[Gorzów Wlkp.] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
filimer

Post autor: filimer » 2009-04-01, 14:16

plocmaster pisze:Niech się wezmą za infrastrukturę i może nowe trasy
Takie mają plany, ale za planami od kilku lat nie idą czyny, można by w sumie zrobić happening "Pieciolecie braku dotacji unijnej na tramwaje w Gorzowie".
A 205-tka nie jest anachroniczna i nieadekwatna?
Również jest, ale ja nigdzie nie pisałem, że powinni kupować 205-tki.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-04-01, 14:19

plocmaster pisze:I co z tego?
No zgadnij ;)
plocmaster pisze:Więc nie ma innego wyjścia niż te używki, jak sam przyznajesz.
Jak im się nie chce zgłosić po fundusze... Używki, śmierć technologiczna i po tramwajach. Chociaż może się w końcu opamiętają i jak nie teraz, to następnym razem wykażą się zdolnością myślenia o rozwoju, a nie cofaniu się...
plocmaster pisze:i można już było sprowadzać używki z Zachodu
No tak, z tym, że mało które miasto wywala większość swoich 105N, a na ich miejsce przyjmuje 6ZGTW... Niby takie nowowczesne im się wydawały? Dziwna polityka.
plocmaster pisze:Jak już będzie porządny tabor, to trochę kasy na cośtam się znajdzie
Jeśli się uda przełamać barierę mentalną, to być może tak, ale jak widać do tej pory poza sprowadzaniem pojazdów z Kassel Gorzów nie robi nic.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-04-01, 15:53

PAFAWAG pisze:No zgadnij
To, że na jakiejś linii coś sprawuje się „nieźle”, o niczym nie świadczy. 105-tki też siłą rzeczy nie sprawują się źle, bo jest ich najwięcej, ale chyba nie są dobrą konstrukcją?
PAFAWAG pisze:Używki, śmierć technologiczna i po tramwajach.
Jaka znowu śmierć?
PAFAWAG pisze:No tak, z tym, że mało które miasto wywala większość swoich 105N, a na ich miejsce przyjmuje 6ZGTW... Niby takie nowowczesne im się wydawały? Dziwna polityka.
To jest nowocześniejsze od 105Na. Jeśli jeszcze do tego dość młode, to brać.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-04-01, 15:58

plocmaster pisze:Jaka znowu śmierć?
Wagony tramwajowe nie są jak Helena Vondraèková - z biegiem lat się nie odmładzają... W końcu będą na tyle "wyjeżdżone", że ich stan będzie dawał dużo życzenia, a Kassel workiem bez dna nie jest...
plocmaster pisze:105-tki też siłą rzeczy nie sprawują się źle, bo jest ich najwięcej
Nie tylko dlatego :]
plocmaster pisze:ale chyba nie są dobrą konstrukcją
No cóż... Generacja PCC powstała w latach 30... Ale przeprowadźmy dowód nie wprost - gdyby były złą konstrukcją, dzisiaj by ich tylu nie było, no nie? Co oczywiście nie znaczy, że są idealne... ;)

ppln

Post autor: ppln » 2009-04-01, 16:03

PAFAWAG pisze:gdyby były złą konstrukcją, dzisiaj by ich tylu nie było, no nie?
Gdyby były drogą konstrukcją dzisiaj by ich tylu nie było. A były taniutkie więc mogli tego na pęczki klepać

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-04-01, 16:37

PAFAWAG pisze:Wagony tramwajowe nie są jak Helena Vondraèková - z biegiem lat się nie odmładzają... W końcu będą na tyle "wyjeżdżone", że ich stan będzie dawał dużo życzenia
Ale prędko to nie nastąpi
PAFAWAG pisze:Ale przeprowadźmy dowód nie wprost - gdyby były złą konstrukcją, dzisiaj by ich tylu nie było, no nie? Co oczywiście nie znaczy, że są idealne...
Jest ich tyle dzisiaj, bo tłukli właściwie tylko je za czasów najlepszego z ustrojów, a potem w kwestii kupowania nowego taboru trochę się zmieniło i nie można było tego wszystkiego powymieniać, a tramwaj długo wytrzymuje

