[Gorzów Wlkp.] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

[Gorzów Wlkp.] Tabor tramwajowy

Post autor: TLG » 2009-03-30, 18:35

http://www.rynek-kolejowy.pl/11171/Gorz ... amwaje.htm
Przyznam, że nie wiedziałem, że w Kassel jest aż 22 sztuki N8C

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-03-30, 18:51

Lepsze to, niż w kółko to rupiecie 6ZTGW... Szkoda tylko, że wciąż używańce, a żadnego nowego.

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-03-31, 07:40

Może coś przegapiłem, ale wygląda że powoli N8C/S robi się jedną z popularniejszych używek w Polsce.
Ile tych wozów w ogóle jeździ(ło) w Niemczech?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29276
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-03-31, 08:40

Ja myślę, że zakup aż 22 N8C, bardzo by odświeżył tabor tramwajowy w Gorzowie. Aczkolwiek może jednak warto by się było zastanowić nad zakupem polskich wagonów tramwajowych - np. Protramu 205WrAs - niby tramwaj wysokopodłogowy, ale jednak z członem niskopodłogowym ;)

9507
Posty: 2891
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-03-31, 08:46

O tak, Protram by się ucieszył, aczkolwiek długo by czekali na nie ;) Myslę, ze warto to zostawić do przemyślenia na przyszłość. (niedlaeką oczywiście i nie muszą to być takie ogromne zakupy, wpierw to wziać takiego #2710 z MPK na testy i sprawdzić czy torowiska mają ok ;) )

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-03-31, 09:27

Tylko, że za te 12mln dostaliby ramptem kilka protramów, a tu chodzi przecież o pilne działania ratunkowe. Może jednak w perspektywie paru lat GW sięgnie po kasę z UE i kupi już coś naprawdę fajnego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29276
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-03-31, 09:31

Tylko, że za te 12mln dostaliby ramptem kilka protramów, a tu chodzi przecież o pilne działania ratunkowe. Może jednak w perspektywie paru lat GW sięgnie po kasę z UE i kupi już coś naprawdę fajnego.
To prawda. Obecny zakup to działanie awaryjne, doraźne - ale warto szybko zastanowić się nad możliwością rozwoju komunikacji szynowej. No i ... działać, działać i jeszcze raz działać :)

filimer

Post autor: filimer » 2009-03-31, 13:58

Jeżeli ten zakup w ogóle wypali - mówi się o nim od kilku lat i jest to bardzo stara i mocno odgrzewana kiełbasa wyborcza, poza tym w tej chwili stan torowisk grozi wyłączeniem ich z ruchu w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat, więc żeby jakiekolwiek tramwaje mogły jeździć trzeba koniecznie przeprowadzić kapitalny remont sieci - może uda się jeszcze pozyskać na ten cel środki unijne, jeżeli nie - czarno to widzę.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-03-31, 14:21

Unia nie dofinansuje też wymiany taboru na używany, więc przy okazji remontu sieci mogliby też zakupić nowe tramwaje i wtedy pewnie zabraknie im kasy na używańce.

ppln

Post autor: ppln » 2009-03-31, 14:49

KKS pisze:więc przy okazji remontu sieci mogliby też zakupić nowe tramwaje
Ale nowe porządne, nie jakąś prowizorkę typu Protram 205WS

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-03-31, 15:43

ppln pisze:Ale nowe porządne, nie jakąś prowizorkę typu Protram 205WS
E tam, to nie jest żadna prowizorka - wszystko nowe, budowane od podstaw, wygodne, sprawne... Dla takiego Gorzowa byłoby akurat.
filimer pisze:więc żeby jakiekolwiek tramwaje mogły jeździć trzeba koniecznie przeprowadzić kapitalny remont sieci - może uda się jeszcze pozyskać na ten cel środki unijne, jeżeli nie - czarno to widzę.
Przypominają się trolejbusy w Słupsku... :confused:

Tylko, że póki co miasto na szczęście nie oddaje/złomuje po kawałku swojego ilostanu tramwajów. Dobre i to, ale bez zastrzyku funduszy koniec jest tylko odroczony... :wall:

ppln

Post autor: ppln » 2009-03-31, 20:50

PAFAWAG pisze:wszystko nowe, budowane od podstaw, wygodne, sprawne... Dla takiego Gorzowa byłoby akurat.
Ale totalna prowizorka. Już lepiej kupić N8S/C i dorobić środkowy człon (ale bez modernizacji frontów, do kroćset!) niskopodłogowy. Jest sporo taniej i wyjdzie na to samo (M/N8C to naprawdę fajne wagony tylko dość czułe na spadki napięcia)

filimer

Post autor: filimer » 2009-03-31, 21:01

ppln pisze:
PAFAWAG pisze:wszystko nowe, budowane od podstaw, wygodne, sprawne... Dla takiego Gorzowa byłoby akurat.
Ale totalna prowizorka. Już lepiej kupić N8S/C i dorobić środkowy człon (ale bez modernizacji frontów, do kroćset!) niskopodłogowy. Jest sporo taniej i wyjdzie na to samo (M/N8C to naprawdę fajne wagony tylko dość czułe na spadki napięcia)
Cały park taborowy Gorzowa to dwadzieścia kilka wagonów i tutaj generalnie nie ma sensu inwestowanie w używki, bo zamiast tego można rozpocząć zakupy nowych wozów, jak to robi np. Elbląg i ma zamiar zrobić Częstochowa. Sprowadzanie używek skończy się tym, że będą i tak jeździć do śmierci technicznej, czyli kolejne 20 lat jak nie dłużej.

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-03-31, 21:17

Problem w tym @Filimer, że to wymaga kasy, a zdobycie kasy wymaga czasu. Czy do tego czasu nie dojdzie do śmierci technicznej posiadnego taboru?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-03-31, 21:34

filimer pisze:efekcie czego z 11 województw mających prawo do skorzystania z tego programu nie skorzystało tylko Opolskie (bo nie ma tramwajów) i Lubuskie (bo dało ciała).
A w podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim są?
filimer pisze:Cały park taborowy Gorzowa to dwadzieścia kilka wagonów
To chyba (prawie) wszystko pójdzie na złom/sprzedaż po sprowadzeniu 22 sztuk N8cośtam?
filimer pisze:Sprowadzanie używek skończy się tym, że będą i tak jeździć do śmierci technicznej, czyli kolejne 20 lat jak nie dłużej.
Chociaż przez 20 lat będą mieli porządny tabor
A Protram 205WrAs — stopiątka z dodanym niskopodłogowym członem, konstrukcja jak zza Buga. Używane N8 o wiele lepsze, przynajmniej tańsze.

filimer

Post autor: filimer » 2009-03-31, 23:00

plocmaster pisze:A w podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim są?
Nie, ale te województwa oraz warmińsko-mazurskie nie są objęte działaniem 7.3 POIiŚ tylko mają osobny projekt w ramach programu Polska Wschodnia, w ramach którego Olsztyn ma budować linię tramwajową, Lublin kupić trolejbusy i rozbudować sieć trolejbusową, a Kielce zakupić autobusy.
To chyba (prawie) wszystko pójdzie na złom/sprzedaż po sprowadzeniu 22 sztuk N8cośtam?
Ano, tak ma być - w ten sposób przez następne 20 lat władza nie będzie robić nic, "bo przecież kupili nowoczesne (prawie 30-letnie) tramwaje".
Chociaż przez 20 lat będą mieli porządny tabor. A Protram 205WrAs — stopiątka z dodanym niskopodłogowym członem, konstrukcja jak zza Buga. Używane N8 o wiele lepsze, przynajmniej tańsze.
Może porządny, ale anachroniczny i nieadekwatny do potrzeb pasażerów.

