncie. Jak widać jest po staremu. Pojedyncze fotele po prawej też były w wersji oryginalnej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Ta skrzynia - to skrzynia z piaskiem (piasecznica)
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
3. Zrezygnowano z rozkładanych stopni przy drzwiach. Jest teraz klasycznie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
4. No, a teraz ciekawostka. Tramwaj został wyposażony w gniazdka USB
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... nR-MDon7D/
Jedyna wada wagonu, to taka, że stracił on swoją dwukierunkowość. Mogę mieć tylko nadzieję, że przy modernizacji następnego wagonu, TŚ utrzymają ten charakter.
Generalnie tramwajem przyjemnie i wygodnie się jedzie. To mu pozostało z wersji oryginalnej