filimer

Post autor: filimer » 2009-04-01, 17:43

Dobrze panowie, tylko tutaj nie mają zbytnio sensu rozważania o życiu godziwym - Gorzów Wielkopolski jest ostatnim miastem w Polsce posiadającym samodzielnie sieć tramwajową, które nie wzięło kasy z Unii i w tym jest cały szkopuł - koszty remontu całej sieci to nie są żadne astronomiczne kwoty - to 110 mln zł i jest tu możliwość wsparcia w postaci preferencyjnego kredytu chociażby ze strony EBI czy EBOiR. Miasta z mniejszym budżetem jak wspomniany wyżej Elbląg czy Grudziądz jakoś nie mają problemów z inwestowaniem w tramwaje i nie tylko, podczas gdy cała kwota pozyskana przez Gorzów z funduszy UE to ledwo 100 mln zł i przy miejscowej władzy i liżących jej wiadomą część ciała ze wszystkich stron mediach na zmiany na lepsze nie ma dużych szans.

Dzięki temu będziemy obchodzić wkrótce "Pięciolecie braku unijnej dotacji na tramwaje w Gorzowie"

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29309
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-04-02, 09:12

Jeżeli władze Gorzowa nadal nie chcą inwestować w tramwaje, to wątpię aby znaleźli kasę nawet na używane N8 z Kassel :]

filimer

Post autor: filimer » 2009-04-02, 09:53

J-31 pisze:Jeżeli władze Gorzowa nadal nie chcą inwestować w tramwaje, to wątpię aby znaleźli kasę nawet na używane N8 z Kassel :]
w tym "chceniu" będziemy im trochę pomagać - do wyborów został rok i może uda się władzę nieco przyskrzynić, aby skorzystała z ostatniej szansy an wzięcie dotacji i znalazła kasę w budżecie na remonty. Poza tym ponoć władza oglądała wczoraj Moderusa dla Gdańska w Poznaniu:
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ode=search

Może przejęli się artykułami w prasie, na transinfo i moim telefonem. Ja będę dalej dolewał oliwy do ognia punktując władzę za słabe wykorzystanie dotacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29309
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-04-02, 10:10

filimer pisze:Może przejęli się artykułami w prasie, na transinfo i moim telefonem. Ja będę dalej dolewał oliwy do ognia punktując władzę za słabe wykorzystanie dotacji.
Mogę Ci tylko życzyć powodzenia. Aby pobudzić urzędników do działania, to naprawdę trzeba wielkiej energii i samozaparcia :)

9507
Posty: 2894
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-01-25, 21:36

Akurat dla Gorzowa odpowiedni byłby Protram 205WrAs - koszta zakupu 20 takich byłyby o wieeeeeele niższe niż Solarisów czy Skód ;)

ppln

Post autor: ppln » 2011-01-25, 23:38

Ja myślę, że jeszcze odpowiedniejsze byłyby N8C (które planowano) przerobione w odpowiednich zakładach (myślę, że MPK Łódź by dało radę) na częściowo niskopodłogowe. Plus remont kilku konstali, plus kilka nowych wagonów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29309
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-01-26, 10:09

No tak, ale na to wszystko potrzeba kasy... a władze miasta najwyraźniej nie zamierzają w ogóle inwestować w tramwaje :wall:

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-19, 11:28

No ale jeśli nie "z wyższej półki" (co w naszych warunkach znaczy co najwyżej Swinga) to co? Flexity Swifta (który tani nie jest i nie wiem czy cena nie jest porównywalna do Pesy)? O zgrozo, Pumę czy innego Moderusa Beta?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-08-19, 11:31

ppln pisze:Flexity Swifta
Flexity Swift nie, ale Classic już tak (to ten przedział cenowy). I najprawdopodobniej będą to NGT6.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-19, 11:41

TLG pisze:Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki"
A może nie chcą kupować, tylko zostało to przedstawione jako porównanie? Bo w artykule nic nie było mowy o zamiarze kupna nowych tramwajów.

ps-man

Post autor: ps-man » 2011-08-19, 11:47

ppln pisze:No ale jeśli nie "z wyższej półki" (co w naszych warunkach znaczy co najwyżej Swinga) to co? Flexity Swifta (który tani nie jest i nie wiem czy cena nie jest porównywalna do Pesy)? O zgrozo, Pumę czy innego Moderusa Beta?
A po co Gorzowowi i jakiejkolwiek polskiej sieci tramwajowej Swift? A co jest nie tak z Pumą? ;) Po poprawkach jeździła raczej bezproblemowo aż do wypadku. A że to pojedynczy egzemplarz, nie należący do MPK, o części trudniej i wszelkie naprawy się wydłużają, tym bardziej, że nie ma ciśnienia, by jak najszybciej przywracać ją każdorazowo do służby.