@Lopez - wszystko wymaga kasy, ale od tego są fundusze UE, aby miasta mogły inwestować w takie "deficytowe" interesy jak komunikacja miejska ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-03-31, 23:03

Lopez pisze:Problem w tym @Filimer, że to wymaga kasy, a zdobycie kasy wymaga czasu. Czy do tego czasu nie dojdzie do śmierci technicznej posiadnego taboru?
Skoro chcą kupić 22 N8C, których też za 500 zł nikt nie sprzedaje, to znaczy, że jakiś wkład własny mają i byle co, ale mogą zrobić. I na 100% coś więcej by się znalazło...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-04-01, 13:28

filimer pisze:Ano, tak ma być - w ten sposób przez następne 20 lat władza nie będzie robić nic, "bo przecież kupili nowoczesne (prawie 30-letnie) tramwaje".
Niech się wezmą za infrastrukturę i może nowe trasy
filimer pisze:Może porządny, ale anachroniczny i nieadekwatny do potrzeb pasażerów.
A 205-tka nie jest anachroniczna i nieadekwatna?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-04-01, 13:56

plocmaster pisze:A 205-tka nie jest anachroniczna i nieadekwatna?
Nie :P
Np. na "4" "następca stodwójki" sprawuje się całkiem nieźle.
KKS pisze:Skoro chcą kupić 22 N8C, których też za 500 zł nikt nie sprzedaje, to znaczy, że jakiś wkład własny mają i byle co, ale mogą zrobić.
Tylko, że właśnie byle co - kupowanie wagonów używanych na dłuższą metę nie jest dobrym rozwiązaniem... Ostatnie fabryczne nowe wagony Gorzów widział zdaje się w latach 70.... :wall: A jeśli nawet chcieli by za pieniądze przeznaczone na zakup rupieci kupić coś nowego, to też nie rozwiązałoby to problemów taborowych, no bo co - dwa, może trzy nowe wagony natrochę mniej niż dwa tuziny starych... Chociaż może wtedy władze przekonają się, co to jest "nowoczesny tramwaj" i będą bardziej przychylni.

Właściwie to ten "trend" unikania nowoczesnego taboru zaczął się już kilkanaście, moze nawet więcej lat temu - to właśnie Gorzów zaczął się najszybciej pozbywać swojego taboru 105N...

Ale ludzie w końcu chcą przecież jeździć tramwajami - tamtejszą sieć ominęła fala likwidacji w latach 60. i 70.... Vox populi, vox Dei...
plocmaster pisze:Niech się wezmą za infrastrukturę i może nowe trasy
Na nowe wagony kasy nie ma, więc jak ma być na nowe trasy... A z remontów to pewnie tylko te natychmiastowe...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-04-01, 14:10

PAFAWAG pisze:Nie
Jak nie, jak tak?
PAFAWAG pisze:Np. na "4" "następca stodwójki" sprawuje się całkiem nieźle.
I co z tego?
PAFAWAG pisze:Tylko, że właśnie byle co - kupowanie wagonów używanych na dłuższą metę nie jest dobrym rozwiązaniem... Ostatnie fabryczne nowe wagony Gorzów widział zdaje się w latach 70.... A jeśli nawet chcieli by za pieniądze przeznaczone na zakup rupieci kupić coś nowego, to też nie rozwiązałoby to problemów taborowych, no bo co - dwa, może trzy nowe wagony natrochę mniej niż dwa tuziny starych...
Więc nie ma innego wyjścia niż te używki, jak sam przyznajesz.
PAFAWAG pisze:Chociaż może wtedy władze przekonają się, co to jest "nowoczesny tramwaj" i będą bardziej przychylni.
Przychylni to sobie mogą być, ale z pieniędzmi różnie bywa
PAFAWAG pisze:Właściwie to ten "trend" unikania nowoczesnego taboru zaczął się już kilkanaście, moze nawet więcej lat temu - to właśnie Gorzów zaczął się najszybciej pozbywać swojego taboru 105N...
Tak, bo komuna się skończyła właśnie kilkanaście a może nawet więcej lat temu (konkretnie 20) i można już było sprowadzać używki z Zachodu
PAFAWAG pisze:Na nowe wagony kasy nie ma, więc jak ma być na nowe trasy... A z remontów to pewnie tylko te natychmiastowe...
Jak już będzie porządny tabor, to trochę kasy na cośtam się znajdzie

ODPOWIEDZ