A za 8 mln zł można kupić po prostu przeciętny tramwaj (promocja jak w Wawie za Swinga czy w Częstochowie za Twista się już nie zdarzy, więc nie powinno się tym sugerować). A jeśli zagraniczni oferenci chcieliby bardzo sprzedać tramwaje do Gorzowa (lub innego polskiego miasta), nie mając takiego wsparcia jak w Krakowie (gdzie wyraźnie przepłacono za NGT8), to zaoferowaliby w miarę konkurencyjną cenę. Muszą tylko chcieć. Póki co nie chcą. Między tramwajami polskich producentów i zagranicznych potentatów wcale nie ma takiej wielkiej różnicy cenowej. Jeśli np. Alstomowi zależałoby na podboju polskiego rynku, zaoferowaliby tramwaje w przyzwoitej cenie (we Francji potrafią) i mogliby wygrać. Ale nie chcą, zazwyczaj nawet nie startując w naszych przetargach. Natomiast Bombardier widzi tylko interes w produkcji tramwajów do Krakowa. Za to nasi producenci wciąż oferują atrakcyjne ceny, co jest typowe także dla zagranicznych producentów w krajach, gdzie mają swoje zakłady/siedziby. Ale i to nie jest regułą - w Czechach Pragoimex i Skoda potrafią zawindować ceny tak, że w Polsce pukalibyśmy się w głowę. A tam wszyscy są zadowoleni - jak Kraków z przepłaconych (i już opóźnionych) Bombardierów. :D

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-19, 12:35

Coffee pisze: Flexity Swift nie, ale Classic już tak
Wybaczcie, pomyliły mi się nazwy, chodziło mi o tego najtańszego nie w pełni niskiego czyli wychodzi, że Classic.

Ale inflacja i kurs euro/dolara chyba nie podskoczyły ostatnio tak znacząco żeby cena przyzwoitego tramwaju (czyt. niskopodłogowego czołgu Pesy) miała przekroczyć 8-9 mln, oczywiście wagony z najwyższej półki (Bombardiery, Siemensy w najwyższych opcjach) nie mają wyraźnej górnej granicy cenowej, ale tego chyba nikt w Polsce już nie kupi (jeśli nawet Warszawa poszła w czołgi, a Poznań w Solarisy, Łódź nie kupuje nic...). Jeszcze Solaris będzie do wzięcia za niską cenę za drugą serię

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29309
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-08-19, 18:56

Ja myślę, że jest faktycznie tak jak napisał OPi
OPi pisze:A może nie chcą kupować, tylko zostało to przedstawione jako porównanie? Bo w artykule nic nie było mowy o zamiarze kupna nowych tramwajów.
Na razie najważniejsze, że chcą pozostawić tramwaje i lekko zainwestować w infrastrukturę. A tabor... na razie pozostaje taki jaki jest ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29309
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Gorzowie Wlkp. - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-03, 21:57

Ho-ho jak tu dawno nikt nic nie pisał. Nikt nie napisał, bo nikomu się nie chciało, a w ogóle to większość pewnie postawiła już krzyżyk na tramwajach w Gorzowie Wlkp... a tu niespodzianka. Dzieje się w Gorzowie i to sporo :mruga:

MZK Gorzów Wlkp podpisało - dnia 22 września, roku pańskiego 2017 - umowę z ... Pesą na dostawę 14 wagonów niskopodłogowych Pesa Twist z możliwością dokupienia kolejnych 6-ściu wagonów. Pierwsze wagony mają pojawić się w październiku 2018 r. Tramwaje mają być dwukierunkowe

Oto link. I przy okazji wizualka, ciekawy jestem jak będą wyglądać w realu ;)

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 56362.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”